Jag var ute o grävde lite idag för att leda bort vattnet. Det är inte tung lerjord, men ganska mycket lera i strukturen. Det är möjligt att det är lera längre ner eftersom det har glidit. På sommaren brukar det inte va något problem med stående vatten heller. Men nu plaskar de under fötterna i slänten till o med

Kronomfånget är större än jag trodde. Är nog dryga två meter, 2-2.30.
Igentligen skulle jag vilja anlägga något annat på platsen, men tyvärr bestämmer man ju inte allt. Det kanske är svårt med vad som trivs där också. Men något träd med yvig krona, och lite höjd så det skymmer grannarnas sjöutsikt?

Skämt o sido så har vi ganska bra relation med grannarna men man blir ju lite irriterad. Nu eldar de med pellets men förut värmde de poolen med ved, och de brukade slå ner och ryka in hos oss. De förlängde pipan men de hjälpte inte tyvärr.
Det vore nog idé att prata med grannarna. Bra att veta vad som gäller. Igentligen är det klantigt av konsulten som ritat att inte ta hänsyn till det på rätt sätt. Nämnden har ju svårare, de kan ju inte åka ut och kolla hur det ser ut på alla ställen när de ska bevilja.
Känns som det blir ganska ohanterligt om man ska ta med en så stor jordklump som jag tror man måste. Läter nästan som ett traktorjobb.