Sidor: 1, 2
*Ulrica*
CITAT (pleximaster @ 27-08-2007, 08:29) *
Skulle tycka det var kul med en trädgårdslista. Kanske kräver den att man gör en liten enkel beskrivning av sin trädgård, några bilder i ett album och förslag på tider då det kanske passar att man kan komma, typ "söndagseftermiddagar brukar jag vara ute i trädgården".
Du hittar den påbörjade listan i den här tråden! Välkommen att fylla på den! tummenupp.gif
Lisbeth zon2
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-08-2007, 21:11) *
privatpersoner med vanliga trädgårdar -som ofta dessutom säljer överskott-delade plantor och frösådder i samband med besöket -vill ha 40 kr i inträde ninja.gif -nää där går gränsen tycker jag

Kanske bättre att sälja bulle och kaffe vid besöket?
Hannele
Vad är en privatträdgård? Hannu Sarenström tar 10 kr, när han öppnar för allmänheten.
Yvonne som bor i Ulla Molins gamla trädgård tar 20 kr, då får man lista över växterna.
Hon säger att pengarna går till underhållning av trädgården. Helt ok.
Aqvakul
För de flesta av oss är trädgård ett intresse. Trädgårdsfolket är en folkrörelse. Vi vill gärna utbyta erfarenheter och hjälpa varandra. En del av oss är medlemmar i en eller flera trädgårdsföreningar. Vi besöker gärna trädgårdsanläggningar och betalar en slant för skötseln. Vi besöker också varandra. men då betalar vi inget, men vill gärna bjuda igen. Förstår besvikelsen när man stöter på någon slags hybrid. Känslan av att man plötsligt är kund istället för trädgårdsvänner. Odla.nu är väl en bra plats att varna för dessa nasare.
Mvh
Anders
kerstin z5-6
smile.gif Trädgårdshybrider smile.gif Ja det var ung så jag kände Anders
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon