Christer i Falköping
När jag var påväg till jobbet igår, så alldeles innan jag kom in i Kvänum, såg jag en kattunge som satt mitt i vägen. Bilarna som kom i det körfältet lyckades undvika att köra över den. Men eftersom den inte flyttade sig misstänkte jag att något inte var rätt, så jag lyfte fort upp den och stoppade den innanför min tröja och fortsatte till jobbet. Det var inte förrän jag kom fram som jag insåg varför den inte flyttade sig. Någon hade pillat bort ena ögat och förstört det andra. Det stod ut någon cm från huvudet och var fyllt av var. Som tur är känner jag ordförande för Djurens vänner i Lidköping och hon kom senare och hämtade honom. En underbar, tam liten kattkille var det. Jag fick utan problem ledigt från jobbet, trots att vi hade ont om folk, så att jag kunde få tag i min kompis. På vägen hem låg han innanför min tröja och spann. Hur kelen som helst och var inte det minsta rädd för mina hundar utan trivdes bra med dem. Veterinären som undersökte honom (han fick namnet Vincent av mig) konstaterade bara det jag gissat, en människa har gjort detta mot kattungen. . Det fanns inga hackskador eller bett på djuret i övrigt. Man hade alltså placerat honom mitt på vägen för att han skulle bli överkörd och för att ingen skulle upptäcka vad man gjort med honom. Det gick tyvärr inte att rädda Vincent, så han fick somna in direkt. Så nu har det blivit polisanmält och jag hoppas verkligen de får tag i den som gjorde det.
kickibj
Fruktansvärt! Hur i hel..te kan folk bära sig åt så? Blir gråtfärdig när jag läser sånt, djur som är så tillgivna och goa mot oss! devil.gif
Ophelia
ranting.gif devil.gif mad.gif -cry-.gif

Fy fan!
Eva-Helene
Ja, nog önskar man ibland att det vore livstids-straff på djurplågeri!! ranting.gif
Limeblossom
Men vad är det för människor......vad ledsen jag blir.
monki62
Drt är så att man spyr på alla dumma elaka människor det är så att man skäms ibland för att vara människa mad.gif
Mollis
Jag gråter när läser sånt här, fy fan säger jag, nackskott på den som gjort det.... Hur jävla GRYM kan människan vara, näe det finns nog ingen gräns.
Ammoura
Usch.. förstår inte vilka människor som klarar av att göra sånna saker. Tur att det finns människor som dig iallafall som bryr sig. Önskar bara man kunde låta dom som gjorde det få känna hur det känns att få ögonen utpetade....
Fenja
Vad bra att du tog hand om och hjälpte den lilla stackaren Christer! Jag blir alldeles gråtfärdig när jag tittar på mina egna kattbäbbar som studsar runt här. Jag saknar ord för vad man borde göra med sådana där människor, men ett nackskott är alldeles för lindrigt...
Mvh
Fenja
mogge92
finns det verligen människorsom är så SJUKA att dom petar ut ögonen på en katt???? -cry-.gif
Tezzla
Fy tusan! Jag vill inte höra sånt här. Det är så vidrigt, så vidrigt. Vad är det för FEL på folk?
skogstroll
ja jag vet inte vad jag ska säga, såna människor ska spärras in!
Boxer
Jag saknar tillräckligt starka ord när jag hör talas om sådana här bestialiska tilltag.

Tårarna rinner av vrede och den skyldige önskar jag DJUPT ner i helvetet.
Snöflinga
Stackars, stackars lilla kisse ... hur kan nå'n vara så grym mot ett värnlöst djur, ligger helt utanför min fattningsförmåga.
Sailor Pluto
Säg till om du får reda på vem som har gjort det, jag och mina vassa köksredskap har ledigt hela sommaren.
Leia
sad.gif no.gif nono.gif -cry-.gif angry.gif ranting.gif
magdalia
Fy vad gräsligt! ranting.gif
*Stintan*
Säger bara för j....ligt
lottapotta
Ofattbart. Vet inte vad jag ska säga. Finns inga ord. Det värsta av allt är att den/de som gjort förmodligen aldrig får ta några konsekvenser för detta.
pimpim
Usch fy så hemskt, gråter när jag läser det. Va bra att du försökte att hjälpa den lille i alla fall Christer.
dahla
Jag är ingen "vän av katter" i vanliga fall men jag är ändå djurvän (och jägare) och avskyr när folk som borde veta bättre gör liknande saker... då kan jag verkligen se rött... häromdagen såg jag en "nysvensk" som försökte klappa en katt... när katten istället för att vilja bli klappad valde att resa ragg valde aset att sparka katten några meter framför sig... Jag blir ursinnig och ställer mig på bromsen och han inser ju nu vad som komma skall så den lilla råttan väljer då själv att resa ragg och fly med svansen mellan benen innan jag fick fatt i honom... så här i efterhand kan jag väl konstatera att det troligtvis var väl att han inte stannade för då hade jag säkert blivit inspärrad några timmar samt stämplad som "rasist"...
Boxer
CITAT (dahla @ 07-07-2007, 22:19) *
Jag är ingen "vän av katter" i vanliga fall men jag är ändå djurvän (och jägare) och avskyr när folk som borde veta bättre gör liknande saker... då kan jag verkligen se rött... häromdagen såg jag en "nysvensk" som försökte klappa en katt... när katten istället för att vilja bli klappad valde att resa ragg valde aset att sparka katten några meter framför sig... Jag blir ursinnig och ställer mig på bromsen och han inser ju nu vad som komma skall så den lilla råttan väljer då själv att resa ragg och fly med svansen mellan benen innan jag fick fatt i honom... så här i efterhand kan jag väl konstatera att det troligtvis var väl att han inte stannade för då hade jag säkert blivit inspärrad några timmar samt stämplad som "rasist"...

tummenupp.gif Bra gjort av dig! Hoppas idioten lär sig läxan. naughty.gif

Arma katt! -cry-.gif Hoppas det gick bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon