Full version: Et litet inlägg
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Chamomille
Det går INTE!!!
Irene_L
Irene....det är bara jag giggle.gif

Och jag kan inte göra såna där tecken......för jag har en bärbar dator -cry-.gif -cry-.gif
help.gif mig snälla...hur gör jag för att få tecken, grader och sånt som just nu skulle vara jättebra att kunna göra. Dom "mobbar" mig på chatten help.gif

Kan nån hjälpa mig...så jag slipper se ut så här ranting.gif crying.gif dunno.gif duh.gif

En rose.gif till den som hjälper mig
Berith
Det enklaste är nog att byta chatt. Att byta kompisar helt enkelt. Finns så många där ute som också lider av bärbardator-syndromet som jag är säker på skulle uppskatta dej! kompiskram.gif
Magdis
CITAT (Irene_L @ 07-08-2007, 15:11) *
Irene....det är bara jag giggle.gif

Och jag kan inte göra såna där tecken......för jag har en bärbar dator -cry-.gif -cry-.gif
help.gif mig snälla...hur gör jag för att få tecken, grader och sånt som just nu skulle vara jättebra att kunna göra. Dom "mobbar" mig på chatten help.gif

Kan nån hjälpa mig...så jag slipper se ut så här ranting.gif crying.gif dunno.gif duh.gif

En rose.gif till den som hjälper mig

Nähäääää vi mobbar inte alls dig! Du är ju precis lika invigd som oss trots att du inte kan göra tecken med ditt tangentbord!! kram2.gif kram1.gif kompiskram.gif
Berith
Neej men allvarligt, kan man inte använda sej av ASCII-tabellen på en bärbar dator? g.gif
Alba
Irene.....

Längst till vänster ovanför CTRL (på vår bärbara) finns en "pil upp"

Prova med den.

!"#!=!/&%&

det går.....men kommandona skiljer åt.....0176 blir inte grader men du kanske hittar det själv.
Krolliljan
±±╝♣╝±‗¾¶ý ♦♣♥☻x~○⌂○Ç{~○}♥☻♥♥Ðð¤╬═╠╦╬═╦╬¯Ê

Nu har man att göra !! wacko.gif
Alba
CITAT (Berith @ 07-08-2007, 15:15) *
Det enklaste är nog att byta chatt. Att byta kompisar helt enkelt. Finns så många där ute som också lider av bärbardator-syndromet som jag är säker på skulle uppskatta dej! kompiskram.gif

Å du kan aldrig ana vad vi uppskattar Irene. Inte ska hon byta chatt inte. Vi ska nog tillsammans lösa hennes problem. tummenupp.gif
Magdis
CITAT (Alba @ 07-08-2007, 15:27) *
Å du kan aldrig ana vad vi uppskattar Irene. Inte ska hon byta chatt inte.

Nä icket! Hellre slutar jag med tecknen. smile.gif
Berith
CITAT (Alba @ 07-08-2007, 15:27) *
Å du kan aldrig ana vad vi uppskattar Irene. Inte ska hon byta chatt inte. Vi ska nog tillsammans lösa hennes problem. tummenupp.gif

Såklart! Skojade ju bara. naughty.gif
Alba
CITAT (Berith @ 07-08-2007, 15:31) *
Såklart! Skojade ju bara. naughty.gif

flirting.gif
Irene_L
Näääää.....inte vill jag byta chatt inte. no.gif Jag skrev ju "-tecken runt mobba. Det såg ni väl. Jag är inte mobbad alls. Älskar chatten med alla trevliga människor wub.gif

Just nu är jag bara liiiiiite frustrerad. Jag vill ju kunna allt ni kan dunno.gif

Men klarar jag det inte så är det ingen fara.Jag klarar mig ändå yahoo.gif
Alba
Såg du vad jag skrev längre upp.....om piltangenet....har du provat den ?

På vå bärbara funkar det.
Irene_L
Jag testade pilen men då blir det ju bara stora bokstäver. Över Ctrl har jag inte pilen utan dessa <
>
Alba
CITAT (Irene_L @ 07-08-2007, 15:44) *
Jag testade pilen men då blir det ju bara stora bokstäver. Över Ctrl har jag inte pilen utan dessa <
>

Men så synd.....jag trodde jag hittat.

Hoppas någon har en lösning.........Pirum brukar kunna datorer.

Så ska pilen se ut.....inte gul men med huvet upp biggrin.gif

[attachment=6033:ARBT8CPC...CA54L78V.jpg]

Du får säkert hjälp ikväll då alla värmetåliga kommer in från solen. coolgleam.gif
Irene_L
Ja nu bryr jag mig inte om det här längre. Nu går jag ut i det härliga vädret yahoo.gif
Magdis
°¯{°“žA××%Ï
titti49zon6
Hihi, det här verkar ju kul, måste testa på min bärbara
E♣♠♠◘°0♫☺☺☺☺○○┤] 1↑cW/♫☺7◄☺8♀☺♪♫☺5☼☼
%8!"£@♀♀♀

☼,25° Hihi, det funkar på min bärbara
(fast jag har siffertangentbord till hö på min, det gäller att köpa rätt)

222
Gåsis
På min bärbara dator finns heller inget vanligt nummerbord, men siffrorna ligger på knapparna uio, jkl, 789. Det finns en liten knapp det står num och en nedåtpil på längst till vänster som aktiverar dom siffrorna. Sen kan man använda alt och göra vad man vill.

/Åsa
AnitaO
Diagnosen blir helt klart solsting.
In i skuggan med er flickor giggle.gif
Magdis
Haha! Ja det måste väl vara nåt sånt...fast i och för sig har vi ju suttit här inne i skuggan och lekt väldigt mycket idag. giggle.gif
♂☻♀♪♫☼►◄↕‼¶§▬↨↓↓→←∟↔▲▼ !"#$%&'()*+,-./
Margith
Vilken tok-rolig tråd!
Men jag är mycket tacksam, har länge saknat tecknet för "grader" (himla tjorvigt att behöva skriva ut "grader")
Att jag skulle använda Alt och sen trycka 0176..... ja, jag erkänner att jag inte är så hajj på datorer, men jag lovar: utan er hjälp hade jag aldrig kommit på det... inte ens om nån hotat att slå ihjäl mig blush.gif

Kanske ni kan hjälpa mig med den upphöjda tvåan också? Den som gör att jag slipper skriva ut "kvadratmeter"?? shy.gif

Idag har det varit 27° i skuggan här yahoo.gif
Gåsis
0178 ²

/Åsa
Lady Hamilton
Gåsis? Har du någon hemlig lista du kan kolla på eller har du allt i huvudet? ☺☺☺☻☻
Gåsis
Om man öppnar word och går in på infoga symbol så får man upp alla tecken som finns och vilket kommando som gäller för dom. I Word tycker jag det går fortare att bara infoga, det är ju hopplöst att komma ihåg allt. Men det finns nästan vilket tecken man än vill ha där.

/Åsa
Lady Hamilton
no.gif Tyvärr fungerar inte dessa kommandom för mig Typ Alt+x eller 263A
Chamomille
CITAT (titti49zon6 @ 07-08-2007, 17:00) *
Hihi, det här verkar ju kul, måste testa på min bärbara
E♣♠♠◘°0♫☺☺☺☺○○┤] 1↑cW/♫☺7◄☺8♀☺♪♫☺5☼☼
%8!"£@♀♀♀
☼,25° Hihi, det funkar på min bärbara
(fast jag har siffertangentbord till hö på min, det gäller att köpa rätt)
222

tongue.gif
Krolliljan
CITAT (Gåsis @ 07-08-2007, 18:26) *
Om man öppnar word och går in på infoga symbol så får man upp alla tecken som finns och vilket kommando som gäller för dom. I Word tycker jag det går fortare att bara infoga, det är ju hopplöst att komma ihåg allt. Men det finns nästan vilket tecken man än vill ha där.

/Åsa

Jag behöver gå en Word-kurs. Det finns naturligtvis massor av finesser och genvägar som jag inte vet om. Tills dess tar jag tacksamt emot tips.
Margith
Vahh?? Jobbade inte du Gåsis? naughty.gif
Nej, förlåt, du har naturligtvis inte börjat ännu blush.gif

Nu ska vi se om det fungerar:
min tomt är på 1 875 m²

Ha! Lätt som en plätt!!
Tusen tack smiley_small_hug.gif

►◄♪♪♪¶§Ì{‼ a0a.gif
Chamomille
Det går inte i alla fall, hur jag än försöker... -cry-.gif
AnitaO
CITAT (Chamomille @ 07-08-2007, 19:02) *
Det går inte i alla fall, hur jag än försöker... -cry-.gif

Jag kan inte heller -cry-.gif
Irene_L
Det funkar inte för mig heller, Chamomille. Så då är vi två som inte kan -cry-.gif

Men nu har jag hittat dom där siffrorna men jag hittar ingen knapp som det står num och en pil på. Jag har en knapp som det står Inst, Num Lk. Men jag får inte fram figurerna hur jag än gör.

Tre är vi som inte kan -cry-.gif
Chamomille
CITAT (Irene_L @ 07-08-2007, 19:46) *
Det funkar inte för mig heller, Chamomille. Så då är vi två som inte kan -cry-.gif

Men nu har jag hittat dom där siffrorna men jag hittar ingen knapp som det står num och en pil på. Jag har en knapp som det står Inst, Num Lk. Men jag får inte fram figurerna hur jag än gör.

-cry-.gif rotfl.gif santa.gif
Floppy
CITAT (Irene_L @ 07-08-2007, 19:46) *

Tre är vi som inte kan -cry-.gif

...jahapp...här är en till som inte kan.... sad.gif crying.gif -cry-.gif ....så då är vi fyra som inte kan...
Tezzla
CITAT (Floppy @ 07-08-2007, 20:07) *
...jahapp...här är en till som inte kan.... sad.gif crying.gif -cry-.gif ....så då är vi fyra som inte kan...

Fem duh.gif
Tosan
Jag har en knapp på min bärbara näst sista i övre högra hörnet som heter num och en pil neråt i en ruta. Tryck en gg på den för att aktivera numeriska tangentbordet (7890uiopjklöm.-) Håll sen ner alt och tryck in koden och släpp.
*Stintan*
-#○ -§ A♣ ‗ Â ‼9 Ì↓ ♂ ▬ ! B7,þxM♀-N■

Hihi kunde ju jag oxå yahoo.gif
Irene_L
Nix.....det går inte. Jag har en knapp som ligger där du beskriver Tosan. På den står det: Ins och under i en ruta: Num Lk. Jag tryckte på den och sen Alt och och koden. Men icke sa nicke ...inget händer. ranting.gif

Så jag ser fortfarande ut så här: crying.gif dunno.gif slap.gif help.gif
Chamomille
Just. Det GÅR inte...
Tosan
Num Lk borde det va... Får den numeriska tangentbordet att funka?
Magdis
+ =
Cathis
Magdis hur kommer du ihåg var tecknena är. Finns ingen möjlighet att komma ihåg.

whistling.gif ♫♫♫♪♪♪♫♫♫ Dom här är de enda jag kommer ihåg.

Funkar hur bra som helst rotfl.gif
Dealer
CITAT (Irene_L @ 07-08-2007, 20:59) *
Nix.....det går inte. Jag har en knapp som ligger där du beskriver Tosan. På den står det: Ins och under i en ruta: Num Lk. Jag tryckte på den och sen Alt och och koden. Men icke sa nicke ...inget händer. ranting.gif

Så jag ser fortfarande ut så här: crying.gif dunno.gif slap.gif help.gif

Num Lk är det som gäller Irene tummenupp.gif Den knappen fungerar som Caps Lock, dvs. ena gången aktiveras siffrorna och nästa gång du trycker avaktiveras dom. Fungerar det inte ändå kan du leta efter en knapp som heter "fn". Den ska då hållas inne samtidigt som du klickar på siffrorna. Fungerar det inte i alla fall kan du väl ta ett foto på tangentbordet, så vet vi åtminstone vilka knappar vi talar om angel_not.gif
Kajsa i Arvika
♥♥♥☻☻☺☺♣:;☻▬7+ßÒ/▀ Jag kunde lite..... giggle.gif man måste ju prova... har också bärbar.. trycker på ALT knappen och sedan siffrorna till höger.. men inte var det lätt inte..
Dealer
CITAT (Alba @ 07-08-2007, 15:48) *
Så ska pilen se ut.....inte gul men med huvet upp biggrin.gif

[attachment=6033:ARBT8CPC...CA54L78V.jpg]

Ja Irene. Huvudet ska vara upp, precis som Alba säger yes.gif Däremot ska vi inte blanda in "Shift-tangenten" no.gif Det är fusk och ger endast de figurer som redan finns på tangentbordet nono.gif För det har ni väl whist.gif
Dealer
CITAT (Floppy @ 07-08-2007, 20:07) *

Men Floppy trostar.gif
Jag trodde att du kunde nu dunno.gif Vi har ju gått igenom detta förut yes.gif Jag gjorde ju © åt dig yaay.gif
Menar du att du också har bärbar utan siffertangenter till höger confused.gif
Cacki
28,2°°°°

☺☺☺☺

☻♥♦♣♠

•◘○
☺☺☺☺

confused.gif confused.gif confused.gif blink.gif g.gif slap.gif a0a.gif
Knaskul! Trodde först att jag hamnat mitt i en partiledardebatt. Många ord om ingenting....och totalt obegripligt!!
AnitaO
☼ﮗ@§©ΩΣψ
Betty
ٷڍڞگ ٷٷڍڞگۈ

Alba
CITAT (Cacki @ 08-08-2007, 08:14) *
28,2°°°°

☺☺☺☺

☻♥♦♣♠

•◘○
☺☺☺☺

confused.gif confused.gif confused.gif blink.gif g.gif slap.gif a0a.gif
Knaskul! Trodde först att jag hamnat mitt i en partiledardebatt. Många ord om ingenting....och totalt obegripligt!!

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon