Sidor: 1, 2
snillan
Hej
Ni som läser Växthusforumet, har särkert sett mina frågor och våndor kring val av växthus sista dagarna, hade tänkt vänta 1 år till innan jag köper mitt växthus, men detta forum har gett mig sån längtan så nu slår vi till och köper ett till våren. När jag nu äntligen bestämt mig för vilket växthus det blir, så kommer ju nästa tanke och invaderar min hjärna, jag vill inreda det med en liten sittplats att kunna njuta i och växter,( jag kommer huvudsakligen att odla i pallkragar ute), så det blir mycket kryddor, pelargoner, citrus och fikonträd(så länge de är små istorlek får de plats) och en el två tomatplantor i växthuset.

Ni som har bilder infrån era växthus och även utifrån sett, och vill visa dem, kan ni inte visa upp dem för mig.
Jag behöver inspiration.

Snillan

Åsa, mälardalen zon 2
Har bara bild utifrån, inuti är det fullt av grönska, det är tur att jag inte är storväxt varken på bredden eller längden, för det är knappt jag kommer in i växthuset mitt i sommaren. I taket hänger vindruvor och på sidorna är det fullt med tomater, gyllenbär, gurka el melon. Sittplats finns det nog bara på vintern.

Kamilla z 7
Här kommer lite från mig laugh.gif vet hur det känns,jag var i samma vetgiriga position som du ifjolvåras...vet hur det känns,man vill veta allt och det bara snurrar wacko.gif

(lite synd jag inte kan lägga upp ett eget album här än....)

Inne i växthuset

Fika hörnan

Golvet

Min hand =)

Hoppas på fler bilder från andra också,jag är lika nyfiken som du,det är ju nu i vår som jag får odla "på riktigt" för mitt var inte klart förrän i juli i fjol....
snillan
Tack för era fina bilder, vilken jättefint fikabord du hade Kamilla z7, stolarna var ju också jättesöta, det är ju bara att sätta in en hink under så behöver man inte ens gå in för att gå på toa flirting.gif

Hur stort är era växthus, jag har förstått att man alltid kommer att tycka att man borde tagit ett större, men ibland är det ju tomtytan där det ska stå som sätter gränser också.

Ännu mer bilder hoppas jag att det kommer, jag vet att det finns massor i era fotoalbum, men jag har inte listat ut om det går att söka på fotoalbum och växthus och få fram bara de som har bilder på växthus.
Snillan
Kamilla z 7
giggle.gif jo jag vet,toan är aldrig långt borta....
mitt hus är 16,4 kvm och nu har jag ju inte "bott in mig" än...men jag antar att jag kommer att tycka det är förlitet ändå whist.gif
jag började på 10kvm just bara för att det är inget bygglov som krävs,men det var inga problem att få bygglov,så då prutade jag bort färgen och tog ett större hus yahoo.gif
Gillan
Hej snillan!

Har förstått att det i första hand är ett köpt växthus du vill ha. Men om du är intresserad av att se ett "hemmabygge", så finns bilder i mitt album under just Väthus.

Håller på att övertala min man, att han ska försöka ge en detaljerad beskrivning här på Odla på hur vi gjorde.

kerstin z5-6
Gillian !(först nu fattar jag att du är Evgeni fd.. tröögt här) Var in o tjuvkikade i ditt poolbyggealbum smile.gif
Hur gick det -kom den i tid och hann du bada ?
har ni vattnet kvar i poolen nu under vintern ?
ursäkta trådsnodd" smile.gif

Ditt växthus verkar fint -och vilka tomater! -nästan så man får lust själv ..att odla tomater alltså
men bara nästan giggle.gif
K
jazza
]Mitt växthus är 12,5 kvm - bilder finns i mitt fotoalbum.
snillan
Hej Gillan

Jag kommer ju att köpa ett färdigt växthus, men era bilder på växthus vill jag ha oavsett hembyggt eller färdigköpt, sen tycker ju jag fortfarande att ett träväxthus, antingen Florums, eller hembyggt är de absolut vackraste, men är man två i familjen som ska bestämma så blir det inte alltid som man själv vill.

Jag är bara så himla glad för att det äntligen blir ett växthus tyvärr kommer det nog att dröja fram till juni-juli innan jag har det på plats (suck och snyft...) maken håller på och renoverar ett större rum till vår 16 åring, och hon har väntat länge nu, de två andra tonåringarna har redan fått sina större rum klara och flyttat in, tidigare hade de varsitt 10-12 kvm stort rum det funkade när de var mindre för då lekte de ju i hela huset ändå, men NU, går de in på sina rum, med kompisar, eller chattar på datorn, el ser film, och låser in sig, t,o.m äter på rummet ibland, så nu ser vi knappt inte till dem, och då är behovet av utrymme större. Så hennes rum måste bli klart först, sen blir det grund till mitt växthus.

Måste bara tipsa om en trädgårdsblogg jag hittade när jag sökte inspiration till växthus på nätet: Maloppas trädgårdsblogg, jag tror att hon är medlem på detta forum, men i sin trädgårdsblogg har hon helt underbara bilder på hur hon inrett sitt växthus, det är jättekul dels att läsa växthusbloggen men även se alla fina bilder.

Snillan
Kamilla z 7
Snillan,kan du länka till trädgårdsbloggen?
Jag blir ju sååå nyfiken yes.gif
Ewa smålänska höglandet
varför blir det en kant

|
Gillan
CITAT (kerstin z5-6 @ 10-03-2007, 17:01) *
Gillian !(först nu fattar jag att du är Evgeni fd.. tröögt här) Var in o tjuvkikade i ditt poolbyggealbum smile.gif
Hur gick det -kom den i tid och hann du bada ?
har ni vattnet kvar i poolen nu under vintern ?
ursäkta trådsnodd" smile.gif

Ditt växthus verkar fint -och vilka tomater! -nästan så man får lust själv ..att odla tomater alltså
men bara nästan giggle.gif
K

giggle.gif , kanske borde ha skickat PM istället, men vad gör det att svara här. Kul att du upptäckte att det var jag förresten...fniss

Jo, polen kom till slut och vi hann att bada. Men runt omkring är lång ifrån klart............tar väl hela denna sommar också kan jag tro. Det ska ju bli en ganska stor dam i anslutning till polen också, plus väääldigt mycket mer rabattodling........och då, du...kanske rosorna får plats blushing.gif

Och, ja, det är vatten kvar i polen, men bara hälften.........annars kan den tydligen sprängas sönder av kylan.

För att återgå till växthus Kerstin, så kanske du skulle prova med nån tomat nån gång giggle.gif . Det är kul det med shy.gif
kerstin z5-6
Ok ville bara kolla att vi har samma uppgifter -för jag har också min halvfylld smile.gif
Ska bli spännande att se bilder både på Gillans stora dam -? kanske Notre dam? crazy.gif och Snillans växthus i sommar
yaay.gif flåt Gillan -kunde inte låta bli laugh.gif
K
spektakelrakel
CITAT (Kamilla z 7 @ 10-03-2007, 17:21) *
Snillan,kan du länka till trädgårdsbloggen?
Jag blir ju sååå nyfiken yes.gif

Trädgårdsblogg

Maloppas trädgårdsblogg

Deras trädgårdsforum
snillan
Camilla z7

Här kommer länken,

http://maloppas.tradgardsblogg.se/V%E4xthuset/

Eva Småländska höglandet, va snyggt det var med röd korgstol, har jag inte sett förut, vad är det som växer i den stora svarta "hinken " längst bak ? På bilden ser det ut som om den står i vatten ? eller ska jag hämta mina glasögon (glömmer ofta att använda dem smile.gif ,

Kerstin z5-6 : När jag får mitt växthus klart och på plats och inrett, så ska jag också försöka fixa till ett fotoalbum, med bilder därifrån (om jag lyckas få till det mysigt förstås....annars är det inte kul att visa) Är ju inte så haj på detta med att lägga in bilder på dator, men jag har ju tre tonåringar som inte gör annat än fixar och trixar med datorn, så det löser sig nog.

Jag är så himla glad att jag hittade detta forum, har varit med i Odla.nu och fått nyhetsbrev i nästan 2 år, men INTE gått in på forumet , fattar inte varför, här får man ju så himla mycket bra tips och idéer och alla är så otroligt trevliga och hjälpsamma, inga sura attityder alls, trots att många frågor kan vara "dumma" från en nybörjare.

Har tyvärr inte några vänninor som är speciellt trädgårdsintresserade och maken är motorintresserad så att prata trädgård med honom, är som att prata förgasare med mig....man kan lika gärna låta bli, och vänninorna lessnar snabbt på trädgårdsprat
Anillan
Katti med torpet
Vi byggde vårt växthus förr-förra våren. I mitt album finns massor med bilder på själva byggandet men antog att du var mer ute efter inspiration och interiör varför jag har lagt in några bilder här. Tyvärr är det bara 10kvm varför det är blir lite trångt när jag har tryckt in både arbetsbänk, växter och sittplats.

En bild från första våren, hade ännu inte fått upp alla hyllor och växter men mysa kan man ju ändå.

Huset står på en murad hög sockel med ventilationshål, runt om på två sidor finns shakt som används som kombinerad kompost/kallbänk.

Å så här ser det ut på vintern. Håller en del av växthuset inplastat och uppvärmt hela vintern för att kunna övervintra växter och dra igång frösådderna tidigt.
snillan
Katti med torpet

Jag har tittat i ditt fotoalbum tidigare, så det var kul att se inifrån nu också, visst var det väl du som var så duktig på att snickra möbler också, eller ?
Jag har ju precis blivit medlem i forumet nu i veckan, och är sjukskriven så jag har suttit och läst massor av tidigare inlägg och frågor som gjorts i olika forum, och det var i något forum när jag sökte information om att bygga något, som jag tror att jag såg dina möbelbilder, de var så himla snygga så du borde kunna livnära dig på att bygga möbler (det kanske du gör ?)

Det ser jättemysigt ut i ditt växthus, snygg ljuskrona dessutom.
Är det skuggardin från växhusttillverkare som du använt till skuggardin eller har du tagit annat tyg ?

Vet ni om det fungera att använda annat tyg som skuggardin, eller bör man köpa de som ex Willab och Classicum säljer, det går ju på drygt 1000-lappen för en vit gardin, de är snygga men ....

Snillan
Gillan
CITAT (kerstin z5-6 @ 10-03-2007, 18:18) *
Ok ville bara kolla att vi har samma uppgifter -för jag har också min halvfylld smile.gif
Ska bli spännande att se bilder både på Gillans stora dam -? kanske Notre dam? crazy.gif och Snillans växthus i sommar
yaay.gif flåt Gillan -kunde inte låta bli laugh.gif
K

giggle.gif ...ja,ja, Kerstin, den stora damen kanske du, om du har tur/otur får se på mässan blushing.gif

Katti! Blir sååå imponerad av hur du får ditt växt hus att se så stort ut..........mitt/vårt, är på 15kvm, och ser ut som en pygme'hydda jämfört med ditt dunno.gif
Ewa smålänska höglandet
Det som växer i "hinken" är vindruvan Himrod, att det är vatten i beror på att den precis hade fått två kannor vatten

Katti med torpet
CITAT (snillan @ 11-03-2007, 00:22) *
Vet ni om det fungera att använda annat tyg som skuggardin, eller bör man köpa de som ex Willab och Classicum säljer, det går ju på drygt 1000-lappen för en vit gardin, de är snygga men ....

Snillan

Den gardin som jag använt är billigaste tänkbara syntet-trådgardin från IKEA. Trodde att den skulle förintas av solen första sommaren men efter två sässonger finns inte ett fel. Det enda problemet är väl att den är väl genomsläpplig, jag har den ganska rynkad för att få tillräcklig skugga vilket å andra sidan ger ett lite fluffigare, mer gardinlikt intryck som jag faktiskt gillar.

Ps. Tack för de snälla orden tidigare, jo det är nog mina möbler du syftar på, försörjningen får jag dock i den grafiska branschen (prepress och trycksaker, dvs datorer dagarna i ända).

Gillian; Ditt växthus ser verkligen inte ut som någon pygméhydda, framförallt inte från utsidan! Invändigt är nog skillnade att jag har öppet golv där du har odlingnsbäddar. Du har djungel och jag har mer yta. Att du får betydligt större skörd bebhöver vi väl knappast tivla på eller hur flirting.gif
Gillan
CITAT (Katti med torpet @ 11-03-2007, 08:14) *
Gillian; Ditt växthus ser verkligen inte ut som någon pygméhydda, framförallt inte från utsidan! Invändigt är nog skillnade att jag har öppet golv där du har odlingnsbäddar. Du har djungel och jag har mer yta. Att du får betydligt större skörd bebhöver vi väl knappast tivla på eller hur flirting.gif

Hmm, du kanske har rätt i vad du säger Katti g.gif , man blir ju " hemmablind" sägs det blush.gif

Men, från det en till det andra...............nu har jag tittat igenom erat växthusbygge riktigt noggrannt ( har ju sett bilder förut och även kommenterat) och eftersom jag är inne på att övertala min man att beskriva vårat växthusbygge på ett bra sätt, endera här eller under Bygge, så måste jag säga att erat bygge definitivt skulla vara en bra egentråd. Det finns säkert fler som skulle kunna göra det........pisangoreng tex!?.............och för att inte tala om Gurkan...........och..............och...... giggle.gif

Att jag alls tar upp detta är att jag har förstått att det finns behov av det. Och vad skulle inte vara skönare än att kunna titta/läsa om hur andra gjort och därigenom få egen inspiraton och kunna spinna vidare på yes.gif
Kamilla z 7
Snillan,ska du ha glas eller plast?
Enkeldörr eller dubbel?

Kan råda dig till glas eftersom du inte har småbarn,själv jobbar jag som dagmamma och plast var ett nödvändigt val...
Dessutom är väl säkerhetsglas något nytt from i år hos willab g.gif
Jag har enkeldörr,och det var mycket muttrande från maken när vi satte upp det,enkeldörr blir trångt,kan bara tänka mig till våren/sommaren när man ska kuta ut och in sweatingbullets.gif

snillan
Hej Kamilla z7 !

Jag har faktiskt småbarn också ( har 4 barn varav 3 är jag mamma till), sladdisen är snart 6 år. Maken jobbar inom glasbranchen så han fixar glas själv vi köper bara stommen från Willab, så det blir säkerhetsglas i huset, främst pga att vi ska använda det som ett lusthus/uterum som jag även kan ha mina tomater, kryddor, pelargoner och gärna en vindruveplanta i, och om det får plats vill jag gärna ha ett citronträd fast litet.... när det blir stort måste jag väl köpa nytt växthus mycket större ( oh så synd whistling.gif )

Växthuset kommer att bli placerat på en liten snutt av tomten till höger om entrén och där är en ganska liten yta runt växthuset så det är ingen yta som vi "leker" på, till vänster om huset har vi en större gräsyta som är planerad så att man kan spela fotboll, krocket, kubb och andra aktiviteter utan att behöva vara rädd för att förstöra någonting. Så den som kan förstöra glaset i växthuset är väl jag som förmodlingen skulle kunna knuffa in något i glaset inifrån när jag stökar runt.

Vi har beställt en dubbeldörr främst för att få bättre luftning via större dörröppning, jag kommer inte att köra in med någon skottkärra där.

Har du också växthus från Willab ?
Är du nöjd med det isåfall ?

Snillan
Kamilla z 7
F´låt blushing.gif fick för mig att du inte hade små barn,bara större...men 6 år kan väl inte räknas direkt till smått säger vi whist.gif
Jo,jag har ett Euroserre maxi 4... 16,4 kvm stort...jag är jättenöjd,men hade ju tagit ett florum hellre då bara för det är snyggare!
men jag hade ju kört in mig på plast i väggar och tak.
Jag kör inte heller in med skottkärra,förutom när vi satte upp det,men enkeldörr,det blir trångt,tyvärr.
Såg du bilden på mitt växthus längre upp i tråden?
snillan
Kamilla z7
Du behöver inte be om ursäkt för du inte visste vilken ålder på barn jag har, jag har nog i växthustråden bara skrivit om tonåringarna, nej och 6 år är ju inte direkt småbarn och när det bara är en så är det lugnare.

Visst såg jag dina bilder på växthuset, det var ju du som hade så läckra stolar, som lätt kunde kombineras till utetoa om man är riktigt lat en dag flirting.gif

Jag gillar verkligen ditt vita bord, är det köpt eller snickrat, det ser så gediget ut så jag skulle gissa på någon snickarkunnig i din familj.

snillan
Kamilla z 7
Det vita bordet fick vi med huset när vi flyttade in,den gamla farbrorn som vi köpte av(80 år) hade gjort det,då var det brunt,så i somras när jag skulle ha det i växthuset så målade jag det vitt biggrin.gif
men jag tror att det inte är så svårt att snickra till ett sådant,det är ju väldigt "enkel" design...
fiffigafrun
Hej Snillan!

Här kommer lite inspirationsbilder från mitt växthuset:
Ett vitt växthus i trä från Florum har jag.
Immix
Åh, vilket underbart växthus! Hur stort är det?
Katti med torpet
Fiffiga frun, ditt Florum är helt underbart vackert!
Kan dock inte låta bli att undra hur den vita färgen ser ut efter några säsonger med regn och rusk. Har det behållit sin fräschör eller måste du tvätta allt målat trä då och då? Vitt är ju väldigt snyggt men ack så känsligt... Å andra sidan, lite patina förhöjer kanske bara utseendet?
niklaswik
Nu blev jag riktigt sugen på att bygga växthus också.. biggrin.gif (Även om jag råkar bo i lägenhet just nu...)

Nog måste väl ett "hemmabygge" bli bra mycket billigare än ett färdigt, eller?
snillan
Fiffiga Frun!

Helt underbart växthus, jag har faktiskt sett några bilder i en trädgårdsblogg tror jag på ditt växthus, men nu fick jag ännu fler bilder. Jag tror det var i Maloppas Trädgårdsblogg.

Florums växthus är verkligen helt underbart, jag önskar att jag hade fått med maken på den idén med träväxthus, nu fick jag ge mig det blir aluminium (går inte att jämföra med ditt i charm) men jag är glad bara att äntligen få ett.

Du kan väl åtminstone vara bussig tongue.gif och meddela oss när det är dags för tvätt och omålning av ditt träväxthus, lägg gärna ut en bild, åt oss stackars aluminiumfolk, så kan vi åtminstone den lilla stunden slippa vara avundsjuka på ditt thanks.gif fina växthus.

Snillan

fiffigafrun
Det är bara målat ett varv (vilket eg är ett varv för lite) men med en speciell linoljefärg som ej flagar utan mer dammar vilket gör det något lättare vid målning. Jo, nu (efter kanske 3 säsonger) börjar det ju se lite smutsigt ut på några ställen men inte så att det stör. Tänkte kanske måla på det lite i sommar. Att det är just i trä gillar jag mest faktiskt, även om det är mer opraktiskt. Mitt växthus är 10 kvm ca. Jo, det har nog varit m i nån trädgårdsblogg tror jag.
Gillan
CITAT (niklaswik @ 11-03-2007, 20:47) *
Nu blev jag riktigt sugen på att bygga växthus också.. biggrin.gif (Även om jag råkar bo i lägenhet just nu...)

Nog måste väl ett "hemmabygge" bli bra mycket billigare än ett färdigt, eller?

Hej niklaswik!

Visst blir ett "hemmabygge " mycket billigare än ett köpt. Lite mer arbete kanske det blir förstårs.

Vårt växthus är på 15m2............( 3x5 ), har fyra automatiska fönster. Hela " bygget " gick på ca 8800:- inklusive grund.
Att det redan är för litet behöver jag kanske inte ens nämna whist.gif
katah
jag gör ett försök att infoga en bild av mitt växthus...
Den är ca. 13 kvm.
katah
hops, det lyckades, då kommer det några till wink.gif

och en höstbild till
snillan
Katah

Jättefina bilder och vilken snygg runding av växthuset (tak/vägg), såg någon tillverkare som hade sådana växthus när jag letade.
Dina bilder visar ju verkligen hur man kan förändra växthusets användning utifrån årstid och behov.

tack för att du visade upp dem.

Snillan
niklaswik
CITAT (Gillan @ 12-03-2007, 20:15) *
Hej niklaswik!

Visst blir ett "hemmabygge " mycket billigare än ett köpt. Lite mer arbete kanske det blir förstårs.

Vårt växthus är på 15m2............( 3x5 ), har fyra automatiska fönster. Hela " bygget " gick på ca 8800:- inklusive grund.
Att det redan är för litet behöver jag kanske inte ens nämna whist.gif

Okej, det var ju inte alls farligt. Hur som helst dröjer det nog några år innan jag ska göra det men det var bra att få en liten bild av prisläget. smile.gif
jugendhuset
Hej !
Skickar några bilder på ett snart klart hemmabygge 35kvm, enkel glas
mvh jugendhuset
jugendhuset
FLER!!

fler!!

fler???
kerstin z5-6
verkligen fint smile.gif Som alla växthus tenderar det säkert att bli för litet efter ett tag -även om det är stort smile.gif
Vad är det för växt i den stora krukan ?
jugendhuset
Hej!

Det är ett apelsinträd, ca 5 år gammalt!
Leopold
Vilket fantastiskt växthus, precis ett sådant vill jag ha. Har du ritningar som du kan dela med dig med.
Leopold
jugendhuset
Nej tyvär, men bilder och lite mått är inga problem att fixa.
Karin M i zon 5-6
Makalöst, så tjusigt växthus, Jugendhuset!!! Med kakelugn och en massa andra finesser! Vilket jobb det måste ha varit - men ni får verkligen lön för mödan!!! Ett riktigt "rekreationsrum"!
Hälsningar Karin M
Katti med torpet
Jungendhuset, jag säger bara Wow!!
Det där växthuset är ju i samma klass som det på Sofiero och det är inget dåligt beröm!
Vilket jättejobb du/ni måste ha lagt ner.
Antar att du har det som kallväxthus? Kan du inte berätta lite om hur du har byggt det. Har ni snickrat allt av lösvirke? Smart med den murade väggen, precis samma idé har jag gått och grunnat på. Hur är spisen gjord? osv osv...
jugendhuset
Vad roligt att ni tycker vårat växthus är fint. Spisen är en Cronspisen med fläkt som i dagarna skall målas vit.
Grunden har vi byggt av lecablock på en gjuten sula som sedan putsats grovt. I muren har vi gjort 4 st hål för ventilation med ventiationsluckor i gjutjärn samt 3 st hål för vinrankor som kan leta sig ut från växthuset.
Golvet är gammalt marktegel som är isolerat med 7 cm frigolit. Vi har två stycken bäddar 0,9 *5 m som också är uppbyggda av leca, med jordvärme i, de är isolerade av isodrän i botten och platonmatta i väggarna.
Själva stommen är byggt av lärkträ som sedan målats med linoljefärg. Profilerna är hyvlade på ett snickeri. Dörren är en gammal dörr jag hittade i källaren. Glaset är hämtat från ett gammalt växthus i närheten, 3 mm tjockt, som vi fick skära i rätt mått och sedan kitta med linoljekitt.
För säkerhets skull har vi 4 st stålkonstruktioner som hela bygget vilar på. Växthuset har 8 st ventilationsluckor som vi ännu inte fixat automatik till. Växthusets mått är 3.6*10 m. Vatten och el (2*16A) är indraget och även en brunn är fixad.
Automatisk bevattning saknas ännu (vi vet inte vad som funkar bäst. förslag?)
Vi har en stor gammal koppar tunna som vi fyller med vatten, den kommer från ett gammalt bränneri. Det är första året som vi odlar i växthuset, och vi hoppas kunna äta tomater, gurka, aubergine, paprika, melon, chili, sallad, citron, apelsin, lime, oliver, persika, nektarin, aprikos, minipäron, minikörsbär, vindruvor, kiwi, kronärtskocka och lite till.... Optimistiskt, eller hur?! Det var i alla fall vad hon (hustrun) lovade när jag byggde växthuset!

Det finns fler bilder om någon händelsevis skulle önska det.
*Humlan*
Vilka fina växthus alla har! Och stora! Mitt verkar onekligen litet. Där är ingen plats till nån fikahörna...
Jag byggde mitt förra våren, från det jag velade om jag skulle ha ett eller ej, tills det stod färdig byggt tog det ungefär två månader tror jag. Så det var snabba ryck! Men jag ångrar inte det en sekund! biggrin.gif
Det enda jag möjligtvis ångrar är att jag inte tog en "tia" när jag ändå var igång, jag tog ett 6,5 kvadrat stort, men å andra sidan så hade jag inte mycket val, för om jag tagit ett större hade jag fått fälla vårt Ginkoträd... Så jag har kompletterat med ett gäng pallkragar, det funkar rätt bra. Det hade funkat toppen om jag bara lärt mig att kontrollera mitt "så-behov"! whistling.gif Men det lär jag aldrig kunna göra och jag misstänker att en "tia" hade blivit trångt det med!
Kamilla z 7
CITAT (*Humlan* @ 09-04-2007, 20:06) *
Mitt verkar onekligen litet. Där är ingen plats till nån fikahörna...

men..6,5 du får väl in en sådär liten tältpall som man kan vika ihop flirting.gif sitt i gången och lukta på grönskan,då glömmer man storleken
MrsMP
CITAT (jugendhuset @ 25-03-2007, 16:32) *
Hej !
Skickar några bilder på ett snart klart hemmabygge 35kvm, enkel glas
mvh jugendhuset

w00t.gif
blink.gif
Spot on! Det här är vad jag är ute efter...vilken sort..hemmabyggt? Pris? Vråååålsnyggt!!! bravo.gif
Nu är det bara att sätta igång och planera var vi skall placera ett! g.gif
jugendhuset
CITAT (MrsMP @ 16-05-2007, 15:17) *
w00t.gif
blink.gif
Spot on! Det här är vad jag är ute efter...vilken sort..hemmabyggt? Pris? Vråååålsnyggt!!! bravo.gif
Nu är det bara att sätta igång och planera var vi skall placera ett! g.gif

Hej ! Det är ett rent hemmabygge och vi har kanske lagt 35-40000kr med alla tillbehör plus en massa timmar.Växthuset är nu klart förutom skorstenen till kakelugnen.Lycka till med bygget!!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon