Sidor: 1, 2
Biggan_
CITAT (Ophelia @ 07-10-2007, 19:23) *
Kul att se inbitna AoT:are här. Hoppas ni kommer att alternera så alla era kunskaper även sprids här yes.gif

tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif
LindaLunda
Vilken underbart bra tråd detta blev! Man lär sig ju massor. thanks.gif !
Linda

Gäller bara att komma ihåg allt..... confused.gif
Linda
Susanne i gläntan
Det här va en jätte bra tråd, säger som Linda Lunda man lär sig massor. Själv är jag ny här och försöker lära mig alla finesser och funktioner, jag brukar vara på AOT forum, men det är ju trevligt med fler forum.

Susanne i Gläntan yes.gif
kerstin z5-6
yaay.gif tror det är många med abstinens nu .. nyss 165 GÄSTER .. 13 inloggade användare -kan inte minnas att det varit så nån gång förr här smile.gif
Anette på Solbakken
Abstinens är bara förnamnet, jobbigast är att på andra vägar leta svar på alla frågor som kommer, hur var det nu med dahliaknölarna, amaryllisarna mm i all oändlighet. Skulle varit bra om man hade ett minne som kunde plocka fram svaren.
Biggan_
CITAT (anettekp @ 09-10-2007, 11:47) *
Abstinens är bara förnamnet, jobbigast är att på andra vägar leta svar på alla frågor som kommer, hur var det nu med dahliaknölarna, amaryllisarna mm i all oändlighet. Skulle varit bra om man hade ett minne som kunde plocka fram svaren.

Men du kan ju söka här också i de olika avdelningarna. Det finns stor chans att du hittar svaret där. Eller så är det bara att ställa frågor, finns alltid folk som har svar på det mesta! yes.gif

Uppsss! Förlåt mej, glömde ju hälsa dej Hjärtligt välkommen! biggrin.gif
Anette på Solbakken
Tack för välkomnandet Biggan, har varit medlem här sedan urminnes tider, dock ytterst inaktiv. För mig är det en nödlösning i avvaktan på AoT:s byte, så är det, där hittade jag lika bra som i mitt eget skafferi. Det är inte "hemma" här, hur jag än testar knappar och allt möjligt. Försöker och försöker men det passar inte mig. Många är både Odla- och AoT-forumister, andra väljer det ena framför det andra , det är bra att det finns valmöjligheter!
LindaLunda
Fast jag saknat AoT trädgårslistor... mina fotoalbum ... och de andras... fotoalbumet bar så bra att söka i om man ville ha bild på något...
Kan man göra det här? Söka i andras album från en almän plats??? Någon som fattar? dunno.gif

Linda
Berith
CITAT (anettekp @ 09-10-2007, 13:45) *
Tack för välkomnandet Biggan, har varit medlem här sedan urminnes tider, dock ytterst inaktiv. För mig är det en nödlösning i avvaktan på AoT:s byte, så är det, där hittade jag lika bra som i mitt eget skafferi. Det är inte "hemma" här, hur jag än testar knappar och allt möjligt. Försöker och försöker men det passar inte mig. Många är både Odla- och AoT-forumister, andra väljer det ena framför det andra , det är bra att det finns valmöjligheter!

Ser att du var med när Odla bytte skepnad första gången. Och gamla Odla såg ju ut som AoT såg ut till alldeles nyss, man kunde skriva lite hur man ville. Missförstå mej rätt tummenupp.gif här är det ordnat i trådar, men på Odla förr och AoT nyss kunde man ju lägga sitt inlägg där man ville ha det i tråden?

För mej som också var med på båda forumen då för länge sen, runt 2002, utvecklades Odla och gick framåt (i våras togs ju ett framåtsteg till!) medan AoT stannade i det gamla vana. dunno.gif Bra eller dåligt....? Jag vet inte... men här trivs jag jättebra. Skulle nog tro att jag tittar in på AoT sen också, bara för att kolla läget.
igl
kul att se er här, är medlem här sedan länge. det är ingen nackdel att vara medlem i fler forum. när det gäller detta forum så är det full rulle på krukväxtinläggen och det är ju jag intresserad av. när det gäller AOT:s forum så är det mer perenner som är godbiten där.
hopps det går igång snart.
haft första frosten förresten... minus 2 imorse.

mvh
inger/inggus
Irene_L
LindaLunda.. Om du klickar på album här uppe till höger ..bredvid chatt. Sen skriver du in det du söker där det står Söker efter. Sen klickar du på Sök. Då kommer det upp bilder på det du söker tummenupp.gif
LindaLunda
kompiskram.gif !!!
Linda
Svalu
Jag får väl försöka vänja mig. AoT har kört över kajkanten rejält.
Trist, jag hoppas de piffar till det så småningom, får försöka hitta en plats här.
/Svante i Säve
kerstin z5-6
Jippi -Jag kom in på AOT -Har tom hunnit med en liten kommentar i bloggen där -Nu är ordningen återställd -ett fönster öppet med AoT ett med Odla -en kopp kaffe -o en katt i knät
Peeerfekt smile.gif
Lena i Torslanda
Låter härligt Kerstin - speciellt det där med katten
Irene_L
För mig funkar det inte att logga in på AoT. Jag har försökt med allt men det går inte. Nu ger jag upp dunno.gif
kerstin z5-6
Har du bytt lösenord ? nån gång sen nya tillkom ??
Irene_L
jag har provat med det lösenordet som jag hade förr...och det som jag hade innan forumet ändrades. Men det funkar inget av dom confused.gif
kerstin z5-6
är det kortare än 6 siffror bokstäver?
Azola
Grrr .. vet precis mina gamla lösenord osv. men kommer inte in jag heller. Felaktigt lösenord el. mailad. står det. ranting.gif
LindaLunda
Japp mitt är kortare än 6 siffror... jag kan inte heller logga in....ranting.gif
Linda
Irene_L
Jag har 6 siffror / bokstäver .... men det funkar inte
Margith
Jag lyckades till slut.
Jag fick också felmeddelande om mailadress eller lösenord.
När jag ändrade mailadressen till en gammal hotmail-adress som jag mycket sällan använder, DÅ gick det alldeles utmärkt!
Förmodlligen har jag använt den första gången jag registrerade mig på AoT.

Så har ni flera mail-adresser, prova en annan tongue.gif
Siv i Bollnäs
"Storm" skrev: jag tycker AoT forum är skitkonstig och jobbig... och KURT: AoT forum var dåligt innan, och de verkar ju inte ha hittat någon bättre teknisk lösning nu heller, konstigt...
Det är precis vad jag tycker, och därför har jag aldrig varit någon flitig besökare på T:s forum. Men att dom inte lyckas få gamla och nya medlemmar att kunna logga in på sitt nya forum är minst sagt dåligt. Det ska inte sättas några käppar i hjulen på folk som vill in, tvärtom ska det vara smidigt och enkelt.
Siv thumbdown.gif
lindsay
Hej, hittade mitt gamla Odlalogin när jag sökte på mitt namn. Hittar inte så bra här längre men det kan ju ändras! Hälsningar Linblom
Tesa
Men se där..en till! Välkommen!!

blomma.gif
kerstin z5-6
Hej Lindblom smile.gif
Inger R
Hej
Jag upptäckte att jag har medlemsnummer 66 på Odla, var här ganska mycket i början av Odlas tillvaro men på senaste tiden har jag mest varit på AoT. Dock trivs jag inte alls med AoT:s nya utseende, jag tycker det blir svårläst när texten ligger inklämd mellan två spalter, speciellt den högra spalten stör mig antagligen beroende på att den visuellt känns lika stark som texten.Så jag lär nog vara mesta tiden på Odla om AoT:s forum fortsätter att se ut som det gör.
/Inger R
ÅsaE
Jaha. Då har jag hittat hit också. Jag har inte ens försökt att logga in på AoT ännu. Jag avvaktar och ser om det stabiliserar sig... Håller dessutom med om att det ser himla rörigt och jobbigt ut med den nya layouten.
Jag har aldrig kommit mig för att skapa ett konto på Odla förut - bara varit inne och läst lite ibland, men nu blev abstinensen för stor. Nu gäller det bara att lära sig att hitta sina favoritforum att läsa/skriva i här också! (Mest läsa i vanlig ordning...)
Roligt att se lite välkända signaturer igen. Jag har saknat allt trevligt småprat!

ÅsaE
Monica i Estuna/Norrtälje
Jaha... så har även jag hamnat här!!! Har tröttnat på AOT:s strulande. Att det forumet läggs om är helt OK. Men att påstå att det tar två dagar är ju faktiskt helt absurt från deras sida. Dåligt med info!!! fy skäms!! Borde ha kommit info om vad som är åtgärdat varje dag från Fredrik som verakar vara den som är IT-ansvarig. Men icke!!! Att det ordnar sig till sist är jag införstådd med men även jag har abstinens även om jag inte har skrivit så mycket på sistone. Men jag läser alla dagar!!! Ska även sedan kommentera när dom är helt klara med forumet. Men det är skönt ändå att ha läst alla deras inlägg om hur struligt det är. Det visar att det inte är hos mig det är problem ohmy.gif))

Märkte att jag har varit medlem på Odla nu tidigare men visste det faktiskt inte. Nu är det nog allt dags att jag lär mig mer om denna sida ändå. Har varit för lat och tyckt att den har varit svårläst men har i lönndom alltid läst om Cilla Lu:s inlägg för hon är min största favorit när det pratas om trädvård. Har märkt att även fler är mycket proffsiga på denna sida om Träd. En mycket intressant sida som jag läst ofta på.

Ska nog försöka mig på att vistas lite mer här också även när AOT:s forum är klart. I vanliga fall kallas jag för Monica i Estuna. Men det gick inte att ändara här på Odla. Kanske det går?? Kan någon hjälpa mig i så fall?? Tycker ändå att man ska ha lika användarnamn i båda forumen. Så att alla vet vem jag är. I övrigt går det att läsa i mitt användarinfo om vem jag är.
Förstår inte heller hur jag ska lägga in ett album men ska läsa på först ordentligt innan jag frågar.

Nåväl. Till Odlas fördel har jag alltid den som startsida när jag öppanar min Firefox. Läser alltid artiklarna där för att hålla mig up to date. Så jag är inte främmande för Odla Nu. Men måste nog allt lära mig alla finesser som finns här.

Väl Mött
Monica i Estuna
Alba
Om du vill ändra ditt användarnamn skickar du PM till forumansvariga så fixar de det.
Den möjligheten kom när vi fick nytt forum och många ändrade sitt namn.

Forumansvarig

Ser att det är många nya vänner som hittat hit.

Hej och välkommen alla ni som nu utforskar Odla.
Kati i Vadensjö
Hej,
Ja jag är alltså ny här på Odla, men har varit på AoT ett tag - hoppas det är OK att titta in här också, har inte haft tid med det innan - men nu har jag ju det! (Det känns nämligen tomt utan ngåot forum, även om jag inte är så aktiv just nu. Det är ovant med det här formatet, men så småningom lär jag mig väl! Det blir nog till att läsa mest och kanske vänta med att skriva, beroende på hur trögfattad jag är...!
Azola
rose.gif Välkommen till er alla " nya ".. från AoT!
Kul att se er här på Odla också !!
Är själv en nyfiken läsare av AoT:s forum då och då och har naturligtvis den superbra tidningen (som kom idag för övrigt) Hoppas ni trivs här inne med oss Odlaiter biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon