|
Chamomille
07-08-2007, 14:04
Det går INTE!!!
Irene_L
07-08-2007, 14:11
Det enklaste är nog att byta chatt. Att byta kompisar helt enkelt. Finns så många där ute som också lider av bärbardator-syndromet som jag är säker på skulle uppskatta dej!
Neej men allvarligt, kan man inte använda sej av ASCII-tabellen på en bärbar dator?
Irene.....
Längst till vänster ovanför CTRL (på vår bärbara) finns en "pil upp"
Prova med den.
!"#!=!/&%&
det går.....men kommandona skiljer åt.....0176 blir inte grader men du kanske hittar det själv.
Krolliljan
07-08-2007, 14:25
±±╝♣╝±‗¾¶ý ♦♣♥☻x~○⌂○Ç{~○}♥☻♥♥Ðð¤╬═╠╦╬═╦╬¯Ê Nu har man att göra !!
CITAT (Berith @ 07-08-2007, 15:15)  Det enklaste är nog att byta chatt. Att byta kompisar helt enkelt. Finns så många där ute som också lider av bärbardator-syndromet som jag är säker på skulle uppskatta dej!  Å du kan aldrig ana vad vi uppskattar Irene. Inte ska hon byta chatt inte. Vi ska nog tillsammans lösa hennes problem.
CITAT (Alba @ 07-08-2007, 15:27)  Å du kan aldrig ana vad vi uppskattar Irene. Inte ska hon byta chatt inte. Nä icket! Hellre slutar jag med tecknen.
CITAT (Alba @ 07-08-2007, 15:27)  Å du kan aldrig ana vad vi uppskattar Irene. Inte ska hon byta chatt inte. Vi ska nog tillsammans lösa hennes problem.  Såklart! Skojade ju bara.
CITAT (Berith @ 07-08-2007, 15:31)  Såklart! Skojade ju bara. 
Irene_L
07-08-2007, 14:37
Näääää.....inte vill jag byta chatt inte.  Jag skrev ju "-tecken runt mobba. Det såg ni väl. Jag är inte mobbad alls. Älskar chatten med alla trevliga människor Just nu är jag bara liiiiiite frustrerad. Jag vill ju kunna allt ni kan Men klarar jag det inte så är det ingen fara.Jag klarar mig ändå
Såg du vad jag skrev längre upp.....om piltangenet....har du provat den ?
På vå bärbara funkar det.
Irene_L
07-08-2007, 14:44
Jag testade pilen men då blir det ju bara stora bokstäver. Över Ctrl har jag inte pilen utan dessa < >
CITAT (Irene_L @ 07-08-2007, 15:44)  Jag testade pilen men då blir det ju bara stora bokstäver. Över Ctrl har jag inte pilen utan dessa < > Men så synd.....jag trodde jag hittat. Hoppas någon har en lösning.........Pirum brukar kunna datorer. Så ska pilen se ut.....inte gul men med huvet upp [attachment=6033:ARBT8CPC...CA54L78V.jpg] Du får säkert hjälp ikväll då alla värmetåliga kommer in från solen.
Irene_L
07-08-2007, 14:56
Ja nu bryr jag mig inte om det här längre. Nu går jag ut i det härliga vädret
titti49zon6
07-08-2007, 16:00
Hihi, det här verkar ju kul, måste testa på min bärbara E♣♠♠◘°0♫☺☺☺☺○○┤] 1↑cW/♫☺7◄☺8♀☺♪♫☺5☼☼ %8!"£@♀♀♀
☼,25° Hihi, det funkar på min bärbara (fast jag har siffertangentbord till hö på min, det gäller att köpa rätt)
222
På min bärbara dator finns heller inget vanligt nummerbord, men siffrorna ligger på knapparna uio, jkl, 789. Det finns en liten knapp det står num och en nedåtpil på längst till vänster som aktiverar dom siffrorna. Sen kan man använda alt och göra vad man vill.
/Åsa
Diagnosen blir helt klart solsting. In i skuggan med er flickor
Haha! Ja det måste väl vara nåt sånt...fast i och för sig har vi ju suttit här inne i skuggan och lekt väldigt mycket idag. ♂☻♀♪♫☼►◄↕‼¶§▬↨↓↓→←∟↔▲▼ !"#$%&'()*+,-./
Margith
07-08-2007, 17:06
Vilken tok-rolig tråd! Men jag är mycket tacksam, har länge saknat tecknet för "grader" (himla tjorvigt att behöva skriva ut "grader") Att jag skulle använda Alt och sen trycka 0176..... ja, jag erkänner att jag inte är så hajj på datorer, men jag lovar: utan er hjälp hade jag aldrig kommit på det... inte ens om nån hotat att slå ihjäl mig Kanske ni kan hjälpa mig med den upphöjda tvåan också? Den som gör att jag slipper skriva ut "kvadratmeter"?? Idag har det varit 27° i skuggan här
Lady Hamilton
07-08-2007, 17:23
Gåsis? Har du någon hemlig lista du kan kolla på eller har du allt i huvudet? ☺☺☺☻☻
Om man öppnar word och går in på infoga symbol så får man upp alla tecken som finns och vilket kommando som gäller för dom. I Word tycker jag det går fortare att bara infoga, det är ju hopplöst att komma ihåg allt. Men det finns nästan vilket tecken man än vill ha där.
/Åsa
Lady Hamilton
07-08-2007, 17:40
 Tyvärr fungerar inte dessa kommandom för mig Typ Alt+x eller 263A
Chamomille
07-08-2007, 17:53
CITAT (titti49zon6 @ 07-08-2007, 17:00)  Hihi, det här verkar ju kul, måste testa på min bärbara E♣♠♠◘°0♫☺☺☺☺○○┤] 1↑cW/♫☺7◄☺8♀☺♪♫☺5☼☼ %8!"£@♀♀♀ ☼,25° Hihi, det funkar på min bärbara (fast jag har siffertangentbord till hö på min, det gäller att köpa rätt) 222
Krolliljan
07-08-2007, 17:54
CITAT (Gåsis @ 07-08-2007, 18:26)  Om man öppnar word och går in på infoga symbol så får man upp alla tecken som finns och vilket kommando som gäller för dom. I Word tycker jag det går fortare att bara infoga, det är ju hopplöst att komma ihåg allt. Men det finns nästan vilket tecken man än vill ha där.
/Åsa Jag behöver gå en Word-kurs. Det finns naturligtvis massor av finesser och genvägar som jag inte vet om. Tills dess tar jag tacksamt emot tips.
Margith
07-08-2007, 17:57
Vahh?? Jobbade inte du Gåsis? Nej, förlåt, du har naturligtvis inte börjat ännu Nu ska vi se om det fungerar: min tomt är på 1 875 m² Ha! Lätt som en plätt!! Tusen tack ►◄♪♪♪¶§Ì{‼
Chamomille
07-08-2007, 18:02
Det går inte i alla fall, hur jag än försöker...
CITAT (Chamomille @ 07-08-2007, 19:02)  Det går inte i alla fall, hur jag än försöker...  Jag kan inte heller
Irene_L
07-08-2007, 18:46
Det funkar inte för mig heller, Chamomille. Så då är vi två som inte kan Men nu har jag hittat dom där siffrorna men jag hittar ingen knapp som det står num och en pil på. Jag har en knapp som det står Inst, Num Lk. Men jag får inte fram figurerna hur jag än gör. Tre är vi som inte kan
Chamomille
07-08-2007, 18:49
CITAT (Irene_L @ 07-08-2007, 19:46)  Det funkar inte för mig heller, Chamomille. Så då är vi två som inte kan Tre är vi som inte kan  ...jahapp...här är en till som inte kan....  ....så då är vi fyra som inte kan...
CITAT (Floppy @ 07-08-2007, 20:07)  ...jahapp...här är en till som inte kan....  ....så då är vi fyra som inte kan... Fem
Jag har en knapp på min bärbara näst sista i övre högra hörnet som heter num och en pil neråt i en ruta. Tryck en gg på den för att aktivera numeriska tangentbordet (7890uiopjklöm.-) Håll sen ner alt och tryck in koden och släpp.
*Stintan*
07-08-2007, 19:42
-#○ -§ A♣ ‗ Â ‼9 Ì↓ ♂ ▬ ! B7,þxM♀-N■Hihi kunde ju jag oxå
Irene_L
07-08-2007, 19:59
Chamomille
07-08-2007, 20:04
Just. Det GÅR inte...
Num Lk borde det va... Får den numeriska tangentbordet att funka?
Magdis hur kommer du ihåg var tecknena är. Finns ingen möjlighet att komma ihåg.  ♫♫♫♪♪♪♫♫♫ Dom här är de enda jag kommer ihåg. Funkar hur bra som helst
CITAT (Irene_L @ 07-08-2007, 20:59)  Num Lk är det som gäller Irene  Den knappen fungerar som Caps Lock, dvs. ena gången aktiveras siffrorna och nästa gång du trycker avaktiveras dom. Fungerar det inte ändå kan du leta efter en knapp som heter "fn". Den ska då hållas inne samtidigt som du klickar på siffrorna. Fungerar det inte i alla fall kan du väl ta ett foto på tangentbordet, så vet vi åtminstone vilka knappar vi talar om
Kajsa i Arvika
07-08-2007, 22:26
♥♥♥☻☻☺☺♣:;☻▬7+ßÒ/▀ Jag kunde lite.....  man måste ju prova... har också bärbar.. trycker på ALT knappen och sedan siffrorna till höger.. men inte var det lätt inte..
CITAT (Alba @ 07-08-2007, 15:48)  Så ska pilen se ut.....inte gul men med huvet upp [attachment=6033:ARBT8CPC...CA54L78V.jpg] Ja Irene. Huvudet ska vara upp, precis som Alba säger  Däremot ska vi inte blanda in "Shift-tangenten"  Det är fusk och ger endast de figurer som redan finns på tangentbordet  För det har ni väl
CITAT (Floppy @ 07-08-2007, 20:07)  ...jahapp...här är en till som inte kan....  ....så då är vi fyra som inte kan... Men Floppy Jag trodde att du kunde nu  Vi har ju gått igenom detta förut  Jag gjorde ju © åt dig  Menar du att du också har bärbar utan siffertangenter till höger
28,2°°°° ☺☺☺☺ ☻♥♦♣♠ •◘○ ☺☺☺☺ Knaskul! Trodde först att jag hamnat mitt i en partiledardebatt. Många ord om ingenting....och totalt obegripligt!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|