Lady Hamilton
31-08-2007, 14:32
Jo VI har fått varmare klimat..............(Sverige är avlångt)
Mmm, iofs, taskiga vintrar och ännu taskigare somrar...

Nu har vi alltid taskigt skoterföre
Margith
31-08-2007, 14:55
CITAT (Tosan @ 31-08-2007, 15:43)

Nu har vi alltid taskigt skoterföre
Så sant, så sant...
men nån frost har jag inte sett till ännu
Anders zon 1
31-08-2007, 22:05
Tack och lov så har vinden legat på från havet hela veckan så vi har inte haft under +10 grader här. Just nu (23.00) stjärnklart, rätt blåsigt och +14 grader. Lite väl tidigt med höst nu -frosten får gärna dröja ett par månader till!
titti49zon6
01-09-2007, 09:09
Ingen frost ännu

som lägst +3° i natt och nu tittar solen fram
-0,9 inatt, mot väggen, förmodligen kallare ute på backen.
Här har det varit frost i natt, till och med bilen behövde skrapas. Tack pch lov verkar fuchsior och pellisar ha klarat sig fint utefter husväggarna. Men nog blir man less, frost 1 september efter en sommar som lämnar en del övrigt att önska i sol och värmeväg... var är vi på väg?!!
Mvh
Fenja
malin72
01-09-2007, 11:31
CITAT (Fenja @ 01-09-2007, 10:26)

Här har det varit frost i natt, till och med bilen behövde skrapas. Tack pch lov verkar fuchsior och pellisar ha klarat sig fint utefter husväggarna. Men nog blir man less, frost 1 september efter en sommar som lämnar en del övrigt att önska i sol och värmeväg... var är vi på väg?!!
Mvh
Fenja
ja det är nog därför som det känns så tungt....ingen sommar att glädjas åt...sen kallt redan nu, i sep brukar inte jag ha jacka på mig tom på dagen om inte solen lyser,
nej den här hösten kommer att kännas väldigt tung och trist om det fortsätter så här
skogstroll
01-09-2007, 11:39
termometern visar att det var 5 grader i natt, verkar lite halvkonstigt att det är samma nattemperatur som vid 5-6 på morgonen. Kanske fel på termometern...?
Det är alltid som kallast strax före solen går upp så det är oftast på morgonkvisten som skadan sker..
Ja, det var 8 grader varmt när vi lade oss i går strax efter klockan ett och inte sjutton trodde jag att det skulle gå ner under noll inte... men där ser man.
Mvh
Fenja
Rallyfarmor
01-09-2007, 13:43
4 grader KALLT i Västerbotten i natt. Man ville bara grina då man såg alla stora änglatrumpeter, hur de frusit bort i natt. Jag trodde aldrig det skulle bli så kallt nu. De hade klarat ner mot 1- tidigare. Nu behöver jag inte fundera på om de skall få plats i källaren i vinter. För det är väl kört nu för dem. Eller har de en chans de som klarat stammen. Men det är inte kul då det är hur mycket knopp som helst kvar.
Frusit i natt 4 grader kallt
CITAT (Rallyfarmor @ 01-09-2007, 14:43)

4 grader KALLT i Västerbotten i natt. Man ville bara grina då man såg alla stora änglatrumpeter, hur de frusit bort i natt. Jag trodde aldrig det skulle bli så kallt nu. De hade klarat ner mot 1- tidigare. Nu behöver jag inte fundera på om de skall få plats i källaren i vinter. För det är väl kört nu för dem. Eller har de en chans de som klarat stammen. Men det är inte kul då det är hur mycket knopp som helst kvar.
Frusit i natt 4 grader kalltTa bort att skadade blad och klipp/skär av alla grendelar som blivit mjuka. De brukar repa sig fint.
Mvh
Fenja
Alexander-VG-zon3
01-09-2007, 14:28
mormor har haft änglar ute en hel vinter , mina har frusit ner . den kommer klara sig .
min som frös ner till bara 10-20cm är nu runt 1m hög full med blommor och knoppar . den som mormor hade ute har lika så den klarade frosten och har blommat och växt jätte bra sen vintern 04 . så din ängel kommer klara sig bra även då den fick lite frost nu . dom är bra på att skjuta nya skott från rötterna och stambasen . ha den torrt i vinter . jag brände snitt ytorna innan jag tog in min ängel .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.