Sidor: 1, 2
Betty
Har ingen av er PM:at webmaster och frågat om han vet vad segheten beror på? unsure.gif
Krolliljan
CITAT (Betty @ 06-11-2007, 20:08) *
Har ingen av er PM:at webmaster och frågat om han vet vad segheten beror på? unsure.gif

Jo jag har gjort det. yes.gif
Netha
Jesses... 22 sek tog det att öppna denna tråd... sedan 10 sek för att få fram svarsruta.

Nyss när jag loggade in funkade allt OK och samma när jag skrev i vädertråden.
Krolliljan
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 06-11-2007, 19:36) *
Jag hade problem i söndags, tror jag det var. Nu funkar det, men tar en stund - ungefär lika lång som att göra mig en knäckebrödsmacka med ost - när jag skall byta tråd. Ibland går det fortare. Hinner bara plocka fram knäckebrödet.

Vilket bra tips. Just nu går det ungefär så trögt.[attachment=9235:lilyrose.gif]
Alba
Idag är det värre än vanligt. Jag tycker det varit såååå segt hela dagen men ikväll är det nästan omöjligt att komma in.

Idag är det värre än vanligt. Jag tycker det varit såååå segt hela dagen men ikväll är det nästan omöjligt att komma in eller skriva ett svar.
Krolliljan
Jag funderar lite på om det har skett ett serverbyte i och med "ägarbytet". g.gif kanske jag tänker fel där

Det är rätt kul, att när det är trögt är det lätt till att man klickar till en gång till på sänd, så att det blir dubbelt. giggle.gif
aanderss
ja de har kanske bytt server vad vet jag
Anma
Kan det bero på att det är många fler aktiva samtidigt i forumet än tidigare?
Gossen Ruda
CITAT (Anma @ 06-11-2007, 21:30) *
Kan det bero på att det är många fler aktiva samtidigt i forumet än tidigare?

Ganska troligt, eller många användare på servern öht. Just nu går det snabbt men det var trögare tidigare.
Cathis
Ikväll är det ju helt otroligt seeegt. Tror snart jag struntar i det å
går å lägger mig istället. Hinner ju både koka kaffe och gå ut med
hunden innan man flyttat sig från en tråd till en annan.
aanderss
nä så segt är de inte

nä så segt är de inte
Lilla Birka
För min del är det inte bara här på odla det går trögt. Att läsa en nättidning var helt omöjligt, att göra ett ärende på banken likaså och t.o.m. när jag skulle klaga hos tele2 så tog det lika lång tid. Det kan ta upp emot 3 minuter innan sidan kommer upp och i många fall med texten: sidan kan inte visas. Dessutom har det varit fler frånkopplingar än vanligt. Allt detta började i söndags och det var på lördagen jag laddade ner mitt turbo3G om nu det har med saken att göra.
Men det är ändå trösterikt att höra att det är fler som har problem i den här vägen och med att de blir "utkastade".
aanderss
jag har bara problem med odla inget annat mitt telia är bra

värre var de när vi körde via radiolänk dvs hade mast på taket som skulle ha sik till en stor mast 2 km bort
Lilla Birka
CITAT (aq42 @ 05-11-2007, 21:22) *
Eller gustavianskt? whistling.gif

Jag skrev barockt, inte barockskt vilket är en viss skillnad smile.gif
pejori
segt här med.... confused.gif
tycker det varit segt till och från en vecka nu thumbdown.gif
MariaS
Men det är aldrig segt dagtid, bara på kvällar. confused.gif
Alba
Just nu är det såååå segt igen.

Krolliljan
IPS Driver Error
There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here

[attachment=9277:cri77.gif] Jag blir så sur. Segt och utkastad om vart annat.
aanderss
dehar inte varit segt i dag
Krolliljan
CITAT (aanderss @ 07-11-2007, 17:08) *
dehar inte varit segt i dag

Jo här sad.gif
Men det är bara på odla. Om jag går ut på andra ställen är det normalfart.
( just nu Ok på Odla för mig g.gif )
aanderss
ja nu är odla normal snabbt tycke rjag
Cathis
Å nu är det jätteseeegt
Netha
Mysko.... här går allt som på räls. smile.gif
sqrulan
Jag tycker också att det är väldigt segt ibland och ett ERROR meddelande dyker upp då och då?
Lilla Birka
Just nu går det hyfsta bra här efter att jag haft långa långa diskussioner med fyra personer på Tele2 idag. Nu ska det åtminstone funka som tidigare och dessutom fr.o.m. i morgon har jag fri surfning utan begränsningar och det till ett lägre pris än tidigare. yahoo.gif Fast det förstås, det vara ju bara ett år, sen blir det dyrare dunno.gif
Krolliljan
Nu tycker jag att det varit bra ett par dagar och så blev det som sirap igen. sad.gif
aanderss
de går ok i dag tycker jag
Gåsis
Nu håller jag med om att det går jättetrögt här. Alla andra sidor kommer upp mycket fortare. Trist.
Aqvakul
Förr klagade svenskarna på vädret. Numera klagar svenskarna på vädret och långsamma uppkopplingar. Kan man se det som en utveckling? rolleyes.gif
Piccante
sökfunktionen var så seeeeeeeeeeeeeeeeeg förut.
Krolliljan
Nu är det så segt igen crying.gif .
Och igår kväll ramlade jag bara ut. Ngn mer som har problem med detta?
pia i sundsvall
Hej, nej inga problem här,kanske det är för att folk har så mycket rörliga bilder tomtar mm?, dom andra forumen som jag besöker där finns det begränsningar för bilder mm.
Krolliljan
Nu går det snabbt igen.[attachment=10220:24.gif]
Krolliljan
Har haft problem med både tröghet och att ramla ur flera dagar nu. Ngn mer som har samma problem?
Cacki
Jupp, jag också. Det har varit så tröööögt att jag tappat tålamodet och börjat tokklicka för att få det att vakna till. Då har jag åkt ut och jag har nästan trott att det var straffet för att jag gjorde så...men det var det inte då, nä. g.gif
cic
Konstigt, jag är aldrig med om att det är segt på odla. Däremot på facebook, men det är ju kanske förståeligt, lite fler användare där.. Har det med opperatör/leverantör att göra? g.gif Jag har ComHem, krånglar aldrig. smile.gif
Berith
Japp gick trögt här också igår, och då när sidan väl kommer fram så kan det vara "glapp" i reklam-länkarna och där står istället Sidan kan inte visas. I och för sej ingen förlust kanske... g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon