Full version: Beskära syrenträd
Stina zon 3-4
Har ett flera meter högt syrenträd på tomten. Innan vi flyttade hit gick en storm illa åt trädet och förra ägarna har beskurit det för att avlägsna brutna grenar. Det verkar inte ske någon övervallning. Beskär man över huvud taget syrenträd och i så fall när på året?? Trädet har ett par döda grenar, och även grenar som ser döda ut men har kanske tre blad längst ut. Dessa skulle jag vilja ta bort, men törs inte riktigt...
Lady Hamilton
De gånger jag måste göra något åt mina syrener, gör jag det direkt efter blomningen för att inte risker nästa års blomning. Men spelar inte det någon roll så kan du nog beskära när du vill
Stina zon 3-4
Så du tror att det är samma sak för syrenbuskar som träd då?
Cilla
Japp det är samma för ädelsyrén. De växer ganska långsamt, och därför sker också övervallning långsamt. Vill du öka den och tillväxten, luckra och vattna marken vid dropplinjen och gröngödsla (se bl a min sajt eller slå upp på google).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon