Full version: Programmerare! Suck.
Sidor: 1, 2
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 14-08-2007, 23:58) *
Det enda som kan störa mig ibland är Aero (själva fönsterhanteraren i Vista), att det ska vara så flashigt och 'modern'. Jag gillar enkelhet och stilrena gränssnitt, men det går säkert att ställa om någonstans, jag har bara varit för lat för att leta blush.gif

Högerklicka på Skrivbordet, välj Anpassa och klicka på Tema för möjligheten att välja "gamla kantiga" Win2k-utseendet. smile.gif Eller om du bara vill ha bort lite flashighet men ha kvar XP-rundheten, då klickar du på Fönsterfärg & utseende istället för Tema och tar bort markeringen vid Aktivera genomskinlighet.
KURT
CITAT (LadyG @ 14-08-2007, 22:41) *
Det är fortfarande så det är, eftersom ytterst få datorbutiker säljer datorer med Linux förinstallerat. Däremot kan du köpa en förinstallerad, konfigurerad och klar dator nästan i vilken teknikorienterad butik som helst. Jag ehöver inte leta program, inte leta drivrutiner och framför allt inte spendera mer tid än det tar för datorn att starta för att få en ny dator redo att jobba med.

Ja eftersom i princip alla PC man köper har Windows förinstallerat så kan man se det som en ren straffavgift, gör datorn avsevärt mycket dyrare än den skulle behöva vara! Att installera ett modernt operativsystem tar 20 min, och man måste svara på 2 st frågor.
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 15-08-2007, 01:53) *
Högerklicka på Skrivbordet, välj Anpassa och klicka på Tema för möjligheten att välja "gamla kantiga" Win2k-utseendet. smile.gif Eller om du bara vill ha bort lite flashighet men ha kvar XP-rundheten, då klickar du på Fönsterfärg & utseende istället för Tema och tar bort markeringen vid Aktivera genomskinlighet.

Så lätt att det nästan är pinsamt blush.gif

CITAT (KURT @ 15-08-2007, 07:04) *
Ja eftersom i princip alla PC man köper har Windows förinstallerat så kan man se det som en ren straffavgift, gör datorn avsevärt mycket dyrare än den skulle behöva vara! Att installera ett modernt operativsystem tar 20 min, och man måste svara på 2 st frågor.

Det du ser som en nackdel ser jag som en fördel, eftersom den som inte är intresserad av datorer slipper befatta sig med det alls. Du kan inte tvinga de som inte vill och de som är ointresserade att börja lära sig om något de inte tycker är kul. Det finns gott om sådana människor, och det är deras rättighet att slippa. Att det skulle vara onödigt dyrt håller jag inte med om. Vista är värt varenda krona, plus att du får professionell riktig support när du köper datorn. Både från butiken där du köpte den men också från Microsoft (det ingår faktiskt i avtalet).
Fizzgigg
CITAT (KURT @ 15-08-2007, 07:04) *

Då får man väl gå till en riktig datorbutik (och inte "stormarknadsbutiker" som Siba och andra liknande) och köpa en dator utan operativsystem. Det är inte svårare än så. Personligen skulle jag aldrig köpa en dator i en hemelektronikaffäre, generellt sett brukar servicen vara skräp, man får aldrig datorn man vill ha (innehållsmssigt) och prislapparna är svullna som havande grisar.
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 15-08-2007, 11:08) *
Då får man väl gå till en riktig datorbutik (och inte "stormarknadsbutiker" som Siba och andra liknande) och köpa en dator utan operativsystem. Det är inte svårare än så. Personligen skulle jag aldrig köpa en dator i en hemelektronikaffäre, generellt seet brukar servicen vara skräp, man får aldrig datorn man vill ha (innehållsmssigt) och prislapparna är svullna som havande grisar.

I en riktigt bra butik kan du välja, Windows, inget eller Linux. Det är bra tycker jag för då kan var och en bli salig på sin fason utan att försöka frälsa alla på sina idéer. Det finns såna butiker här i Stockholm iaf, men det kanske är svårare i resten av landet. Fast då finns ju alltid postorder. Det är ju inte som med skor, att man måste testa att de passar först.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon