|
Full version: Semester 2007
Jag kom på det appropå semester.....NU har jag hamnat i rätt tråd ialla fall Finns det någon som har semester 18-24/7 och kan ordna sitt boende i Göteborg så kan ni få tågbiljetter som jag har fått över här Jag tycker att det är lite synd att biljetterna bara ska gå till spillo så finns det någon som är intresserad så skicka pm, först till kvarn gäller. Biljetterna är mellan Sundsvall och Göteborg egentligen, men tågbyte sker i Stockholm så jag tror väl att det är därifrån ni tänker utgå ifrån. Ner till Göteborg från Stockholm den 18/7 går tåget 18.10 och är framme 21.17, det är X2000 Från Göteborg till stockholm den 24/7 går tåget 14.42 och är framme 17.45, också X2000 Dagens värde av biljetterna är 1100:-, jag hoppas att min uteblivna semester kanske kan ge någon annan glädje. Trevlig semester alla som har och ska ha senare framöver.
TantGredelin
02-07-2007, 17:47
Bra Pia L att du påminde oss om att tillvaron inte är särskilt idyllisk. Om du inte kan bryta upp, så kanske du kan försöka skapa små andningshål i tillvaron. Ta en långpromenad eller en cykeltur varje dag för dig själv, kanske, eller låt det ta låååång tid att handla, laga mat osv. Du skrev så här: Hur många av er har en äkta hälft som klassar er som feta och överviktiga, och aldrig någonsin kommer med en komplimang?? Hur många av er har en äkta hälft som klagar på allt du gör eller säger, fel bröd, för kryddig mat, att baugetten till maten saknas, att jordgubbarna förmodligen inte är svenska och därför sura, att vinet till maten är för sött o.s.v o.s.v Ja inte många hoppas jag, din situation är vidrig. Du vet väl om att det är klassiska sätt att knäcka en människa som skitstövlar använder sig av för att få känna sig överlägsna och i kontroll. Tänk om du vågade skratta åt honom istället för att bli ledsen! Är han så perfekt själv? Ge igen! Han vågar inte ge sig på dig om du tuffar till dig lite. Skit i att servera vin och jordgubbar. Om det är ditt jobb att förse denna typ med mat, så låt det bli stabbig tråkig fadd mat. Pliktmat, men inget utöver det nödvändiga, det kan han fixa själv eftersom han tydligen vet så bra hur det ska vara. Och så berättar du direkt här i den här tråden hur det går.
Tant Gredelin  Visst skulle jag kunna tuffa till mig, men att våga servera något som jag vet att han inte äter, nää, det skulle jag inte. Vad händer om jag skulle göra det??  Jag har inte en aning faktiskt, jag har inte testat, men mitt tålamod är alldeles snart över, för många tårar har spillts både på honom och sånt man trott vara mycket goda vänner. Jag älskar er alla av hela mitt hjärta för allt stöd som jag fått, till att börja med från er i chatten, en ovärderlig skattkammare med människor som har hjärtat på rätta stället (att ni orkat med mitt gnäll alltså) Jag har även senaste veckan fått ett enormt stöd av några på helt annat håll än odla  Jag ska klara det här, jag måste, det jag har skrivit om min situation är bara bottenskrapet av det som är och har varit, jag var bara tvungen att lätta på trycket för att inte explodera. Jag har alla argumenten klara för varför en skilsmässa skulle vara önskvärd, nu är det bara en stor portion jävlar anamma som ska till, sen mina damer och herrar är jag äntligen FRI Kram ni underbara
TantGredelin
02-07-2007, 18:16
Jag menar bara att eftersom han tydligen klagar så kan han lika gärna få en anledning att klaga. Skillnaden kommer inte att märkas för dig, men troligen för honom. Och det kan vara på tiden. Skilsmässa låter förstås som en lysande idé, men vägen dit kan bli lång, så lite passivt motstånd (Tänk Gandhi...) kommer du att må bra av. Och varje gång du passerar en spegel ska du se dig själv i ögonen, blinka och le åt ditt inre beslut. För innerst inne vet du att du duger bra. Hellre en liten balkong för dig själv än en stor trädgård om den där drönaren ska ingå. Visst! Det går. Du kan ta ett litet steg redan idag. Om han vill se ett tråkigt TV-program så går du ut och städar kylskåpet och förbereder morgondagen genom att tänka bort allt piffigt och extra. Eller tänk dig att du glömmer saltet men inte låtsas om det själv. Efter ett par gånger kanske han tror han är sjuk. Hehe. Det finns ju laxermedel också, som man kan blanda i maten. Inte dödligt eller farligt, men det skulle ge dig ett litet övertag. Han kränker dig, du behöver inte kränka tillbaka, men att nagga lite i kanten....
 Till saken hör att senaste upptäckten är att jag har orsakat honom magkatarr, jag måste ha gjort för stark mat sa han.....  Äh sa jag, du är för pjoskig, JAG tål ju maten utan att klaga över att jag blir "fisig" i magen av den...mutter, mutter nerför trappen
TantGredelin
02-07-2007, 18:33
Ojdå, så tråkigt  . Ja, ingen kan vara riktigt stöddig på lös mage, lärorikt, eller hur? På rätt väg alltså. Gör det du måste och håll dig undan. Flirta med dig själv. Vattenkamma håret bakåt, och kläm ihop det så ser du tuffare ut. Inget smink nu bara. Han målar sig väl inte för att behaga dig, eller? Tänk Gandhi, tänk tuffa damer, tänk smart och strategiskt. Och tänk på att lite magsjuka snabbt mjukar upp en uppblåst tyrann. Måste vara borta härifrån några dagar, men ser fram emot rapport. Ska vi göra en ny tråd? Eller maila till varandra? Jag känner för att peppa dig, vi hörs om några dar. Tänk tuff
CITAT (Pia L @ 02-07-2007, 19:22)   Till saken hör att senaste upptäckten är att jag har orsakat honom magkatarr, jag måste ha gjort för stark mat sa han.....  Äh sa jag, du är för pjoskig, JAG tål ju maten utan att klaga över att jag blir "fisig" i magen av den...mutter, mutter nerför trappen  Hejja Pia!!!!
CITAT (Pia L @ 02-07-2007, 18:59)  Jag ska klara det här, jag måste, det jag har skrivit om min situation är bara bottenskrapet av det som är och har varit, jag var bara tvungen att lätta på trycket för att inte explodera. Jag har alla argumenten klara för varför en skilsmässa skulle vara önskvärd, nu är det bara en stor portion jävlar anamma som ska till, sen mina damer och herrar är jag äntligen FRI  Vad stark du låter!  Härligt!  Jag håller tummar och tår för dig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|