|
Full version: Tillbaka igen
Monica i Nässjö
20-10-2007, 08:21
Först tänkte jag att nä, jag vågar nog aldrig skriva nånting mer här. Men det är inte roligt att stå utanför och se fler och fler av ens vänner gå in för att ta del av gemenskapen så det är lika bra att krypa till korset. Och jag har ju bett om ursäkt för mina grodor. Det var absolut aldrig min mening att såra någon. De som känner mig vet att jag aldrig är sådan, tvärtom.
Så därför står jag nu i dörren, lite försynt, och frågar, får jag komma in? Är jag välkommen igen?
Margith
20-10-2007, 08:24
Självklart!
Kära Monkan....klart att du är välkommen in i gemenskapen. Jag skrev 2 inlägg på AOT som svar på din "bekännelse" men båda inläggen kom aldrig upp. Även där hälsade jag dig välkommen till Odla. Jag hoppas du ska trivas med oss
Irene_L
20-10-2007, 09:45
Välkommen in!!!
De é la klart!! Skönt att du kom tebaks..
Hej igen!
skogstroll
20-10-2007, 12:41
ibland är man ju inte på topp, alla har svackor och grodor!
Monica i Nässjö
20-10-2007, 12:57
 vad gulliga ni är! Var lite nervös  för att skriva först. Tänk om någon skulle säga, näe, du har gjort bort dig och kan gott stå kvar ute i kylan. Men nu behöver jag inte vara  längre. Roliga gubbar det här, finns det någon översättning på dem? Jag är inte riktigt säker på alla  men det är kanske bara att använda lite som man själv tycker?
Margith
20-10-2007, 13:23
Om du för muspekaren över gubben får du en förklaring till de flesta. Men jag (och jag tror att de allra flesta här) använder helt enkelt den gubbe som vi tycker har rätt "utseende" för att tolka vår sinnesstämning. Jag vet att en del tycker att de är fåniga (och det tyckte jag också från början) men med hjälp av dem har många missförstånd kunnat undvikas. Så använd de du som du själv tycker
Nån som skulle vilja förklara vad det här handlar om?
Och då menar jag inte diskussionen om glágubbarna.
För att inte dra igång en ny tjafstråd tycker jag att vi stannar här.
Det är bagateller det handlar om.......den som inte vet har inte missat något.
Ja det verkar ju riktigt bagatellartat att någon frågar om hon är välkommen tillbaka... Mvh Fenja
CITAT (monka @ 20-10-2007, 09:21)  Först tänkte jag att nä, jag vågar nog aldrig skriva nånting mer här. Men det är inte roligt att stå utanför och se fler och fler av ens vänner gå in för att ta del av gemenskapen så det är lika bra att krypa till korset. Och jag har ju bett om ursäkt för mina grodor. Det var absolut aldrig min mening att såra någon. De som känner mig vet att jag aldrig är sådan, tvärtom.
Så därför står jag nu i dörren, lite försynt, och frågar, får jag komma in? Är jag välkommen igen? Tyvärr, jag kan inte svara dej, har ingen aning om vad som hänt.
CITAT (Alba @ 20-10-2007, 15:38)  För att inte dra igång en ny tjafstråd tycker jag att vi stannar här.
Det är bagateller det handlar om.......den som inte vet har inte missat något. Haha du vet inte hur den mänskliga hjärna på forum fungerar... Sorry det kommer ej att stanna. Som som kungamördarsläktingen Ulf Adelssson en gång sade: Har man trampat i klaveret så ska man låta foten vara där, det blir lika mkt oväsen om man drar ut den.
Äsch! Vem trampar inte i klaveret ibland?!! Jag gör det ofta, och många andra har gjort det. Man kan inte hänga upp sig på misstolkningar hit och dit. Jag har ingen aning om vad just detta handlade om, och jag ger  i det. VÄLKOMMEN monka.
Jag har heller ingen aning om vad detta handlar om så jag kan bara säga att självklart är du välkommen här monka.
Monica i Nässjö
20-10-2007, 15:56
Ha, ha, det är inte så att jag har mördat någon eller så men det var jag som i ett inlägg på AoT pratade om att sålla bland tramsinlägg och att det där fanns mer experter. Precis det som du Berith citerade. I en annan tråd på Aot, som jag helt tar avstånd från, framkom det att flera blivit kränkta av de kommentarerna och därför bad jag om ursäkt. Mer än så var det inte och nu hoppas jag att vi kan glömma och gå vidare.
Jaha!  Ja det var inte lätt att räkna ut att en sak som skrevs där bads om ursäkt för här. Tack för att du förklarade.
Monica i Nässjö
20-10-2007, 16:23
Förlåt, jag hade så bråttom när jag skrev sista inlägget, stod med jackan på, på väg hem från jobbet, så jag missade hälften. Jag skulle också ha sagt att eftersom det sista tiden länkats friskt emellen båda forum så trodde jag att alla visste vad det handlade om. Därför förklarade jag mig inte. Nuså, tror jag det var allt  . (Lika stressad nu, middagen väntar  ) Jo, en sak till, om det är någon som fortfarande är jättenyfikna så kan ni läsa på AoT smått och gott.
Ophelia
20-10-2007, 16:52
Har ingen aning om något men här kan det gnistra med och det är väl sällan någon inte får vara med. Livet för fullt av upp- och nedgångar och vi är inte mer än människor. Wilkommen
kerstin z5-6
20-10-2007, 17:50
Bra du fortsätter skriva ! Har ingen aning om vad du syftar på
zaaritha
20-10-2007, 19:06
Monkan! Vad har du gjort "för ont"?
Blomstertanten
20-10-2007, 19:11
Men monka då ! Inte ska du känna så , klart du är lika välkommen här som alla andra! Det var ju faktiskt inte bara du som använde ett olyckligt ordval. Jag tycker du ska ha en stor eloge för att du för det första bad om ursäkt ifall nån tog illa upp och att du trots att du va lite "rädd" ändå kom hit och skrev det här inlägget !  Här ser du en som iband har en förmåga att trampa i klaveret  och som vill be dej om ursäkt för att du fick bära "hundhuvudet" för även det som andra uttryckt.  Välkommen !
Monica i Nässjö
20-10-2007, 19:55
CITAT (Blomstertanten @ 20-10-2007, 20:11)  Men monka då ! Inte ska du känna så , klart du är lika välkommen här som alla andra! Det var ju faktiskt inte bara du som använde ett olyckligt ordval. Jag tycker du ska ha en stor eloge för att du för det första bad om ursäkt ifall nån tog illa upp och att du trots att du va lite "rädd" ändå kom hit och skrev det här inlägget !  Här ser du en som iband har en förmåga att trampa i klaveret  och som vill be dej om ursäkt för att du fick bära "hundhuvudet" för även det som andra uttryckt.  Välkommen ! Tack, nu känner jag mig riktigt rörd  Tack snälla för de vänliga orden.
Blomstertanten
20-10-2007, 20:03
Jag kan hålla dej sällskap i skamvrån om du vill
KarinSKARA
21-10-2007, 12:28
CITAT (Blomstertanten @ 20-10-2007, 21:03)  Jag kan hålla dej sällskap i skamvrån om du vill  Då får väll jag krypa dit också en stund. Leare, surare, envisare Kärring än mig finns nog inte. När det bär iväg med mina tangenter. Det stormar ofta om mina trådar. INGEN bör be om ursäkt för en ÅSIKT man tror på.
Piccante
21-10-2007, 23:05
CITAT (KarinSKARA @ 21-10-2007, 13:28)  Då får väll jag krypa dit också en stund. Leare, surare, envisare Kärring än mig finns nog inte. När det bär iväg med mina tangenter. Det stormar ofta om mina trådar.
INGEN bör be om ursäkt för en ÅSIKT man tror på. Instämmer helt  Alltså inte att du är en le och sur kärring utan att man inte bör be om ursäkt för en åsikt man tror på Forum är ingen frimurareloge utan godkänner man villkoren som användare när man reggar sig och håller sig inom de anständighetskrav som finns så behöver man inte be andra om lov eller bli invald av någon tidigare medlem. Alla har rätt att vara här och bryter man mot reglerna så är det upp till moderatorerna att avgöra om man ska åka ut eller ej. en medlems vara eller inte vara ska inte avgöras av andra medlemmars godtycke.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|