|
vickeva
06-05-2007, 15:16
Vill starta en tråd där vi kan tacka alla för en härlig dag och där vi kan titta på varandras bilder. Jag tyckte att det var jättekul att handla på Odla, sååååååååååå mycket fina växter till bra priser. Och sååååå kul det var att träffa alla!! Kram på er och tack särskilt till Marskattan, för en mysig fikastund i trädgården. Nu ska jag se om jag kan hitta min kortläsare så ska jag lägga in alla mina bilder. kram på er Viveka/Vickeva
vickeva
06-05-2007, 15:47
Här kommer lite bilder:  Många var vi som stod på huvet i pionerna..  Massor av härliga plantor... ibland fick man gissa färg och så, för etiketteringen var det lite si och så med:)    När jag tog denna bild trodda jag på allvar att jag inte skulle handla mer....hehe  Fika på Odla  Sedan åkte vi hem till Marskattan, som ordnat det så fint för oss! (tack så mycket snälla du!) I hennes trädgård fanns det en miljon irisar, drygt, och så hittade vi denna underbara tulpan, som vi var flera stycken som skulle vilja ha. Den är köpt på Odla för 2 år sedan, någon som vet namnet???   Här sitter Märta Linnea (Annika)
Märta-Linnéa
06-05-2007, 16:08
Jag vill också passa på och tacka för en trevlig dag. Ett särskilt tack till Vickeva för skjuts, till Biggan och Halli för trevligt sällskap i bilen och till Marskattan för fika och trädgårdvisning.
Nu är det dags att börja gräva i rabatterna och göra plats för de nya växterna!
vickeva
06-05-2007, 16:16
Fler bilder:  Ciczi  Christina i Småland   Marskattan  Catlady med vovve  Sedan gick vi till grannen för att titta på en ljuvlig trädgård. Jag kände att det var preci så jag skulle vilja ha det...  En damm med ett springvatten varför heter det spring- förresten, det springer ju inte...)  Ruts trädgård var full av vackra stilleben, som denna nedsågade gren som blivit en skulptur..  eller vackra strån med dammen som bakgrund  döda grenar som får stå kvar är väldigt vackra
Irene_L
06-05-2007, 16:25
Vad kul att se bilder från eran träff Ni verkar ha haft en toppendag!
wolkenkrabber
06-05-2007, 16:32
Oj! ser ut som om ni haft en riktigt lyckad träff! många medlemmar och mycket att fynda! ni verkar ha haft tur med vädret med!
Vi hade fantastiskt trevligt...  En toppendag! Bilder från Ciczi kommer senare, först är det mat i magen som gäller och sedan ut och gräva... Tack alla som gjorde dagen så underbar! Ciczi p.s Muguet, det finns mobilnummer till både Göran och Ingemar under startsidans flik information. kolla här. p.s Catlady, du har fått PM, Jag har dina saker som du glömde...
Helen i Piteå Zon 5
06-05-2007, 16:45
Att ni alla har haft en supertrevlig dag är jag helt övertygad om  det syns på låååånga vägar. Tack för att ni delar med er av bilder till oss som inte har möjlighet att delta... jättekul att se er alla!
Ni verkar ha haft en jättetrevlig dag. Vädergudarna var också på er sida ser jag. Tack för alla fina bilder.
Eva i Skåne
06-05-2007, 17:05
Oooo, vad avundsjuk jag blir  , men ni ser ut att ha haft en trevlig dag. Tack för alla bilder! Jag kan kanske köra dit och fynda i veckan, men jag missar att träffa er alla.
Alexander-VG-zon3
06-05-2007, 17:25
tack från mig med ,,, va jätte trevligt usch är man på bild med vad hemskt
anna_rispan
06-05-2007, 17:29
CITAT (flaxss @ 06-05-2007, 18:25)  tack från mig med ,,, va jätte trevligt usch är man på bild med vad hemskt  Vem är du??
Alexander-VG-zon3
06-05-2007, 17:32
CITAT (anna_rispan @ 06-05-2007, 18:29)  Vem är du?? den i ljusblå tröja
anna_rispan
06-05-2007, 17:38
CITAT (flaxss @ 06-05-2007, 18:32)  den i ljusblå tröja Tack! Då vet jag.  Undrar vilka de andra är..Hoppas att de vill berätta.
stennie
06-05-2007, 18:03
Jag vill också tacka för en underbar dag, speciellt tack till Marskattan, för hon ordna det så fint för oss. Nu ska man börja plantera alla fynden....
Synd att man bor så långt bort, hade varit roligt att vara med ser det ut som på bilderna
Tante Morgan
06-05-2007, 18:17
Hej! Här är en som oxå gärna hade varit med idag!!! Det ser verkligen ut som att ni har haft en helt underbar dag! Tänk att få gå om kring och leta bland alla de där lådorna med plantor!!! Jag blir helt rusig av tanken... Tack för att vi får se bilderna, det ser onekligen ut som ni hade mysiga fika stunder oxå. Skulle vara kul om det kunde bli av nåt liknande på Gotland!!
Tack alla (ingen nämnd, ingen glömd)!!!!  Det var jättetrevligt och vem hade egentligen fixat med det härliga vädret??? Nu ska jag gå runt med mina pionplantor i trädgården och fråga dem var de vill bo...
Ja jag vill ju också passa på och tacka alla för en intressant dag, stort tack till bilföraren med;) stort tack till Marskattan, god fika där:) Hemskt vad jag ser sammanbiten ut när jag fikar:P
Tack för dahliorna flaxx dom är i marken nu, och även afrikas blå lilja.
Lotte i Skåne
06-05-2007, 18:58
Jag vill också tacka för trevligt sällskap på Odla.. Jag hade dock inte ro i kroppen till att följa med vidare till Agge.. något jag ångrar lite nu.. Men.. jag har hunnit måla dagens ranson av fönster.. dvs 15 st.. o nu är det bara 4 st kvar som ska målas en gång till OCH kittas.. sen åker de också upp på sin plats.. Sambon hade satt upp dom som var klara.. o vips har jag ett havt växthus!!! LÄngtar tills resten är klart... Nu känns det i kroppen att man inte är 25 längre.. NÄSTA gång det blir någon träff ska jag bara ta det lugnt.. njuta av sällskapet.. o inte stressa ett dugg.. Hälsar Lotte
catlady
06-05-2007, 19:21
Det var så jättetrevligt att få träffa några av alla de man stöter på härinne på forumet! Fina och billiga växter, mysiga människor och fantastiskt väder - kunde det bli bättre? Extra tack till min chaufför Muguet/Cecilia som med sin jättebil gjorde det möjligt för mig att go totally crazy bland växterna! Och till Agge som bjöd hem oss på god fika i trädgården! [attachment=2121:IMG_1333.jpg] [attachment=2122:IMG_1334.jpg] [attachment=2123:IMG_1335.jpg] [attachment=2124:IMG_1337.jpg] [attachment=2125:IMG_1338.jpg]
Alexander-VG-zon3
06-05-2007, 19:29
hum ,,, det är inte jag som är på det kortet ... ser inte ut så
 Ja tackar gör vi ifrån Blekinge ,,  en trevlig dag. Har kollat Vickevas bilder ,, oh vad fin den där tulpanen var. Tack för vi fick vara i din Iris trädgård, Marskatta,, jag hoppas du lägger in lite bilder när de blommar ,,för då blir det spännande.. tack till Din granne med,, en riktigt lummig skönhet till trädgård. Mina 6 pioner har fått vara kvar i lådan,vänja sig vid blekinge ,jag var för trött för att gräva ikväll,,plockade lite sniglar och vattna var vad jag orkade. ps.Bilder kommer senare.ds.
En sån underbar dag ni har haft! Och tur med vädret! Jag får ta mig till Skåne till nästa träff
Biggan_
06-05-2007, 20:51
Ett stort tack till alla för en trevlig dag, ingen nämnd och ingen glömd! Jag vet inte hur jag skall kunna sålla bland alla bilderna, jag har tagit ett fyrtiotal stycken! Jag gör så att jag lägger in några i taget så får ni som var med hjälpa mej att kommentera bilderna.
[attachment=2130:001.jpg] [attachment=2131:002.jpg]
[attachment=2132:003.jpg] [attachment=2133:005.jpg]
[attachment=2135:006.jpg] [attachment=2136:007.jpg]
[attachment=2137:008.jpg] [attachment=2138:013.jpg]
[attachment=2139:014.jpg][attachment=2140:015.jpg]
marskattan
06-05-2007, 21:12
Oj oj oj vad huvudet snurrar med intryck och massvis med nya ideer!!! Tack alla för en helt underbar dag! Det var superkul att ha er här, och jag lovar att lägga ut bilder på irisarna när dom blommar *det lär bli en del* Tack alla ni som tog foto, jag hann inte med att göra det; jag var helt upptagen av alla billiga plantor och sedan med att prata med alla trevliga. Så jag är jätteglad över att se alla foton! Ett jättestort tack till Göran och personalen på Odla som tog emot oss och hade fixat kaffe och allt annat. Hoppas ni har några växter kvar  Jag blev helt överlycklig över att hitta irisar som jag inte hade, hur har jag kunnat missa dom!!?? Och så nu till den stoooora frågan; vem var mest köpgalen? Någon som vågar erkänna? Jag spenderade 480 kronor och jag är supernöjd för jag fick hur mycket som helst för pengarna
CITAT ...//Sedan åkte vi hem till Marskattan, som ordnat det så fint för oss! (tack så mycket snälla du!) I hennes trädgård fanns det en miljon irisar, drygt, och så hittade vi denna underbara tulpan, som vi var flera stycken som skulle vilja ha. Den är köpt på Odla för 2 år sedan, någon som vet namnet???  Den är lik en tulpan som jag beställde från Odla.nu hösten -05. Den heter 'Holland Princess' Vilken helt underbar dag ni verkar ha haft idag!  jag är inte ett dugg avundsjuk...
Biggan_
06-05-2007, 21:23
...och här är fler! [attachment=2143:017.jpg][attachment=2144:018.jpg] [attachment=2145:020.jpg][attachment=2146:027.jpg]
[attachment=2147:028.jpg][attachment=2148:029.jpg]
[attachment=2149:030.jpg][attachment=2150:031.jpg]
[attachment=2151:033.jpg][attachment=2152:035.jpg]
Nina H i NÖ Skåne
06-05-2007, 21:42
Himmel vilken dag!!! Stort jättetack både till odla.nu och marskattan för arrangemanget! Och till alla trevliga människor som varit med gjort dagen sååååå trevlig! Fynden på plantskolan gör förstås också att man sover extra gott i natt! Men hm.... Jag har suttit och påtat ihop två fotoalbum- ett om Skåneträffen och ett om mitt besök i flaxss trädgård efter Skåneträffen.... Tog väl så där en timme för mig att pussla samman album inkl. kommentarer. (Jag är liksom lite ovan vid odla.nu´s teknik-variant...) Och så ser jag nu att ni lagt in bilder direkt i era inlägg!  Nå jag har inte så där jättemånga bilder- så jag tröttar nog inte ut den som orkar söka sig till albumen, menar jag!;-) Och Jakob (rätt forumnamn?): Än en gång ursäkta... för du vet vad...  "Kaffe o dryck finns på bordet därute" , påminde man i kassan när jag betalat... Och därför trodde jag.... Men jag skulle förstås sett kmig runt mer noga! Inte sitta och tjata om kladdkaka! Eller hur?!;-) Äsch! Tack, tack, tack för en trevlig dag! PS Jag är jättedålig på namn! Forumister på bild- namn?! Och Flaxss: hjälp gärna till med dina växters namn! DS
Biggan_
06-05-2007, 22:01
....och fler!
[attachment=2154:036.jpg][attachment=2155:037.jpg]
[attachment=2156:038.jpg][attachment=2157:042.jpg]
[attachment=2158:043.jpg][attachment=2159:044.jpg]
[attachment=2160:045.jpg][attachment=2161:046.jpg]
[attachment=2162:047.jpg][attachment=2163:048.jpg]
Gaaah! Ni har ju T.O.M plåtat den stora lysande "REA 50%" lappen. Mycket mycket onödigt, sååå synd att jag bode (bor) för långt bort. Ska försöka glädjas åt er fina dag  .... / Wilma
Biggan_
06-05-2007, 22:46
...och fler!
[attachment=2167:049.jpg][attachment=2168:050.jpg]
[attachment=2169:065.jpg][attachment=2170:066.jpg]
[attachment=2171:073.jpg][attachment=2172:084.jpg]
[attachment=2173:077.jpg][attachment=2174:080.jpg]
 Va kul att se alla bilder, ni verkar verkligen haft en toppendag! Nu återstår allt det roligt med att plantera fynden då!
Biggan_
06-05-2007, 23:15
...och dom sista! [attachment=2175:067.jpg][attachment=2176:068.jpg]
[attachment=2177:069.jpg][attachment=2178:051.jpg]
[attachment=2179:053.jpg][attachment=2180:054.jpg]
[attachment=2181:057.jpg][attachment=2182:064.jpg]
[attachment=2183:056.jpg][attachment=2184:091.jpg]
[attachment=2185:093.jpg]
Agges vackra tulpaner och grannens lilja som vi kom fram till att det var en hundtandslilja, och den lilla rosa söta smultronblomman!
Biggan, vilka bilder, fast det måste ju ha varit svårt att missa med det stora objektivet...  Ciczi
Tack för att ni delar med er av , vad det verkar ha varit, en fantastisk dag. Synd att man inte kunde delta, men nästa år kanske  ( Trots att det inte kommer att bli på Odlas plantskola).
catlady
07-05-2007, 09:00
Jag vet inte, men kanske leder jag spenderar-ligan då? Närmare 700 slutade min nota på efter lite plock hos Marskattan. Men det tyckte jag definitivt att det var värt. Det är ju mitt första år med trädgård men med allt som behövs göras i huset så var söndagen min enda planerade köpedag för växter i år. Jag hade tagit med mig 2000 att bara lägga på växter, så jag är helnöjd!
CITAT (Ciczi @ 06-05-2007, 17:41)  p.s Muguet, det finns mobilnummer till både Göran och Ingemar under startsidans flik information. kolla här. Tack ! Jag hittade mobilnumrena när jag kom hem på deras hemsida, fattar inte att inte eniro hittade de mobilnumrena ETT STORT TACK TILL MARSKATTAN och hennes hund som tog emot oss så trevligt i sin trädgård. Ser ni någon med rosa skjorta och piratjeans på bilderna så är det jag ! [attachment=2195:marskattan.jpg]
CITAT (catlady @ 07-05-2007, 10:00)  Jag vet inte, men kanske leder jag spenderar-ligan då? Närmare 700 slutade min nota på efter lite plock hos Marskattan. Men det tyckte jag definitivt att det var värt. Det är ju mitt första år med trädgård men med allt som behövs göras i huset så var söndagen min enda planerade köpedag för växter i år. Jag hade tagit med mig 2000 att bara lägga på växter, så jag är helnöjd! Jag kom inte upp i mer än knappt 500:- jag som alltid brukar ligga högst !!! Men jag undrar bara vem som satte ner så många Pioner i min låda ??? Jag kom hem med 4st Sarah Bernard !!!..... Javisst ja de var ju till min granne Men min trädgård är ju inte lika stor som Catladys ! Ett helt fantatiskt mysigt ställe du skaffat Stort GRATTIS även om ni har att göra så är det ju roligt också. Jätte trevligt att ha dig med som sällskap i bilen, och lycka till med nya huset. [attachment=2196:Catl.jpg]
Oh vad fina bilder, Flaxx fotobesök i din trädgård är alltid intressant, det där med sand odling, det var ett repotage om det i AOT för längesedan,, då var vår trädgårdsförening hos Tujas växter där hade de odlat perenner och rosor i sand ,, de var bara positivt de hade att säga om det,, rosorna tex hade inga sjukdomar. Lite spännande tänk sån där vit fin Österlen sand i en rabatt med vackra natur stenar runt, och sådana där köldtåliga kaktusar, men det kanske inte växer i den sanden. Detta får bli ett framtida projekt för mig,, hinner ej nu ,, men oh vad jag får inspiration av er alla Catlady du leder INköps ligan ,, jag låg strax under dej,, men vilken hobby kostar inte pengar,, och hur många andra hobbies kan man njuta av som denna,  vilka bra bilder ni har tagit,, får man kopiera,, jag äger nästan inga kort på mig själv kom jag på då jag skulle lägga in på forumet,,
Ewa smålänska höglandet
07-05-2007, 11:57
Halva jag var också med
marskattan
07-05-2007, 11:57
CITAT (jakob @ 07-05-2007, 11:24)  Catlady du leder INköps ligan ,, jag låg strax under dej,, men vilken hobby kostar inte pengar,, och hur många andra hobbies kan man njuta av som denna, Jag ser det inte heller som en utgift utan jag tänker på dom pengar jag sparat genom att köpa allt så billigt, samt att jag idkar välgörenhet mot Odla. Dom behöver ju göra av med alla sina växter och då kan jag ju inte motstå chansen att hjälpa dom med det P.S Kom du hem ordentligt? Hittade du till E22:an? // Agge som nog oxå kommer ta någon bild från alla fina bilder och sätta in på min profil.
 körde inte fel en enda gång så vi var hemma vid lite över fem
Här kommer några bilder till ! [attachment=2204:s4.jpg] [attachment=2201:s1.jpg] [attachment=2203:s3.jpg] [attachment=2202:s2.jpg]
vickeva
07-05-2007, 17:54
CITAT (marskattan @ 07-05-2007, 12:57)  Jag ser det inte heller som en utgift utan jag tänker på dom pengar jag sparat genom att köpa allt så billigt, Precis så ser jag också det, eftersom allt var hälften så billigt, så tjänade jag i själva verket lite drygt 600... eller hur?
anna_rispan
07-05-2007, 18:09
Bigggan: skojsig bild på hunden i väskan. Vem är mannen i brun tröja? Snygga armar!! Många stenar som de orkar att bära runt i en trädgård va?? Hehe.
vickeva
07-05-2007, 18:19
CITAT (Betty @ 06-05-2007, 22:20)  Den är lik en tulpan som jag beställde från Odla.nu hösten -05. Den heter 'Holland Princess' Fast enligt Odlas sida ska den se ut så här:  och det stämmer ju inte...
marskattan
07-05-2007, 18:35
CITAT (anna_rispan @ 07-05-2007, 19:09)  Bigggan: skojsig bild på hunden i väskan. Vem är mannen i brun tröja? Snygga armar!! Många stenar som de orkar att bära runt i en trädgård va?? Hehe.  Rodnar så det står härliga till... får erkänna att hunden på bilden är min. Jag vet inte om det är något försvar men hon har aldrig tagit något men däremot är hon nyfiken som få. Och det är grymt pinsamt! Kan som parantes berätta att hunden (Saga; en Leonbergertik) ÄLSKAR grönsaker och en gång så hade en tomat trillat ur handle-kassen och jag missade det. En stund senare så kommer Saga bärandes på tomaten i munnen och lägger den vid mina fötter... Den var hel och fin sånär som ett avtryck av hennes hörntand. Så hon är totalt underbar och genomsnäll men som sagt var oxå pinsam. // Agge, som fortfarande rodnar och skickade bilden till sambon (som är i Kina för tillfället) och han bara skrattade!
CITAT (anna_rispan @ 07-05-2007, 19:09)  Bigggan: skojsig bild på hunden i väskan. Vem är mannen i brun tröja? Snygga armar!! Många stenar som de orkar att bära runt i en trädgård va?? Hehe.  MAnnen i brun tröja torde vara Bizze, trelleborgare och allt!  Marskattan, Saga är ju bara för söt...!  Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|