|
Jag tillhör Östergötland/Smålands-regionen och vill gärna vara med på ett hörn. Både som köpare och säljare.
Eva-Helene
21-09-2007, 21:55
Puttar upp tråden så att flera hittar den!
Dito Verde
21-09-2007, 22:12
CITAT (Eva-Helene @ 21-09-2007, 22:55)  Puttar upp tråden så att flera hittar den! Bra, för nu har jag beställt en massa fröer. Blir väl också ståendes med för många av varje sort. /p
Snigelhatare
24-09-2007, 18:42
Hur gick det? Var det många som var där? Fick ni bytt era plantor?
Eva-Helene
07-10-2007, 09:13
Puttar upp tråden! (så att alla nya hittar den!)
Jag är visserligen medlem men har inte varit aktiv i denna tråd.Jag skickar ja bara mina plantor (små inga stora) och fröer med posten.Utan bil är det svårt att åker till plantträffar.Avhämtning går bra naturligtvis.
marskattan
07-10-2007, 21:19
För oss som bor i skåne så har Skånska Trädårdsföreningen växtloppis nu i Alnarp på lördag den 13/10. Förvisso får man bara sälja om man är medlem men det är fullt tillåtet att handla *ler*. Jag tänkte ta en tur i min trädgård i veckan och se vad jag har för mycket av och så bege mig dit och sälja.
Vi kanske syns?
Jag hänger också med  Har alltid mängder av pelargonsticklingar, tomater, chili och perenner över varje vår.....Byter gärna till nya spännande utmaningar...
Oj då jag är faktiskt i Skåne på lördag i Höör,men om jag hinner till växtloppis vet jag inte.Är medlem i ST men inte Skånekretsen.
Hej. Kan en glad nybörjare få vara med också. Jag bor i Malmö  Har inget just nu men håller på. Men någon gång skall man ju börja och alla har börjat med inget utan lusten att börja. Ha det bra. Momme
Det är klart att du får vara med momme,välkommen i klubben.
CITAT (renate @ 10-10-2007, 19:58)  Det är klart att du får vara med momme,välkommen i klubben.  För det. Skall i dag hämta frö som jag skall så och hoppas att jag kan lyckas så pass mycket att jag också kan bidra med något. Detta med växter är en spännande värld och jag lär inte bara om de enkelte växter men så mycket mer om mig själv. Det är ju avkoplande och man får tid att tänka och stanna upp i vardagsräset. Ha en bra dag alla Momme
Eva-Helene
20-10-2007, 22:22
Puttar upp (så inte tråden glöms bort!)
Hej. Finns det någon som har proteafrø eller stickling som jag kan køpa. For æn så længe har jag inte riktig något att byta med. Ha en bra dag Momme
Sitter hela kvällen framför datan och beställer frön från den ryska marknaden  , det finns jättemycket att välja och jätte- jättebilligt  ! Hoppas nu att fröerna kommer snart och jag kan börja så i decenber, januari, februari... Det blir många överskottväxter och jag vill gärna byta de mot något annat. Bor i Stockholm. MVH, Julia.
jag e me direkt bor i stockholmstrakten och vet att jag kommer att ha ett överflöd ,så det vore kul att ge eller byta bort .var och hur funkar sådant här?
CITAT (Juli S @ 02-11-2007, 22:59)  Sitter hela kvällen framför datan och beställer frön från den ryska marknaden  , det finns jättemycket att välja och jätte- jättebilligt  ! Hoppas nu att fröerna kommer snart och jag kan börja så i decenber, januari, februari... Det blir många överskottväxter och jag vill gärna byta de mot något annat. Bor i Stockholm. MVH, Julia. Hej och trevlig Alla Helgon Ja jag är också intresserad. Jag är ganska ny i klubben men jobbar för full för att få gång min frösådd. Har bland annat frön som nu spirar flott. Det är något som jag inget har en sussning om vad då dem "föll ner  i min ficka när jag var i Tyrkiet. Ha en bra dag. Momme
Eva-Helene
14-11-2007, 10:04
Å hi å hej...mmmprrfff...(puttar upp tråden)
Eva-Helene
12-01-2008, 15:00
Nu när det börjar dra ihop sig och bli dags för att så annueller m.fl. kanske någon fler vill haka på?
Eva-Helene
25-01-2008, 10:53
Puttar upp.............
Ser fram emot en plantbytar träff i stockholm.
Jag vill vara med Södra Kalmar Län.
Det här låter intressant! Jag vet ju inte hur mina frösådder kommer gå eftersom det är första året för mig. Jag bor utanför Uppsala. Hur ska vi samordna folk i närheten av varandra?
Ett östgöte till ... ska vi satsa på jättegrönt i Linköping , jag missade det förra året .
Så jag tror att jag vill dit i år !
Lena i Vallentuna
26-01-2008, 14:45
Å, jag vill också vara med. Har inte så mycket att byta med ännu eftersom jag nyligen fått trädgård. Lite plantor blir det väll om mina frön gror. Kanske blir det lite frön över också.
Det blir väll Stockholm eller Norrtälje för mej eller nått.
snajdarn
26-01-2008, 15:35
En tanke som slår mig är att man kanske borde dela upp denna tråden i "Plantbytarna göteborg", "Plantbytarna stockholm", "Plantbytarna skåne" osv. Det blir ju lätt lite oreda på den nuvarande formen. Men det överlåter jag åt er att avgöra och ordna.
CITAT (snajdarn @ 26-01-2008, 15:35)  En tanke som slår mig är att man kanske borde dela upp denna tråden i "Plantbytarna göteborg", "Plantbytarna stockholm", "Plantbytarna skåne" osv. Det blir ju lätt lite oreda på den nuvarande formen. Men det överlåter jag åt er att avgöra och ordna. Det finns redan en Odlaklubb-väst. Vi har dessutom haft en träff idag (Kanonkul). Denna klubben samlar många medlemmar från större delen av Västra Götaland. Kika under resor och evenemang.
snajdarn
26-01-2008, 23:36
CITAT (MariaS @ 26-01-2008, 20:02)  Det finns redan en Odlaklubb-väst. Vi har dessutom haft en träff idag (Kanonkul). Denna klubben samlar många medlemmar från större delen av Västra Götaland. Kika under resor och evenemang. Där ser man.
coelogyne
27-01-2008, 11:42
CITAT (snajdarn @ 26-01-2008, 15:35)  En tanke som slår mig är att man kanske borde dela upp denna tråden i "Plantbytarna göteborg", "Plantbytarna stockholm", "Plantbytarna skåne" osv. Det blir ju lätt lite oreda på den nuvarande formen. Men det överlåter jag åt er att avgöra och ordna. Låter som en bra idé Lättare att bestämma träffar. Jag själv är från Helsingborg så nordvästra skåne är intressant.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|