Full version: Bäst låt vann
Sidor: 1, 2
Bee
Jomen. Ola var bäst yahoo.gif . Ingen protest.
Tycker jag i alla fall

Lady Hamilton
g.gif Är inte helt övertygad om att alla delar din åsikt............
Bodenblomman
CITAT (Bee @ 10-03-2007, 22:07) *
Jomen. Ola var bäst yahoo.gif . Ingen protest.
Tycker jag i alla fall

Absolut inte! Måns med den energi eller Sonja Aldén men den låten!!!

Ola hade inget tryck i sitt framträdande. Lite fjantig för min smak!

Tur att smaken är som baken!!!!!

/ Susanne
Bee
Jomenvisst. Alla tycker inte samma - och gott är väl det! Vi har alla våra favvisar.
Jag såg inte i hastigheten att det redan fanns en tråd om Melodifestivalen, annars hade jag postat där.
Netha
Mången protest!!!!!!

Hoppas precis som jag gjorde ang dagens kvartsfinalmatch i hockey mellan Linköping - Luleå..
att mediafvoriten (lokalmedia) förlorar. Slutresultat 2 -1 till Linköping smile.gif

The Ark kommer att hamna lågt i finalen.
Åsa, mälardalen zon 2
Jag tror the ark kommer på bra plats med tanke på de klara finallåtar jag hört och jag var ju en av de få här på forumet som förra året tippade finland som vinnare, man måste ha en bra show numera och ett utseende som sticker ut för att vinna, låten är av mindre betydelse.
Gita
CITAT (Netha @ 10-03-2007, 22:29) *
The Ark kommer att hamna lågt i finalen.

Jag tror precis tvärtom, tror att dom kommer att hamna högt upp. Förutom att Ola Salo är en fanastisk sångare och scenpersonlighet så är the Ark redan välkända ute i Europa, jag tror att de kan bli lika stora som Abba. Sen tycker jag att låtens tema, panikångest, är så annorlunda.
Gita
Bee
Det är så mycket som talar FÖR Ola och hans kompisar. Låten är stark, väldigt stark. Dom gör ett oerhört genomtänkt shownummer. Sen flirtar dom med både 60-, 70- o 80-tal vilket ligger helt rätt i tiden. Showen för tankarna till Boy George och melodin påminner om vilken 60-talsslagdänga som helst. Dom borde/torde gå långt.

Sen är det ju som sagt återigen - en bra låt helt enkelt.

Eleanor
Klart att The Ark var bäst!!!
Låten & scenklädseln påminner så mycket om 70-talets David Bowie som
Ziggy Stardust. & han är ju bara underbar wub.gif wub.gif wub.gif
Lady Hamilton
Och jag som hade hoppats på Tommy unsure.gif Förstår inte varför han inte vann
vickeva
JAPP, älskar låten som vann, yahoo.gif jag tror att det är första gången jag faktiskt tycker att det är en riktigt bra låt, inte bara "Ok, för att vara en melodifestivallåt" utan verkligen BRA!!!
Men som sagt, tur att vi inte alla tycker lika..

CITAT (Eleanor @ 10-03-2007, 23:07) *
Klart att The Ark var bäst!!!
Låten & scenklädseln påminner så mycket om 70-talets David Bowie som
Ziggy Stardust. & han är ju bara underbar wub.gif wub.gif wub.gif

Ett Bowiefan till? Jag avgudar Bowie, och framför allt Ziggy Stardust!
Pirum
Jag tycker helt ärligt att låten är en medioker rocklåt. En dussinlåt. Typ, en sådan som man slänger in som låt fyra på B-sidan på en LP, som sagt. Jag hade väntat mig mer från The Ark. Fast man kan notera att det är en av de mest ABBA-inspirerade låtarna Sverige sänt på länge, men det hörs tyvärr inte så tydligt kanske.

Hur det går i Finland? Tja, det kanske går bra. Folk verkar ju konstigt nog tycka att det här är bra...smile.gif
Björken
Jag tycker också att rätt låt vann, rätt om jag gillade flera av de andra också. Men jag tror som flera innan här att the Ark har bäst chans ute i Europa, dels för att de redan är kända och för att de har en proffsig show. Att sedan Ola har en helt fantastik röst gör ju saken ännu bättre.
Gillan
Hmm, visst är det väl skönt att vi inte tycker lika om allt i alla fall................vad skulle vi i så fall ha att disskutera? shy.gif ..........ingenting!............och usch och fy så tråkigt det skulle bli då fear.gif ...............

Som favoriter i det här startfältet hade jag,........Andreas, Sebastian, Måns och ........The Ark..........så helt fel blev det inte vad mig beträffar...............men när det gäller Melodifetivalen så tänker jag mer på vad/vilken/vem, som kan tänkas gå hem i den stora finalen...............och där hamnade tyvärr inte Sonja, som jag tyckte/tycker väldigt bra om................................Men Tommy!!! Ladyn................hur kunde du ens överväga honom???............Jag gillar Tommy, men det här var ju det sämsta han gjort på länge blushing.gif giggle.gif
giggle.gif
Lady Hamilton
nono.gif Hörre du Gillan!! Nu är det på så vis att Tommy var BÄST!! Jämfört med de andra KRATTORNA!! Så var han helt ÖVERLÄGSEN och HÖR sen....... crazy.gif devil.gif

g.gif Konstigt det här......tydligen är det BARA jag som har bra musiksmak sleep.gif dunno.gif Hur kan det komma sig? shy.gif biggrin.gif tongue.gif
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 11-03-2007, 06:51) *
nono.gif Hörre du Gillan!! Nu är det på så vis att Tommy var BÄST!! Jämfört med de andra KRATTORNA!! Så var han helt ÖVERLÄGSEN och HÖR sen....... crazy.gif devil.gif

g.gif Konstigt det här......tydligen är det BARA jag som har bra musiksmak sleep.gif dunno.gif Hur kan det komma sig? shy.gif biggrin.gif tongue.gif

Tja dunno.gif , Har man öronproppar på så kan man väl nöja sig med att bara titta på de som uppträder giggle.gif laugh.gif
Lady Hamilton
Eller då gör man som du tydligen.........använder makens svets visir och hörsel kåpor SAMTIDIGT giggle.gif
Gillan
CITAT (Lady Hamilton @ 11-03-2007, 06:59) *
Eller då gör man som du tydligen.........använder makens svets visir och hörsel kåpor SAMTIDIGT giggle.gif

Jo, han har mycket andvändbart den.............men de attiraljerna får han behålla själv laugh.gif laugh.gif
Limeblossom
Jag gillade The Arks låt bättre innan jag såg framträdandet, vet inte vad det var men det var lite...nja. Annars gillade jag Måns, Andreas och Marie. Maries låt är underbar men ingen schlagerlåt direkt. Tommy.....nej!!!!!
Gillan
CITAT (Limeblossom @ 11-03-2007, 08:53) *
Tommy.....nej!!!!!

giggle.gif giggle.gif ........... laugh.gif laugh.gif
Berith
Jaa det var nog bästa låten som vann, i alla fall den med bäst chanser i Helsingfors. Men jag tror att Andreas J och Sarah DF ändå kommer att spelas massor på radio, och kanske några till.

Och dom sämsta hamnade såklart sist thanks.gif - Tommy Nilsson (tråkig text och ännu tråkigare melodi), Anna Book (visst, det var hennes melodi men inte nån annans). Dom två vann ju också sin uttagning, den (enligt mej) sämsta omgången där det inte fanns nån vinnare alls från början.

Och vad ska man säga om Skolfröken Lindberg.... fear.gif Ja hade inte dom "närmast sörjande" ringt och röstat på henne hade hon nog också behållt sin nolla. Bedrövligt rent ut sagt, både melodi, framförande och sång... crying.gif

Men det allra bästa med årets final var ändå att Carola inte var med och tävlade! yahoo.gif
Pirum
Nu har jag hört the Arks låt ett par gånger till, och delar av showen har ju repriserats på TV, och jag måste säga att jag hade fel i mitt tidigare omdöme; det var överdrivet positivt. Den här låten är ju alldeles för 'tung i baken' på något svårdefinierbart sätt. Den lyfter aldrig. Om inte showen räddar låten, vilket jag hoppas och tror den inte gör i Finland, så kommer Sverige att få kvala nästa år. Fast å andra sidan är det svårt att se vilka låtar från Globen som hade gjort det bättre i Helsingfors...Kanske Måns, men han är ju inte heller någon av mina favoriter så...
Ophelia
Fast jag gillade Sebastians, tyckte den var skön. Hade tre artister som jag "höll på", the Ark, Andreas och Sebastian. Gillar stilen.
vickeva
Ojojo Gillan och Ladyn... vilken tur att det finns smiliesar som talar om att ni skojar, annars hade man lätt kunnat tro att ni hade VÄRLDENS fight på gång... giggle.gif
caprifol
CITAT (Berith @ 11-03-2007, 09:09) *
Men det allra bästa med årets final var ändå att Carola inte var med och tävlade!

Håller med till 100 %. MEN - är det bara jag som tycker att Ola är otroligt lik en yngre Carola? Framför allt på fotot t ex i DN.
Floppy
Jag hade hellre sett Måns vinna....men allra helst Magnus Carlsson tummenupp.gif wub.gif ...men han åkte ju ut tidigare... -cry-.gif

Berith... visst var det underbart att Carola inte var med.... yahoo.gif
Lady Hamilton
CITAT (vickeva @ 11-03-2007, 09:33) *
Ojojo Gillan och Ladyn... vilken tur att det finns smiliesar som talar om att ni skojar, annars hade man lätt kunnat tro att ni hade VÄRLDENS fight på gång... giggle.gif

Vi ÄR kompiskram.gif giggle.gif fortfarande bästa vänner
men visst såg du att det var Gillan som "började".......... innocent.gif
Allis
CITAT (Floppy @ 11-03-2007, 11:22) *
Jag hade hellre sett Måns vinna....men allra helst Magnus Carlsson tummenupp.gif wub.gif ...men han åkte ju ut tidigare... -cry-.gif

Berith... visst var det underbart att Carola inte var med.... yahoo.gif

instämmer helt och hållet
anna_rispan
CITAT (caprifol @ 11-03-2007, 11:22) *
Håller med till 100 %. MEN - är det bara jag som tycker att Ola är otroligt lik en yngre Carola? Framför allt på fotot t ex i DN.

okej..är det därför de vann alltså?? hmm, spännande tanke isåfall. flirting.gif
pejori
är ingen ARK-fan direkt, men låten är ok och har nog rätt bra chans i Finland thumbsup.gif
men mina favoriter var nog måns, sonja alden, sanna nielsen marie......och bravo.gif
*tommy* blushing.gif blushing.gif blushing.gif

[/color]
CITAT
[color="#4b0082"]men visst såg du att det var Gillan som "började"..........
innocent.gif
jag såg det crying.gif
giggle.gif
Farbror Blå
det var ju helt klart att The Ark skulle vinna, nåt annat hade varit otroligt. Tänk er att ställa upp med Juventus i Strängnäs fotbollskorp, då kaaanske man också skulle kunna gissa hur det ska gå.

Men....

R'ättvist?

Rättvist blir det inte förrän..

1 urvalsjuryn spolas. Låt alla låtar finnas anonymt på nätet i förväg å låt folk bestämma.

2. Bubblarna försvinner. Folket ska bestämma, inte Bert-fjärt eller slem-Christer..

3. alla jurygrupper slopas.

4. rösterna från teleröstningen delaus ut proportionerligt i procent, inget omräkningstjafs som kan ge två procents skillnad kanske hundra röstpoängs skillnad..

Seen kanske vi kan tala om rättvist, rätt låt mm..
Snöflinga
Det gladde ett tigerhjärta när The Ark vann ... Har alltid gillat dem så gumma jag är yahoo.gif Huvudsaken att Sanna Nilsson fick stryka på foten ... kan inte med henne av samma skäl som jag inte orkar med Carola thumbdown.gif Sedan blev jag glad av att "lärarinnan" kom på 5:e plats bravo.gif gillade hennes låt ... Konstigt att 9:an var Lenni Mirros syster ... de är ju inte ett dugg lika blink.gif
ÅsaF
Tycker inte riktigt om den men så gillar jag ju inte rocklåtar heller. Å klädseln ska vi inte tala om. Nä jag tycker Måns eller Marie Lindberg var bäst.
Gossen Ruda
Här kommer lite tankar från dammens botten. Arkens låt? Tja, inte botten men knappast nån höjdare. En del gillar tydligen Olas fjantande hit och dit, jag fördrar faktiskt artister som kan stå still. Och som inte slänger av sig skjortan och visar sin hårlösa bringa, fast det kanske imponerar på en och annan småflicka eller tant. På mig hade det imponerat om exempelvis nån av tjejerna gjort detsamma. Om hon inte hade blivit utvisad direkt hade kanske jag simmat bort till telefonen för att slå ett nummer. Annars vad det ingen melodi som skapade någon större lust att ringa in min röst. På tal om Ola och hans utseende mm, nån som kommer ihåg texten till Svart-Olas polska? Damer gillar nog svart lika mycket som herrar gillar blondiner.
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 11-03-2007, 15:46) *
Här kommer lite tankar från dammens botten. Arkens låt? Tja, inte botten men knappast nån höjdare. En del gillar tydligen Olas fjantande hit och dit, jag fördrar faktiskt artister som kan stå still. Och som inte slänger av sig skjortan och visar sin hårlösa bringa, fast det kanske imponerar på en och annan småflicka eller tant. På mig hade det imponerat om exempelvis nån av tjejerna gjort detsamma. Om hon inte hade blivit utvisad direkt hade kanske jag simmat bort till telefonen för att slå ett nummer. Annars vad det ingen melodi som skapade någon större lust att ringa in min röst. På tal om Ola och hans utseende mm, nån som kommer ihåg texten till Svart-Olas polska? Damer gillar nog svart lika mycket som herrar gillar blondiner.

w00t.gif w00t.gif w00t.gif hade damerna gjort det, hade det blivit tittarstorm, även om anna book var nära yahoo.gif yahoo.gif
Sirpa
Jag tycker också att rätt låt vann i år !! yes.gif
Gossen Ruda
Möjligen kan Arken och deras låt bli en hit, även om jag inte tror det, men att jämföra med ABBA är väl att ta i!? Dom tycks sakna det mesta av det som gjorde ABBA till en framgångssaga. EN gullig pojke gör ingen succé.
anna_rispan
The Ark har faktiskt två gulliga män
Lady Hamilton
CITAT (pejori @ 11-03-2007, 11:46) *
är ingen ARK-fan direkt, men låten är ok och har nog rätt bra chans i Finland thumbsup.gif
men mina favoriter var nog måns, sonja alden, sanna nielsen marie......och bravo.gif
*tommy* blushing.gif blushing.gif blushing.gif

Aha!! tummenupp.gif kompiskram.gif SÅG inte detta förrens nu........TACK KOMPIS!
för er med "dålig syn" kan jag tala om att det står Tommy
cic
CITAT (anna_rispan @ 11-03-2007, 18:16) *
The Ark har faktiskt två gulliga män

Eller fem om man ska vara petig.. rolleyes.gif
Gossen Ruda
Allt ljus på Ola tycker jag att det är frågan om.
cic
Ja ja, men så är det ju ofta. Vem vet vilka mer som spelar i Vikingarna? Christer Sjögren är frontfigur, men alla vet ju att det är ett band.
Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 11-03-2007, 15:46) *

Jaa du, så där bedömer åtminstone inte jag om en låt är bra eller inte. thumbdown.gif
Gossen Ruda
Inte jag heller men frågan är om det är låten eller artisten dom flesta röstar på?
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 11-03-2007, 18:51) *
Inte jag heller men frågan är om det är låten eller artisten dom flesta röstar på?

tror inte det går att skilja på dom båda där g.gif no.gif
en urbra låt med en kass sångare eller en kass låt med en toppensångare åker ut no.gif
så man får helt enkelt blunda och bara lyssna på dom istället för att haka upp sig på utseendet fear.gif
herr palidromet är inte nått jag vilar ögonen på, men tror ändå låten placerar sig bra i Finland bravo.gif yes.gif
Gossen Ruda
Du kanske vilar ögonen på fel ställe, pejori. Kolla här: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,254069,00.html
Tror inte Arken kommer in bland mina favoriter, inte med en knäppis i förgrunden.
anna_rispan
CITAT (cic @ 11-03-2007, 18:21) *
Eller fem om man ska vara petig.. rolleyes.gif

ja med fem o välja på finns det ju en för alla!
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 11-03-2007, 19:25) *
Du kanske vilar ögonen på fel ställe, pejori. Kolla här: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0...,254069,00.html
Tror inte Arken kommer in bland mina favoriter, inte med en knäppis i förgrunden.

crying.gif crying.gif trodde det var en man ju crying.gif dunno.gif giggle.gif
skulle gått på sminket där w00t.gif
LadyG
Nu har jag funderat länge och noga, och jag tycker nog inte det var den bästa låten som vann. The Ark har sina ljusa stunder, men den här låten kändes inte som en internationell vinnare. Dessutom känns Ola som en urvattnad kopia av Freddie Mercury (skjortlös, för att bara ta ett exempel), fast utan Queen-sångarens mäktiga stämma.

Fast den där 'Cara mia' kladdade sig fast i synapserna, trots att jag var i köket just då. Den kändes som om den kunde haft en chans.

Vilken tur att alla inte måste ha samma åsikt smile.gif
pejori
CITAT
Fast den där 'Cara mia' kladdade sig fast i synapserna, trots att jag var i köket just då. Den kändes som om den kunde haft en chans.
den låten sitter som ett plåster limmat med epoxylim yes.gif yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon