Full version: Är ledsen
Sidor: 1, 2
Bettis
ÅÅÅÅ så skönt för er Inga smiley_small_hug.gif
Inga från Närke
CITAT (Tosan @ 25-11-2007, 20:05) *
Åh, vad skönt!
Tyvärr är man alldeles för dålig på att undersöka sig, man vet heller inte riktigt hur. Egentligen skulle alla få lära sig på nåt vis, antingen genom skolhälsovården eller på mödravårdscentralen/ungdomsmottagningen. De där bilderna man får se ibland säger iaf inte mig särskilt mycket, kanske om de satt på min egen badrumsspegel...
Men det sägs ju att de ofta är karlarna som upptäcker knölar och förändringar...

Här har du en länk har inte kollat filmen själv men ska göra det.
http://www.cancerfonden.se/templates/Strea...ge____1522.aspx
För att kunna se filmerna måste du ha Windows Media Player, version 6.4 eller senare.
Netha
Så skönt att det kom positivt besked.

Undrar vad det var för klåpare till doktor som sa att det var cancer... innan prov var taget. angry.gif
Eva i Skåne
Så skönt Inga!!!! rose.gif

En kram till dig och din dotter smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (Inga från Närke @ 25-11-2007, 20:00) *
Förlåt att jag inte har uppdaterat detta men det har varit så mycket.
Min dotter har fått svar i förra veckan och det var ingen cancer. Jippi. Möjligen kunde det vara som Netha skrev förtätningar... eller bröstvävnad som hade blivit en liten knöl. Men nu är den borta och oron också tills nästa gång om det blir någon. Min dotter är duktig på detta med att undersöka sina bröst, tyvärr är inte jag det. Har blivit lite mera nu efter detta.

Hur många av er undersöker sig själva?

så underbart!!! jättegrattis
jag är en ducktig flicka och kollar mina bröst ofta tummenupp.gif
MariaS
Tack o lov. Det kan aldrig vara kul att få reda på att man har cancer, särskilt inte på det viset. Ibland får man fråga sig hur det kommer sig att läkare får slänga ur sig saker hur som helst.

Naturligtvis har jag koll. Har ju själv varit där...
Biggan_
Vilken lättnad Inga att få ett sånt besked efter all oro! kompiskram.gif
Kathy
CITAT (Netha @ 25-11-2007, 22:02) *
Undrar vad det var för klåpare till doktor som sa att det var cancer... innan prov var taget. angry.gif

Lika illa som att bli hemskickad med värktabletter och diagnos ryggskott när den sen visar sig vara en aggressiv cancer. sad.gif
Netha
CITAT (Kathy @ 26-11-2007, 11:56) *
Lika illa som att bli hemskickad med värktabletter och diagnos ryggskott när den sen visar sig vara en aggressiv cancer. sad.gif

Javisst ... vem var den drabbade... du el någon av dina nära?sad.gif
Anma
CITAT (Anma @ 30-10-2007, 22:56) *
Idag var jag hos doktorn då.
Hittade knöl där jag är öm, och 2 till som hon ville att de ska undersöka. Hon skickade remiss till både mammografi och ultraljud. Så sa hon att jag inte skulle vara orolig för hon kände inte något som "kändes farligt". Eeeh... Nähä... Men jag ska ta henne på orden och inte oroa mig, för som hon sa, mina bröst är "svåra", mycket körtlar som känns när man klämmer lite.

Förlåt Inga att jag snor din tråd...

Nu har jag varit både på mammografi, som gjorde ont i nacken men inte annars (konstig ställning), och ultraljud för att göra en säker diagnos. Hittade inget farligt, men har tät vävnad och läkaren frågade om jag har problem vid ägglossning. Jaa! Svarade jag, det kunde han tydligen se. Så ont har jag utan synlig orsak, beror visst på kroppens egna hormoner fast det gör mest ont just när hormonbalansen är lägst efter mensen. Annars är brösten så spända ändå så det är väl därför jag inte känner så mycket av det andra... Men inget farligt i varje fall och det är skönt det! smile.gif
Netha
CITAT (Anma @ 30-11-2007, 00:42) *
Nu har jag varit både på mammografi, som gjorde ont i nacken men inte annars (konstig ställning), och ultraljud för att göra en säker diagnos. Hittade inget farligt, men har tät vävnad och läkaren frågade om jag har problem vid ägglossning. Jaa! Svarade jag, det kunde han tydligen se. Så ont har jag utan synlig orsak, beror visst på kroppens egna hormoner fast det gör mest ont just när hormonbalansen är lägst efter mensen. Annars är brösten så spända ändå så det är väl därför jag inte känner så mycket av det andra... Men inget farligt i varje fall och det är skönt det! smile.gif

Förstår att du är lättad. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon