Sidor: 1, 2
Hannele
CITAT (Alba @ 14-06-2007, 12:28) *
Härligat att ha stuga på en ö....

Yes! coolgleam.gif
Fera
Det värsta med sommaren är nog fästingar, för de kan ge så många sjukdommar.
Åska är inte heller bra, har sett så mycket förödelse den har skapat. Bränder, träd som den har träffat som i sin tur slagit sönder enhusfasad, trasiga telefoner, modem, el-stängsel el-spisar mm mm. Tapeter som blivit svarta eller bortsprängda vid ledningar. eller som det stod om i tidningen för ett par år sedan 6 -7 kvigor som stod under ett träd som bilvit dödade. Eller det västa någon människa som blir skadad.
Huggormar, om olyckan skulle vara framme, och det vill sig illa.

ATT SOMMAREN ÄR SÅ KORT i förhållande till övriga året.
Monchichii
Pollenallergin
Pinglan
Dessa bromsar på sommaren är det värsta, dom drar sig till mig, jag är såååå allergisk mot dom, hua. ranting.gif
Tosan
CITAT (Pinglan @ 19-06-2007, 17:51) *
Dessa bromsar på sommaren är det värsta, dom drar sig till mig, jag är såååå allergisk mot dom, hua. ranting.gif

Tips: oriflames sololjespray som luktar liljekonvalj... Bromsarna skyr den som pesten
Ariel
CITAT (Tosan @ 19-06-2007, 17:53) *
Tips: oriflames sololjespray som luktar liljekonvalj... Bromsarna skyr den som pesten

Hmmm, undrar om jag kan använda den på hästarna...de gillar inte heller bromsar.
Annars är fästingar vidriga, äckliga , förmodligen onödiga kryp som jag klarar mig utan!
vickeva
Absolut att den tar slut!
Elihe
mad.gif Fästingar och getingar. Har blivit getingstucken flera gånger redan- de kommer bara och landar och så råkar man klämma till dem av misstag. Huuvva.
thumbdown.gif
zekalita
Sniglarna är värst! Slemmiga och många... Glää...

Jobbig kan även "vackertväderpaniken" vara - ojoj, sol i dag, vad skall jag göra, hur skall jag ta vara på solen, måste vara ute, måste ha med mat, måste vara snygg i trånga kläder från i fjol... Pust. Tänk om jag bara vill vara inne och se en film? ...och bokstavligen låtsas att det regnar.

Jag gillar hösten, att packa ihop alla saker i trädgården, ta upp båten och packa in den, stapla veden, lägga ut råttgift... Helt enkel förbereda sig för vintern, det är något grundläggande och ursprungligt i det på något vis.

Oj, klockan är halv fyra och det ljusnar i öster. Kanske dags att försöka få en stunds sömn... Grannens häst som hållit mig vaken har lagt sig att sova, flugan är tyst och rummet börjar svalna av - kanske att jag kan somna nu. Natti.
FruJensen
Mygg, knott, turister, det oavbrutna tjatet från barnen om glass och vattenmelon.
Benen som ihärdigt behöver rakas
De bleka valkarna som sticker ut över allt.
Nämde jag turisterna?
whistling.gif
Tesa
Bläää...turister..
Har precis varit inne i stan och hämtat sonens kompis vid Kosterbåten...det var smockfullt övrallt klockan fyra på söndag eftermiddag...nu väntar bara resten av sommaren... thumbdown.gif
...och mina ben är alldeles såriga för att jag kliiiiiiiiar mig fördärvad av dessa dj-a knott... sad.gif
Pia L
Jag tycker att Bengt Sändt sammanfattar diverse nackdelar med sommaren rätt så bra rolleyes.gif

Vals om sommaren

Nu är den förbannade sommaren här,
en obeskrivlig plåga.
Svettig och dammig och slö och tvär,
torteras jag av sol.

Hur sommarn kan vara så populär,
det är för mig en fråga.
Jag pustar och flåsar med stort besvär
bland sippor och viol.

Fan vad jag plågas och lider,
huden är rödbränd och svider.
Svedan är värst bak på ryggen.
När solen gått bort kommer myggen.
På dagarna får jag sviter
av småkryp som stinger och biter,
spyflugor, humlor och bromsar och myror och getingar.

Törsten är olidlig, ölet ljumt
och maten står och surnar.
Sommarn som skalderna jämt berömt
får gärna bli till höst.

Blekfeta kärringar på var strand
är gnälliga och sura
på ungar som bråkar och kastar sand
och spiller saft och glass.

Vi badar i avloppsbrunt vatten,
får maskrosor uti rabatten.
Luften den stinker utav tjära,
vad mer kan Carl-Anton begära.

Om jag ligger i solen och lurar
väcks jag av åska och skurar.
Drömmen vi drömde om sommarn i vintras
var alltför falsk.

/ Bengt Sändh

myskmadra
Kanske det bästa med sommar´n (oj nu blev det ju fel!) är när man får längta efter den.........?
Värst finns för mig bara ett; när medicinerna inte hjälper mot pollenallergin och man får stanna inomhus med
stängda fönster och dörrar. Grinig är ordet.
Eller två, att få för sig att köpa en ny bikini och få se sig själv iförd den i provhytten.
"man kan bli rädd för mindre". ninja.gif
Ophelia
Det värsta med sommaren är när man påtar i jorden så kommer det eller flyger runt stora SKALBAGGAR!! Jag är inte rädd för ormar eller spindlar men är så rädd för skalbaggar i storlek tordyvel och sånt. Fy FAN vad de är äckliga....kastar mig hejdlöst på backen när de kommer flygande crying.gif får hysteriska anfall när jag har stött på sådana i storlek HUS i rabatter, komposter m.m. fear.gif

Jag har trampat på en sådan barfota och då trodde jag att jag skulle svimma och dö samtidigt -cry-.gif
Snöflinga
Ophelia, tror inte en sekund att du överdriver rotfl.gif på storleken ... Det värsta med sommaren för mig är att den är så fort förbi wub.gif
Wilmer
SNIGLAR!!! Och när det blir föör varmt, men då försvinner ju å andra sidan sniglarna....

/ Wilma
cic
Det värsta är nog att den tar slut. Visst, gillar inte heller bitande eller blodtörstande kryp men 100 gånger hellre det än snorig kall näsa och plumsande i slask.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon