Sidor: 1, 2
Göran Carlsson, Odla.nu
Vi kan ändra om forumet så att ej trädgårdsrelaterade avdelningar inte blir så dominerande på indexsidan. Vi kan göra en omröstning för att se om ni skulle föredra denna ändring. Titta på bilden hur det i så fall kommer att se ut.

[attachment=297:kategoriförslag.gif]
Magdis
Jaaaaa! Det tycker jag. yaay.gif
Jejja
Det kanske skulle vara en bra idé. Då får man mer intrycket av att odlas forum handlar om trädgård och det kanske skulle stoppa något troll som bara vill komma och bråka.
*Stintan*
Nej det tycker inte jag, man kan ju om man vill, när man går in i forumet, dölja hela den avdelningen enkelt genom att bara klicka på minustecknet i högra hörnet.
torvan
Jag tycker också att trädgårdsavdelningen
ska vara mer framträdande än nu.
Problemet med förslaget är väl att inte
de senaste frågorna i varje avdelning syns då
om jag föstått rätt blink.gif
En ide vore väl att byta plats på allmänna
och trädgårdsavdeningen? rolleyes.gif torvan
Malvia
CITAT (torvan @ 08-03-2007, 13:26) *
Jag tycker också att trädgårdsavdelningen
ska vara mer framträdande än nu.
Problemet med förslaget är väl att inte
de senaste frågorna i varje avdelning syns då
om jag föstått rätt blink.gif
En ide vore väl att byta plats på allmänna
och trädgårdsavdeningen? rolleyes.gif torvan

ja att trädgårdsrelaterade trådar kommer först.

För övrigt går jag alltid in direkt på nya inlägg och får då upp aktuella inlägg oberoende avdelning,

för alla avdelningar har sin charm och intressanta inlägg.
Lars-Olof Arvids
Jag tycker att det är bra som det är nu. Men Görans förslag verkar bättre än att byta plats på allmäna och trädgårdsavdelningen.

Olle
Gillan
Jag tycker att det är bra som det är nu och det är ju bara att använda sig av - eller + oppe till höger så slipper man ju se om man inte vill.
pimpim
CITAT (Gillan @ 08-03-2007, 13:42) *
Jag tycker att det är bra som det är nu och det är ju bara att använda sig av - eller + oppe till höger så slipper man ju se om man inte vill.

Tycker jag också.
anna_rispan
Jag tror nog att jag gillar Görans förslag. Men har inte röstat än.....

För mig ser jag det inte som ett bra alternativ att välja så att jag bara ser den ena delen av forumet. Har faktiskt suttit o funderat på om det inte skulle gå o göra precis så som bilden visar. Men jag har ju ingen koll på vad man kan göra egentligen på nätet...
Med Görans förslag så ser forumet ut som en mer sammanhållen grej än som nu två stora block helt skilda från varandra. För så är det väl inte.
Naturen är ju granne nästan helt ihop med en trädgård ibland.
LadyG

Jag håller med dig!!!
evelina
Jag tycker det är bra som det är.
malin72
vill inte ändra till det andra,tycker att det är bra som det är nu.... tummenupp.gif
Biggan_
Jag tycker det är bra som det är. Går ju utmärkt att själv bestämma med + och - knapparna vad man vill se! smile.gif
Betty
CITAT (anna_rispan @ 08-03-2007, 13:47) *
Jag tror nog att jag gillar Görans förslag. Men har inte röstat än.....

För mig ser jag det inte som ett bra alternativ att välja så att jag bara ser den ena delen av forumet. Har faktiskt suttit o funderat på om det inte skulle gå o göra precis så som bilden visar. Men jag har ju ingen koll på vad man kan göra egentligen på nätet...
Med Görans förslag så ser forumet ut som en mer sammanhållen grej än som nu två stora block helt skilda från varandra. För så är det väl inte.
Naturen är ju granne nästan helt ihop med en trädgård ibland.

Jag tänker på samma sätt som du i den här frågan. Jag gillar Görans förslag och röstade Ja
Det är ruggigt jämnt just nu, 14 för och 13 mot...
Alba
Jag tycker det är ett bra förslag som Göran kommer med.
Allmänna avd. har blivit för framträdande. Detta är ju ett trädgårdsforum och då tycker jag att man ska se det direkt man öppnar sidan.
Alternativet är att flytta allmän avd. längre ned.
titti49zon6
Jag röstar också ja till Görans förslag
faith
Jag tycker det var ett bra förslag och röstar ja. Forumet ser mer ut som ett trädgårdsforum om man ändrar som Göran föreslår och jag tror det blir bra i det långa loppet. Göran, jag förmodar att när man klickar på länken "Ej trädgårdsrelaterade avdelningar" så får man fram den här bilden? confused.gif
Alba

Jag förstår det så att man även kommer att kunna klicka på underavd. direkt om man vill in i tex småprat
LadyG
CITAT (Biggan_ @ 08-03-2007, 14:25) *
Jag tycker det är bra som det är. Går ju utmärkt att själv bestämma med + och - knapparna vad man vill se! smile.gif

Alla har nog inte sett att det går att minimera allmänt så att trägårdsforumen kommer upp, men jag tycker det räcker gott med den funktionen. Det är bara onödigt att röra till det ännu mer just nu.
karjo
Röstade nej, för att jag vill inte behöva göra ett "extraklick" för att nå de avdelningarna, tycker det är bra att nå allt från samma plats. Vill man att trädgårdsprofilen ska synas tydligare så tycker jag att man kan lägga de avdelningarna först. :-)
Berith
Men blir det verkligen ett extra klick...? g.gif Om jag vill till Småprat klickar jag väl bara på just den länken, precis som jag gör nu när jag vill dit. Eller?

crazy.gif Jag har inte röstat. Än...
Ingemar
CITAT (Berith @ 08-03-2007, 16:02) *
Men blir det verkligen ett extra klick...? g.gif Om jag vill till Småprat klickar jag väl bara på just den länken, precis som jag gör nu när jag vill dit. Eller?

crazy.gif Jag har inte röstat. Än...

Exakt så blir det, inga extraklick, det bara blir mindre info om de allmänna avdelningarna på förstasidan.
Berith
CITAT (Ingemar @ 08-03-2007, 16:04) *
Exakt så blir det, inga extraklick, det bara blir mindre info om de allmänna avdelningarna på förstasidan.

Ok, ja då kanske jag också ska rösta... yes.gif
Pirum
Jag tycker att det verkar vara en god idé, så röstar ja, men jag uppfattar det inte som jätteviktigt. Kanske kan de 'icke trädgårdsrelaterade' delforumen ha en något annorlunda färg för att tydligare skilja ut dem.

Däremot vill jag att varje delforum ska ha en symbol bredvid namnet. Typ ett träd vid träd-forumet, morötter vid köksträdgården, etc. Jag blir helt enkelt galen på Windows genvägsikon...smile.gif
karjo
CITAT (Ingemar @ 08-03-2007, 16:04) *

Då missförstod jag! Sorry! whist.gif wacko.gif
ninnisky

Så tycker även jag!
vickeva
CITAT (Malvia @ 08-03-2007, 13:31) *
För övrigt går jag alltid in direkt på nya inlägg och får då upp aktuella inlägg oberoende avdelning,

Så gör jag också, men jag tycker också att det vore trevligt om forumet uppfattades mer som ett trädgårdsforum, så jag röstar ja!

och så snor jag ett citat:

"Alternativet är att flytta allmän avd. längre ned"

Berith
CITAT (Berith @ 08-03-2007, 16:10) *
Ok, ja då kanske jag också ska rösta... yes.gif

Fast jag kan inte bestämma mej. Det blir nog bra hur ni än gör. blush.gif
Gossen Ruda
Tror nog att det skulle bli bättre. När jag går in på forumet ser jag BARA den allmänna delen, trädgårdsdelen måste jag skrolla ner till. Lite dumt på ett trädgårdsforum. Att jag sen själv mest är inne och tjafsar i småprat är en annan sak. biggrin.gif
Irene_L
Jag tycker att det ska vara som det är nu. Jag tycker att det är bra att det kommer upp den senaste kommentaren från Alla avdelningarna. Då kan jag snabbt välja vad jag vill läsa om.
smile.gif
Lena i Torslanda
Jag har tidigare uttryckt en önskan om att trädgårdforumet ska vara det som dominerar. Alla knep med inställningar och att man ska trycka bort ditten och datten det funkar ju bara när man blivit en trogen användare. Som ny har man ingen suck av en aning om vad man kan göra för inställningar. Det enda jag ser när jag första gången kommer till Odlas forumsida är ett antal rubriker som inte har ett dugg med trädgård att göra. Att man sedan ska scrolla ner för att hitta den delen känns fel. Nej - fram med trädgårdsdelen, visa upp att den finns.
*Stintan*
Går det inte att göra så att det allmäna forumet från början ser ut som när man klickat bort det? Alltså att det visas bara i det mörkare gröna fältet och att den som vill gå in där då istället får klicka fram dom avdelningarna? Då syns ju trädgårdsforumet också mycket bättre.

Alltså att man får klicka fram det istället för bort.
Alba

Menar du att man först ska klicka på Allmänt och komma in där och därefter på underavd. som tex småprat ?

Om det är så tycker jag det är krångligt
Gillan
Det tycker jag var en genial ide' Stintan tummenupp.gif

Nej, Alba, hon menar att det allmänna inte ska synas alls knappt när du loggar in, men att du kan trycka på +-knappen uppe till höger fär att få fram det.

Alltså att det första du ser är "Trädgårdsdelen" yes.gif

eller krånglade jag till det ännu mer för dig nu? confused.gif
*Stintan*
Ja det var så jag tänkte eftersom så många vill ha trädgårdsdelen mera synlig och i förslaget som visas får man ju ändå klicka två gånger för att komma till småprat. Men om den allmäna delen är i ett mörkgrönt fält så skulle det bli tydligare än om det ligger i själva trädgårdsdelen.
Netha
För mig spelar det ingen roll om man ändrar eller inte. Men för dem som irriteras över att Småprat öht finns kvar... känns det säkert stort
med en ändring. smile.gif
Kanske halkar de inte heller lika lätt in på den oönskade om den är "mindre synlig" whist.gif
faith
CITAT (Gillan @ 08-03-2007, 20:38) *
Nej, Alba, hon menar att det allmänna inte ska synas alls knappt när du loggar in, men att du kan trycka på +-knappen uppe till höger fär att få fram det.

Nej, det blir inte bra rtfm.gif Hur ska man då som nykomling här hitta den avdelningen? Jag tycker Görans förslag är jättebra.
*Stintan*
När man kommer in på första sidan ser man överst Allmänt forum i den mörkgröna listen med dess avdelningar synliga under.
Vad jag menade var att man skulle låta Allmänt forum stå kvar i listen men att man gjorde avdelningarna dolda dvs att man fick klicka på den eller plustecknet för att kunna se avdelningarna i allmänt forum. Då skulle det bara bli denna mörkgröna list ovanför trädgårdsforumet som då skulle bli synligare.

Som det är nu kan man ju klicka på minustecknet för att dölja avdelningarna och då funderade jag på om det kanske skulle vara bra att det blev tvärtom alltså att man får öppna för att se.

Då ser man direkt när man kommer in att det finns ett Allmänt forum och ett Trädgårdsforum.

Om det ska vara så svårt att hitta(vilket jag inte tror) kan man ju ha en knapp öppna/stäng då istället för plus-minustecken.
På detta sätt kan den som vill ha allmänt forum öppet ha det och dom andra slipper.

Testa själva hur det skulle se ut genom att klicka på minustecknet uppe till höger i den mörkgöna list jag talar om på forumets första sida.
Berith
CITAT (Stintan43 @ 08-03-2007, 20:38) *
Ja det var så jag tänkte eftersom så många vill ha trädgårdsdelen mera synlig och i förslaget som visas får man ju ändå klicka två gånger för att komma till småprat. Men om den allmäna delen är i ett mörkgrönt fält så skulle det bli tydligare än om det ligger i själva trädgårdsdelen.

Men nu blir jag så där förvirrad igen. g.gif Om ni kollar in Görans förslag (bilden) så behöver man väl inte klicka två gånger? Klicka på Småprat så kommer ni väl dit direkt?

w00t.gif Jag vill förstå hur ni andra tänker och menar, det är bara det.

Tycker ni att det är jobbigt att Ej trädgårdsrelaterade avdelningar ligger överst kan dom kanske flyttas längst ner istället...? Mer behöver man kanske inte göra? yes.gif
*Stintan*
OK Berith det kanske var fel tänkt av mej då att man skulle få klicka två gånger i Görans förslag
men jag hade bara en tanke som jag ville förtydliga som svar på Faiths inlägg.
fruberglund
Jag röstade ja, tycker Görans förlag är ett utmärkt förslag även om jag läser en del på småprat också. Då finns det ju ändå kvar synligt yes.gif

CITAT (faith @ 08-03-2007, 23:58) *
Nej, det blir inte bra rtfm.gif Hur ska man då som nykomling här hitta den avdelningen? Jag tycker Görans förslag är jättebra.

Jag tycker också det blir svårt som nybörjare att hitta om man gör som Alba? föreslagit. Jag håller mer på Görans förslag i så fall. Visst kan man trycka bort med minustecknet men det måste man väl göra varje gång i så fall? Och man kanske ändå vill ha kvar småprat framme men inte så framträdande g.gif

Ophelia
Oj vad bra texten är idag. Vad har hänt?
Alba
CITAT (fruberglund @ 09-03-2007, 10:47) *
Jag röstade ja, tycker Görans förlag är ett utmärkt förslag även om jag läser en del på småprat också. Då finns det ju ändå kvar synligt yes.gif
Jag tycker också det blir svårt som nybörjare att hitta om man gör som Alba? föreslagit. Jag håller mer på Görans förslag i så fall. Visst kan man trycka bort med minustecknet men det måste man väl göra varje gång i så fall? Och man kanske ändå vill ha kvar småprat framme men inte så framträdande g.gif

Nu förstår jag inte hur ni menar - så här skrev jag:
Jag tycker det är ett bra förslag som Göran kommer med.
Allmänna avd. har blivit för framträdande. Detta är ju ett trädgårdsforum och då tycker jag att man ska se det direkt man öppnar sidan.
Alternativet är att flytta allmän avd. längre ned.

Görans förslag är bra. Om det inte blir så kan man flytta ner Allmänna Avd. längre ner.
Är ju inte svårare att hitta det än de avd. som nu ligger längre ner.
fruberglund
CITAT

Alltså att det första du ser är "Trädgårdsdelen" yes.gif

eller krånglade jag till det ännu mer för dig nu? confused.gif

Redigerat av Gillan: 08-03-2007, 20:38

Läste fel Alba, jag läste det som att det var ditt förlag när det i själva verket var Stintans idé. Sorry innocent.gif blush.gif
Alba
OK då förstår jag. yes.gif yahoo.gif
Trodde att jag var alldeles degig - läste om och om igen
sqrulan
----------
faith
CITAT (sqrulan @ 14-03-2007, 22:40) *
g.gif Någon tjänar pengar på detta,är det jag eller du???Dom som äger,bestämmer,ska vi göra deras jobb?Hur stor lön harDU.Dom har personal för att fixa detta problem.Namnet Odla.nu.det ska dom kunna fixa själva allt över det är en svaghet!!

huh.gif
sqrulan
--------
faith
Du skriver konstigt. unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon