CITAT (Fizzgigg @ 15-08-2007, 01:53)

Högerklicka på Skrivbordet, välj Anpassa och klicka på Tema för möjligheten att välja "gamla kantiga" Win2k-utseendet.

Eller om du bara vill ha bort lite flashighet men ha kvar XP-rundheten, då klickar du på Fönsterfärg & utseende istället för Tema och tar bort markeringen vid Aktivera genomskinlighet.
Så lätt att det nästan är pinsamt

CITAT (KURT @ 15-08-2007, 07:04)

Ja eftersom i princip alla PC man köper har Windows förinstallerat så kan man se det som en ren straffavgift, gör datorn avsevärt mycket dyrare än den skulle behöva vara! Att installera ett modernt operativsystem tar 20 min, och man måste svara på 2 st frågor.
Det du ser som en nackdel ser jag som en fördel, eftersom den som inte är intresserad av datorer slipper befatta sig med det alls. Du kan inte tvinga de som inte vill och de som är ointresserade att börja lära sig om något de inte tycker är kul. Det finns gott om sådana människor, och det är deras rättighet att slippa. Att det skulle vara onödigt dyrt håller jag inte med om. Vista är värt varenda krona, plus att du får professionell
riktig support när du köper datorn. Både från butiken där du köpte den men också från Microsoft (det ingår faktiskt i avtalet).