Floppy
-cry-.gif min dator ska iväg till Holland för utbyte av moderkortet...och då blir jag utan dator alltifrån 9 till 14 arbetsdagar... -cry-.gif

Så då vill jag bara säga -Hej då för ett tag...och kanske om vi hinner fixa datorn på jobbet (jag ska byta till ett annat rum och där finns inte internet anslutning än) så kan jag gå ut då och säga -Hej...annars får jag nog så lov att vänta tills jag får tillbaka datorn...

Jag har en bärbar dator från HP och på den sitter det 2 USB utgångar som har börjat att glappa...och de får inte nån ström ibland....men som tur är så har jag garanti...så de kommer från UPS i morgon och hämtar och packar in datorn....skippar iväg den till närmsta verkstad som är i Holland confused.gif ranting.gif ...sen skippar de över den till Sweden igen och UPS dyker upp hos mig...och jag betalar inte en krona...bra va?!...

Så nu ska jag iväg ett tag och sedan ska jag föra över allt till min externa hårddisk och sen betala räkningarna...och om jag hinner så ska jag surfa lite här innan jag stänger ner...kanske jag hinner surfa en stund i morgon innan de kommer... w00t.gif ...

Ni får ha D så bra så länge och kanske vi syns en sväng innan...man vet aldrig...

smiley_small_hug.gif
Ciczi
stackars dej Floppy att vara utan dator så länge... trostar.gif Du får roa dig med att tänka på oss medan du kladdar och kletar i trädgården... wub.gif

Ciczi
Alba
Om vi inte syns mer idag ska du ha det bra.
Utan Odla i kanske 14 dagar är ju nästan mer än man kan uthärda.

Men vi finns här....det vet du. Sköt om dig och ladda för nya frågor och svar och svammelprat i Odla.
vindspel
Prisa gud för att man har garanti. Bra att du har en extern hårddisk det måste jag också köpa. Tänk om alla bilder skulle gå upp i rök fear.gif . Jag tänkte på det när jag går och släpar runt på min bärbara.
Usch vad man blir beroende av sin dator. Nu kanske du är tvungen att ringa gamla vänner w00t.gif
Ha dé bra
Gossen Ruda
We´ll meet again, don´t now where, don´t know when....

Förstår hur det känns, jag har närmast psykiska problem pga att mina mailadresser ligger nere. Dom skall flyttas från det uppringda internetet till bredbandet och det tar några dagar. Huga!
Betty
så länge Floppy! Jobbigt att vara utan datorn så länge.

Magdis
Hej så länge Floppy, hoppas du klarar dig helskinnad ur detta trauma! Utan Odla i 14 dagar!! -cry-.gif
pejori
Stackare!!! crying.gif
hoppas du slipper äta lugnande medel för att klara abstinensen trostar.gif
men två veckor går fort så upp med alla hakorna blush.gif
Biggan_
Usch, vilken mardröm! Vi skall tänka på dej Floppy! trostar.gif
Gillan
trostar.gif , Hoppas jag inte missade dig nu Floppy! Men du är likväl välkommen tillbax, när du än kommer tummenupp.gif
Floppy
thanks.gif ...allihopa för erat stöd... crying.gif ...det kan behövas i denna svåra stund som skall komma...idag efter 15.00 kommer de ...*hua*...

Det jobbigaste av allt är att det är i månads skiftet och det är då man betalar räkningarna...så de har jag sett till att de dras som de ska...problemet är ju att jag inte har nån koll om de dras ordentligt i tid mm...plus att jag inte har fått min e-faktura ifrån telia...mobilräkning har jag fått men inte för hemtelefonen...och det upptäckte jag igår och när jag skulle ringa telia så hade faktura avdelningen stängt...så nu måste jag försöka ringa dit också...mycke strul nu...skulle ha bett dem komma efter månads skiftet istället...

Ja jag hinner väl kika runt här lite till innan de kommer men nu måste jag ringa...
Lady Hamilton
Men du skriver 9-14 arbetsdagar?? crying.gif ............det innebär då ev. 14-22 surf-dagar!!! duh.gif som du kan missa på Odla.........
hoppas att jag har fel.............. kompiskram.gif
Floppy
CITAT (Lady Hamilton @ 22-08-2007, 09:45) *
Men du skriver 9-14 arbetsdagar?? crying.gif ............det innebär då ev. 14-22 surf-dagar!!! duh.gif som du kan missa på Odla.........
hoppas att jag har fel.............. kompiskram.gif

crying.gif nä Ladyn...du har inte fel... -cry-.gif ...det är ca 14-22 dagar... så det lär bli sweatingbullets.gif ...

Jag fick stesolid utskrivet till min åsk och raket rädda hund...(som jag tack och lov inte har behövt använda...hittade ett naturläkemedel som fungerar hyfsat)...jag får väl proppa i mig sånna piller då abstinensen är som värst... naughty.gif crazy.gif flirting.gif (jag är ironisk...vill bara klargöra det)

...kanske om jag har tur...så har en kompis till mig en bärbar dator som jag kan använda...men han vet inte om den är helt ok... så om jag har riktigt riktigt tur *håller tummarna* tummenupp.gif så kan jag åtminstonde surfa...om än så lite hackigt och segt men va f*n...man får inte vara kräsen...
Betty
CITAT (Floppy @ 22-08-2007, 10:14) *
crying.gif nä Ladyn...du har inte fel... -cry-.gif ...det är ca 14-22 dagar... så det lär bli sweatingbullets.gif ...

Jag fick stesolid utskrivet till min åsk och raket rädda hund...(som jag tack och lov inte har behövt använda...hittade ett naturläkemedel som fungerar hyfsat)...jag får väl proppa i mig sånna piller då abstinensen är som värst... naughty.gif crazy.gif flirting.gif (jag är ironisk...vill bara klargöra det)

...kanske om jag har tur...så har en kompis till mig en bärbar dator som jag kan använda...men han vet inte om den är helt ok... så om jag har riktigt riktigt tur *håller tummarna* tummenupp.gif så kan jag åtminstonde surfa...om än så lite hackigt och segt men va f*n...man får inte vara kräsen...

Eller så får du knalla in på biblioteket och surfa in här en stund om abstinensen blir för svår...
Floppy
Ja nu kommer den svåra stunden...nu är den här...*jag vill inte*...

Ja nu ska jag ta och koppla ner...och plocka bort all info på datorn...för snart kommer DE *hua*...
Så vi får se om vi syns nått de närmsta 2-3 veckorna annars så får ni ha det så bra allihopa...

sad.gif crying.gif -cry-.gif Bye, Bye...
Gossen Ruda
CITAT (Floppy @ 22-08-2007, 12:43) *
Ja nu kommer den svåra stunden...nu är den här...*jag vill inte*...

Ja nu ska jag ta och koppla ner...och plocka bort all info på datorn...för snart kommer DE *hua*...
Så vi får se om vi syns nått de närmsta 2-3 veckorna annars så får ni ha det så bra allihopa...

sad.gif crying.gif -cry-.gif Bye, Bye...

"Att skiljas är att dö en smula" sleep.gif
Floppy
Hej allihopa nu är jag tillbaka...men mycket besviken på HP... mad.gif

Jag lämnade in min bärbara dator på lagning, alla UBS portarna glappar, och efter ett tag så provade jag att ringa och kolla hur det går.
De säger att de hade fått delar till min dator men att de hade upptäckt att hälften var defekta så de skulle
beställa nya och de skulle komma den 11/9. Oj sa jag vilken tid. Ja vi kan byta ut din dator mot en annan. Okej?...tänkte jag till vad då?...
Hon berättade att de hade en XXXXXX och den är mycket värre än den som jag hade lämnat in på lagning. Jag får dessutom ny garantitid.
Hon skulle skicka ett mail med info om datorn och att jag skulle skriva under och godkänna att de bytte ut min dator mot denna, sen skulle jag faxa tillbaka den till henne. Så allt var klart och godkänt från hennes överman.
När de skulle skicka iväg den nya så var min gamla bärbara på väg tillbaka från verkstaden och redan påväg till mig och då var hon tvungna att ta tillbaka löftet om en ny. Men hon sa att om jag hade minsta lilla bekymmer
så skulle jag få en ny utan tvekan. Ingen diskusitoiner.

Idag fick jag min dator och när jag öppnar kartongen där min gamla dator låg så följde
det med en lapp med reparations detaljerna på och när jag läser den så ser jag att
de inte har lagat felet utan de har bytt ut en annan del som inte var trasig, cd-enheten, utan att fråga mig.
Jag ringer henne och berättar situationen och hon säger att hon ska ska fixa en ny dator till mig och
hon lovade att höra av sig idag. Jag provar att ringa dem strax innan stängning eftersom hon inte hade
ringt än (jag vill få det här ur världen och inte behöva bekymra mig för det här nå mera).
Han jag pratade med i telefonen säger då att hon jag pratat med gått hem.
Han pratade med en kollega till henne som säger att jag inte ska få nån ny dator för att man måste
lämna in datorn minst 2 gånger innan man får den utbytt. Han säger att jag får ringa på måndag
igen och prata med henne som jag har haft kontakt med nu under resans gång.
Allihopa som jag pratat med hittills på Hp har sagt samma sak om min gamla dator att det är en 'barn sjukdom' på just min modell.

F*siken vad jag blir sur...man kan inte lova nått och sedan ta tillbaka det 2 gånger dessutom...nä fy f*n för HP säger jag bara... rtfm.gif ranting.gif ranting.gif ranting.gif

Nu har jag fått låna en dator som är jäääätte gammal men den fungerar iaf...vägrar att sätta igång min gamla och installera alltihopa för
att senare lämna in den igen...
Magdis
Hej och välkommen tillbaka! smile.gif
Men fy vad jobbigt med allt datastrul...visst blir man trött! Alltid måste det krångla med såna där saker verkar det som. Hoppas det ordnar sig iallafall.
Gillan
Jag tror inte mina ögon, när jag läser vad du skriver ohmy.gif . Får det verkligen gå till sådär confused.gif
Floppy
CITAT (Gillan @ 07-09-2007, 20:37) *
Jag tror inte mina ögon, när jag läser vad du skriver ohmy.gif . Får det verkligen gå till sådär confused.gif

Ja du det frågar jag också...får de verkligen göra så där?...jag ska parata med tjejen på måndag och säger hon att jag inte får nån ny...då kontaktar jag konsumentverket och frågar vad jag ska göra...
Biggan_
Hej Floppy och välkommen tillbaka! ....och ett försenat födelsedagsgrattis blomma.gif för du har ju fyllt år nu när du varit borta från oss!
Fy vilket strulande du har haft! Det är konstigt för så fort man skall köpa nånting så är det aldrig några problem om det skulle gå sönder, och när det går sönder så är det nästan alltid problem att få rättelse! sad.gif
Floppy
Tack Biggan och ni andra för gratulationerna... wub.gif

Jag ska leva utan elektroniska apparater...jag har otur med det mesta när det gäller det... de tre senaste mobilerna har det varit strul med...men nu har jag hittat en som *peppar, peppar* funkar bra....min digitalbox har jag lämnat in en gång redan och fick en ny...den nya krånglar den med...DVD spelaren krånglar men den har garantin gått ut på redan så jag får stå ut....min TV var ju trasig i våras och då fick jag en ny... och nu datorn... jag blir tokig snart... crazy.gif ... det måste väl få ett slut på eländet snart tycker jag...
Alba
Jag säger som Gillan...jag tror inte mina ögon. Hur kan man behandla en kund så.
När du ringer på måndag så hota med Sverker eller att gå tillpressen om hon inte håller det hon lovat.

Håller tummarna....Lycka till.
Floppy
...lite uppdatering på hur det går...

Jag fick tag i den jag har pratat med hela tiden under resans gång...och hon har lagt en beställning på min nya dator och den bör vara hos mig i morgon eller senast i övermorgon... yahoo.gif ....*peppar, peppar*...jag hoppas nu att den kommer....för min gamla ska de hämta på onsdag eftermiddag...

Så nu kan jag ju inte annat än prata gott om HP...även om det nu strulade ganska mycket för mig...men jag får ju en dator som ligger i värde mellan 10.000 och 13.000 (beroende på vart man köper den ifrån) mot min gamla som ligger runt 6.000 och 7000...så jag har ju fått kompensation så det räcker...men glá e jag iaf... biggrin.gif yahoo.gif
...en rose.gif till tjejen på HP i af...
Fenja
Vad härligt Floppy! Då ser vi dig här igen som vanligt snart hoppas jag!
Mvh
Fenja
Sailor Pluto
Vad roligt att det ser ut att ordna sej tummenupp.gif ! Välkommen tillbaka också!
Floppy
CITAT (Fenja @ 10-09-2007, 13:45) *
Vad härligt Floppy! Då ser vi dig här igen som vanligt snart hoppas jag!
Mvh
Fenja

Japp...ska vara här jämt...nästan...men det kommer att bli lite hattigt eftersom jag ska börja från början med datorn...alla 'fyrtio-elva-tusen-miljoner'...lite överdrift kanske whist.gif program ska ju installeras...*phu*...det blir både kul och samtidigt jobbigt...har ju installerat allt från början på den här datorn...men inte allt eftersom han som äger den inte behöver allt som jag behöver...

idea.gif Men jag vill passa på att tipsa om ett litet program som är suuuper bra att ha AT-Notes ...4:e uppifrån... det fungerar som post-it lappar...en liten bugg är att när du startar datorn kan en ruta säga 'can not add AT-Notes' men det är bara att klicka på ignorera knappen...ikonen finns ändå brevid klockan...jag har använt mig av detta program i 6-7 år eller så...
Floppy
JIPPI ÄNTLIGEN...har jag fått min nya dator...som de lovade att jag skulle få i måndags...men nu har jag äntligen fått den...så nu sitter jag och fixar och trixar med den...har ju fått Vista som än så länge verkar vara bra...snygg design och många små finesser och program mm...så nu sitter jag å surfar med min låne dator och samtidigt installerar den nya...

Jag vill passa på att thanks.gif för allas stöd under min 'svåra' tid utan dator och i väntan på min nya... blomma.gif
Lady Hamilton
yahoo.gif yaay.gif Grattis! Och lycka till med den nya datorn blomma.gif rose.gif
Alba
Men så härligt att det löste sig till sist. HP kan man lita på biggrin.gif
titti49zon6
Grattis och lycka till med din nya HP tummenupp.gif Själv sitter jag med en ny Hp och jag är nöjd med den och Vista funkar bra
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon