|
aanderss
07-09-2007, 11:15
Jag vet inte vad man ska tro men jag har hela tiden haft en känsla av att det var något skumt med det hela.
aanderss
07-09-2007, 11:21
mm de har jag med haft o mamman kan kanske vara inblandad.
Jag tror att det har fått alldeles för mycket uppmärksamhet! Det försvinner väldigt många människor varje år, även många barn, men av någon anledning väljs vissa ut för att uppmärksammas, och de kriterier som då tillämpas är något svårförståeliga!
CITAT (aanderss @ 07-09-2007, 12:21)  mm de har jag med haft o mamman kan kanske vara inblandad. Man undrar ju vad hon kan ha fått ut av det? Det låter helt sjukt. Både hon och mannen är läkare så båda borde ju ha uppmäkrsammat om den andre började lida av någon psykisk sjukdom som har gjort att det har slagit över. Och sen har de åkt jord och rike runt för att sprida information om dottern så att hon kan hittas. Väldigt mystiskt. Det finns förmodligen något riktigt tragiskt bakom alltihopa. Man utgår ifrån att dottern inte lever men om mamman ligger bakom kanske hon gör det.
aanderss
07-09-2007, 11:31
jag läse en gång att de kunde ha hätt henne för mycket sömnmedel så att hon dog utav de. o sedan har de gömt kroppen. men jag vet inte vad man skal tro
Pappan startade en blogg ganska kort efter Madeleines försvinnande. Det fick mig att undra vad som eg hänt. Stackars lilla flicka, vare sig hon lever eller är död.
anneli85
07-09-2007, 11:42
Det är så hemskt att inte veta vad som hänt flickan. Är hon hos en pervers äcklig pedofil och blir utsatt för hemska saker dagligen, eller är det föräldrarna som gjort sig av med flickan. Kanske har nån dumpat kroppen i havet. Förskräckligt är det iallafall, och jag hoppas hon återfinns vid liv, men sannolikheten är inte så stor antagligen. Det som förbryllar mig är varför nån skulle gå in i en lägenhet och ta ett barn- hur kunde denna person veta att barnen var ensamma. Och varför tog de bara flickan och inte hennes syskon?
aanderss
07-09-2007, 11:44
CITAT (anneli85 @ 07-09-2007, 12:42)  Det är så hemskt att inte veta vad som hänt flickan. Är hon hos en pervers äcklig pedofil och blir utsatt för hemska saker dagligen, eller är det föräldrarna som gjort sig av med flickan. Kanske har nån dumpat kroppen i havet. Förskräckligt är det iallafall, och jag hoppas hon återfinns vid liv, men sannolikheten är inte så stor antagligen. Det som förbryllar mig är varför nån skulle gå in i en lägenhet och ta ett barn- hur kunde denna person veta att barnen var ensamma. Och varför tog de bara flickan och inte hennes syskon? mm de är mystiskt
CITAT (anneli85 @ 07-09-2007, 12:42)  Det som förbryllar mig är varför nån skulle gå in i en lägenhet och ta ett barn- hur kunde denna person veta att barnen var ensamma. Och varför tog de bara flickan och inte hennes syskon? Det spekulerades väl i att den som tog flickan skulle ha fått info från hotellpersonalen om att barnen hade lämnats ensamma på rummet. Flickan var kanske i mer lämplig ålder för syftet -vilket det nu än må vara - än vad tvillingarna var. De var väl yngre än flickan har jag för mig.
aanderss
07-09-2007, 11:57
CITAT (Rossi @ 07-09-2007, 12:57)  Det spekulerades väl i att den som tog flickan skulle ha fått info från hotellpersonalen om att barnen hade lämnats ensamma på rummet. Flickan var kanske i mer lämplig ålder för syftet -vilket det nu än må vara - än vad tvillingarna var. De var väl yngre än flickan har jag för mig. ja de tror jag att de var
krellus
07-09-2007, 12:04
Tyvärr är det oftast en närstående som är mördaren så jag tror tyvärr att det är en eller båda föräldrarna.
aanderss
07-09-2007, 12:07
CITAT (krellus @ 07-09-2007, 13:04)  Tyvärr är det oftast en närstående som är mördaren så jag tror tyvärr att det är en eller båda föräldrarna.  mm de är kanske så jag vet inte
mamamaggan
07-09-2007, 12:24
Har inte följt det hela men varför lämnade föräldrarna barnen ensamma ? Om det varit mina barn hade jag inte gjort det.
Tragiskt är det vad som än hänt.
CITAT (mamamaggan @ 07-09-2007, 13:24)  Har inte följt det hela men varför lämnade föräldrarna barnen ensamma ? Om det varit mina barn hade jag inte gjort det.
Tragiskt är det vad som än hänt. De var på semester i Portugal, hade nattat barnen och satt sig på en uteservering 50 meter därifrån. Med jämna mellanrum ska de enligt uppgift ha tittat till barnen. Många reagerar över att de lämnade barnen ensamma. I England har folket och pressen hellre friat än fällt dem och pressen menar att detta är p.g.a. att föräldrarna är läkare, rika och ser bra ut. Hade det varit en rörmokare med fru som hade lämnat barnen så hade de blivit flådda i pressen och av sina landsmän. .....
aanderss
07-09-2007, 12:35
CITAT (Rossi @ 07-09-2007, 13:32)  De var på semester i Portugal, hade nattat barnen och satt sig på en uteservering 50 meter därifrån. Med jämna mellanrum ska de enligt uppgift ha tittat till barnen. Många reagerar över att de lämnade barnen ensamma. I England har folket och pressen hellre friat än fällt dem och pressen menar att detta är p.g.a. att föräldrarna är läkare, rika och ser bra ut. Hade det varit en rörmokare med fru som hade lämnat barnen så hade de blivit flådda i pressen och av sina landsmän. ..... de är ju fel att de skall bli friade bara för de är rika o ser bra ut
mamamaggan
07-09-2007, 12:38
Jag blir nog mer upprörd av att det är läkare som lämnar sina barn ensamma . Fördomarna säger att de borde veta bättre ,just p g a att de är läkare , att barn faktiskt kan vakna och uppleva att oerhört trauma om de förstår att de är lämnade ensamma.
CITAT (aanderss @ 07-09-2007, 13:35)  de är ju fel att de skall bli friade bara för de är rika o ser bra ut Ja, håller med men folk reagerar ju som de gör ... Men detta är alltså pressens och det engelska folkets syn på saken. Får se om det hela vänder nu när det verkar komma fler fakta i målet.
aanderss
07-09-2007, 12:40
CITAT (mamamaggan @ 07-09-2007, 13:38)  Jag blir nog mer upprörd av att det är läkare som lämnar sina barn ensamma . Fördomarna säger att de borde veta bättre ,just p g a att de är läkare , att barn faktiskt kan vakna och uppleva att oerhört trauma om de förstår att de är lämnade ensamma. mm men man skall inte lämna några barn ensam alls tycke rjag
mamamaggan
07-09-2007, 13:01
Nej anders det ska man absolut inte. Som jag skrev förut så hade jag inte gjort det . Har man skaffat barn får man försöka ta hand om dem så bra man bara kan .
aanderss
07-09-2007, 13:02
oja den dagen eller om jag skaffar barn så kommer dem att vara nummer 1
Ja, nog är detta ett mysterium alltid. Vet inte vad jag ska tro, men obehagliga vibbar har jag i alla fall. Något är inte riktigt riktigt i allt detta...
Usch så obehagligt!  Det verkar ju ganska skumt, men tänk så hemskt det vore om föräldrarna blir oskyldigt anklagade. Jag hoppas verkligen att sanningen kommer fram snart. Jag håller med om att man absolut inte lämnar barn ensamma på ett hotellrum så där. Det kan ju hända vad som helst förutom att de vaknar och får panik, t.ex kan det ju hända föräldrarna nåt så de inte kommer tillbaka. Jag minns ett fall jag hörde talas om, det hände för länge sen...kan ha varit början av 80-talet: Ett föräldrapar skulle åka på utlandssemester och mormor skulle komma och ta hand om spädbarnet under tiden. Tiden gick och hon kom inte, de började få brått att åka till flyget så de tänkte att hon kommer ju när som helst så vi åker ändå och lämnar babyn i spjälsängen tills mormor kommer. Efter två veckor kom de hem och hittade sitt döda barn i spjälsängen, mormor hade fått en stroke och låg på sjukhus och kunde inte prata.
anna_rispan
07-09-2007, 15:39
CITAT (Magdis @ 07-09-2007, 16:33)  Usch så obehagligt!  Det verkar ju ganska skumt, men tänk så hemskt det vore om föräldrarna blir oskyldigt anklagade. Jag hoppas verkligen att sanningen kommer fram snart. Jag håller med om att man absolut inte lämnar barn ensamma på ett hotellrum så där. Det kan ju hända vad som helst förutom att de vaknar och får panik, t.ex kan det ju hända föräldrarna nåt så de inte kommer tillbaka. Jag minns ett fall jag hörde talas om, det hände för länge sen...kan ha varit början av 80-talet: Ett föräldrapar skulle åka på utlandssemester och mormor skulle komma och ta hand om spädbarnet under tiden. Tiden gick och hon kom inte, de började få brått att åka till flyget så de tänkte att hon kommer ju när som helst så vi åker ändå och lämnar babyn i spjälsängen tills mormor kommer. Efter två veckor kom de hem och hittade sitt döda barn i spjälsängen, mormor hade fått en stroke och låg på sjukhus och kunde inte prata.  Nej! Fy vilken historia!! För övrigt måste det varit på stenåldern eftersom de inte verkar ha ringt hem??
Fast det låter nästan som en skröna det där med spädbarnet och mormor. Men har det hänt så är det fruktansvärt!
anna_rispan
07-09-2007, 15:41
CITAT (Tezzla @ 07-09-2007, 16:41)  Fast det låter nästan som en skröna det där med spädbarnet och mormor. Men har det hänt så är det fruktansvärt! Mm, jag tror att jag väljer att inte tro att den är sann. För det är så hemskt.... Och konstigt.
Nja... Jag blir inte förvånad om det visar sig att föräldrarna (eller den ena) är inblandad. Jag har haft en konstig känsla hela tiden när jag följt tragedin....
CITAT (Tezzla @ 07-09-2007, 16:41)  Fast det låter nästan som en skröna det där med spädbarnet och mormor. Men har det hänt så är det fruktansvärt! Jag hoppas att det bara är en skröna. Det var f.ö innan mobiltelefonernas tid, men de kunde ju ändå ha ringt från hotellet tycker man ju.
Piccante
07-09-2007, 16:39
CITAT (Leia @ 07-09-2007, 16:51)  Nja... Jag blir inte förvånad om det visar sig att föräldrarna (eller den ena) är inblandad. Jag har haft en konstig känsla hela tiden när jag följt tragedin.... Även om jag brukar vara lite försiktig, man får ju inte hela bakgrunden via media. Finns säkert mycket fakta man inte känner till så man skas inte dömma någon på förhand. Men... jag tycker det liknar det svenska fallet med Bobby på något sätt. Föräldrarna har varit så utåtriktade heka tiden och alltid velat framträda och gör så mycket intervjuer och bloggar och har sig. Känns nästan lite överdrivet, de verkar vilja vara i rampljuset mycket. I Bobby fallet så var ju föräldrarna själva med och letade för att leda in polisen på fel spår och gav felaktiga uppgifter sen tog de det lugnt efter ett tag (eftersom de visste han var död redan) och lät polisen fortsätta utreda fel spår. Nu har jag inte läst det senaste idag så jag vet inte vilka anklagelser som riktas mot mamman men jag befarar att det är något lurt med dem.
zaaritha
07-09-2007, 19:54
Ja--nog är det skumt--alltid! Arma barn!
aanderss
13-09-2007, 08:35
aanderss
14-09-2007, 18:23
zaaritha
14-09-2007, 19:31
Otäckt!
ingrid fuxwall
14-09-2007, 20:10
Håller med dig om att media är hemskt spelar ingen roll om de har rätt i just detta faller då de i de flesta fall har helt fel
Hörde på radion idag 95% av barn som blir dödade blir det av nära anhörig. Av dom få som blir kidnappade brukar föräldrarna INTE framträda i media. Dom orkar helt enkelt ej.
CITAT (Ralf @ 14-09-2007, 21:26)  Av dom få som blir kidnappade brukar föräldrarna INTE framträda i media. Dom orkar helt enkelt ej. Men det har dessa föräldrar gjort från dag ett. Hur orkar och kan man?
CITAT (Tezzla @ 14-09-2007, 21:35)  Men det har dessa föräldrar gjort från dag ett. Hur orkar och kan man? Alternativet?? Sitta på kåken?? Dom har ju varit i flera länder, tom besökt påven.
zaaritha
14-09-2007, 21:19
Vet att det är sagt redan: men; att döda sitt barn o se´n framträda o "spela upp" i Tv---usch!
aanderss
15-09-2007, 14:46
http://www.expressen.se/nyheter/1.884878/m...tvist-behandladCITAT Mamman: Jag har blivit orättvist behandlad Mamman till försvunna Maddie, Kate McCann, känner sig förföljd av pressen. Hon tror att anledningen är hennes smala kropp och avsaknad av byst. - Om jag hade sett mer moderlig ut så skulle folk sympatisera mer, har hon sagt till sin mamma. Jag bara frågar: e hon dum på riktigt??
aanderss
16-10-2007, 21:42
CITAT (Ralf @ 16-10-2007, 22:36)  ja man kan nästa tro att hon är korkad
Piccante
16-10-2007, 22:22
CITAT (Ralf @ 16-10-2007, 22:36)  Kanske inte gör saken bättre att de dessutom är misstänkta för dotterns försvinnande, det kan ju bidra lite till massmedias intresse med. Låter cyniskt men tyvärr så talar nog det mesta för att det är något skumt med detta fallet. vid en kidnappning så hade ju någon begärt lösensumma vid detta laget. förmodligen är hon mördad och ofta finsn ju mördaren inom den närmaste kretsen av släkt och vänner. litar inte riktigt på detta paret och det oavsett deras kroppsform.
Snöflinga
16-10-2007, 23:24
Jag förstår inte varför detta har sådant nyhetsvärde ... jo förresten, glamour, föräldrarna, rika, vackra kändisar ... dottern, ljuvligtt söt .... dregel,dregel .... slask  Inte alls lika intressant att tusentals små barn dödas pga svält, våld och andra hemskheter ... orka, orka ....
Piccante
16-10-2007, 23:40
CITAT (Snöflinga @ 17-10-2007, 00:24)  Jag förstår inte varför detta har sådant nyhetsvärde ... jo förresten, glamour, föräldrarna, rika, vackra kändisar ... dottern, ljuvligtt söt .... dregel,dregel .... slask  Inte alls lika intressant att tusentals små barn dödas pga svält, våld och andra hemskheter ... orka, orka .... Föräldrarna har ju själva utnyttjat alla kontakter de har inklusive inom media. De har ju varit väldigt öppna med att visa hur oroade de är, hur sorgsna de är och åkt till påven på audiens och det ena med det tredje. som man bäddar får man ligga. Om de bjuder in media så slutar inte media att följa fallet sedan.
CITAT (Ralf @ 16-10-2007, 22:36)  Kom ihåg att det är media som förmedlar hennes ord, det är inte hon själv
Piccante
11-11-2007, 15:32
Intressant att se hur nyhetsrapporteringen varierar mellan länderna. I England är det förtvivlade föräldrar som står i fokus och polisen i Portugal är slö och slarvig. I Portugal är man inte så välvilligt inställda till paret McCann som man upplever ändrar sig för ofta och som man misstänker döljer något... Detta "vi och dom tänkande" bidrar nog inte till något bättre samarbetsklimat mellan brittisk och portugisisk polis. Media verkar ha stort inflytande över fallet men poliser i alal länder borde kunna jobba profesionellt utan att bli känslomässigt påverkade av hemmaopinionen. Har kommit ut en bok nu som beskriver rapporteringen från Portugal och hur den skiljer sig från den brittiska http://www.expressen.se/nyheter/1.921155/r...-varsta-mardrom
 skumt är det iallafall
Aqvakul
11-11-2007, 20:00
Var på bokmässan för en dryg månad sedan. Ngn passade då på att fråga Leif GW Perssson om "Madeleinefallat". Kriminologiprofessorn förklarade att med 96 % sannolikhet var föräldrarna skyldiga. Troligen har de bragt henne om livet av misstag. Han grundar bl.a. sitt resonemang på att förövarna ofta finns inom den närmaste kretsen och att hon knappast kan ha gett sig iväg själv. Därutöver uppträdde föräldrarna atypiskt. Det normala är de drabbade snarast blir apatiska och inte vill lämna den plats där barnet sågs senast. Madeleines föräldrar betedde sig precis tvärtom. Leif avslutade dock sitt resonemang med att erkänna att han haft fel förr och att detta bara är en "statistisk" slusats. Det enskilda fallet kan ju se annorlunda ut, även om det är osannolikt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|