Sidor: 1, 2
Leia
CITAT (Betty @ 06-09-2007, 17:57) *
- vid 30 är vi kvinns på vår peak! tummenupp.gif

ohmy.gif Och jag som har hört att vi är det vid 40! Vad besviken jag blir, senast idag sa jag att "jag ser fram emot att bli 40 (5 år kvar) för då är vi kvinnor på topp!"

Jag hoppas att du har fel och jag har hört rätt, för annars hade jag min topp för 5 år sedan.... Vilket innebär att toppen var under en av de värsta perioderna i mitt liv och då "missade" jag toppen isådana fall..... g.gif sad.gif
anna_rispan
CITAT (Leia @ 07-09-2007, 17:27) *
ohmy.gif Och jag som har hört att vi är det vid 40! Vad besviken jag blir, senast idag sa jag att "jag ser fram emot att bli 40 (5 år kvar) för då är vi kvinnor på topp!"

Jag hoppas att du har fel och jag har hört rätt, för annars hade jag min topp för 5 år sedan.... Vilket innebär att toppen var under en av de värsta perioderna i mitt liv och då "missade" jag toppen isådana fall..... g.gif sad.gif

Jag tro du kan andas ut. Min bästa kompis mamma sa att hon nådde sin topp runt 40. smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tycker att kvinnans bästa år är mellan 40 och 50
*Stintan*
Tänker aldrig bli tant så de så angel_not.gif whist.gif
zaaritha
När man odlar tagetes, för att de är tåliga! blush.gif
mamamaggan
Jag blir tant den dagen jag inte tittar en extra gång på långhåriga män !!!!!!!!!!!! laugh.gif
Castea
När man stoppar sitt paraply i en plastpåse istället för att krångla med tygkondomen.
storm
CITAT (Stintan43 @ 07-09-2007, 20:30) *

Tänkte jag med ,tills för en månad sedan,PERMANENTA håret för att det ska se tjockare ut.
zaaritha
mamamaggan: instämmer!!
Gillar karlar m hästsvans eller långt hår!
Får man göra det, utan att bli missförstådd? blush.gif
mamamaggan
CITAT (zaaritha @ 07-09-2007, 22:40) *
mamamaggan: instämmer!!
Gillar karlar m hästsvans eller långt hår!
Får man göra det, utan att bli missförstådd? blush.gif

Absolut ! flirting.gif
Margaretha
Det där med att glömma vad man skulle hämta kan man ha redan som barn. Det har med korttidsminnet att göra och stress ibland. Inte med tanter!

Däremot såg jag i en tidning häromdagen, att en riktig tantvarning är när man börjar ta handväskan med sig upp i tandläkarstolen i stället för att sätta den på en stol en bit därifrån. Det tantbeteendet kämpar jag tappert emot!!
Men jag har många andra, och vad gör det egentligen? Det är väl bara charmigt? Eller? a0a.gif
Leia
CITAT (anna_rispan @ 07-09-2007, 17:33) *
Jag tro du kan andas ut. Min bästa kompis mamma sa att hon nådde sin topp runt 40. smile.gif

åhhhh, tack för det! wub.gif biggrin.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Margaretha @ 07-09-2007, 23:12) *
Däremot såg jag i en tidning häromdagen, att en riktig tantvarning är när man börjar ta handväskan med sig upp i tandläkarstolen i stället för att sätta den på en stol en bit därifrån. Det tantbeteendet kämpar jag tappert emot!!
Men jag har många andra, och vad gör det egentligen? Det är väl bara charmigt? Eller? a0a.gif

Det gör jag...........
Leia
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 08-09-2007, 09:42) *
Det gör jag...........

rotfl.gif wub.gif
Gudrun i Göteborg
Tant är man när man tycker att "högklackat" är en klack på fyra centimeter blush.gif
Mollis
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 08-09-2007, 12:15) *
Tant är man när man tycker att "högklackat" är en klack på fyra centimeter blush.gif

Oj hjälp! Det har jag alltid tyckt blush.gif
Alba
CITAT (Stintan43 @ 07-09-2007, 20:30) *

Oj oj Stintan.....bara rädslan i sig är en varningsklocka.
Magdis
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 08-09-2007, 12:15) *

Det ÄR det ju också!! Det är ju värsta skyhöga klackarna enligt mig (som aldrig gått i annat än lågklackat.) giggle.gif
vindspel
Nu smyger jag in med en konstig fråga här.
Är jag tant för att jag inte vill ha fler barn. Jag fyller snart 47 år och min karl som jag haft några månader är lika gammal. Nu vill han ha barn med mig!!!!!!! HJÄLP
Jag tycker att det är synd om ett barn som skulle ha så gamla föräldrar -cry-.gif
Har karln blivit galen eller är det mig det är fel på? fear.gif fear.gif

Är detta tantvarning när man är för gammal att få barn????
*Stintan*
Nä vindspel det är inte dej det är fel på smile.gif
Betty
CITAT (vindspel @ 10-09-2007, 15:20) *
Är jag tant för att jag inte vill ha fler barn. Jag fyller snart 47 år och min karl som jag haft några månader är lika gammal. Nu vill han ha barn med mig!!!!!!! HJÄLP
Jag tycker att det är synd om ett barn som skulle ha så gamla föräldrar -cry-.gif

Visst, jag tycker att man är tant när man är så gammal så man inte längre kan få barn.

Men att du inte vill ha barn vid fyllda 47 tycker jag låter helt normalt, du är inte ett dugg galen i mina ögon - tvärt om!
(Jag har aldrig förstått varför en del människor absolut måste skaffa ett nytt barn bara för att de ingått ett nytt förhållande... nån sorts behov av bekräftelse kanske?)
Tosan
CITAT (vindspel @ 10-09-2007, 15:20) *

Nej, jag tycker inte det är tantvarning. Själv fyller jag snart tjugotio och tycker att min gräns mer eller mindre går där. Vid 47 finns det ju dessutom relativt stora risker med en graviditet. Så jag tycker nog snarare det låter förnuftigt att du inte vill ha barn nu, med en karl du följt med ett kort tag.
Han låter snarast desperat. Har han barn sen tidigare?
vindspel
CITAT (Tosan @ 10-09-2007, 19:31) *
Nej, jag tycker inte det är tantvarning. Själv fyller jag snart tjugotio och tycker att min gräns mer eller mindre går där. Vid 47 finns det ju dessutom relativt stora risker med en graviditet. Så jag tycker nog snarare det låter förnuftigt att du inte vill ha barn nu, med en karl du följt med ett kort tag.
Han låter snarast desperat. Har han barn sen tidigare?

Han har en som är 21 år och jag en som är 19 år. Jag har sagt att vi blir ju snart farmor och farfar. Skulle kunna säga mer men vill inte lämna ut honom (det är inget negativt som jag håller inne med).
Tack för att ni svarat.
Tosan
Klart att du inte ska hänga ut honom.
Fick bara känslan av att han var barnlös och kände panik över det. Isf hade jag kunnat förstå det.
Rapchic
ok har inte läst allat

CITAT (Hannele @ 06-09-2007, 16:46) *
Eller inte har en aaaaning om idolerna på löpsedlarna?

eehhh jag har inte en aaning och jag är 20 har alldrig haft en aning föddes kanske tant
sveas trädgård
Min man tycker att mitt daltande med pelargonerna är tantigt.... Ska han säga som har hår i näsan! Vad är det om inte gubbigt!? rotfl.gif
Fenja
CITAT (vindspel @ 10-09-2007, 19:49) *
Han har en som är 21 år och jag en som är 19 år. Jag har sagt att vi blir ju snart farmor och farfar. Skulle kunna säga mer men vill inte lämna ut honom (det är inget negativt som jag håller inne med).
Tack för att ni svarat.

Jag är visst lika gammal som du och skulle aldrig gå med på att skaffa barn nu! Stå på dig! Den önskan måste vara uttryck för något annat, lägg lite tid på att försöka bena ut det i stället.
Hoppas att ni reder ut det!
Fenja
Berith
Vill bara meddela att jag löser Melodikrysset just nu och det går jättebra! tummenupp.gif
Alba
CITAT (Berith @ 15-09-2007, 10:30) *
Vill bara meddela att jag löser Melodikrysset just nu och det går jättebra! tummenupp.gif

Då är du nog inte i riskzonen om du fixade krysset. tummenupp.gif
Chamomille
Jag löser å mel-krysset...
/Tant Camilla 37
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon