|
CITAT (Björken @ 04-09-2007, 20:29)  Som jag skrev så finns det i Arbetstidslagen och här har jag hämtat hela stycket som det står om raster resp pauser Såg ej att du skrev det. Och du har även citattecken runt text som verkar vara din egen. Inlägg blir bara svårtläsart tjafsiga o icke trovärdiga om det hålls på på detta sättet. Vidare kan man även länka till källor man anger. I detta inlägg http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...st&p=660574Fattar jag ej din källa o dxet verkar ju ej vara i lagtexten efter som din text hänvisar till denna.
CITAT (Rossi @ 05-09-2007, 07:16)  Ja, du fetmarkerade inne i MITT citat så att det såg ut som om det var jag som hade fetmarkerat. Så gör man inte. Så jag håller verkligen med om att det skulle behövas en lektion när det gäller citatteknik. Men snälla! HUR skulle du ha kunnat fetmarkera i mitt inlägg? Det är väl bara att scrolla tillbaka en bit så ser man att fetmarkeringen är min och att ingenting i ditt inlägg är förvrängt Jag blir så matt.
CITAT (Tezzla @ 05-09-2007, 09:49)  Men snälla! HUR skulle du ha kunnat fetmarkera i mitt inlägg? Det är väl bara att scrolla tillbaka en bit så ser man att fetmarkeringen är min och att ingenting i ditt inlägg är förvrängt Jag blir så matt. Lägg av Tezzla. Du citerade mig men ändrade det jag hade skrivit till fetmarkerat så att det framstod som att det var jag som hade fetmarkerat. Man ändrar inte inom någon annans citat. Det säger sig självt. Du kan väl inte på allvar mena att man vid varje citat ska scrolla tillbaka till originalinlägget för att kolla så att ingenting har blivit ändrat?! Skärpning.
CITAT (Rossi @ 05-09-2007, 10:00)  Lägg av Tezzla. Du citerade mig men ändrade det jag hade skrivit till fetmarkerat så att det framstod som att det var jag som hade fetmarkerat. Man ändrar inte inom någon annans citat. Det säger sig självt. Du kan väl inte på allvar mena att man vid varje citat ska scrolla tillbaka till originalinlägget för att kolla så att ingenting har blivit ändrat?! Skärpning. Detta måste vara det enda forum som det är förbjudet att fetmarkera det man vill svara på. Jag har inte ändrat någonting i ditt inlägg, Rossi! Allt det du skrivit finns kvar i mitt citat. Hur kan det framstå som DU har fetmarkerat i MITT inlägg? Menar du att ditt budskap på något sätt har blivt förvräng i och med min fetmarkering?
CITAT (Tezzla @ 05-09-2007, 10:04)  Detta måste vara det enda forum som det är förbjudet att fetmarkera det man vill svara på. Jag har inte ändrat någonting i ditt inlägg, Rossi! Allt det du skrivit finns kvar i mitt citat. Hur kan det framstå som DU har fetmarkerat i MITT inlägg? Vad är det som är så svårt att fatta? När det står något inom ett citat utgår man ifrån att ingenting är justerat. Det är helt OK att bara citera vissa valda delar men att börja korrigera typsnitt, teckenstorlek, färg eller något annat gör man inte. Det framstår ju givetvis som att det är originalskribenten som har skrivit så eftersom det är just ett citat. Självklart sänder det ut olika budskap hur man skriver - stora bokstäver, typsnitt, fetmarkerat eller inte. Hade jag velat betona en viss mening i mitt inlägg genom att femarkera den så hade jag skrivit så från början. Det ska inte du ändra på när du citerar mig.
CITAT (Rossi @ 05-09-2007, 10:07)  Vad är det som är så svårt att fatta? När det står något inom ett citat utgår man ifrån att ingenting är justerat. Det är helt OK att bara citera vissa valda delar men att börja korrigera typsnitt, teckenstorlek, färg eller något annat gör man inte. Det framstår ju givetvis som att det är originalskribenten som har skrivit så eftersom det är just ett citat. Jag lovar, jag ska inte citera dig något mer, Rossi. Om det blir så upprörda känslor för en fetmarkering (som dessutom uppenbart är min och som inte förändrar någonting i ditt budskap, inte en bokstav är ändrad, inte ett kommatecken, ingenting!) så är det lika bra att låta bli. Herregud.
CITAT (Tezzla @ 05-09-2007, 10:10)  Jag lovar, jag ska inte citera dig något mer, Rossi. Om det blir så upprörda känslor för en fetmarkering (som dessutom uppenbart är min och som inte förändrar någonting i ditt budskap, inte en bokstav är ändrad, inte ett kommatecken, ingenting!) så är det lika bra att låta bli.
Herregud. Fetmarkeringen är inte uppenbart din eftersom det står inom Rossis citat. Lägg ner och felcitera inte mig fler gånger, tack. Självklart framgår en fetmarkering som något som man speciellt vill markera - och det ville jag inte i min mening så det ska inte du ändra på.
Felcitera?  Kära nån. (Ja, jag lägger ned detta nu. Tycker det är trist att förstöra tråden med sånt här urbota dumt tjafs!)
Lemonne
05-09-2007, 09:20
CITAT (Tezzla @ 05-09-2007, 10:15)  Felcitera?  Kära nån. (Ja, jag lägger ned detta nu. Tycker det är trist att förstöra tråden med sånt här urbota dumt tjafs!) Inte för att vara petig, Tezzla, jag vet att du är kunnig i citatmetodik, men till Rossis försvar så bör man tillägga om man själv som citerare kursiverat eller som här är fallet, fetmarkerat texten.
CITAT (Lemonne @ 05-09-2007, 10:20)  Inte för att vara petig, Tezzla, jag vet att du är kunnig i citatmetodik, men till Rossis försvar så bör man tillägga om man själv som citerare kursiverat eller som här är fallet, fetmarkerat texten. Tja, visst, i texter och liknande, självklart. Uppenbarligen också på detta forum, men knappast på andra. Men jag har lärt mig att aldrig mer fetmarkera det jag vill svara på mer på detta forum.
Björken
05-09-2007, 10:59
CITAT (Ralf @ 05-09-2007, 07:32)  Såg ej att du skrev det. Och du har även citattecken runt text som verkar vara din egen. Inlägg blir bara svårtläsart tjafsiga o icke trovärdiga om det hålls på på detta sättet. Vidare kan man även länka till källor man anger. I detta inlägg http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...st&p=660574Fattar jag ej din källa o dxet verkar ju ej vara i lagtexten efter som din text hänvisar till denna. Att jag använde citattecken var helt enkelt för att jag hämtade det från en frågespalt om arbetstidsfrågor. Ok, om det ska vara så mycket tjafs runt hur man gör och inte gör här på forumet så lägger jag av att svara och bara läser i fortsättningen. Varför ställer man frågor om man sedan anser att svaren inte är trovärdiga sedan?
CITAT (Ralf @ 05-09-2007, 07:32)  Såg ej att du skrev det. Och du har även citattecken runt text som verkar vara din egen. Inlägg blir bara svårtläsart tjafsiga o icke trovärdiga om det hålls på på detta sättet. Vidare kan man även länka till källor man anger. I detta inlägg http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...st&p=660574Fattar jag ej din källa o dxet verkar ju ej vara i lagtexten efter som din text hänvisar till denna. http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19820673.HTMDet tog mig 5 sekunder att googla fram det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|