Full version: En personlig fråga
Sidor: 1, 2
Tosan
CITAT (anneli85 @ 01-11-2007, 13:47) *
En självklar vikare. Sen har vi ett problem i vårt hushåll, min sambo sätter alltid rullen med änden inåt väggen, det känns helt fel för mig så jag vänder den. Vad tycker ni är rätt? Våran rulle åker fram o tillbaka flera gånger per dag p.g.a. detta laugh.gif , kan inte göra annat än att garva åt det.

Självklart ska änden va utåt så man kan dra ner och riva av. Ta det från ett proffs smile.gif
Inga från Närke
”Netha skrev så här”:
Då har du högre toleransnivå än jag.Tål inte ens att någon snyter sig i min närhet... sånt gör man diskret på toaletten el iaf inte när man är i ett sällskap.
Ännu värre... en som snyter sig i papper/pappersnäsduk och sedan stoppar det i fickan... Uäääck

”Trädgårdsflanören citerade och svarade så här”:
CITAT (Netha @ 29-10-2007, 23:06)
Ännu värre... en som snyter sig i papper/pappersnäsduk och sedan stoppar det i fickan... Uäääck

Svar på sådant. -Så du är en sån som går omkring med snor i fickorna.

Här blev det en missförståelse mellan Netha och Trädgårdsflanören och det kan man förstå efter det svaret hon fick, trodde att h’*n menade henne personligen och då har man väl rätt att svara som man Netha gjorde inget innan h*n förklarade i sitt sista inlägg se längre ner

”Netha citerade inlägget som jag hoppat över och frågade så här”:
?
Kan du förklara hur du menar?

”Trädgårdsflanören citerade detta och svarade så här”:
Är det så svårt? Du snyter dig i en pappersnäsduk.Stoppar sedan den i fickan...
Vad har du då i fickan??

”Netha citerade igen och svarade så här”:Är du läskunnig?

”Trädgårdsflanören svarade”:Helt analfabet, men skrivkunnig.

”Hoppade över ett svar från Netha men kopierat in det Trädgårdsflanören skrev”:Inget angrepp mot dig Netha, men ett svar på ditt inlägg att det är ännu värre med de som snyter sig i papper/pappersnäsduk och sedan stoppar det i fickan...

Hörde kommentaren -Så du är en sån som går omkring med snor i fickorna. en gång, när vi stod samlade i en foalje och en snöt sig ordentligt och sedan stoppade tillbaka sin näsduk i fickan.

--------------------------------------------
Så jag tycker att du Netaave skall be Netha om ursäkt för ditt påhopp. För om du läser så kunde det missförstås att Netha går omkring med snoriga pappersnäsdukar i fickan fast hon skrev att det var det värsta hon visste därför ifrågasatte hon Trädgårdsflanörens svar.

Detta blev långt men jag tycker inte om när man behandlar oskyldiga felaktigt.

Sedan som svar på själva utgångstråden. Jag är skrynklare.
AnitaO
CITAT (Betty @ 01-11-2007, 13:55) *
/..../
Att säga till en annan medlem på ett öppet forum att hon är så himla sarkastisk och överlägsen - det tycker jag är elakt! mad.gif

Nu börjar det visst bli trångt i glashuset.
Det är visst fler som har ett "förlåtande minne".
anneli85
CITAT (Tosan @ 01-11-2007, 15:33) *
Självklart ska änden va utåt så man kan dra ner och riva av. Ta det från ett proffs smile.gif

Ska genast visa sambon detta!!
Tosan
CITAT (anneli85 @ 02-11-2007, 11:26) *
Ska genast visa sambon detta!!

Gör det smile.gif På jobbet kan jag byta ett tjugotal rullar på en dag om det vill sig illa, så hälsa att jag vet hur det ska göras giggle.gif
Betty
CITAT (AnitaO @ 02-11-2007, 05:26) *
Nu börjar det visst bli trångt i glashuset.
Det är visst fler som har ett "förlåtande minne".

Visst, jag brukar tidigare skylla mitt dåliga minne på Alz.-light men numera, sen i somras, skyller jag på åldern. biggrin.gif
Du har inte lust att ge nån förklaring till din insinuation? g.gif
AnitaO
CITAT (Betty @ 02-11-2007, 11:41) *
Visst, jag brukar tidigare skylla mitt dåliga minne på Alz.-light men numera, sen i somras, skyller jag på åldern. biggrin.gif
Du har inte lust att ge nån förklaring till din insinuation? g.gif

Vill minnas att du gick till försvar vid en "offentlig hängning" här på forumet för några månader sedan.
Tråden är borttagen tror jag.
Betty
CITAT (AnitaO @ 02-11-2007, 12:59) *
Vill minnas att du gick till försvar vid en "offentlig hängning" här på forumet för några månader sedan.
Tråden är borttagen tror jag.

Aha! idea.gif jag tror jag har kommit på vad du menar! Fick fundera där en stund... Avslöjandet av bluffreserven!!? Eller hur? Vill minnas att även du använde en hel del hårda ord den gången - så jag får väl säga: Välkommen in i glashuset till dig med, här finns gott om plats! wink.gif
Jag hittar inte den där tråden jag heller så du har nog rätt i att den troligen är borttagen.
AnitaO
CITAT (Betty @ 02-11-2007, 15:18) *
/.../
så jag får väl säga: Välkommen in i glashuset till dig med, här finns gott om plats! wink.gif

Jag kan sitta i mitt glashus för jag har inte kastat nån sten, eller hur wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon