CITAT (Betty @ 14-05-2007, 23:53)

Kommer inte i ärlighetens namn på så många från förra året jag heller...

men jag minns att Spanien tävlade med den rätt kända tjejgruppen Las Ketchup och låten hette
Bloody Mary
Och Rysslands
Never let you go, med balettdansösen som kom upp ur en flygel, minns inte vad killen som sjöng på rätt kass engelska hette men den kom 2:a...
Och så Carolas svåraste konkurrent enligt pressen, Greklands Ana Vissi med låten
Everything, jag tyckte hon var mycket bättre än Carola.
Blev bara ett
ja just det! 
och det var att Las Ketchup var med men jag kommer appsilut inte ihåg dom andra. Kollade runt lite för att hitta ledtrådar och då blev det ett
ja just det! till. Andreas Lundstedt var ju med och tävlade för Schweiz, hade total glömt det.
Åkte bil för en stund sen nu på morron och plötsligt säger dottern, "det var den som vann" om låten dom spelade på radion. Det blev bara ett litet
ja just det... Det var tydligen inget man kom ihåg bara så där.

Men precis efter spelade dom Joe Cocker och då kom jag osökt att tänka på Mouth&McNeal och låten
I see a star från Brighton 1974 där dom blev trea.

(Joe Cocker sjöng ju
Up where we belong med Jennifer Warnes och påminde mej om tidigare paret.)
Sen hittade jag en kul grej till när jag kollade runt på nätet, och det var att det har funnits en festival för östländerna tidigare - på en
sida om EBU hittade jag långt ner en länk till
ISC - Intervision Song Contest där Finland deltagit och också vunnit. Där ser man!