|
Full version: Sommaren 2007
Farbror Blå
07-05-2007, 13:49
Klassiker bland trådar. Har ni hunnit bli nåt bruna än då? Bildbevis eller berättelser
Piccante
07-05-2007, 13:58
Solar? nä det gör jag nästan aldrig. Tycker det låter så trist med alla larm om hudcancer varje år.
Blivit brun än? Ja förmodligen, men svårt att säga hur mkt som är kvar från föregående år. Armar och ansikte har lite färg iaf, sen när det blir ihållande shortsväder så får även benen lite färg.
Bild på min arm som har alla nyanser mellan vitt till brunt.
Tja, stod i t-shirt och shorts igår i solen när jag målade pallkragar och sedan fyllde dom.
Bild nej.
Farbror Blå
07-05-2007, 14:12
Jag är sannolikt vitast av alla odlaiterna=)
Biggan_
07-05-2007, 14:35
CITAT (Farbror Blå @ 07-05-2007, 15:12)  JKag är sannolikt vitast av alla odlaiterna=) Jag som trodde du var blå!
CITAT (Biggan_ @ 07-05-2007, 15:35)  Jag som trodde du var blå!  Blåfrusen antagligen!
Hi! jag är brun som en neger redan! Fast jag går i keps och undviker solen. Jobbigt!! Vad ska man göra om man bara behöver titta ut genom fönstret för att man ska bli brun.
Varför ligga i solen när man kan sitta i skuggan? Nä, jag solar inte...obekvämt och varmt och jävligt.
CITAT (Carl @ 07-05-2007, 16:09)  Hi! jag är brun som en neger redan! Fast jag går i keps och undviker solen. Jobbigt!! Vad ska man göra om man bara behöver titta ut genom fönstret för att man ska bli brun. Jamen det gör väl ingenting?  Det är ju snyggt att vara brun och om man blir så lätt brun så är det ju knappast nån risk att man blir bränd.
Jag tycker det är jättesnyggt att vara brun men jag avskyr att sola. Jag älskar att sitta i skuggan med en bok en varm dag. Farbror Blå ....vi kan säkert tävla om vem som är blekast.
Under sommaren tvingar jag mig i solen för att slippa kommentarer om hur blek jag är.
Farbror Blå
08-05-2007, 11:59
CITAT (Alba @ 08-05-2007, 09:57)  Jag tycker det är jättesnyggt att vara brun men jag avskyr att sola. Jag älskar att sitta i skuggan med en bok en varm dag. Farbror Blå ....vi kan säkert tävla om vem som är blekast.
Under sommaren tvingar jag mig i solen för att slippa kommentarer om hur blek jag är. Jag sköt en gång ner ett flygplan med en solkatt från magen när jag låg på strande.. slå det du
Ah inga problem Farbrorn
En segelbåt gick på grund ... trodde det var fyren vid inloppet som lyste vitt
Biggan_
08-05-2007, 12:43
Ni är för roliga ni!
Blomstertanten
08-05-2007, 13:15
Brun som en pepparkaksgumma ! På armarna och i ansiktet Solar aldrig , inte medvetet i alla fall , men är ju ute o gräver o planterar jämt och ständigt. Då blir man brun varesej man vill eller ej ! Men benen !!!!  Om jag skulle ha shorts eller kjol på mej nu så skulle till o med isbergen bli bländade och smälta ner av shocken !
Ammoura
08-05-2007, 14:26
Fått endel färg när det varit soligt. Men eftersom jag får ganska mkt blåmärken i mitt jobb så har jag hellst långbyxor och långärmat så är fortfarande alldeles för vit.. vilket dessutom gör att blåmärkena syns ännu mer. Funderar faktiskt på att gå emot alla rekomendationer och lägga mig i solariet några gånger. Med en mamma som är pepparkaksbrun i mars varje år (soldyrkare) och ändå är frisk så känns det som om generna klarar det.
Farbror Blå
17-05-2007, 17:08
[attachment=2741:Namnlös1.jpg] regn regn regn jag e fortfarande vit som en ipren...
Jag älskar att sola, fast helst i samband med bad förstås. Om 3 veckor åker jag till Cypern och då ska jag inte göra något annat än att bada och ligga i en solstol och slöa och läsa i en vecka! Jag blir väldigt lätt brun så efter en vecka på cypern är jag nästintill svart.
Jag äter medicin mot borrelia som gör att jag inte får sola. Det är lite knivigt eftersom jag jobbar för det mesta utomhus. Jag smyger runt bland växterna med solglasögon, keps och känner mig som en spion.
Farbror Blå
17-05-2007, 18:26
jag som alltid oroat mej för spionerna ÖSTERifrån..åsså kommer dom från västkusten..
Det härär ett nytaget foto av mig. Jag står framför vårt vita hus. vit.jpg
CITAT (Pirum @ 07-05-2007, 16:26)  Varför ligga i solen när man kan sitta i skuggan? Nä, jag solar inte...obekvämt och varmt och jävligt. Hehe... håller helt och fullt med dig Pirum!!!! Jag tycker att det är riktigt jobbigt att gå och lägga sig i ett varmt sovrum en dag då man "tvingats" vara i solen. Kanske borde skaffa luftkonditionering ändå
Snöflinga
17-05-2007, 20:06
Tyvärr ... äter medicin som gör att jag inte får sola  Men som tur är finns ju brun utan sol krämer
CITAT Sommaren 2007, Solar ni nåt? För det första så är det inte sommar ännu och för det andra så går det inte att sola, för det regnar ju nästan varenda dag...
Farbror Blå
17-05-2007, 20:55
CITAT (Alba @ 17-05-2007, 19:37)  Det härär ett nytaget foto av mig. Jag står framför vårt vita hus. vit.jpghaha det var roligt
Biggan_
17-05-2007, 21:32
Alba! Här solas inte mycket. Långtidsmedicinerar med antibiotika mot rosacea (hudsjukdom) och får bara ytterligare någon slags pipplor i nyllet om jag solar under behandlingen. Men min gigantiska "fräken" (singular för fräknar?) på näsan har ånyo framträtt i alla fall. Folk brukar säga "Torka dig på näsan - du har nåt skit där!".
Här var ju den nyaste sommar å sol-tråden.  Har tömt digitalkameran nu så nu kommer mitt första bidrag! Så här går det när man vänder ryggen till i 20 minuter för att skola om tomatplantor på altanen! Syns det ungefär vilken sorts linne jag hade på mig eller?  [attachment=3782:solbränna.jpg]
anna_rispan
08-06-2007, 13:24
aj aj aj. det ser ont ut iallafall. nej jag är osäker...var det en tubtop du hade kanske...
CITAT (anna_rispan @ 08-06-2007, 14:24)  aj aj aj. det ser ont ut iallafall. nej jag är osäker...var det en tubtop du hade kanske...  Hihihi!  Javisst ser det ut som en tubtop!  Nejdå, det gör inte ont. Det kanske ser rött ut på bilden men det är inte så farligt i verkligheten.
Ash då....jag trodde du visade oss ett vitt linne du köpt.  Men oj ....det ser ont ut....kylbalsam är bra.
Ingen som haft någon sol på sista tiden? Jag satt i solen i går i 10 minuter, det hann inte bli så mycket solbränna av det inte. Hoppas på mer sol snart
Nä det har inte varit så mycket sol tyvärr. Inte så varmt iallafall. Däremot har vi haft mycket regn....självklart eftersom vi målat huset den här veckan.
Jag har just varit på Cypern en vecka så jag är faktiskt VÄLDIGT brun.
Hannele
21-06-2007, 19:40
CITAT (Farbror Blå @ 07-05-2007, 14:49)  Har ni hunnit bli nåt bruna än då? Vaffö skulle jag sola, ganska tråkigt att ligga still..
Jodå, skiftar i alla färger mellan magnecylvit och pepparkaksbrun. Började med att bränna hårbotten på pingstafton, så går det när man åker cab och dricker öl en hel dag... Sen ogräsrensning i linne och bikini. Det gav soleksem och sveda, men nu har jag snart bytt ut skinnet från axlarna till ländryggen och armbågarna, så nu får snart solen börja värma mig igen...Håller på va dags å rensa ogräs igen åxå
CITAT (Hannele @ 21-06-2007, 20:40)  Vaffö skulle jag sola, ganska tråkigt att ligga still..  Solen tar även när man rör på sig!
CITAT (Pirum @ 07-05-2007, 16:26)  Varför ligga i solen när man kan sitta i skuggan? Nä, jag solar inte...obekvämt och varmt och jävligt.  Håller fullständigt med. Får dessutom värmeeksem o utslag som kliar utav bara attan.
Biggan_
21-06-2007, 21:27
aanderss
21-06-2007, 21:28
inte mycket blir en tomat fort
CITAT (Biggan_ @ 21-06-2007, 22:27)  Japp tydligen gör man det, iaf om man åker cab i solen hela dan... dessutom klippte jag lugg i vinter så jag tror det blev mindre hår där mitt uppe på huvet än vad jag haft de senaste 15 åren  Jag förstår att han som inte har nåt hår alls inte ville åka med oss, han tyckte det var bättre att vi kom å åkte med han
Jag har fått en del färg,jobbar i trädgården men ligger inte och solar bara i skuggan.
oakpine
22-06-2007, 21:13
Sola brukar jag sällan göra, men en rejäl bondsolbränna har jag fått medan jag jobbat på lotten. Alltså, jag är solbränd i nyllet och på halsen och på armarnas nedersta två tredjedelar. Om jag tar på mig ett linne ser det ut som om jag har en vit T-shirt under...
Hannele
23-06-2007, 09:01
CITAT (aanderss @ 21-06-2007, 22:28)  inte mycket blir en tomat fort Smakar du bra?
Jag har som vanligt bara fått ett gäng fräknar
Farbror Blå
23-06-2007, 10:41
CITAT (Magdis @ 08-06-2007, 13:10)  Här var ju den nyaste sommar å sol-tråden.  Har tömt digitalkameran nu så nu kommer mitt första bidrag! Så här går det när man vänder ryggen till i 20 minuter för att skola om tomatplantor på altanen! Syns det ungefär vilken sorts linne jag hade på mig eller?  [attachment=3782:solbränna.jpg] oj men aaj?
Bränner mig inte men blir lätt brun.  Foto juni 2007
malin72
23-06-2007, 21:31
CITAT (Netha @ 23-06-2007, 21:54)  Bränner mig inte men blir lätt brun.  Foto juni 2007 [attachment=4375:10_juni_2007.jpg] fniss snygg tröja Netha sitter just med sån på mig
CITAT (Netha @ 23-06-2007, 21:54)  Bränner mig inte men blir lätt brun.  Foto juni 2007 [attachment=4375:10_juni_2007.jpg] Oj vad brun du blivit redan. Jag satt ute i går eftermiddag men har bara lyckats bli lite ljusbrun än så länge. Hoppas solen kommer fram lite mer i dag, då blir det en stund till.
Fotot togs 10 juni... efter då har vi haft både nollgradigt och en minus på nätterna... mulet och regn och blåst men på midsommarafton kom sol och värme igen.  Malin...visst är den  jag köpte 2 st... utifall de inte höll färg och form efter några tvättar... så har jag ny i beredskap.
Biggan_
25-06-2007, 09:49
Vilken vacker brun färg du får Netha, jag blir mer gulbrun och nästan bara på ryggen och armarna. Man har ju en tendens att vända ryggen mot solen när man jobbar i trädgården, så jag har en gulbrun baksida och en vinterblek framsida
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|