Full version: Melodifestivalen 2007
Sidor: 1, 2
Gillan
Av naturliga skäl så tittade vi inte på Eurovision song contest i år, vi firade en 50-åring istället. Men, vi hade radion på. Kan inte påstå att vi hade nån koll på vem som sjöng vad?? Men jag kan hålla med Berith när hon säger det här med att komma ihåg låtar.

Lordi kommer jag alltid att komma ihåg pga deras utseende och för att de var så annorlunda, men inte trallar jag med i sången! Carola kommer jag också alltid att komma ihåg, både för det bra hon gjort , och för det hemska hon gjort. Förra året var ju en skandal tycker jag! ( smaksak, jag vet det yes.gif ).

Av årets låtar känns det som om jag inte kommer att komma ihåg några alls............förutom Sveriges och Finlands confused.gif ............men påminn mig gärna om ett halvår eller så............då har jag som vanligt förmodligen glömt hela baletten giggle.gif bravo.gif
krellus
Kan någon nynna en bit på årets vinnare?? Skulle inte tro det...
Boxer
Vill bara tala om att 'Unsubstantial Blues' med Ungerns 'Magdi Ruzsa', går varm hemma hos mig.

Läcker röst, goa tongångar och klädseln (barfota, jeans & linne) satt som en schmäck! tummenupp.gif
Gossen Ruda
Förmodligen drunknar dom bra låtarna, dom få som finns, i den stora mängden. Plus att man måste nästan sticka ut för att kunna vinna och då är det inte tralleri som gäller. Nån som kan tralla Ruslanas "låt"?

Kom att tänka på något som Hr Salo sa efter förlusten: "Europa är inte moget för oss än".
- Det är inte lätt att va´ ödmjuk...
Gillan
- Det är inte lätt att va´ ödmjuk...

giggle.gif sa den mest ödmjukaste av oss alla rotfl.gif

Eller var det herr Ola Salo du menade? rolleyes.gif tongue.gif
Berith
CITAT (Betty @ 14-05-2007, 23:53) *
Kommer inte i ärlighetens namn på så många från förra året jag heller... innocent.gif men jag minns att Spanien tävlade med den rätt kända tjejgruppen Las Ketchup och låten hette Bloody Mary
Och Rysslands Never let you go, med balettdansösen som kom upp ur en flygel, minns inte vad killen som sjöng på rätt kass engelska hette men den kom 2:a...
Och så Carolas svåraste konkurrent enligt pressen, Greklands Ana Vissi med låten Everything, jag tyckte hon var mycket bättre än Carola.

Blev bara ett ja just det! slap.gif och det var att Las Ketchup var med men jag kommer appsilut inte ihåg dom andra. Kollade runt lite för att hitta ledtrådar och då blev det ett ja just det! till. Andreas Lundstedt var ju med och tävlade för Schweiz, hade total glömt det.

Åkte bil för en stund sen nu på morron och plötsligt säger dottern, "det var den som vann" om låten dom spelade på radion. Det blev bara ett litet ja just det... Det var tydligen inget man kom ihåg bara så där. dunno.gif Men precis efter spelade dom Joe Cocker och då kom jag osökt att tänka på Mouth&McNeal och låten I see a star från Brighton 1974 där dom blev trea. tummenupp.gif (Joe Cocker sjöng ju Up where we belong med Jennifer Warnes och påminde mej om tidigare paret.)

Sen hittade jag en kul grej till när jag kollade runt på nätet, och det var att det har funnits en festival för östländerna tidigare - på en sida om EBU hittade jag långt ner en länk till ISC - Intervision Song Contest där Finland deltagit och också vunnit. Där ser man! w00t.gif
Betty
CITAT (krellus @ 15-05-2007, 08:12) *

Jag kan sleep.gif den där refrängen har fullständigt klibbat fast i min hjärna... YouTube
Betty
CITAT (Berith @ 15-05-2007, 08:36) *
Sen hittade jag en kul grej till när jag kollade runt på nätet, och det var att det har funnits en festival för östländerna tidigare - på en sida om EBU hittade jag långt ner en länk till ISC - Intervision Song Contest där Finland deltagit och också vunnit. Där ser man! w00t.gif

Källa Wikipedia:
Intervision Song Contest (ISC) var en sångtävling anordnad av Intervision 19771983, som en motsvarighet till Eurovision Song Contest. Samtliga Östeuropafinaler gick av stapeln vid Opera Leśna, i Sopot i Polen. Mellan 1981 och 1983 ställdes tävlingen in.
Vinnare:Mm... intressant yes.gif Men jag tycker verkligen inte att den tävlingen är jämförbart med jättejippot ESC.

Berith
CITAT (krellus @ 15-05-2007, 08:12) *

CITAT (Betty @ 15-05-2007, 09:20) *
Jag kan sleep.gif den där refrängen har fullständigt klibbat fast i min hjärna... YouTube

Motvalls kärring här! naughty.gif Nu lyssnade jag på den utan att kolla videon bara för att se om jag skulle känna igen den på t.ex. radion. Njet... blush.gif Eller kanske joo... just för att den spelades på radion och på ett språk jag inte förstår skulle jag nog kunna räkna ut att det var vinnarlåten.

-cry-.gif Jag vill att det ska vara som föruuhuhuuut!
Betty
CITAT (Berith @ 15-05-2007, 09:53) *
Motvalls kärring här! naughty.gif Nu lyssnade jag på den utan att kolla videon bara för att se om jag skulle känna igen den på t.ex. radion. Njet... blush.gif Eller kanske joo... just för att den spelades på radion och på ett språk jag inte förstår skulle jag nog kunna räkna ut att det var vinnarlåten.

-cry-.gif Jag vill att det ska vara som föruuhuhuuut!

a0a.gif Alltså du är ju helt hopplös! laugh.gif bakåtsträvare där! tongue.gif
krellus
CITAT (Boxer @ 15-05-2007, 08:23) *
Vill bara tala om att 'Unsubstantial Blues' med Ungerns 'Magdi Ruzsa', går varm hemma hos mig.

Läcker röst, goa tongångar och klädseln (barfota, jeans & linne) satt som en schmäck! tummenupp.gif

Ja, Ungern var rätt bra faktiskt. Vad tyckte ni om ryssarna då?
Betty
CITAT (krellus @ 16-05-2007, 08:51) *
Ja, Ungern var rätt bra faktiskt. Vad tyckte ni om ryssarna då?

Spice Girls - light ungefär... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon