Ingrid på Västkusten
27-06-2003, 19:39
Hallon,
Kikade på torkapparater - finns det bara Evermaten i Sverige eller finns det flera bra alternativ?
Undrar Ingrid
Ingrid på Västkusten
31-10-2003, 15:35
Jag har beställt den nu-......den är svensktillverkad så det bör ju uppmuntras :-))
Hälsar Ingrid
Susanna
31-10-2003, 20:20
Hej Ingrid!
Berätta gärna om vad du tycker om den, om den är nå bra. Har också funderat på att skaffa en!
Susanna
kryddan
31-10-2003, 21:11
Allers trädgård tipsade om en torkmojäng som såldes genom www.mbjmarketing.se. Själv har jag inte lyckats öppna den länken så jag blev inte så mycket klokare. Verkade hursomhelst vara flera "lager" man kunde torka i.
Är också på jakt efter något som torkar lite snabbare än lufttorkning och ugn!
Vid sökning hittade jag även denna apparat
Stöckli Torken. Tyvärr anges inget pris, det får man e-posta och fråga om.
En bra bok om torkning kan väl heller inte vara fel. Denna bok fann jag rekommenderad på flera ställen.
Sahlin, Sigri
Sigris bok om torkning av bär, frukt, grönsaker, svamp, örter
(Eget förlag, 1979. ISBN 91-85900-00-1)
Här får man veta absolut allt om torkning - i luft, i sol, i ugn, på torkollor (däremot inte i mikro, som har blivit populärt senare). Betoningen är på livsmedel - till och med gurka kan torkas - men här ges råd som kan tillämpas på alla växter.
Ingrid på Västkusten
01-11-2003, 16:33
Aha så Stöckli FINNS i Sverige! Den var jag lite ute efter då den skall vara lite billigare än Evermaten. Hmm f se om MAC-en med safari-browsern lyckades beställa en Evermat och när den kommer. Det finns ju billighetsvariant på COOP typ a la femhundra men d en är utan tempreglering.
Hälsar ingrid
Ingrid på Västkusten
01-11-2003, 16:38
CITAT (kryddan @ 31-10-2003, 21:11)
Allers trädgård tipsade om en torkmojäng som såldes genom www.mbjmarketing.se. Själv har jag inte lyckats öppna den länken så jag blev inte så mycket klokare.
http://www.bj-marketing.se/Är det verkligen denna?
Hälsar ingrid
kryddan
01-11-2003, 19:23
Nja länken var ju www.mbjmarketing.se, jag tror du tappade bort en bokstav
Ingrid på Västkusten
01-11-2003, 21:19
Japp - det vart ju VÄRLDENS skillnad ;-)
Hälsar ingrid
Helena o
02-11-2003, 10:17
Hej
Jag har köpt en evermat för ett tag sen. För mitt största intresse efter trädgård är svamp så vi torkar en hel del. Jag är mycket nöjd. Hade en annan tork förut som jag hade lånat. Vet inte vad den heter men den sistnämde är bättre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.