|
Gossen Ruda
18-10-2007, 20:22
Nån mer som drabbats? Man kommer inte in, det tar evigheter innan nya sidor kommer, det går inte att svara, smileyslistan ser jag bara ramen av, mm. Detta trots att det inte är så många inne. Skumt.
aanderss
18-10-2007, 20:22
ja ibland händer de mig
När det händer mig är det som regel dags att starta om routern...
Snöflinga
18-10-2007, 20:37
Ja det tar en evig tid  Öppnar bara de mest, för mig, intressantaste trådarna eftersom det segar så
Lady Hamilton
18-10-2007, 20:38
och för mig är det då dax att köra Ad-awere....................
Inga problem.
Krolliljan
18-10-2007, 21:01
Heller inga problem
Piccante
18-10-2007, 22:17
Nåt skumt är det iaf. För mig fungerar det nästan aldrig när jag klickar på nya inlägg, står bara att det är fel. Sen är det segt ibland att öppna vissa trådar.
Har märk detta de sista två dagarna. Startade om routern för säkerhets skull, men problemet verkar bara vara här på odla.
Nu är det så där himla segt igen. Och jag såg att det var det för fler, i andra trådar. Är det AoT som hällt sirap i systemet, eller varför blir det så här...
Krolliljan
26-10-2007, 13:01
 Är det fler än jag som kämpar med att det går trögt i trådarna
Krolliljan
26-10-2007, 13:01
Kan tyckas onödigt att upprepa sig  Tryckte nog två gånger när jag tcvkte det tog tid. Har redigerat bort dubletten.
Det var himla segt här med för ett tag sen men det blev bra igen när jag startade om.
Irene i Enskede
26-10-2007, 13:18
Det kanske beror på den nya tillströmningen av medlemmar som skriver inlägg och laddar upp foton
CITAT (Gossen Ruda @ 18-10-2007, 21:22)  Nån mer som drabbats? Man kommer inte in, det tar evigheter innan nya sidor kommer, det går inte att svara, smileyslistan ser jag bara ramen av, mm. Detta trots att det inte är så många inne. Skumt. Ibland kan det säkert bero på att nån process på odlaservern är igång. t ex backup, viruscheck eller annat, oftast sker dom sakerna på "obekväm arbetstid" dvs, sent på kvällen och natten när vanligtvis inte så många är inne..... //Mollis
Men jag har haft problem att komma in både igår kväll och nu...Det får inte börja strula här också då blir jag tokiger
Alphaville
26-10-2007, 15:27
Nu, på eftermiddagen, tycker jag att det är lite segt. Det har jag aldrig märkt förut.
Jag tycker att det har varit segt hela dagen. Problem att komma in och problem att posta ett inlägg. Denna seghet tycker jag har blivit värre på senare tid.
Alphaville
26-10-2007, 15:41
Att ta sig in i nya trådar tar ganska lång tid ibland. (otålig som jag är...  ) Och det är varken datorn som spökar eller antivirusprogrammet som gått igång.
Gossen Ruda
26-10-2007, 16:32
Det är nog servern som tar igen sig då och då, ett tag kom jag inte in alls. Nåja, det finns annat att göra.
Så här ser det ut ibland när jag försöker gå in på forumet..fattar ingenting...och en annons på framsidan var alldeles suddig och sned...så där som det kan bli när bildröret på en gammal TV är på gång att lägga av..
‰ÁP×ü‘nàËá_Ù,3»!<~þäÉŒµ…2ŠÄÍ8/PßÛÜ¼Ç 7ŽŽãÁz-”J¬+ª-Q”ª¡HuÔÂ?rª¦Š–†äT--Θ”jjf£ª)ç™4ìwžÇ<º7ΑLdRðKå)øŠ› ¶È«P43*p‰tÁ*á‚’6HMs ÛEë`|¨ðÅz¢ã 9˜C®ÙÄaô‚—³"ó6µuËáyÉÙBR0 ÛÑ—©pV¡„ߘK29\³D†¨Xµk.ÜøÇã&Ãvõ òYSö®Ü4';ñ€S“–.C`‡ùDj "òú'"VÃUM¡Qz£Ó¬FyuD“ç:2< ²RYMà ÒÅu3"ðÏ™ºy`J k*†VñDDè(P3$$Q³ZÆ—mÑó–x¾FÐT¤W\Ýéëà*ƒ±¸Íš)N·€Î4g䫬þÜè|.ì§ßT´¹k“?G(_˜æØÐ/Ó}¤‘‡„ù¢Z2ý\×TJ elòOa‰Yé„CÝb1/*ÞrüÙFV ‰È™LgM®Èì)‚9©lëÆÀhÀ…’c_z`&ŸôlçáëM97-»$’Mät“(¡Â+ ¥Ä戬‘–^6KM¨¿ËF/îtñ:©œ“úáñQ à-\—gyžSÎf¦o7ù` i**‘’b…LÓÓm˜Æ £úJq^î,ðÍ ±B«^¸ ¥./>]p?&2ÕÄœ; ¶jâŸ*+IŠŠ¹UPIÙr¦3踺çlF߆žiJ_û#³?Ƹ†ï6èÆmA‚Ù }˜Dö ]îBF¼è—ZÈHDaž‡Q˜#Ó>7Q·7™1—¾*’²šì äJÕI’!>¼"¼“k*J’ …‘Ô¡„}U‰¿•Äd?Œ?œlžÍoJŸo$ ¤ dËM›á°ªâ«jÚqpaë¶4Ž#šUT*N/LÕ‰BIÊñ"sÂ&Á•h…g¤;†ü=\ñ$Ýi€\M|°8Õ[¨ †Lx j´Ÿ`æ‡qµøœ>NÄÀ˜ý‘ƒ¥Ú—a°©?rg¶Aá’=3ÎKcŽúäy¡‚›¥ 3ñ¾î›i†Qà:§„aa¦î[ çR¨»°0•`”Mǹ!LäÍÞDLjÏM˜Ó»òck€Ñ¶¸Ép+ÇØq/€û¡YNlrˆ+œn[…¨$éð0Þ)>ÀbâËEôÍËÂ2Ûó±ýH³ÍÐ%g Òœt®]U†mw69Óg™ú•!Ç<æULP‘¡Ö‘(±B&ÉéôÜð®à–¾à†’™ø³_ÓÈŸ¢¨&pÇÏ;‡Å:HN(@ubáDœe:qΜ)ݾÊEÞŒ48ÒŸ±X‡GíãÚüÚßAEWrLóBì\ú}æ&´â FøúìÕþÙYÑg‡G§'?¼^Õy%â0ÕÉʦ†”ñ¾ßÅuRÊš^&U®†î;)ÛÑBº!EBD¹T#fZæÄJ¶£Øãì2¤J›èªUk¥¹ÊÞœªÈÑ u¯ÖꉉRÚ%k©am.Ð#‡åw[|Â}cªæ=><|~p0¯y‘\në.Ò7¯ýÖSÊ\°~Dþóšâà8=…M!øÊ±!¡—m6p»Ùfì{Ñ®µÅjR»å4DÆüþÈuítwsÓ-Á\ÄÀ¨þÉT¬žûåªñùÿøùÍÙ..¼9<Ê.W†òÍÁ…ÃÕïHk·ž·ê;ùž:—eè#õârD \޾™´¦‚áÛrõ&¤¸ñtu° Ü·a&a4AÃØY‚‘ÄÖ‹Ùù z1›^ãæ%ù–áòÝ5eÞ hýUKN© ‡¦ò¢’; Sst3q~å 91Kf½Ù$Í‚rñ)wÎspp°pùr!ª¬þɯêÎwùáœÍ,v)-%ÊV.p†‹Àw f©¨ÍÄ· í\£Ý;¨œÎ×ßhÌ,°-ãGÅ®+˜%Ð^¹Q´½o{ù@‹zÀöpT‚L”À[N9¹o¡pÙek4‘áÙ/‹“°QH0í‘§}«bëS?ã®*F«À‚o}= ‘*§"ÉE,E,OÖÃÀ,«¦t®- Õ>ªî5ücÕÒbmUË+¯þi¦J‘óDzgží„ÒlpÁØÈC •+¶¯eóÃt{3õtènN5¤ÉÚ”'æ¤'ÇÅ näÖHS«ù Iá*òCyËH†%U饵@àï›B•`޶#fX–¶À(˜Rä‘Þ.¶ç"⸊BaŠéÙ(iý˜ü8l1ù³a‡‘3´ßÓ½yåçš —2‹†8C5ÓPÛÛÄŒäÍHÛ òBíq›RµçvbgéœåBEHÛ¢¾“}|IOÕd¤N!Q’»’Ôä7jбÎJ³9¹ø¹šWñ$Ì3NŠoè]PÝã9Ç }T*¯*ˆ^¢ñsÂÓã÷v/Ur§.ë<æ-L…]/w/>€8„Ì£ÍÒÙGõì£ÚföYä¾”Ò±i6mþÛjš£H0yZ(F'ÝÀ±_*oÁ^)Â?¹ÐŸ–ÅYE\&ÌêÈMÒá*“ç~Ì‘ÇA¼—iaõ¤· ä—£¤”¹,%åDë&JsZMÙ!²%Pøåj%”aHv.çE~Þä£Uc,Ca“ÿê‰ßý,1íhÿH[ŒX?G¹£Êyܦ_ªÉ‚¸CNŸ£Ñ‡^ô©}2æ:왆¼ù —yÆ=P†ûšÌõóÝ^Ûr8 ËßýHòëÔË~òm?õÚH¾¿ª¦ÉÊ$9ª¥Èö’ z ²i¥(difêÝË©jºnT*¸Éw9<ÓÖÑ¢6C“(Î06C5Õ)¼Z ÷ %áj-e©¸W"CúðÿÜ’ôÜ ô—KN8wX•®yá‡ç,~œEv;™©DEòPÛÛLp¦*.I.œKP&5ÕãÜOÉl "9ÃjÄ[”–RË3õ¹5ÊY½³Ä$+JÇ R´OË‹JéùZݧçE圶Žê‡[Ÿž•íùļ¨öªD;Zî——ÈÖ°€/3äï x<ú—Ø0‘"³wãìW:È€Å'Ì‹ ˆÊ£ˆ+•)η˜óxPW»~C°”jßaŠÅœHªEÜ.Áà QPtpƒzçÿSçÌZsÞ\:ãÙ'Ü•ˆ L‘¿ ÉÄü ŠhK£qׄéy.Ÿ[feH;åruª¶_Û_ZŒá0;jdK>ªð€Ó…J^Lv"Û½‰/+ÀEô<®Œº,iJóf¶é«õ}±¶Rc‰30{¦ayf?P² vÚ²çF[Ÿ´øÐ»(r@ÑËBCÓÔ´V”/â&aö2ÛqÓA$ ÕOÔ–ÍS¿\wÞnóPŠÇCÌœ=>Qgå5hž·’N ÒfƒˆH„~KOÂ¥œ užÕv‡nÎÖóEÐÞp~Ñjß´§%.n 3ÊÎÃnX)Áœt P¨K²Œ€{„‡ÔÛl˜ ’Ö^……œÔ:s·E…å¦â¿£ƒo‘.òR¸h>¤¤ôTìðLM®¼Ü¤•›©J©õu °¥¶$Ÿ”¼d˜,S¹D5BIebsCÞö´›J—TU/¥•§¬”U™oEne}ö9s£v|Œ'ÎFxÂOø¹&}®KŸñçé7vôöÒûñ%ßÀŠtÜ£*^Cq`Âܳ|EÖ³šßÄ?«²èè¹D)Š•ƒÊò-gMN&Õ–RËæ*Óoì'H]XÕ=ç,JÎe B)Ék œTÊ®'FÖÐEM-^u;YϨÙÀ¥Ž 9Û~º|Æïè œðXiò’Õ*Ù÷Î}˽pÅëôdÃóÃç²èÚ I†úÝ‘Ôt#24T'{xh¸ø©"ò.¬ê`©«Ü…¶¶¶2Ü×Ù9Gø>»á:‹´¤O›oϯiÚ˜-PWGž¥„ä¹ð™ìʧÿð`!š.…ž¤‹¡‡Ë”ÃÅ#Q/õÊtîiY¢Ï¥·3ËÇ0#ä~ÅÒ@J¥- 9NoôL ¥ gS)Œ±d9ØUœPà‹ˆŒ\醟Ð*x¦˜ìí+Ü×À s ÏìÀgñH·=œ<¼—ndMÄÁ aˆ„Þóñ¢ Sæ::^[¡dˆf›n’{ââÜ'¸ÜÕä=š,‘P -’W“–”Èч©éYxê¤n3ÕÏ’™ºÓYxÔhü¥ä˜jݾպ¹Tw¡þ•¿I£2¹ uþo‡®Á\ºuÂÌ£¤jÄçʤC—*“:GCdOï<¼Ì?6A›»j›ZæLòXÂÞî€Ñå™@ø&¶ùfú¡|ÓZµê´ªÁTƒfæPå'󗻣½4ŠF€hx´iöL°ÌÁçZf`®ªœ¾‘È@fh’:«è©~žö.åêI!K Œß>¯Ü …|wù1]ýpJX¬iÄ;b"ÍߎýÔ{)t,1ÕÎHw˜%õ¶‘fÊž(]+¬f„Á¥K‘½“ô ùþ˜4g¹ùÄËd^©/¦2&ßäæ*Éàd³–’×ÊXY±¸0#N Úª ª¡ü2Y‹VsIïS<Öž7›baþFIŒ§ºÞ¥
Är det ingen mer som råkat ut för detta?? Det hände samma igår kväll..plötsligt kunde jag inte komma in på forumet och första sidan såg jättekonstig ut..och så dök den där bostavs/teckensidan upp igen..
Krolliljan
27-10-2007, 14:33
CITAT (Tesa @ 27-10-2007, 15:20)  Är det ingen mer som råkat ut för detta?? Det hände samma igår kväll..plötsligt kunde jag inte komma in på forumet och första sidan såg jättekonstig ut..och så dök den där bostavs/teckensidan upp igen.. Inte jag men jätte trögt. Till slut tröttnade jag igår kväll.
Nej jag har inte drabbats av dessa hieroglyfer. Däremot segar det så otroligt mycket när jag skrivit ett inlägg och ska skicka det. Snart ids jag inte skriva fler inlägg.
aanderss
27-10-2007, 15:14
CITAT (Tesa @ 26-10-2007, 17:38)  Så här ser det ut ibland när jag försöker gå in på forumet..fattar ingenting...och en annons på framsidan var alldeles suddig och sned...så där som det kan bli när bildröret på en gammal TV är på gång att lägga av..
‰ÁP×ü'nàËá_Ù,3»!<~þäÉŒµ…2ŠÄÍ8/PßÛÜ¼Ç 7ŽŽãÁz-"J¬+ª-Q"ª¡HuÔÂ?rª¦Š–†äT--Θ"jjf£ª)ç™4ìwžÇ<º7Î'LdRðKå­)øŠ› ¶È«P43*p‰tÁ*á‚'6HMs ÛEë`|¨ðÅz¢ã 9˜C®ÙÄaô‚—³"ó6µuËáyÉÙBR0 ÛÑ—©pV¡„ߘK29\³D†¨Xµk.ÜøÇã&Ãvõ òYSö®Ü4';ñ€S"–.C`‡ùDj "òú'"VÃUM¡Qz£Ó¬FyuD"ç:2< ²RYMà ÒÅu3"ðÏ™ºy`J k*†VñDDè(P3$$Q³ZÆ—mÑó–x¾FÐT¤W\Ýéëà*ƒ±¸Íš)N·€Î4g䫬þÜè|.ì§ßT´¹k"?G(_˜æØÐ/Ó}¤'‡„ù¢Z2ý\×TJ elòOa‰Yé„CÝb1/*ÞrüÙFV ‰È™­LgM®Èì)‚9©lëÆÀhÀ…'c_z`&ŸôlçáëM97-»$'Mät"(¡Â+ ¥Ä戬'–^6KM¨¿ËF/îtñ:©œ"úáñQ à-\—gyžSÎf¦o7ù` i**''b…LÓÓm˜Æ £úJq^î,ðÍ ±B«^¸ ¥./>]p?&2ÕÄœ; ¶jâŸ*+IŠŠ¹UPIÙr¦3踺çlF߆žiJ_û#³?Ƹ†ï6èÆmA‚Ù }˜Dö ]îBF¼è—ZÈHDaž‡Q˜#Ó>7Q·7™1—¾*'²šì äJÕI'!>¼"¼"k*J' …'Ô¡„}U‰¿•Äd?Œ?œlžÍoJŸo$ ¤ dËM›á°ªâ«jÚqpaë¶4Ž#šUT*N/LÕ‰BIÊñ"sÂ&Á•h…g¤;†ü=\ñ$Ýi€\M|°8Õ[¨ †Lx j´Ÿ`æ‡qµøœ>NÄÀ˜ý'ƒ¥Ú—a°©?rg¶Aá'=3ÎKcŽúäy¡‚›¥ 3ñ¾î›i†Qà:§„aa¦î[ çR¨»°0•`"Mǹ!LäÍÞDLjÏM˜Ó»òck€Ñ¶¸Ép+ÇØq/€û¡YNlrˆ+œn[…¨$éð0Þ)>ÀbâËEôÍËÂ2Ûó±ýH³ÍÐ%g Òœt®]U†mw69Óg™ú•!Ç<æULP'¡Ö'(±B&ÉéôÜð®à–¾à†'™ø³_ÓÈŸ¢¨&pÇÏ;‡Å:HN(@ubáDœe:qΜ)ݾÊEÞŒ48ÒŸ±X‡GíãÚüÚßAEWrLóBì\ú}æ&´â FøúìÕþÙYÑg‡G§'?¼^Õy%â0ÕÉʦ†"ñ¾ßÅuRÊš^&U®†î;)ÛÑBº!EBD¹T#fZæÄJ¶£Øãì2¤J›èªUk¥¹Ê­ÞœªÈÑ u¯ÖꉉRÚ%k©am.Ð#‡åw[|Â}cªæ=><|~p0¯y'\në.Ò7¯ýÖSÊ\°~Dþóšâà8=…M!øÊ±!¡—m6p»Ùfì{Ñ®µÅjR»å4DÆüþÈuítwsÓ-Á\ÄÀ¨þÉT¬žûåªñùÿøùÍÙ..¼9<Ê.W†òÍÁ…ÃÕïHk·ž·ê;ùž:—eè#­õârD \޾™´¦‚áÛrõ&­¤¸ñtu° Ü·a&a4AÃØY‚'ÄÖ‹Ùù z1›^ãæ%ù–áòÝ5eÞ hýUKN© ‡¦ò¢'; Sst3q~å 91Kf½Ù$Í‚rñ)wÎspp°pùr!ª¬þɯêÎwùáœÍ,v)-%ÊV.p†‹Àw f©¨ÍÄ· í\£Ý;¨œÎ×ßhÌ,°-ãGÅ®+˜%Ð^¹Q´½o{ù@‹zÀöpT‚L"À[N9¹­o¡pÙek4'áÙ/‹"°QH0í'§}«bëS?ã®*F«À‚o}= '*§"ÉE,E,OÖÃÀ,«¦t®- Õ>ªî5ücÕÒbmUË+¯þi¦J'óDzgží„ÒlpÁØÈC •+¶¯eóÃt{3õtènN5¤ÉÚ"'æ¤'ÇÅ näÖHS«ù Iá*òCyËH†%U饵@àï›B•`޶#fX–¶À(˜Rä'Þ.¶ç"⸊BaŠéÙ(iý˜ü8l1ù³a‡'3´ßÓ½yåçš —2‹†8C5ÓPÛÛÄŒäÍHÛ òBíq›RµçvbgéœåBEHÛ¢¾"}|IOÕd¤N!Q'»'Ôä7jбÎJ³9¹ø¹šWñ$­Ì3NŠoè]PÝã9Ç }T*¯*ˆ^¢ñsÂÓã÷v/Ur§.ë<æ-L…]/w/>€8„Ì£ÍÒÙGõì£ÚföYä¾"Ò±i6mþÛjš£H0yZ(F'ÝÀ±_*oÁ^)Â?¹ÐŸ–ÅYE\&ÌêÈMÒá*"ç~Ì'ÇA¼—iaõ¤· ä—£¤"¹,%åDë&JsZMÙ!²%Pøåj%"aHv.çE~Þä£Uc,Ca"ÿê‰ßý,1íhÿH[ŒX?G¹£Êyܦ_ªÉ‚¸CNŸ£Ñ‡^ô©}2æ:왆¼ù —yÆ=P†ûšÌõóÝ^Ûr8 ËßýHòëÔË~òm?õÚH¾¿ª¦ÉÊ$9ª¥Èö' z ²i¥(difêÝË©jºnT*¸Éw9<ÓÖÑ¢6C"(Î06C5Õ)¼Z ÷ %áj-e©¸W"CúðÿÜ'ôÜ ô—KN8wX•®yá‡ç,~œEv;™©DEòPÛÛLp¦*.I.œKP&5ÕãÜOÉl "9ÃjÄ["–RË3õ¹5ÊY½³Ä$+JÇ R´OË‹JéùZݧçE圶Žê‡[Ÿž•íùļ¨öªD;Zî——ÈÖ°€/3äï x<ú—Ø0'"³wãìW:È€Å'Ì‹ ˆÊ£ˆ+•)η˜óxPW»~C°"jßaŠÅœHªEÜ.Áà QPtpƒzçÿSçÌZsÞ\:ãÙ'Ü•ˆ L'¿ ÉÄü ŠhK£qׄéy.Ÿ[feH;åruª¶_Û_ZŒá0;jdK>ªð€Ó…J^Lv"Û½‰/+ÀEô<®Œº,iJóf¶é«õ}±¶Rc‰30{¦ayf?P² vÚ²çF[Ÿ´øÐ»(r@ÑËBCÓÔ´V"/â&aö2ÛqÓA$ ÕOÔ–ÍS¿\wÞnóPŠÇCÌœ=>Qgå5hž·'N ÒfƒˆH„~KOÂ¥œ užÕv‡nÎÖóEÐÞp~Ñjß´§%.n 3ÊÎÃnX)Áœt P¨­K²Œ€{„‡ÔÛl˜ 'Ö^……œÔ:s·E…å¦â¿£ƒo'.òR¸h>¤¤ôTìðL­M®¼Ü¤•›©J©õu ­°¥¶$Ÿ"¼d˜,S¹D5B­IebsCÞö´›J—TU/¥•§¬"U™oEne}ö9s£v|Œ'ÎFxÂOø¹&}®KŸñçé7vôöÒûñ%ßÀŠtÜ£*^Cq`Âܳ|EÖ³šßÄ?«²èè¹D)Š•ƒÊò-gMN&Õ–RËæ*Óoì'H]XÕ=ç,JÎe B)Ék œTÊ®'FÖÐEM-^u;YϨÙÀ¥Ž 9Û~º|Æïè œðXiò'Õ*Ù÷Î}˽pÅëôdÃóÃç²èÚ I†úÝ'Ôt#24T'{xh¸ø©"ò.¬ê`©«Ü…¶¶¶2Ü×Ù9Gø>»á:‹´¤O›oϯiÚ˜-PWGž¥„ä¹ð™ìʧÿð`!š.…ž¤‹¡‡Ë"ÃÅ#Q/õÊtîiY¢Ï¥·3ËÇ0#ä~ÅÒ@J¥- 9NoôL ¥ gS)Œ±d9ØUœPà‹ˆŒ\醟Ð*x¦˜ìí+Ü×À s ÏìÀgñH·=œ<¼—ndMÄÁ aˆ„Þóñ¢ Sæ::^[¡dˆf›n'{ââÜ'¸ÜÕä=š,'P -'W"–"Èч©éYxê¤n3ÕÏ'™ºÓYxÔhü¥ä˜jݾպ¹Tw¡þ•¿I£2¹ uþo‡®Á\ºuÂÌ£¤jÄçʤC—*":GCdOï<¼Ì?6A›»j›ZæLòXÂÞî€Ñå™@ø&¶ùfú¡|ÓZµê´ªÁTƒfæPå'󗻣­½4ŠF€hx´iöL°ÌÁçZf`®ªœ¾'È@fh':«è©~žö.åêI!K Œß>¯Ü …|wù1]ýpJX¬iÄ;b"ÍߎýÔ{)t,1ÕÎHw˜%õ¶'fÊž(]+¬f„Á¥K'½"ô ùþ˜4g¹ùÄËd^©/¦2&ßäæ*Éàd³–'×ÊXY±¸0#N Úª ª¡ü2Y‹VsIïS<Öž7›baþFIŒ§ºÞ¥ de fick jag i förgår
Krolliljan
28-10-2007, 22:38
Nu går det så trögt emellanåt att jag lägger ner för i kväll.
Har någon PM:at Göran om att det krånglar så här till och från?
Första gången som jag upplevt detta... sååå trögt... värre än sirap.
Här har det trögat hela helgen nu börjar det lätta så hoppas det är över nu
Krolliljan
29-10-2007, 06:07
CITAT (Krolliljan @ 28-10-2007, 22:38)  Nu går det så trögt emellanåt att jag lägger ner för i kväll.
Har någon PM:at Göran om att det krånglar så här till och från? ??
Skulle inte tro att varken Göran eller Ingemar kan göra nåt åt att det går trögt, det är nog längre bort det segar. Igår låg det ju hela forumet nere ett bra tag, nån timma eller två? Det blir ju så där emellanåt, att det går trögt. Antar att det jobbas på servern eller nåt under tiden. Vet inte var den finns, kanske nånstans där det är natt när vi har dag och dom inte förstår att vi använder den.
Har inte varit på odla på lääänge.. Det enda som jag upplever är trögt är att det är samma trådar som är aktiva som för över en månad sen..  Kryper tillbaks under min sten igen..
CITAT (cic @ 29-10-2007, 22:15)  Har inte varit på odla på lääänge.. Det enda som jag upplever är trögt är att det är samma trådar som är aktiva som för över en månad sen..  Kryper tillbaks under min sten igen.. Hur menar du? Jag tycker iaf att det tillkommer nytt varje dag.
CITAT (Netha @ 29-10-2007, 22:42)  Hur menar du? Jag tycker iaf att det tillkommer nytt varje dag. tycker jag med...massa nytt ju
CITAT (cic @ 29-10-2007, 22:15)  Har inte varit på odla på lääänge.. Det enda som jag upplever är trögt är att det är samma trådar som är aktiva som för över en månad sen..  Kryper tillbaks under min sten igen.. Nej kom fram igen!!  Psst!! Hallååå! Skriv nåt annat, skapa nya trådar... Gööör nåt!!
Trädgårdsflanören
30-10-2007, 09:00
En undran. Beror inte mycket på segheten på ALLA stora bilder som medlemmarna själva lägger in på forumet? Tex en sådan tråd som Forumlek - Numbers måste ge servern skrämselhicka och dra ner överföringshastigheten betydligt. Sitter man inte på ett snabbt stadsnät, så är det otroligt segt att öppna sidor med mycket bilder på. Sedan kan givetvis arbete med Odlas server eller något annat arbete i samma lokal som Odlaservern står i göra att det blir ännu sämmre och ännu trögare.
CITAT (Berith @ 30-10-2007, 06:47)  Nej kom fram igen!!  Psst!! Hallååå! Skriv nåt annat, skapa nya trådar... Gööör nåt!!   Vi får se. Just nu händer det en massa annat i mitt liv. När det lugnar ner sig kommer jag kanske tillbaks.  MEN, en stor  till dig och alla andra goa odlaiter som vill ha en.
CITAT (cic @ 30-10-2007, 19:00)   Vi får se. Just nu händer det en massa annat i mitt liv. När det lugnar ner sig kommer jag kanske tillbaks.  MEN, en stor  till dig och alla andra goa odlaiter som vill ha en.  Det låter bra, alltihop. Och kanske betyder ju ja till 98,72 % läste jag nånstans....?
*Stintan*
31-10-2007, 08:10
CITAT (Trädgårdsflanören @ 30-10-2007, 09:00)  En undran. Beror inte mycket på segheten på ALLA stora bilder som medlemmarna själva lägger in på forumet? Tex en sådan tråd som Forumlek - Numbers måste ge servern skrämselhicka och dra ner överföringshastigheten betydligt. Sitter man inte på ett snabbt stadsnät, så är det otroligt segt att öppna sidor med mycket bilder på. Sedan kan givetvis arbete med Odlas server eller något annat arbete i samma lokal som Odlaservern står i göra att det blir ännu sämmre och ännu trögare. Tror inte det har med bilderna att göra dom förminskas ju per automatik i forumet för att inte va så stora. Tror nog att forumet gjordes om bl a med tanke på att det skulle bli mer plats för bilder och att få ett enklare sätt att hantera dom. Jag har stadsnät och det är lika segt emellanåt iallafall och inte bara på odla utan även på andra sidor. Skulle det mot förmodan bero på bilderna så hade säkert tex den tråd du nämner blivit raderad. Sen kan man ju tycka vad man vill om lämpligheten av en sådan tråd som förståss tar en massa utrymme på servern. Men är det som du säger så kanske admin kan göra något åt problemet.
Hannele
31-10-2007, 15:51
CITAT (Gossen Ruda @ 18-10-2007, 20:22)  Nån mer som drabbats? Man kommer inte in, det tar evigheter innan nya sidor kommer I Mozilla Firefox är det sällan problem.
Krolliljan
04-11-2007, 22:18
Tittade efter hur länge sen det var jag hade stora problem med trögheten och här var tråden. Men så länge som idag har jag inte varit "utkastad"
Och när jag skickade nyss fick jag upp samma kryptiska figurer som Tesa.
Krolliljan
05-11-2007, 16:32
Sirap,sirap. Lika trögt som igår kväll.
Inga från Närke
05-11-2007, 18:58
Trögare tycker jag för jag hade inte problem igår. Det jag reagerade på är att om jag inte loggar in går det snabbare men det kanske är bara jag.
Lilla Birka
05-11-2007, 21:20
Ska det behöva ta mer än en minut att flytta sig från en tråd till en annan? Det är ju helt barockt!
Aqvakul
05-11-2007, 21:22
Eller gustavianskt?
CITAT (Hannele @ 31-10-2007, 15:51)  I Mozilla Firefox är det sällan problem. Använder också Firefox och tycker inte att det är trögt så det stör. Vissa gånger tar det kanske en sekund att komma vidare, men det är inte så störande.
Krolliljan
06-11-2007, 18:51
Skrev just ett inlägg om att det kan ta 10-15 sekunder ibland och dessutom att jag ramlar ur ibland. Dock inte idag, skrev jag och så ramlade jag ur.
Lilla Birka
06-11-2007, 19:20
CITAT (Krolliljan @ 06-11-2007, 18:51)  Skrev just ett inlägg om att det kan ta 10-15 sekunder ibland och dessutom att jag ramlar ur ibland. Dock inte idag, skrev jag och så ramlade jag ur.  Jag skulle vara glad om det "bara" tog 10-15 sek! Här tar det en minut! Och jag blir utkastad hur ofta som helst!  Det är Tele2 mobilt bredband som efter att jag "fått" turbo 3G fungerar så här dåligt. Jag måste nog byta leverantör.Just nu har jag ringt upp dem och hör en envis röst säja:"det är fortfarande samtal före, tack för att du väntar". Är det inte så man kan bli tokig!
Krolliljan
06-11-2007, 19:31
CITAT (Lilla Birka @ 06-11-2007, 19:20)  Jag har inte haft detta problemet innan. Det började för några veckor sedan. [attachment=9233:karine0908.gif][attachment=9234:angelette.gif]
Gudrun i Göteborg
06-11-2007, 19:36
Jag hade problem i söndags, tror jag det var. Nu funkar det, men tar en stund - ungefär lika lång som att göra mig en knäckebrödsmacka med ost - när jag skall byta tråd. Ibland går det fortare. Hinner bara plocka fram knäckebrödet.
Aqvakul
06-11-2007, 19:40
Förr klagade svenskarna på vädret. Numera klagar svenskarna på vädret och långsamma uppkopplingar. Kan man se det som en utveckling?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|