|
MMMM, ni läste rätt!!!! Viker ni pappret eller skrynklar ni pappret när ni uträttat era behov?  Själv så är jag en skrynklare
Farbror Blå
29-10-2007, 22:19
en sån skitsak att prata om
CITAT (Farbror Blå @ 29-10-2007, 22:19)  en sån skitsak att prata om hahahahahahaha
Bettson
29-10-2007, 22:23
ill jag inte avslöja, men jag tillhär dom som sätter i ny rulle toapapper när den gmala tagit slut. Även om någon annan före mig lämnat den gamla rullen i hållaren och ställer den nya rullen på golvet, på tvättstället eller på något annat ställe där den inte skall vara. Känns lite som om det är min uppgift i livet eftersom så få rullar sitter i hållaren Alla duger vi till något
aanderss
29-10-2007, 22:25
tja säg de
CITAT (Bettson @ 29-10-2007, 22:23)  ill jag inte avslöja, men jag tillhär dom som sätter i ny rulle toapapper när den gmala tagit slut. Även om någon annan före mig lämnat den gamla rullen i hållaren och ställer den nya rullen på golvet, på tvättstället eller på något annat ställe där den inte skall vara. Känns lite som om det är min uppgift i livet eftersom så få rullar sitter i hållaren Alla duger vi till något  är en rullbytare jag med.. jag fattar inte bara .... hur svårt är det att byta rulle och kasta den tomma!!!!!
tror familjen är dåligt fostrad, dom har stora problem med bytet.
Hannele
29-10-2007, 22:27
Jag gör som Jan Myrdal.
CITAT (Bettson @ 29-10-2007, 22:23)  ill jag inte avslöja, men jag tillhär dom som sätter i ny rulle toapapper när den gmala tagit slut. Även om någon annan före mig lämnat den gamla rullen i hållaren och ställer den nya rullen på golvet, på tvättstället eller på något annat ställe där den inte skall vara. Känns lite som om det är min uppgift i livet eftersom så få rullar sitter i hållaren Alla duger vi till något   Det gör jag med (yrkesskada) överallt utom hemma  Men jag tror det beror på att jag inte riktigt gillar vår rullhållare och placeringen på den...
Bettson
29-10-2007, 22:29
CITAT (pejori @ 29-10-2007, 22:26)  Tror nog inte bara det är familjen. På arbetsplatser, hos vänner och bekanta. Likadant överallt. Det är alltså vi som är den hemliga rullbytarklubben
Byter alltid i rullhållaren... men använder aldrig den rullen.
CITAT (Bettson @ 29-10-2007, 22:29)  Tror nog inte bara det är familjen. På arbetsplatser, hos vänner och bekanta. Likadant överallt. Det är alltså vi som är den hemliga rullbytarklubben  måste va så ja
Bettson
29-10-2007, 22:31
CITAT (Netha @ 29-10-2007, 22:29)  Byter alltid i rullhållaren... men använder aldrig den rullen.  Där fick du till det va
CITAT (Netha @ 29-10-2007, 22:29)  Byter alltid i rullhållaren... men använder aldrig den rullen.  men netha då...det lät kryptiskt...för du har väl inte en "privat" rulle under armen när du ska på huset?
CITAT (pejori @ 29-10-2007, 22:32)  men netha då...det lät kryptiskt...för du har väl inte en "privat" rulle under armen när du ska på huset?  Hehee... nää... ingen under armen  ... men några st på rullvagnen till vänster om stolen.
Bettson
29-10-2007, 22:45
CITAT (Netha @ 29-10-2007, 22:34)  Hehee... nää... ingen under armen  ... men några st på rullvagnen till vänster om stolen.   CITAT (Bettson @ 29-10-2007, 22:45)  Trodde det var något syftningsfel eller så.........
Bettson
29-10-2007, 22:50
Är det så lyhört så finns det annat som man hellre vill ska var tyst. Har en bekant som ringer mig varje gång han är på skithuset och han använder högtalartelefonen på sin bärbara. Det finns saker jag inte vill höra. Dessutom så har han den otroligt dåliga smaken att ringa mitt i mitt förmiddagskaffe
CITAT (Bettson @ 29-10-2007, 22:50)  Är det så lyhört så finns det annat som man hellre vill ska var tyst. Har en bekant som ringer mig varje gång han är på skithuset och han använder högtalartelefonen på sin bärbara. Det finns saker jag inte vill höra. Dessutom så har han den otroligt dåliga smaken att ringa mitt i mitt förmiddagskaffe   tror han kör med "skitsnack" jag
Bettson
29-10-2007, 22:55
CITAT (pejori @ 29-10-2007, 22:53)  Blandat med meninguppehåll, stönande, plumsande och skvalande. Right.... så aptiligt så
CITAT (pejori @ 29-10-2007, 22:46)  e ju inte pga inte "hörs"...men de ligger ju på rätt sida, så att säga.
CITAT (Bettson @ 29-10-2007, 22:55)  Blandat med meninguppehåll, stönande, plumsande och skvalande. Right.... så aptiligt så  har du berättat hur det låter för honom??? han kanske inte är medveten om att det låter som du står brevid honom?
CITAT (Bettson @ 29-10-2007, 22:50)  Är det så lyhört så finns det annat som man hellre vill ska var tyst. Har en bekant som ringer mig varje gång han är på skithuset och han använder högtalartelefonen på sin bärbara. Det finns saker jag inte vill höra. Dessutom så har han den otroligt dåliga smaken att ringa mitt i mitt förmiddagskaffe  Nämen Fy så äckligt!!! Det finns säkert ett namn/definition , på syndromet han lider av. Jag skulle iaf utan tvekan alltid bara avsluta samtalet utan en enda förklaring... där går min gräns för tolerans... eller ... den går nog långt före.
CITAT (Netha @ 29-10-2007, 23:00)  Nämen Fy så äckligt!!! Det finns säkert ett namn/definition , på syndromet han lider av. Jag skulle iaf utan tvekan alltid bara avsluta samtalet utan en enda förklaring... där går min gräns för tolerans... eller ... den går nog långt före.  mmm....jag skulle nog säga till honom att "ring när du skitit färdigt, jag äter nu"...eller nått
D¨å har du högre toleransnivå än jag. Tål inte ens att någon snyter sig i min närhet... sånt gör man diskret på toaletten el iaf inte när man är i ett sällskap. Ännu värre... en som snyter sig i papper/pappersnäsduk och sedan stoppar det i fickan... Uäääck
CITAT (Netha @ 29-10-2007, 23:06)  D¨å har du högre toleransnivå än jag. Tål inte ens att någon snyter sig i min närhet... sånt gör man diskret på toaletten el iaf inte när man är i ett sällskap. Ännu värre... en som snyter sig i papper/pappersnäsduk och sedan stoppar det i fickan... Uäääck  tycker det är värre när folk snyter sig i fingrarna eller petar näsan i bilkön
Kan hålla med där också... mår sååå jäkla illa när jag ser t.ex taxichaffisar med halva pekfingret i näsan...inte så spec ovanlig syn vare sig här el på andra orter.
Bettson
29-10-2007, 23:31
CITAT (pejori @ 29-10-2007, 23:02)  mmm....jag skulle nog säga till honom att "ring när du skitit färdigt, jag äter nu"...eller nått Jo tack, har prövat den varianten. Fick svaret att han var en så upptagen man att han var tvungen att utnyttja improduktiv tid. Förmodligen så visste han inte hur det lät. Så en dag lyckades jag ringa honom när HAN åt frukost. Visserligen så kunde jag inte tänka mig att göra på samma sätt som honom, men nästan. ( jag vill inte att någon ska hära mig på toaletten alls) Hade en tandbortsmugg som jag strilade i toaletten, försökte stöna lite i samtalet och avslutade med att spola toaletten och öppna handfatskranarna. Sitter du på skithuset vrålade han? Ja sa jag. Måste utnyttja min tid.....har mycket att göra du vet. Efter det så ringer han fortfarande när han är på toaletten men han försöker maskera det hela lite. Tror han är ljudlös, fast det kan han ju tro.  amsagor säger jag bara. Tror nog att det är dags för nästa uppfostringsfas kanske. Undrar vad jag ska hitta på då. Det bästa är när de faller i sin egen grop.
Sailor Pluto
30-10-2007, 13:46
Toapapper, vad är det för något ? Obs! Skämt!
Muslimer använder inget toapapper alls. De äter med höger hand och torkar sig med vänster...
CITAT (Netha @ 29-10-2007, 22:29)  Byter alltid i rullhållaren... men använder aldrig den rullen.  Och jag gissade på Norrbottenskuriren
Eva-Helene
30-10-2007, 14:02
Jag viker, snyggt och prydligt. Måste ju ha nåt att göra medan jag "gör ifrån mig"! Medan barnen bodde hemma sorterade jag smutskläder då....
hahahaha....va rolig ni är allihopa
Hannele
31-10-2007, 16:00
CITAT (Netha @ 29-10-2007, 23:06)  Ännu värre... en som snyter sig i papper/pappersnäsduk och sedan stoppar det i fickan... Uäääck  Bättre att kasta på gatan. eller spotta direkt där så jag tramparpå det.. Människor är superäckliga och sloskar överallt inomhus också, gärna blandat med snus..
netaave
31-10-2007, 16:11
Viker också, men innan dess har jag dammat lite, torkat undersidan på tvärttstället, sköljt tvålhållaren m.m.
Trädgårdsflanören
31-10-2007, 23:12
CITAT (Netha @ 29-10-2007, 23:06) Ännu värre... en som snyter sig i papper/pappersnäsduk och sedan stoppar det i fickan... UäääckSvar på sådant. -Så du är en sån som går omkring med snor i fickorna.
CITAT (Trädgårdsflanören @ 31-10-2007, 23:12)  CITAT (Netha @ 29-10-2007, 23:06) Ännu värre... en som snyter sig i papper/pappersnäsduk och sedan stoppar det i fickan... UäääckSvar på sådant. -Så du är en sån som går omkring med snor i fickorna.  ?Kan du förklara hur du menar?
Trädgårdsflanören
31-10-2007, 23:24
CITAT (Netha @ 31-10-2007, 23:21)  ? Kan du förklara hur du menar? Är det så svårt? Du snyter dig i en pappersnäsduk. Stoppar sedan den i fickan... Vad har du då i fickan??
CITAT (Trädgårdsflanören @ 31-10-2007, 23:24)  Är det så svårt? Du snyter dig i en pappersnäsduk. Stoppar sedan den i fickan... Vad har du då i fickan?? Är du läskunnig?
Trädgårdsflanören
31-10-2007, 23:27
CITAT (Netha @ 31-10-2007, 23:24)  Är du läskunnig? Helt analfabet, men skrivkunnig.
CITAT (Trädgårdsflanören @ 31-10-2007, 23:27)  Helt analfabet, men skrivkunnig. Var nu lagom putslustig.... men kan du förklara varför du skrev som du gjorde? Eller är det för komplicerat?
Trädgårdsflanören
31-10-2007, 23:42
Inget angrepp mot dig Netha, men ett svar på ditt inlägg att det är ännu värre med de som snyter sig i papper/pappersnäsduk och sedan stoppar det i fickan...
Hörde kommentaren -Så du är en sån som går omkring med snor i fickorna. en gång, när vi stod samlade i en foalje och en snöt sig ordentligt och sedan stoppade tillbaka sin näsduk i fickan.
Gudrun i Göteborg
31-10-2007, 23:47
Jag har inte tid att vika. Det går så fort. Änna
CITAT (pejori @ 29-10-2007, 22:26)  Jag är skrynklare och byter sällan rulle när jag tagit det sista Men rullarna finns på en rull-hållare intill toastolen så jag försätter ingen i en jobbig situation i alla fall
Jag är en självklar vikare.
Blomstertanten
01-11-2007, 13:06
CITAT (Bettson @ 29-10-2007, 22:23)  ill jag inte avslöja, men jag tillhär dom som sätter i ny rulle toapapper när den gmala tagit slut. Även om någon annan före mig lämnat den gamla rullen i hållaren och ställer den nya rullen på golvet, på tvättstället eller på något annat ställe där den inte skall vara. Känns lite som om det är min uppgift i livet eftersom så få rullar sitter i hållaren Alla duger vi till något  Skönt att veta att man inte är ensam !! Har tagit det som min livsuppgift , fast måste erkänna att här hemma sitter rullen inte i hållaren ! Men beror på att den bara ramlar ner igen , så efter att ha satt i den sjuttioelva gånger så har jag gett upp
netaave
01-11-2007, 13:13
CITAT (Netha @ 31-10-2007, 23:33)  Var nu lagom putslustig.... men kan du förklara varför du skrev som du gjorde? Eller är det för komplicerat? Netha är inte här så ofta nu för tiden men märker en klar skillnad på dina inlägg sedan Felix matte-tiden och undrar Varför är du så otrevlig? Gäller dina svar över lag inte bara i den här tråden. Så himla sarkastisk och överlägsen.
anneli85
01-11-2007, 13:47
En självklar vikare. Sen har vi ett problem i vårt hushåll, min sambo sätter alltid rullen med änden inåt väggen, det känns helt fel för mig så jag vänder den. Vad tycker ni är rätt? Våran rulle åker fram o tillbaka flera gånger per dag p.g.a. detta  , kan inte göra annat än att garva åt det.
CITAT (netaave @ 01-11-2007, 13:13)  Netha är inte här så ofta nu för tiden men märker en klar skillnad på dina inlägg sedan Felix matte-tiden och undrar Varför är du så otrevlig? Gäller dina svar över lag inte bara i den här tråden. Så himla sarkastisk och överlägsen. Ursäkta att jag bara skriver det här rakt ur hjärtat utan att sätta mig på händerna först och tänka efter före: Men herregud netaave! Varför skriver du det här inlägget över huvud taget? Så elakt! Vad var det bra för?
Sansar mig lite ... 1. Som upplysning netaave: Läs inlägget näst längst ner på förra sidan (sid 2 i den här tråden) - Där får du svaret på varför Netha uttryckte sig så där. Om du sen läser inlägget högst uppe på den här sidan så får du veta varför Trädgårdsflanören skrev som han gjorde. No hard feelings dem emellan efter det inlägget. 2. Hur ofta eller sällan Netha är här på forumet "nu för tiden" kan väl inte du uttala dig om! 3. Kasta inte sten i glashus säger jag bara när det kommer till att vara otrevlig. Jag minns bråket för kring ett år sen - där du var väldigt otrevlig mot en ny medlem - det handlade om pyssel/smycken... minns du? 4. Att säga till en annan medlem på ett öppet forum att hon är så himla sarkastisk och överlägsen - det tycker jag är elakt!
netaave
01-11-2007, 14:58
CITAT (Betty @ 01-11-2007, 13:55)  Ursäkta att jag bara skriver det här rakt ur hjärtat utan att sätta mig på händerna först och tänka efter före: Men herregud netaave! Varför skriver du det här inlägget över huvud taget? Så elakt! Vad var det bra för?
Sansar mig lite ... 1. Som upplysning netaave: Läs inlägget näst längst ner på förra sidan (sid 2 i den här tråden) - Där får du svaret på varför Netha uttryckte sig så där. Om du sen läser inlägget högst uppe på den här sidan så får du veta varför Trädgårdsflanören skrev som han gjorde. No hard feelings dem emellan efter det inlägget. 2. Hur ofta eller sällan Netha är här på forumet "nu för tiden" kan väl inte du uttala dig om! 3. Kasta inte sten i glashus säger jag bara när det kommer till att vara otrevlig. Jag minns bråket för kring ett år sen - där du var väldigt otrevlig mot en ny medlem - det handlade om pyssel/smycken... minns du? 4. Att säga till en annan medlem på ett öppet forum att hon är så himla sarkastisk och överlägsen - det tycker jag är elakt!  Men nu var det hur hon skrivit i den här tråden och i tvättnötstråden som jag reagerade över. Och NEJ det minns jag ej så det kan nog inte ha varit så farligt, brukar inte vara otrevlig.
CITAT (netaave @ 01-11-2007, 14:58)  Men nu var det hur hon skrivit i den här tråden och i tvättnötstråden som jag reagerade över. Och NEJ det minns jag ej så det kan nog inte ha varit så farligt, brukar inte vara otrevlig. Det framgick inte i ditt tidigare inlägg i den här tråden att du avsåg tvättnötstråden. Jag har nu kollat de tre inlägg hon gjorde i den tråden och kan inte med mina ögon se att hon varit vare sig otrevlig, sarkastisk eller överlägsen där. Så praktiskt att ha ett så förlåtande minne... Jag försöker att vara rädd om min energi, försöker undvika energistjuvar, så jag släpper diskussionen mellan dig och mig här nu Neta, den här tråden handlar i grunden om helt andra saker. Förlåt att vi lånade tråden en stund Helén.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|