Sidor: 1, 2
pejori
mellanrummen är toppenbra nu avskiljer dom bra....om det inte kan vara grön, kan man inte testa med en blåare färg då?

eller denna t.ex.
Piccante
CITAT (pejori @ 09-03-2007, 11:23) *
har en vanlig skärm och här är det grått också whist.gif

Håller med dig, visst ser det grått ut giggle.gif men det gör mig inget, tycker det är en ganska behaglig bakgrund med matt grå färg.
Ingemar
Jag kan lägga upp hur många olika varianter som helst, och jag har redan - jag vet inte hur många gånger - lovat att jag ska fixa till ett speciellt utseende för dom som har problem med färgerna, för liten text osv. Har också lovat att lägga upp fler bredder osv.

Men jag kan inte göra det nu på grund av tekniska anledningar. Här ska först fixas till en massa annat som albumen och sånt. Som det är nu med tre olika bredder får jag göra allting 3 gånger i stället för 1 gång (och det är lätt man glömmer någon ändring i någon av versionerna) lägger jag nu upp ännu fler varianter så får jag kanske göra allting 10 gånger istället.

Men det kommer!!!
pejori
CITAT (Ingemar @ 09-03-2007, 11:40) *
Jag kan lägga upp hur många olika varianter som helst, och jag har redan - jag vet inte hur många gånger - lovat att jag ska fixa till ett speciellt utseende för dom som har problem med färgerna, för liten text osv. Har också lovat att lägga upp fler bredder osv.

Men jag kan inte göra det nu på grund av tekniska anledningar. Här ska först fixas till en massa annat som albumen och sånt. Som det är nu med tre olika bredder får jag göra allting 3 gånger i stället för 1 gång (och det är lätt man glömmer någon ändring i någon av versionerna) lägger jag nu upp ännu fler varianter så får jag kanske göra allting 10 gånger istället.

Men det kommer!!!

vi väntar så gärna så flirting.gif
Ingemar
CITAT (Markus_H @ 09-03-2007, 11:37) *
Håller med dig, visst ser det grått ut giggle.gif men det gör mig inget, tycker det är en ganska behaglig bakgrund med matt grå färg.

Det är brunt yahoo.gif inte grått yahoo.gif inte grått yahoo.gif inte grått yahoo.gif fast vadå, spelar väl ingen roll......
Rossi
CITAT (Ingemar @ 09-03-2007, 11:44) *
Det är brunt yahoo.gif inte grått yahoo.gif inte grått yahoo.gif inte grått yahoo.gif fast vadå, spelar väl ingen roll......

Hm, jo det spelar roll om man får migränkänning av det .... crying.gif
Magdis
Hihi, jaså är det brunt? Tyckte också det såg grått ut. Men hur som helst kändes det bättre i ögonen nu när det blivit mer dämpat. Tack så mycket! yaay.gif thanks.gif
Netha
Jag har jättebehagliga färger nu. Tackar Ingemar som fixat till det.
thanks.gif

Inläggsrutorna är gråblå och till höger en mörkare grå nya nyans.

Nyss var jag till makens dator och där är bakgrunden i inlägg bländande vit och till höger en rödbrun färg.
Vi har exakt lika skärmar men jag har mindre värden ljus och kontrast.
faith
Orkar inte läsa alla inlägg utan skriver ändå. Jag har plattskärm och hos mig är forumet numera grått (det gillar jag) och det tomma fältet till höger är i någon cappucino-nyans, precis som förut. Det gråa är bättre för ögonen, men lite mörkare gjorde inget.
Ingemar
CITAT (Rossi @ 09-03-2007, 11:59) *
Hm, jo det spelar roll om man får migränkänning av det .... crying.gif

Av det bruna (gråa) utanför själva forumet? Det är i princip samma färg som på verktygsraden på webläsaren och andra program?

CITAT (faith @ 09-03-2007, 12:15) *
Orkar inte läsa alla inlägg utan skriver ändå. Jag har plattskärm och hos mig är forumet numera grått (det gillar jag) och det tomma fältet till höger är i någon cappucino-nyans, precis som förut. Det gråa är bättre för ögonen, men lite mörkare gjorde inget.

wub.gif Brunt = cappucino-nyans wub.gif
*Stintan*
Jag tycker det känns bra nu och på min skärm är färgerna definitivt i olika grå nyanser och utanför till höger är det mera beige färg. Det beror nog på hur man ställt in ljus och kontrast på sin skärm att vi ser det så olika. bravo.gif happy.gif
pejori
känns bra här med just nu...har mörkare kontrast bara lite
Rossi
[quote name='Ingemar' date='09-03-2007, 12:19' post='572226']
Av det bruna (gråa) utanför själva forumet?

Nej av den skarpa, ljusa färgen här inne i meddelandefältet.
Ingemar
CITAT (Rossi @ 09-03-2007, 12:46) *
CITAT (Ingemar @ 09-03-2007, 12:19) *

Av det bruna (gråa) utanför själva forumet?

Nej av den skarpa, ljusa färgen här inne i meddelandefältet.

Jag ska fixa en speciell variant för dom som tycker så men inte nu direkt, måste fixa annat först.

Hur var det i det gamla forumet då?
Rossi
CITAT (Ingemar @ 09-03-2007, 12:58) *
Jag ska fixa en speciell variant för dom som tycker så men inte nu direkt, måste fixa annat först.

Hur var det i det gamla forumet då?

Tack, det låter bra! För även om ni som inte har problem med ljuskänslighet tycker att det gråa och beiga är OK så är det inte det för t.ex. mig. För mig är det jätteskarpt så det blir utmärkt med valmöjligheter framöver!

Jag reagerade inte på det gamla forumet. Nu har jag glömt hur det såg ut på det gamla forumet som helhet men grejen här med det nya forumet är att det finns så många ljusa, otäckta ytor på hela sidan. Det förstärker det skarpa intrycket. Jämför med att titta på ett litet färgprov i färgbutiken och sen när du stryker på färgen på en stor vägg så förstärks det hela.
Anki på Öland
Tycker färgerna på inläggen blev jättebehagliga nu.
Anki
Anma
Jag gillar grått, men denna grå är alldeles för "isgrå" för att vara behaglig på min skärm. Ser fram emot valmöjligheter! thumbsup.gif

Men ingen brådska för min del. jag har en ängelns tålamod.... happy.gif
Berith
CITAT (Rossi @ 09-03-2007, 13:03) *
Tack, det låter bra! För även om ni som inte har problem med ljuskänslighet tycker att det gråa och beiga är OK så är det inte det för t.ex. mig. För mig är det jätteskarpt så det blir utmärkt med valmöjligheter framöver!

Jag reagerade inte på det gamla forumet. Nu har jag glömt hur det såg ut på det gamla forumet som helhet men grejen här med det nya forumet är att det finns så många ljusa, otäckta ytor på hela sidan. Det förstärker det skarpa intrycket. Jämför med att titta på ett litet färgprov i färgbutiken och sen när du stryker på färgen på en stor vägg så förstärks det hela.

Har du provat att ändra storleken på sidan? Längst ner har du tre alternativ för vilken upplösning som är bäst för just din skärm. yes.gif Jag har ändrat så nu är det bara en halv cm som inte är täckt, och den är enligt Ingemar i en cappucino-nyans. giggle.gif
Gillan
CITAT (Berith @ 10-03-2007, 08:24) *
Har du provat att ändra storleken på sidan? Längst ner har du tre alternativ för vilken upplösning som är bäst för just din skärm. yes.gif Jag har ändrat så nu är det bara en halv cm som inte är täckt, och den är enligt Ingemar i en cappucino-nyans. giggle.gif

Väldigt smart, tack för upplysningen bravo.gif yahoo.gif w00t.gif thanks.gif tummenupp.gif yahoo.gif ( det är kul med gubbar giggle.gif )
pejori
tycker också färgen känns bra nu bravo.gif
Piccante
CITAT (Berith @ 10-03-2007, 08:24) *

Tack för tipset tummenupp.gif tog ett tag innan tröga jag fattade vad du menade men nu blev det behagligare att läsa laugh.gif duh.gif
Berith
blushing.gif Äsch, det var ju Ingemar som visade oss det häromdan, och precis som i skolan så lär man sej massor bara genom att vara uppmärksam på vad magistern säger.

crazy.gif
malin72
shy.gif nä jag måste prova en annan skärm för jag ser inte det som ni ser blush.gif ,jag ser bara isblått och vitt....
och ögonen svider....
när jag har forum sidan öppen så ser jag knappt markeringen runt om varje avdelning som är vit tror jag whist.gif
det på kanten som ska vara cappucino är bara mera isblå här
duh.gif

ps. Ingemar!!!!!!!!! jag ser att du fixar nya gubbar då och då tummenupp.gif vet inte om det är krångligt men nån gång senare, kan du inte hitta en som gäspar då innocent.gif shy.gif ds.
Ingemar
CITAT (malin72 @ 10-03-2007, 11:01) *
ps. Ingemar!!!!!!!!! jag ser att du fixar nya gubbar då och då tummenupp.gif vet inte om det är krångligt men nån gång senare, kan du inte hitta en som gäspar då innocent.gif shy.gif ds.

Jag bara lägger in, ni får leta upp dem ni tycker är roliga yes.gif
malin72
CITAT (Ingemar @ 10-03-2007, 11:13) *
Jag bara lägger in, ni får leta upp dem ni tycker är roliga yes.gif

vaddå leta upp blush.gif shy.gif
Betty
CITAT (malin72 @ 10-03-2007, 11:15) *
vaddå leta upp blush.gif shy.gif

Ute på Internet... flirting.gif
malin72
jag har hittat cappucino färgen nu eller inte riktigt men mera rolleyes.gif ......men då blir det andra dåligt,ska fixa en ny skärm yes.gif

CITAT (Betty @ 10-03-2007, 11:16) *
Ute på Internet... flirting.gif

jo jo men hur visar man sen vilka som man vill ha????????? whistling.gif
Betty
CITAT (malin72 @ 10-03-2007, 11:18) *
jag har hittat cappucino färgen nu eller inte riktigt men mera rolleyes.gif ......men då blir det andra dåligt,ska fixa en ny skärm yes.gif

jo jo men hur visar man sen vilka som man vill ha????????? whistling.gif

Man lägger in dem i tråden Smileys i avdelningen Support.
malin72
CITAT (Betty @ 10-03-2007, 11:20) *
Man lägger in dem i tråden Smileys i avdelningen Support.

men blushing.gif laugh.gif laugh.gif dit har jag knappt hittat ännu tack för svaret tummenupp.gif
*Stintan*
I supportavdelningen finns massor att läsa och lära biggrin.gif thumbsup.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon