|
Full version: "Albumsnokare"
Jaa, precis som rubriken säger, så har jag blivit en riktig albumsnokare sen vi fick nya forumet. Klart jag har kikat i album tidigare, men nu går väldigt mycket tid åt till att utforska hur ni andra har det. Så om ni ser att jag varit inne i eran profil.......beror det nog till största del på att jag snokat i erat..........just det.....album
Lady Hamilton
11-03-2007, 10:06
Och vi "snokar" i ditt album Undras om man kan hitta något intressant?
visst är det kul, att "snoka" runt och få idéer från andras album? snokar runt en del jag med, * men säg det inte till nån*
 finns säkert lika mycket intressant som i ditt............Annanasplanta med .......ANANAS!!!!!!!, hur bär du dig åt???? CITAT (pejori @ 11-03-2007, 10:09)  visst är det kul, att "snoka" runt och få idéer från andras album? snokar runt en del jag med, * men säg det inte till nån* Lovar dyrt och heligt att inte säga nåt till nån
Farbror Blå
11-03-2007, 10:15
snokare här alltså?? hmm.. måste erkänna att jag också "kollar upp" nya medlemmar å profiler å foton
anna_rispan
11-03-2007, 10:34
Det är väl bra. Albumen finns ju där för att tittas i eller?? Snoka på du Gillan!
Lady Hamilton
11-03-2007, 10:45
Kanske vi även kan "tipsa" varandra om intressanta bilder som vi "hittar".......
Lady Hamilton
11-03-2007, 10:51
jag erkänner jag är också sån snokare  men de gör väl inget
Vi kan snart bilda klubb - vi är många som snokar runt i album efter ideer och tips. Klart jag också kollar profiler emellanåt, speciellt om det dyker upp ett namn som jag inte känner igen.
tycker det är helt legalt att snoka i albummen jag * säger odlas största snok*
Kajsa i Arvika
11-03-2007, 12:21
Jag vill också va med i klubben!!! Älskar att kika runt i andras album! Funkar det att logga ut första kanske och sedan kika in som anonym .....???!!! hrmmm... nej  Men man kan ju passa på att droppa en rad i våra nya gästböcker kanske.. värre buskablyga är vi väl inte va?
Farbror Blå
11-03-2007, 12:49
Håller med Morina, vi kan ju skriva en rad i gästboken så känns vi mindre som snokare och mer som besökare=)
Visst är det väl härligt med Snokarsjuka i album tycker det är en av de bättre åkommor som finns både intressant och "ide´givande" Man kan verkligen glädjas åt alla fina bilder som finns så medlem i klubben vill jag också absolut bli
malin72
11-03-2007, 13:46
japp och även jag kikar efter ideer och vackra ting....så ser ni att jag är där inne så hoppas jag att ni inte tar illa upp  jag är bara nyfiken jag med...och letar tips  ska ju försöka att göra om så mycket hos mig i vår så ja jag lägger till mig i klubben och säger hej hej till alla jag kommer och hälsar på
Margith
11-03-2007, 14:03
Även jag måste erkänna att jag tillhör klubben "Album-snokare" Men syns det verkligen om jag är inne i nån annans album och snokar?? Är jag inloggad och går in i någon annans profil, syns det att jag varit där, men om jag går via "mitt album" i ett inlägg... syns det då?? Från början tyckte jag att det var lite obehagligt att andra kunde se att jag läst deras profil, men nu börjar jag så smått lära mig att skriva en liten hälsning i gästboken  Faktist inte helt fel, det gäller bara att komma över lite blyghet Gillan: tack för titten på ditt hus. Jag förstår att du föll för det. Lite avis är jag nog
CITAT (Margith @ 11-03-2007, 14:03)  Även jag måste erkänna att jag tillhör klubben "Album-snokare" Men syns det verkligen om jag är inne i nån annans album och snokar?? Är jag inloggad och går in i någon annans profil, syns det att jag varit där, men om jag går via "mitt album" i ett inlägg... syns det då?? Från början tyckte jag att det var lite obehagligt att andra kunde se att jag läst deras profil, men nu börjar jag så smått lära mig att skriva en liten hälsning i gästboken  Faktist inte helt fel, det gäller bara att komma över lite blyghet Gillan: tack för titten på ditt hus. Jag förstår att du föll för det. Lite avis är jag nog  har precis kommit på att man kan skriva i gästboken jag med bra sak när man kommer ihåg den
malin72
11-03-2007, 14:59
Biggan_
11-03-2007, 14:59
En till snok här! Tycker det är roligt att se på alla fina bilder som finns här i odlas albumsamling, dessutom får man lite tips och  :er om vad man kan göra i sin egen trädgård (eller bara drömma om). Jag har faktiskt inte tänkt på att man borde skriva i gästboken när man varit inne i någons album  , men det är väl inte värre än man kan bättra sig!
*Stintan*
11-03-2007, 15:07
Jag platsar nog också i snokarklubben
Biggan_
11-03-2007, 15:11
...alla är faktiskt välkomna att kika i mina album!
CITAT (Biggan_ @ 11-03-2007, 14:59)  En till snok här! Tycker det är roligt att se på alla fina bilder som finns här i odlas albumsamling, dessutom får man lite tips och  :er om vad man kan göra i sin egen trädgård (eller bara drömma om). Jag har faktiskt inte tänkt på att man borde skriva i gästboken när man varit inne i någons album  , men det är väl inte värre än man kan bättra sig!  precis...jag skyller min okunskap på att den är ny  CITAT (malin72 @ 11-03-2007, 14:59)  psssssssst pejori saknar fortfarande ditt album  kolla igen då
Elisabeth P
11-03-2007, 15:24
Det är ju faktiskt halva nöjet att se hur fint alla andra har det  och dessutom hoppas jag på att i alla fall så småningom kunna ge andra lite tips och idéer. Så, ja en snok är det nog i mig med
Biggan_
11-03-2007, 15:25
CITAT (pejori @ 11-03-2007, 15:22)  precis...jag skyller min okunskap på att den är ny  kolla igen då  Är din okunskap ny?  Äsch! Jag bara skojar ju!
Biggan_
11-03-2007, 15:29
Kikat runt i era album gjorde jag massor redan på det gamla forumets tid,  skillnaden nu är väl bara att man kan skriva en rad i gästboken - jag gör det ibland när jag kommer ihåg... Himla inspirerande med alla era bilder!
CITAT (Betty @ 11-03-2007, 15:53)  Kikat runt i era album gjorde jag massor redan på det gamla forumets tid,  skillnaden nu är väl bara att man kan skriva en rad i gästboken Jag också. Trodde liksom att man fick göra det, så länge man inte har ett privat album. Tycker fortfarande att det är lite ovant att man "lämnar ett avtryck" när man varit inne och läst någons profil.
snillan
11-03-2007, 16:27
Hej på Er ! Jag tillhör också dem som snokat runt bland olika album, söker ofta i gamla trådar på frågor som jag själv har och då hittar jag mycket inspiration bland era album, känner mig dock extra skurkaktig eftersom jag snokar i andras album efter inspiration men inte har något eget album Det beror på att jag precis i veckan blivit medlem i detta forum, och inte har några foton att lägga ut än, har precis börjat använda digitalkamera, just nu finns inte så mycket att fotografera, men till sommaren ska jag försöka få hjälp att lägga upp ett album av mina barn, jag har tyvärr inte så fina grejor att visa som de flesta av er, men får jag bara fortsätta snoka och fråga så blir kanske min trädgård också fin......... Det ni har tagit upp om att skriva någon rad i gästboken, tycker jag är en jättebra idé, ska försöka börja med det själv och hoppas att ni gör så när ni tittar in hos mig ! Snillan
Tack för tipset om att skriva i gästboken. Det är ju en trevlig ide.
Så alla ni som sett mig " snoka " så söker jag ideer till trädgården och from nu ska även jag börja skriva i gästboken.
Jag är nybliven ägare av digitalkamera så jag har inte hunnit med några bilder i mitt album. Vintertid blir ju alla bilder "svartvita"
Blomstertanten
11-03-2007, 18:20
Jag har då aldrig .... Ingen snokare här inte  Nån som tror mej ??
Vad kul att vi är så många snokare här  .............och visst är det väl självklart att vi kikar i varandras album, det är väl därför de finns där antar jag  . Och självklart har jag kikat i era album förr...............men det har blivit mycket mer nu...........av nån anledning som jag inte är på det klara över Men jag måste skamset erkänna att jag inte heller har skrivit i så många gästböcker ( har nog också kännt mig lite blyg där  ), men det ska bli ändring på den fronten nu Det var väl lite på grund av att det syns att man varit inne i profilen som gjorde att jag skrev inlägget. Vederbörande kanske undrar vad jag håller på att snokar efter Men nu vet i alla fall alla vad jag håller på med
*Stintan*
11-03-2007, 19:39
Värsta ormgropen ju
Jag snokar inte.... kikar bara... och det har jag gjort i alla år jag varit med
snillan
11-03-2007, 19:46
Egentligen är det väl så att det bara är kul när vi går in på varandras sidor och kollar, både på egen presentation och fotoalbum, det känns ju mer som om man faktiskt pratar med någon men "känner" istället för bara ett namn. Men jag håller med om att det känns konstigt eftersom det syns att man varit inne och tittat i någons profil, lite skamset, nyfiket, men INTE NU LÄNGRE....eller hur ? Det har faktiskt hänt att jag velat gå in och kolla på någon som svarat på inlägg eller skrivit något eget som jag läser, men avstått pga att det känns snokigt.... Jättebra att den här tråden kom upp tycker jag ! Vet ni vad jag gör just nu........ tog en liten paus bara.......SÅR MINA FRÖN!!!!!! Kunde inte hålla mig längre, hade tänkt vänta ytterligare någon/några veckor!!!!!!!!! Över 40 krukor blir det med frön + pelargonsticklingar som jag tagit själv+ att snart kommer 9 st sticklingar till som jag beställt+mina övervintrade nedklippta pelargoner. Min man kom just hem från ett möte, gocartklubben (vi har olika intressen...  ) och såg mina små miniväxthus över hela köket och suckade och undrade var vi själva skulle få plats nu. Jag har ganska många inneblommor också..... Ska till Åsby trädgård i Hallstahammar också......BARA titta Snillan
CITAT Ska till Åsby trädgård i Hallstahammar också......BARA titta  och det tror du kommer att fungera ja?
CITAT (snillan @ 11-03-2007, 19:46)  Egentligen är det väl så att det bara är kul när vi går in på varandras sidor och kollar, både på egen presentation och fotoalbum, det känns ju mer som om man faktiskt pratar med någon men "känner" istället för bara ett namn.
Men jag håller med om att det känns konstigt eftersom det syns att man varit inne och tittat i någons profil, lite skamset, nyfiket, men INTE NU LÄNGRE....eller hur ? Det har faktiskt hänt att jag velat gå in och kolla på någon som svarat på inlägg eller skrivit något eget som jag läser, men avstått pga att det känns snokigt....
Jättebra att den här tråden kom upp tycker jag ! Jag är alltid inloggad som anonym, så jag tror inte att jag lämnar några spår efter mig...
Lady Hamilton
11-03-2007, 22:17
Hej! Här har ni mig...... [attachment=384:36_33_17.gif]
CITAT (Lady Hamilton @ 11-03-2007, 22:17)  Hej! Här har ni mig...... [attachment=384:36_33_17.gif]  Här törs man ju inte vara längre................om man tom måste se ut som en snok också
Lady Hamilton
11-03-2007, 22:24
Och jag trodde att ni skulle bli glada när jag visade mig i min "rätta skepnad"??[attachment=385:36_33_17.gif]
CITAT (Gillan @ 11-03-2007, 22:20)  en bodercollie??? nä jag vill vara jag ju
men i så fall är jag också en snok, en glasögonsnok...  får väl försöka bättra mej med att skriva i gästboken... Ciczi
CITAT (Lady Hamilton @ 11-03-2007, 22:24)  Och jag trodde att ni skulle bli glada när jag visade mig i min "rätta skepnad"??[attachment=385:36_33_17.gif] jag är inte snokrädd, men var du ladyn du
CITAT (Betty @ 11-03-2007, 22:09)  Jag är alltid inloggad som anonym, så jag tror inte att jag lämnar några spår efter mig...  Inte jag heller.. än så länge. Men vad vet vi... kanske kommer snart en önskan om att anonyma ska lämna spår... och vips... så ändras inställningar.
snillan
11-03-2007, 22:34
Betty ! Du lämnade spår hos mig nyss.... tack för inlägget, du har fått ett tillbaka. Det var ingen liten blomlista du hade som var dina favoriter...... Den här tråden var kul, för sen den startade har jag haft 2 som lämnat meddelande hos mig ikväll, säkert är det likadant hos er andra. Man blir lite datanörd i detta forum, jag kan inte låta bli att ha datorn på hela tiden och gå och titta i forumet då och då . Är sjukskriven just nu men ska snart börja jobba- hur ska det gå då Och sen då när man kan börja vara ute i trädgården och pyssla efter jobbet, hur ska det gå då...........det blir nattskift att läsa alla inlägg då. Nu är det snart sovdags för mig, GOD NATT på er alla ! Snillan
God natt på dig själv snillan  Och att Odla är beroendeframkallande, är vi många som kan skriva uder på
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|