Full version: Hibiskus
Sidor: 1, 2
Alexander-VG-zon3
jätte vacker , den gula va snygg lycka till med dina hibiskusar ?!

min blommar också nu har den ute nu , den ville inte blomma när det va svalt men nu när det blev varmt öppnade den sig
Netha
Så här ser den ut ikväll. De där extra kronbladen... är de vanliga? Jag hittar inga bilder på såna när jag letar på Google. sad.gif
Jag vrider krukan allteftersom knopparna ser ut att slå ut... än har ingen trillat av. smile.gif
Rosa blomman är 18,5 cm i diameter... den gulorange 14 cm.
[attachment=3608:Hibiskus_3_6_2007.jpg]
Ciczi
Hej Netha

det händer då och då att hibiskusar får extra kronblad så som din har fått.

På min hibiskus var de inte så stora som dina... men dock ändå. Det gör dem bara extra vackra i mina ögon. wub.gif

Ciczi
Netha
Ciczi tack för svar!... ja då är inte min planta ensam om det. smile.gif Den får ungefär varannan "vanlig" i bägge färger och varannan med extra kronblad och det ser ut som de extra bara blir större och större för var blomma. smile.gif
Ciczi
fast det händer inte så ofta på mina som är enkla... confused.gif Det händer väl en gång på 20 blommor tror jag...

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon