Sidor: 1, 2
KURT
Nyligen gjordes ju AoT:s forum om och siten anpassades efter hur övriga siter som ägarna har ser ut. Nu kanske samma sak sker med Odla.nu?

http://resume.se/nyheter/2007/10/25/stampe...re-av/index.xml

Berith
Neej, det får vi verkligen inte tro! fear.gif
Alba
Fy vilket uppvaknande du gav oss Kurt.

Jag har precis varit in och läst på AOT och så återgår jag till detta trevliga mysiga forum. Vad får jag då se.....jo en artikel som gjorde mig ledsen. Kan inte vara möjligt tänkte jag.....men visst kan det vara det.
Var in och tittade på Familjeliv och Bröllopstorget och gillar verkligen inte upplägget.

Ja nu får framtiden utvisa vad som händer.

Berith
CITAT (Alba @ 25-10-2007, 10:15) *
---
Var in och tittade på Familjeliv och Bröllopstorget och gillar verkligen inte upplägget.
---

Neej, inte jag heller. crying.gif
aanderss
jag vill ha kvar forumet som de är
Gossen Ruda
Vem äger AoT då?
MariaS
Vill till Ingemar och göran rtfm.gif att detta ger de katten i nono.gif Det är nog med att albumen gjordes om thumbdown.gif no.gif fear.gif fear.gif angry.gif ranting.gif
Blomstertanten
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2007, 10:26) *
Vem äger AoT då?

Det är väl Bonniers som äger det !

För övrigt har jag svårt att tänka mej att forumet görs om helt igen, det var ju inte så länge sedan det gjordes !
Alba
Men då bestämde Ingemar och Göran. Det gör de inte längre.
Risken är att de som nu äger merparten vill likrikta sina forum, precis som Bonniers nu gör med AOT.

Men.....jag hoppas du har rätt BT.....det får inte hända.
aanderss
blir forumet stängt en 2 veckor för ombyggnad så tror jag att de kommer att tappa många medlemmar
Gossen Ruda
Man kan ju fråga sig varför dom säljer. Tröttnat eller för mycket att göra?
aanderss
de blev nog mer jobb än vad de räknat med
*Stintan*
Trist!
vindspel
Ska man behöva få reda på det genom att KURT hittat detta på en sajt.............
Upprörande att vi inte blivit informerade....... Det är väl ändå vi som är forumet........
Berith
CITAT (vindspel @ 25-10-2007, 10:59) *
Ska man behöva få reda på det genom att KURT hittat detta på en sajt.............
Upprörande att vi inte blivit informerade....... Det är väl ändå vi som är forumet........

Dom informerar oss nog när dom har nåt att informera oss om. Och vem vet, "dom nya" kanske förstår att vårt forum är bäst så dom andra görs om istället? Eller så får dom vara som dom är, olika.

Nyheten är ju från idag så det kommer nog info vad det lider. yes.gif
herkules
CITAT (vindspel @ 25-10-2007, 10:59) *

fast odla.nu är ju inte bara ett forum..
Cathis
CITAT (aanderss @ 25-10-2007, 10:20) *
jag vill ha kvar forumet som de är

Jag håller med. Vill också har kvar forumet som det är nu. Det fungerar ju utmärkt.
vindspel
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2007, 10:48) *

De tjänar ju en hacka på det. Så vad det med tradera också. De bygger upp en stor sajt och säljer för att tjäna pengar.
Monica i Nässjö
Jag känner mig som ett litet barn med föräldrar som flyttar till nya städer ideligen. Först måste man lämna sin gamla invanda skola. När man börjar trivas i sin nya klass så kommer hotet om en ny flytt. Jag känner mig lite vilsen.
snuffe
Jag kanske är paranoid; ska vi drabbas av riktad reklam ? Kan ägarna komma åt våra mailadresser, se vad vi skrivit om och på så sätt göra utskick ?
Jag är så utled på all reklam i min jobbmail och min brevlåda; mer vill jag inte ha.
Så synd att en kommersiell intressent tagit över denna sajt.
Berith
Men gör nu inte en höna av en fjäder! Vänta och se.
Bettis
confused.gif ja, det är väl bara att vänta och se crying.gif
Magdis
Ingen idé att ta ut nåt grämande i förskott. Jag hoppas verkligen att det inte kommer att bli så som Kurt tror. I så fall tror jag knappast jag orkar hänga kvar här längre.
aanderss
klart du orkar vara kvar. annars kommer många att sakna dig
Fenja
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2007, 10:48) *

Varken tröttnat eller för mycket att göra skulle jag tro, det handlar nog om en nätt liten försäljningssumma på miljoner eller så....
Mvh
Fenja
Krolliljan
Var inne och tittade på bröllopstorget och familjeliv och båda dessa forum har samma utseende. -fear-.gif
Jag gillar Odlas utseende och finesser.
Kanske man ska reagera innan något görs. unsure.gif
aanderss
CITAT (Krolliljan @ 25-10-2007, 12:40) *
Var inne och tittade på bröllopstorget och familjeliv och båda dessa forum har samma utseende. -fear-.gif
Jag gillar Odlas utseende och finesser.
Kanske man ska reagera innan något görs. unsure.gif

jag håller med dig
Pirum
Finns ingen anledning att måla fan på väggen. Odla har varit kommersiellt, reklam har funnits tidigare, bara en dåraktig köpare skulle göra om forumets utseende.
Piccante
Tråkigt om forumet går och blir mer anonymt nu sad.gif förut var det ju lätt för oss som bytte nick att bara skicka ett pm till admin och be snällt och de skrev själva i trådar här och frågade hur forumanvändarna ville att forumet skulle se ut och fungera. Undrar vem som kommer stå för drift och underhåll efter försäljningen? kommer det bli en gemensam IT-avdelning som sköter det företagets andra sajter med tro? Kommer nog tappa mycket av kontakten mellan admin och användare.
Tosan
Många av oss hänger ju inte bara här utan åxå på AoT, vi har ju blivit rejält uppskrämda nu... fear.gif
Men Göran och Ingemar har säkert inte undgått vårat hårsliteri och ser kanske till att vi inte blir överkörda här åxå.
aanderss
CITAT (Tosan @ 25-10-2007, 12:54) *
Många av oss hänger ju inte bara här utan åxå på AoT, vi har ju blivit rejält uppskrämda nu... fear.gif
Men Göran och Ingemar har säkert inte undgått vårat hårsliteri och ser kanske till att vi inte blir överkörda här åxå.

ja de hoppas jag
KURT
Samma information från en annan mediegranskare:

http://dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_m...?version=130103
Piccante
CITAT (KURT @ 25-10-2007, 12:59) *
Samma information från en annan mediegranskare:

http://dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_m...?version=130103

Mediakoncernen Stampen är familjen Hjörnes tidningsimperium, bland annat äger de Göteborgs posten, Bohuslänningen, Hallandsposten mfl. Lite udda med en trädgårdssajt i den koncernen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Stampen_%28f%...6retagsgrupp%29
KURT
CITAT (Markus_H @ 25-10-2007, 12:15) *
Mediakoncernen Stampen är familjen Hjörnes tidningsimperium, bland annat äger de Göteborgs posten, Bohuslänningen, Hallandsposten mfl. Lite udda med en trädgårdssajt i den koncernen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Stampen_%28f%...6retagsgrupp%29

Ämnet i sig har numera ingen betydelse. Det är de unika besökarsiffrorna som är intressanta. Sedan kan man sälja samma reklamplats till någorlunda liknande ställen, och företagen når på så sätt många fler personer. Och för att praktiskt administrera det, så är det ju bra om alla ställen använder samma teknik. Sedan kan de ha olika färger.
Krolliljan
Det finns risk för den synkroniseringen, anser jag.

En av avdelingarna på Familjeliv heter Bröllopstorget. Där står det:
BRÖLLOPSTORGET
Forum för bröllopsplanerande, inläggen hamnar även under Bröllopstorgets webbplats

Vad jag undrar är om de kan länka ihop forumen utan att de har samma uppbyggnad och funktioner -fear-.gif
KarinSKARA
Jag håller ju för fasen på att packa ännu!!!
Skall jag inte få packa upp här heller???
-cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
Nej det blir nog att behålla allt i lådor, ett tag till och invänta mer besked först.
KURT
Det finns ju lyckade exempel på företag som driver flera forum parallellt med samma teknik och utseende t ex fotosidan.se utsidan.se & sysidan.se . Som alla drivs av samma företag, men där sätter man verkligen forumet i centrum, och inte kringaktiviteterna.

CITAT (KarinSKARA @ 25-10-2007, 12:31) *
Jag håller ju för fasen på att packa ännu!!!
Skall jag inte få packa upp här heller???
-cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
Nej det blir nog att behålla allt i lådor, ett tag till och invänta mer besked först.

När det gäller nättjänster som fotoalbum, blogg & e-post och liknande så är det alltid en god orsak att välja en STOR internationell distributör, det brukar i längden vara det stabilaste.
Ciczi
vi får hoppas att vi får ha kvar vårt forum som vi har det idag.

Ciczi

som inte är impad av BT
Betty
CITAT (KURT @ 25-10-2007, 10:07) *
Nyligen gjordes ju AoT:s forum om och siten anpassades efter hur övriga siter som ägarna har ser ut. Nu kanske samma sak sker med Odla.nu?

http://resume.se/nyheter/2007/10/25/stampe...re-av/index.xml

-fear-.gif -fear-.gif -fear-.gif fear.gif
Skräms inte så där!
Gudrun i Göteborg
Fortsätter Snuffes tankegångar...

Med tanke på det som sägs om Facebook, att de äger alla bilder o all information som läggs ut där, så funderar jag på om jag klickade "Ja" utan att läsa när jag blev med i odla.nu... confused.gif unsure.gif
Betty
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 25-10-2007, 19:46) *
Fortsätter Snuffes tankegångar...

Med tanke på det som sägs om Facebook, att de äger alla bilder o all information som läggs ut där, så funderar jag på om jag klickade "Ja" utan att läsa när jag blev med i odla.nu... confused.gif unsure.gif

Nu är det ju så många år sen jag blev medlem så jag kan helt omöjligt komma ihåg vad jag svarade ja på, jag antar att det var Användarvillkoren Vill man inte godkänna dem så bör man inte registrera sig som medlem. Jag har just lusläst villkoren och kan ingenstans där se att nån annan än jag själv äger mina bilder och där står tydligt att jag själv ansvarar för det jag skriver.
Gudrun i Göteborg
Tack Betty. Jag läste villkoren också nu. De verkar ju vara helt OK.

Jag blev lite stirrig när jag hade på Rapport o att man talade om Facebook där. Då skrev jag inlägget.

Netha
Ja då kan man bara vänta å se om det sker någon förändring i forumet... men...hoppas INTE det gör.

I övrigt så vet vi väl alla att man inte startar och jobbar med en sajt, om den inte ger pengar.
Vem jobbar väl utan lön?
Pirum
Klart man kan ha en sajt utan att den ger pengar? Jag har väl, tja, 3st. Men då lägger jag givetvis inte jättemycket tid på dem, bara några få timmar per vecka. Har även haft ett par forum som haft ungefär lika många funktioner som odla.nu, det tar inte mycket tid att administrera - förutom att gallra bort inlägg om man har många korkade användare.

Tillägg, jag inser att du skriver "jobbar", men man kan jobba med saker utan att ha det som heltidsarbete, det är väldigt få forum som drivs som heltidsarbeten, de flesta drivs av entusiaster, hobbyanvändare, etc.
Netha
CITAT (Pirum @ 25-10-2007, 22:04) *
Klart man kan ha en sajt utan att den ger pengar? Jag har väl, tja, 3st. Men då lägger jag givetvis inte jättemycket tid på dem, bara några få timmar per vecka. Har även haft ett par forum som haft ungefär lika många funktioner som odla.nu, det tar inte mycket tid att administrera - förutom att gallra bort inlägg om man har många korkade användare.

Tillägg, jag inser att du skriver "jobbar", men man kan jobba med saker utan att ha det som heltidsarbete, det är väldigt få forum som drivs som heltidsarbeten, de flesta drivs av entusiaster, hobbyanvändare, etc.

Kanske var jag lite otydlig... menade en som t.ex Odla.nu... som ju inte är av privat karaktär
utan av kommersiell typ.
Göran Carlsson, Odla.nu
Hej Alla!

Jag har läst igenom tråden och förstår att ni är oroliga att saker och ting ska förändras. Det var inte vår mening att skrämmas! wink.gif Vi har inte planerat några ändringar i forumet så det behöver ni inte vara oroliga för. Vi kommer att driva Odla.nu på samma sätt som tidigare. Det kommer säkert att bli vissa förändringar på Odla.nu framöver, förhoppningsvis till det bättre, men det hade det blivit även om vi hade fortsatt själva. Den stora fördelen nu är att vi får mycket större möjligheter med ett stort medieföretag som delägare.
aanderss
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 25-10-2007, 22:35) *
Hej Alla!

Jag har läst igenom tråden och förstår att ni är oroliga att saker och ting ska förändras. Det var inte vår mening att skrämmas! wink.gif Vi har inte planerat några ändringar i forumet så det behöver ni inte vara oroliga för. Vi kommer att driva Odla.nu på samma sätt som tidigare. Det kommer säkert att bli vissa förändringar på Odla.nu framöver, förhoppningsvis till det bättre, men det hade det blivit även om vi hade fortsatt själva. Den stora fördelen nu är att vi får mycket större möjligheter med ett stort medieföretag som delägare.

så du o ingemar kommer att fortsätta att driva sajten men med en annan ägare bara?
Irene_L
thanks.gif Göran för att du svara på våra frågor! Du och Ingemar är toppen rose.gif
MariaS
Tack Göran yahoo.gif smiley_small_hug.gif för det svaret
Göran Carlsson, Odla.nu
Ja, precis som vanligt!

CITAT (aanderss @ 25-10-2007, 22:37) *
så du o ingemar kommer att fortsätta att driva sajten men med en annan ägare bara?

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon