Hej allihopa nu är jag tillbaka...men mycket besviken på HP...
Jag lämnade in min bärbara dator på lagning, alla UBS portarna glappar, och efter ett tag så provade jag att ringa och kolla hur det går.
De säger att de hade fått delar till min dator men att de hade upptäckt att hälften var defekta så de skulle
beställa nya och de skulle komma den 11/9. Oj sa jag vilken tid. Ja vi kan byta ut din dator mot en annan. Okej?...tänkte jag till vad då?...
Hon berättade att de hade en XXXXXX och den är mycket värre än den som jag hade lämnat in på lagning. Jag får dessutom ny garantitid.
Hon skulle skicka ett mail med info om datorn och att jag skulle skriva under och godkänna att de bytte ut min dator mot denna, sen skulle jag faxa tillbaka den till henne. Så allt var klart och godkänt från hennes överman.
När de skulle skicka iväg den nya så var min gamla bärbara på väg tillbaka från verkstaden och redan påväg till mig och då var hon tvungna att ta tillbaka löftet om en ny. Men hon sa att om jag hade minsta lilla bekymmer
så skulle jag få en ny utan tvekan. Ingen diskusitoiner.
Idag fick jag min dator och när jag öppnar kartongen där min gamla dator låg så följde
det med en lapp med reparations detaljerna på och när jag läser den så ser jag att
de inte har lagat felet utan de har bytt ut en annan del som inte var trasig, cd-enheten, utan att fråga mig.
Jag ringer henne och berättar situationen och hon säger att hon ska ska fixa en ny dator till mig och
hon lovade att höra av sig idag. Jag provar att ringa dem strax innan stängning eftersom hon inte hade
ringt än (jag vill få det här ur världen och inte behöva bekymra mig för det här nå mera).
Han jag pratade med i telefonen säger då att hon jag pratat med gått hem.
Han pratade med en kollega till henne som säger att jag inte ska få nån ny dator för att man måste
lämna in datorn minst 2 gånger innan man får den utbytt. Han säger att jag får ringa på måndag
igen och prata med henne som jag har haft kontakt med nu under resans gång.
Allihopa som jag pratat med hittills på Hp har sagt samma sak om min gamla dator att det är en 'barn sjukdom' på just min modell.
F*siken vad jag blir sur...man kan inte lova nått och sedan ta tillbaka det 2 gånger dessutom...nä fy f*n för HP säger jag bara...
Nu har jag fått låna en dator som är jäääätte gammal men den fungerar iaf...vägrar att sätta igång min gamla och installera alltihopa för
att senare lämna in den igen...