Sidor: 1, 2
vickeva
Det var min väska Marskattan, och det gjorde inget, hon var ursöt...
Christina i Småland
Hej igen!
Jag vill också tacka alla för en underbar dag! Vilken tur vi hade med vädret! Idag är det inte lika varmt och soligt här i Småland i alla fall. Ikväll har jag varit på växtförsäljning i trädgårdsföreningen. Kenneth Lorentzon, känd från Gröna Rum m.m., var där och sålde lite roliga växter. Jag köpte bara två, en vit sockblomma och en blå nunneört. I morgon kväll får jag väl se om jag hittar någon plats till alla växter jag köpt sista veckan. Förra söndagen var jag på Galgberget i Halmstad och lyssnade på Gunnel Karlsson (Gröna Rum) och vann en del växter (6 st) i ett lotteri. I lördags var jag på växtmarknad på Lilla Böslid, Eldsberga, så nog har det blivit mycket av den varan på sistone.
Hälsningar
Christina
catlady
Har varit ute vid huset idag och planterat mellan skurarna. 4 hostor (Big mama + Big daddy), 4 höstflox (lavendel + vita), purpurklätt, ulleternell och 2 plymspireor har hittat sina platser. Kvar att plantera utomhus har jag 4 pioner (vita + knallcerisa), 2 blå veronikor, 2 sorters timjan och lite annat...
I växthuset ska tomaterna och chilin få flytta in, tillsammans med några av Linus jättefina små exotiska växter. Och tro inte att jag är färdig där! Åh, vad mycket fint jag har... wub.gif Vilken dag det var!
Nina H i NÖ Skåne
Härligt "jakob" att du hittade hem också! Så bra! bravo.gif Hm... 700 kr i topp nu? Hm... Hm... Hm... Och jag som tyckte jag handlade o handlade! Kom "bara" upp i 230.50!! rolleyes.gif Men att få två präktiga pioner, två sorters näva, 4 dagliljor och en ros för den summan! Alltså- bara inte klokt vad man "sparat"! Ju! biggrin.gif ... Sen fick jag ju dessutom med några växter från bytet... Och till detta idel trevliga "mad gardeners" runt sig! Och underbara vovvar- både Sara o Bella! Japp. Härlig dag! Tack för att jag fick vara med- fast jag varit så ”oflitig” på detta forum de senaste åren! blush.gif
Marskattan: Nu saknar jag bara irislänken! Längtar att få dregla lite! smile.gif;-)
Här länk till mina album från dagen:
http://www.odla.nu/forums/index.php?automo...m&album=403
http://www.odla.nu/forums/index.php?automo...m&album=404
Och nu tänkte jag försöka mig på det här med att lägga in bilder direkt i inlägget också. Tar några bilder från besöket i Marskattans trevliga grannes trädgård (Hälsa henne och tacka för besöket också, Marskattan!) Hoppas bara nu att jag lyckas! (Har gjort några försök…..)
[attachment=2235:odlanu07...6grbacks.jpg]
[attachment=2236:odlanu07...grhundt2.jpg][attachment=2237:odlanu070506grmah.jpg]
Betty
CITAT (vickeva @ 07-05-2007, 19:19) *
Fast enligt Odlas sida ska den se ut så här:

och det stämmer ju inte...

Mina tulpaner liknade mer dem som du hade plåtat än den där bilden på lökpåsen... g.gif
Biggan_
CITAT (Ciczi @ 07-05-2007, 06:35) *
Biggan, vilka bilder, fast det måste ju ha varit svårt att missa med det stora objektivet... naughty.gif biggrin.gif laugh.gif

Ciczi

giggle.gif Lite kul att leka paparazzi! Nej ,jag hade lånat objektivet för att slippa stoppa en kamera i ansiktet på er, alltså av hänsyn eftersom jag själv avskyr att bli fotad när jag ser att jag blir det!
Men jag kan tala om att det stora objektivet var till nackdel när jag skulle fota Agges fina tulpaner, jag hade behövt en stege för att fota dom inne i, så jag fick nöja mej med att ta bilder från sidan på dom, men vickeva tog ju fina bilder på dem.

Någon som vet var man kan få tag på smultronplantor med rosa blommor?
Ciczi
CITAT (Biggan_ @ 08-05-2007, 13:17) *
giggle.gif Lite kul att leka paparazzi! Nej ,jag hade lånat objektivet för att slippa stoppa en kamera i ansiktet på er, alltså av hänsyn eftersom jag själv avskyr att bli fotad när jag ser att jag blir det!
Men jag kan tala om att det stora objektivet var till nackdel när jag skulle fota Agges fina tulpaner, jag hade behövt en stege för att fota dom inne i, så jag fick nöja mej med att ta bilder från sidan på dom, men vickeva tog ju fina bilder på dem.

Tror jag det att du gillade att leka paparazzi giggle.gif Fast din tanke bakom var ju fin får jag medge. yes.gif
Knäppt väder idag, nyss sken sola men nu regnar det småspik. wacko.gif

Ciczi
Sylvia
Vi har också en massa bilder men har inte ens hunnit titta på dom ännu!! confused.gif

Tulpanen heter förresten Angelique...

Jag fick aldrig veta att det var bjudning hos Marskattan och Flaxx.... jag och Bernt skulle så klart förljt med annars.
Men ni verkar ju ha haft roligt och vilken härlig hund!!

vickeva
Amen så tråkigt, Sylvia, det trodde jag att alla visste... Så synd!
Och tack för tulpannamnet!!! Jag sökte på det, och det stämmer ju precis.
Sylvia
Nää, vi visste inte...
Här finns några bilder om ngn orkar titta fler?

Gruppbild.jpg

Fyndarna.jpg

Kaffedags.jpg

Kaffedags 2.jpg

Fundersamma miner.jpg
marskattan
CITAT (Biggan_ @ 08-05-2007, 13:17) *

Man kan få/byta sig till någon av Rut (grannen). Jag har berättat för henne om alla era fina foton på hennes trädgård samt att ni var glada för att få se trädgården. Hon trodde inte ni fick något ut av det och att det inte var någon som var intresserad av hennes växter. Så nu när jag frågade henne vart hon köpt de rosa smultronen så sa hon "men ni kan få hur många som helst". Hon blev jätteglad att det fanns intresse för hennes växter och hon byter/ger gärna bort något.

Biggan du kan höra av dig till mig, och är det någon annan som är intresserad så bara skickat ett PM till mig.

// Agge, med hälsningar från Rut
aanderss
fan att jag inte kunde ta ledigt så att jag kunde komma
Biggan_
CITAT (marskattan @ 08-05-2007, 18:56) *
Man kan få/byta sig till någon av Rut (grannen). Jag har berättat för henne om alla era fina foton på hennes trädgård samt att ni var glada för att få se trädgården. Hon trodde inte ni fick något ut av det och att det inte var någon som var intresserad av hennes växter. Så nu när jag frågade henne vart hon köpt de rosa smultronen så sa hon "men ni kan få hur många som helst". Hon blev jätteglad att det fanns intresse för hennes växter och hon byter/ger gärna bort något.

Biggan du kan höra av dig till mig, och är det någon annan som är intresserad så bara skickat ett PM till mig.

// Agge, med hälsningar från Rut

Jag PM:ar dej Agge! biggrin.gif
malin72
ojojoj vilken trevlig dag ni verkar haft det tummenupp.gif inte ett dugg avis....ser jätte mysigt ut blush.gif men nyfiken i en strut som jag är så är jag ju så nyfiken på vilka som är vilka på bilderna giggle.gif vissa vet jag ju men whist.gif
vickeva
Ok, jag kan säga några namn:

De man tydligt ser på denna bild är:
Bernt (Sylvias man), Marskattan, som böjer sig ner, Flaxss, Nina H i Ö Skåne, Jacob och stående bakom: Göran (Odlas), Sylvia (sittande mot väggen), och längst till höger: Bizze.
malin72
aha vad skojj tack blush.gif
Berith
Jättekul att se alla bilder! bravo.gif
CalleF
Vad trist att man skall bo i andra änden av landet - ni verkar ha haft det jäkligt trevligt rent ut sagt.
Muguet
Vill bara berätta att Bella (den bruna labradoren) som syns på bild i Marskattans trädgård, nedkom i går med 6st bruna labbisvalpar 3 pojkar och 3 flickor !
[attachment=3576:Bellasvalp.jpg]

[attachment=3577:Bella_VALPAR.jpg]
stennie
Så söta dom var!

Jättegrattis !
vickeva
Men oj vad söta, ska du ha en nu (för Bella var väl inte din?)
Alba
Grattis Bella till de små knytena
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon