Hur ska en helt för mig okänd person kunna googla in mitt namn och därmed få uppgifter om mig.. För att kunna göra det så måste denne okände veta min nick eller mitt namn, och om dom vet det...då är det ju ingen okänd person det gäller.....och om det inte är en okänd person, då kan dom ju få fram info om mig ändå via en massa vägar ??
Eftersom vi alla har googlat oss fram till en massa olika informationer, så vet vi ju att allt som skrivs är tillgängligt för andra, det beror ju bara på vilket ord man sätter in i sökaren..Jag satte just in en nick jag har i ett annat forum, och natruligtvis kom det upp en massa saker som jag hade skrivit i det forumet, plus en massa som inte är jag men som har samma nick..däremot när jag satte in lissa så kom det bara upp en massa om nån sångerska som heter lissa.
När jag sätter in hela mitt namn kommer jag fram i trädgårdsblogg.se med profilbeskrivning , inte med nicken utan det riktiga...och jag står som offline.. Stavat på ett annat sätt kommer jag fram i stay friends, men där är man ju med just för att hittas.
Jag ror att det egentligen är att man studsar till när man ser sitt namn i en webb, men jag har sen länge sagt att sen datorerna kom in i vårt liv, och vi blev ett oficiellt nummer, så kan vi aldrig försöka komma bort.
Jag har aldrig satt in min e-mail i någon profil, man får tillräckligt med spam ändå, och jag är så gammaldags att jag vägrar att ha ett bankkonto eller ens betala räkningar via nätet..lite dumt kanske, för om någon verkligen vill få tag på en, så gör dom det