Sidor: 1, 2
inger1
Hej.
Förstår din frustration. Har själv samma "problem" med egenhändigt plockade och sådda rhoddisfrön.
Nu är det bara det att det är absolut inte några rhod.plantor som växer i krukorna. Vad det är har jag inte en aning om.
Helt klart väldigt irriterande. confused.gif
Anki V
Milde tid så kul det var att få ”främmande” men jag blev så chockad och förvånad att jag inte var riktigt tillräknelig. Bl.a. så såg jag senare att det stod kvar minst en ”mördarakleja” i rabatten som jag vill/måste bli av med slap.gif . Jag kommer inte ens ihåg om jag försökte pracka den på Ladyn eller om hon tackade nej. Nåja, Ladyn kommer jag med all säkerhet att söka upp för ett studiebesök bland citrus och ”miniänglar”.

Men lite bekymrad blir jag nog allt…..Damerna behöver uppsöka en ögonläkare eller i alla fall en bra optiker…….Något fel på deras syn måste det vara. I mitt ”paradis” är det lång kvar tills man kan kalla det för trädgård (idogt arbete pågår). Speciellt inte när man tittar i deras album och ser allt det vackra. Hos mig finns en ”rosgrop”, lite jordgubbar och nyanlagda rabatter med egna frösådder där flera inte har börjat blomma ännu + en del ”fulhörn” där arbetet inte ens är påbörjat. shy.gif

Gåsis du är så välkommen. wub.gif Det finns ju en hel del växter hos mig som har sitt ursprung i Östersund
Vet du om att du vägarna förbi Högakusten så släng i väg ett PM så får du en noggrann vägbeskrivning tillbaka. Nu när Lady Hamilton och Gillan har sett hur jag har det kanske jag vågar visa det för fler. Det gäller väl att våga ”komma ut…” g.gif

/Anki
Lady Hamilton
CITAT (Anki V @ 29-07-2007, 13:55) *
........stod kvar minst en "mördarakleja" i rabatten som jag vill/måste bli av med slap.gif . Jag kommer inte ens ihåg om jag försökte pracka den på Ladyn eller om hon tackade nej. (nej du frågade inte giggle.gif men jag skulle gärna ta emot en) Nåja, Ladyn kommer jag med all säkerhet att söka upp för ett studiebesök bland citrus och "miniänglar". (kom gärna å hälsa på men gör dig inga stora förväntningar blush.gif )

Men lite bekymrad blir jag nog allt…..Damerna behöver uppsöka en ögonläkare eller i alla fall en bra optiker…….Något fel på deras syn måste det vara. (detta är INTE sant nono.gif Du har visst ett PARADIS redan)
.....Nu när Lady Hamilton och Gillan har sett hur jag har det kanske jag vågar visa det för fler. Det gäller väl att våga "komma ut…" g.gif (DU har ju mera att visa än "vissa kända" trädgårdar som dessutom tar inträde naughty.gif )
/Anki
malin72
ja nu har man ju rest runt lite i sommar whist.gif och vi hamnade ju hos Anki giggle.gif eller ju vi fastnade visst där i 4 timmar rotfl.gif jo men så hade vi trevligt med wub.gif jätte fint ställe tummenupp.gif och vet ni jag kom hem men en av dom vita bergvallmon som nu är den vita.....och hennes vita mördarakleja ninja.gif och 2 andra som jag glömt vem som var vad men men det är ju jag i ett nöt skal slap.gif
hm men nu ser inte den vita glad ut längre...trots att den sitter sandblandat och vad jag tror bra drenerat hm jaja jag hoppas att den tar sig igen -cry-.gif

men tack så mycket för våran titt hos dig kompiskram.gif
Anki V
Det var bara roligt att få besök smiley_small_hug.gif

När det gäller bergvallmon så tror jag att det måste vara "stockholmsluften" den inte tål. Ladyns var enligt henne själv helt opåverkad av flytten och hennes lila som fick flytta till mig ser också ut att trivas.

Skämt å sido.....Den har väl fått vatten och du.....skulle den inte klara sig så går det fler tåg.

Hur mår mördaraklejan då? Den hade väl intet emot att flytta? De andra växterna du fick var en Gentiana asclepiadea, klippgentiana och en
Gentiana cruciata, korsgentiana. De svenska namnen är jag lite osäker på. tongue.gif

/Anki
malin72

Skämt å sido.....Den har väl fått vatten och du.....skulle den inte klara sig så går det fler tåg.

Hur mår mördaraklejan då?

jo då den har fått vatten...kan den fått för mycket tro g.gif mördar aklejan klippte vi ner ganska mycket och den vissnar men lite grönt har den tummenupp.gif ........men dom kankse inte gillade bussresan hem mm det var ju ganska vart i bussen unsure.gif äsch jag håller tummarna
Limeblossom
Men vad är en mördarakleja???? smile.gif dunno.gif
Anki V
Kolla den här länken får du se laugh.gif
Akleja

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon