Full version: om de vore val i dag
Sidor: 1, 2
Hannele
CITAT (Airamya @ 25-04-2007, 14:20) *
Det finns faktiskt folk som inte har råd att köpa kläder, varken till sig själv eller sina barn. Det finns folk som är tvugna att vända o vrida på varenda krona tjugo gånger för att ha råd att köpa mat, och då pratar jag INTE om fläskfilé.
Jag tror inte du ska prata om fattigdom, nej, framför allt eftersom du tycker att det är så bedrövligt att prata om det. Men jag som vet vad fattigdom innebär kan kanske få göra det?

Tja, jag vet folk som spelar bort sina pengar och liknande saker,
det finns pensionärer som lapparr och lagar och snålar och tycker livet är gott.
Det är ganska subjektivt.
Men tråkiga är, om man har barn och de inte har råd att vara med sina vänner, gå på kalas och liknande.
KURT
CITAT (Tezzla @ 25-04-2007, 11:33) *
Är det verkligen så svartvitt? Är man antingen girig och skiter i sina medmänniskor (=röstar blått) eller medmänsklig (=röstar rött)?

Vilken enkel och fördomsfull förklaring...

Ja verklighet är inte alltid så svår att förstå.
Tezzla
CITAT (KURT @ 07-05-2007, 08:11) *
Ja verklighet är inte alltid så svår att förstå.

Och med detta menar du?
krellus
CITAT (Gita @ 24-04-2007, 20:21) *
Det skulle vara kul att veta hur många av dem som uttalar här sig som arbetar, dvs hör till dem som alltid får betala, både för sig själva och andra. För mig är det självklart att det skall vara mer lönsamt att arbeta än att leva på bidrag.Det är ju faktiskt så att inte alla kan leva på bidrag, några måste arbeta för att försörja resten, och då behövs några morötter. Tycker att vi fått litegrann med den nya regeringen.
Gita

Det hör ju till saken att vi är färre och färre som försörjer landet, dvs betalar skatt.
Det är ju precis det som alliansen försöker göra något åt även om jag kan förstår att det känns tufft om man är arbetslös och
drabbas hårdare/gynnas mindre av de skattesänkningar man har utfört hittills.

Många har varit snabba att gnälla men ge alliansen rimlig tid innan du/ni gnäller. Det gäller att hinna se resultat.

Jag hörde en person på tunnelbanan som sa så här:"guuuud va jobbigt. 4 lååånga år kvar till nästa val."

Var lite objektiv. Tänk på oss som har levt med vänstern i 12 år !!!
krellus
CITAT (Tezzla @ 25-04-2007, 12:33) *
Är det verkligen så svartvitt? Är man antingen girig och skiter i sina medmänniskor (=röstar blått) eller medmänsklig (=röstar rött)?

Vilken enkel och fördomsfull förklaring...

Självklart finns det människor som bryr sig om andra inom samtliga partier men det finns säkert naiva människor som resonerar så där. Skillnaden är väl snarare så att de politiska partierna har olika åsikt om HUR man ska lösa Sveriges problem.

Försök vara objektiv. Prova, det är rätt kul!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon