Hej!
Inget är nytt under solen, ej heller nässeldiskussionerna på forumet tydligen...
Själv är jag tyvärr sådan att jag inte riktigt har orken att sitta och leta efter om ämnet redan har avhandlats, jag är bara så himla ivrig och vill ha svar på direkten, ju!

Men är det något som ligger en varmt om hjärtat vill man ju gärna älta om det både i tid och otid, eller hur? Spelar väl ingen roll om vi upprepar oss, vad säger ni?
Tack ska ni ha för all info om nässelvatten, (och oldwolfie var det som gav länktipset, förresten...) komposten fick sig allt en riktig smällkyss, nu borde den väl börja jobba ordentligt i rena glädjechocken! Ska ut så fort det slutar regna och skörda nya fina nässlor. Här ska produceras gödning så det står härliga till! Bäva månde kvarteret...
Det har HAGLAT i Stockholm idag! Under en kort stund var trädgården gråvit! Just nu regnar det. Vädret beter sig helt schizofrent idag, har även varit stunder med strålande het sol. Barnen som har sommarlov, springer ut och in och vet inte vad de ska göra riktigt...
Gräsklipp har jag alltid slängt in under busk och häck, hade i år också tänkt börja med klipp i grönsakslanden, sedan läste jag något om att gräsklipp liksom "snor" mer kväve än det tillför under nedbrytningen. Jag har antagligen missuppfattat det hela, men har inte orkat gå till rötterna

med problemet, så jag struntade bara i det...
Men nu när du ändå tog upp saken, bdp003...
Hur ligger det egentligen till med gräsklippet och dess eventuella kvävestöld?!?! Har jag missuppfattat alltsammans? Är gräsklipp endast av godo? Finns det några nackdelar, typ de jag nämnde?
Apropå något helt annat, har jag förresten hört att man inte ska ha sin vedaska på grönsaks- eller kryddlanden. Tydligen anrikas cesium (eller vad det nu var för slags radioaktiva ämnen) i trä och det försvinner ju tyvärr inte för att veden omvandlas till aska...själv strör jag därför ut askan på gräsmattan, den ska jag ju inte äta...(fast å andra sidan, om jag börjar lägga gräsklippet på grönsakslanden så kommer det ju dit ändå...)
Men, men...man HÖR ju så mycket och allt verkar mer eller mindre farligt, giftigt eller omoraliskt i denna vår vackra värld... så inte vet jag, inte...

Vet ni?
Hoppas på kloka kommentarer gör:
Sanna