Sidor: 1, 2
Berith
Och jag fattade nog fel med Nethas prat om länk där uppe. Trodde hon menade den länken jag la in, den till porrsidan. Men hon kanske menade länken som finns i andreas28gbgs inlägg...?? Den adresslänken (som ju inte funkade utan man fick rätta själv) hade jag missat. Tack för varningen Bettson.

Men är det verkligen ett spaminlägg? Med alla dom stavfelen, och grammatiska tveksamheterna? Jag inbillar mej att spam skickas "maskinellt" ut till hela världen? Som dom där som brukadr poppa upp i Ört-avdelningen. Och som det där på engelska som fanns här för ett tag sen, och som jag hittade på en massa sidor världen över. Det var ju "tydligt" ett spam. Men det här...?
vindspel
Usch, så skrev jag ett svar här och så försvann det för att jag glömt att logga in slap.gif
Det blir en kort version nu.
Kanske denna man sökt på skatt/svenska kyrkan i googles och tyckt att vi på forumet var okristliga. Kan verka lite krasst att dikutera om man vill vara med i svenka kyrkan beroende på hur mycket man vill betala.
Vet inte hur det är med Jehovas nu men förr betalade i alla fall 10% av sin inkomst till sin kyrka.
Var och en får ju tänka och göra som den vill fortfarande hoppas jag yes.gif
niklaswik
CITAT (vindspel @ 04-11-2007, 09:26) *
Vet inte hur det är med Jehovas nu men förr betalade i alla fall 10% av sin inkomst till sin kyrka.

Nåt som gäller dom allra flesta (om inte alla) frikyrkorna i landet, även år 2007....
Ralf
CITAT (Berith @ 03-11-2007, 21:45) *
Så inlägget var bara för att lura oss??

Sånt har väl du aldrig gjort Berith??
Netha
CITAT (Berith @ 04-11-2007, 08:05) *
Och jag fattade nog fel med Nethas prat om länk där uppe. Trodde hon menade den länken jag la in, den till porrsidan. Men hon kanske menade länken som finns i andreas28gbgs inlägg...?? Den adresslänken (som ju inte funkade utan man fick rätta själv) hade jag missat. Tack för varningen Bettson.

Men är det verkligen ett spaminlägg? Med alla dom stavfelen, och grammatiska tveksamheterna? Jag inbillar mej att spam skickas "maskinellt" ut till hela världen? Som dom där som brukadr poppa upp i Ört-avdelningen. Och som det där på engelska som fanns här för ett tag sen, och som jag hittade på en massa sidor världen över. Det var ju "tydligt" ett spam. Men det här...?

Nej... du fattade inte fel... den andra länken hade jag öht inte lagt märke till.
Netha
Utan att jag kan förstå.. så dubblades inlääget... tar bort ett. smile.gif
|Birgitta|
*raderat*
lissa
Helt tydligt har alla bara har sett bilder på människor som "säges" vara från staden där man själv bor...lite lustigt, har aldrig sett något sånt förut- rolleyes.gif
Och helt plötsligt hade jag 3 stora pop-up annonser, förmodligen kom dom också från initiativintagaren till den här länkens web nono.gif
Tezzla
CITAT (niklaswik @ 04-11-2007, 16:16) *
Nåt som gäller dom allra flesta (om inte alla) frikyrkorna i landet, även år 2007....

Att ge tionde är frivilligt. Och jag skulle tro att det är så i alla frikyrkor. Hur Jehovas vittnen funkar vet jag inte, men de ingår ju inte heller i den traditionella typen av kristen frikyrka.
Berith
CITAT (Netha @ 04-11-2007, 22:14) *
Nej... du fattade inte fel... den andra länken hade jag öht inte lagt märke till.

Aha, ok... Ja då förstod jag nog inte dina inlägg. Men strunt i det, man kan inte förstå allt. tummenupp.gif
Gossen Ruda
Skönt att få ett skratt på måndag morron med tanke på ursprungsinlägget. rotfl.gif
Undrar om ens dåren som skrivit det tror på det?
Blomstertanten
CITAT (Gossen Ruda @ 05-11-2007, 08:04) *
Skönt att få ett skratt på måndag morron med tanke på ursprungsinlägget. rotfl.gif
Undrar om ens dåren som skrivit det tror på det?

Det skulle inte förvåna mej ett dugg !!!!
Finns så mycket konstigt i vår herres hage giggle.gif
niklaswik
CITAT (|Birgitta| @ 04-11-2007, 23:02) *
Verkligen? Källa?

Källa är mycket pålitlig dock inte helt aktuell. Min kompis (som jag nu inte har så mycket kontakt med dock) berättade för mig 2004 om det här. Hans fosterpappa är pastor i en församling som ligger i facket "Livets ord-anhängare". Det framkom att dom tog 10% av sina egna löner plus 10% av min kompis' barnbidrag/studiebidrag. Alltså det var helt frivilligt från hans sida också men en aning galet i mina ögon...

Har även en nära släkting som är mycket aktiv i den lokala pingstförsamlingen som berättat om tillfällen då dom fått in flera hundra tusen i "kollekt" på en enda gudstjänst. Så nog får dom in pengar allt.

Sen gör dom säkert en hel del "bra" grejer för pengarna, det säger jag inget om.

CITAT (Tezzla @ 04-11-2007, 23:23) *
Att ge tionde är frivilligt. Och jag skulle tro att det är så i alla frikyrkor. Hur Jehovas vittnen funkar vet jag inte, men de ingår ju inte heller i den traditionella typen av kristen frikyrka.

Något som jag även poängterar i mitt svar här ovanför. Men nog tittas det lite snett på nån som inte ger ett öre till sin kyrka?

[EDIT:]

Väldigt vad jag spammar här nu men jag läste precis igenom det första inlägget ordentligt för första gången och i stort sett exakt så där sa en jobbig gubbe till mig en gång! Jag satt och sålde jordgubbar i godan ro, så kom en "äldre man" (kanske 55-60 år) och köpte en liter. Sen när han hade betalat höll han på och skulle berätta för mig om att dom höll på att operera in chip i händerna på folk och att det var ondskans makter som höll på med det.
Jag skulle se upp och aldrig gå med på att få ett sånt chip inopererat tyckte han.

Dessa personer finns alltså även i verkligheten...
Rossi
CITAT (RibesRubusVitis @ 03-11-2007, 15:14) *
Nja, det här är nog nåt sånt där skumt datortekniskt med "cookies", eller vad det heter. Jag såg bara bilder från Lund.

Det är så att den sidan känner av vilken operatör du har så om du surfar i Halmstad så står det att personerna på bilderna kommer från Halmstad och om du surfar i Lund så ... ja, ni fattar.

Min man och jag har nu tillsammans suttit och kollat in en del bilder - halleluja ..... Nu loggar jag ut för vi ska ........ sätta oss i soffan och dricka te och titta på etsningar. rotfl.gif
Biggan_
CITAT (Rossi @ 05-11-2007, 19:01) *
Min man och jag har nu tillsammans suttit och kollat in en del bilder - halleluja ..... Nu loggar jag ut för vi ska ........ sätta oss i soffan och dricka te och titta på etsningar. rotfl.gif

giggle.gif
Boxer
krellus
CITAT (Andreas28gbg @ 03-11-2007, 03:27) *
De som sker idag med natur katastrofer, krig och svält är ingen nyhet för oss kristna, de är sånt som skall drabba världen enligt skriften.

Och jag misstänkte starkt att det skulle ske en bilolycka förra veckan och ta mig tusan om det inte hände. Helt otroligt.
jaken
CITAT (Andreas28gbg @ 03-11-2007, 03:27) *
Istället skall man ersätta detta med ett rfid chip som skall bli inplanterat i kroppen främst i handen.
Bibeln varnar starkt om denna kommande händelse, ingen människa i världen kan utföra betalningar utan detta märke på sin hand de sk 666.
Rfid chippen finns överallt i kläder, mobiler, bilar, euro sedlarna, djur och till med på människor.
Nu väntar vi kristna bara på det slutliga scenariumet då denne världsledare skall tvinga på människor denna ekonomiska betalningsform.

Nu tycker jag inte man ska ge sådan här fanatiker någon större uppmärksamhet egentligen och personen som ligger bakom ovanstående inlägg har antagligen inte modet att svara på det vi skriver i denna tråden heller, men jag skriver lite här i vilket fall som helst.

Det har förmodligen alltid funnits folk som har menat sig leva i "den yttersta tiden" och motiverat detta med tolkningar av Uppenbarelseboken. Många saker har pekats ut som "vilddjurets märke". På 80-talet var det streckkoder. Idag är det RFID-chip som gäller.*1

Flammor handlar i stort sett om två saker: EU och Israel, vilka tolkas utifrån olika bibelverser: EU utifrån nytestamentliga Johannes uppenbarelser, Israel utifrån valda gammaltestamentliga avsnitt.
EU blir här synonymt med Antikrist, en utveckling mot maktkoncentration och diktatur. Slutmålet för EU är. upprepas gång på gång, att märka alla människors hud med streckkoder och operera in datorchips i envar. I nära nog all väckelsekristen konspiracism uttrycks denna föreställning, och var gång hänvisas till bibelverserna om "Vilddjurets tecken". *2

Flammor säger sig skriva "mycket om det profetiska ordets uppfyllelse i vår tid. Vi speglar olika händelser som i Bibeln är omskrivna som tidstecken. Att ha insikt i det profetiska skeendet är att tillföra en djupare dimension i sitt liv. Tillvaron blir mycket intressant med detta perspektiv. Vi får inblick i Guds plan och händelser som Bibeln förutsagt skall ske i den yttersta tiden."

Och detta stavas alltså propaganda mot homosexuella

"I tidskriftens senaste nummer finns artikeln "Sverige är dagens Sodom" där
homosexuella beskrivs som ett stort hot mot vårt samhälle - homosexuella har
blivit allt fräckare och kräver rättigheter." (Radio Skaraborg)

och mot islam:

"ett Europa som vänt kärlekens Gud ryggen kommer istället att möta hatets och
våldets religion".

Tidskriften är konspiracistisk: EU är likamed Antikrist som genom maktkoncentration och diktatur vill märka alla människors hud med streckkoder och operera in datorchips . Allt i enlighet med Upp 13.

Något att bli upprörd över, eller ska tokapokalyptikerna hållas? Inte om de sätter sig över svensk lag. Och som kanslichefen på HomO säger till Radio Skaraborg:

"Jag tycker inte det är okej att kränka människor bara för att man säger amen
efteråt."

*3

Om man googlar och gissar lite så kan man se personer gjort liknande inlägg som det i denna tråden på andra forum så hittar man tex:
http://209.85.129.104/search?q=cache:bTTCe...lient=firefox-a
http://209.85.129.104/search?q=cache:sHpsF...lient=firefox-a

Personen som gjort de två ovanstående trådars inlägg. Notera vad han skrivit på intressen
http://app.blogg.se/index.bd?fa=pf.view&pf_id=41703
http://malmerengens.blogg.se/

Undrar om jag uppfyllde någon profetia nu...
Religiösa fanatiker är alltid knäppa, undrar om de ser Google som djävulens verktyg...

Här är mina referenser där jag hämtat ovanstående info ifrån.
1.referens:Sistatidenpropaganda saknar trovärdighet
2.referens: Varning för konspirationen
3.referens: Datachips, europaparlamentet och homosexuella

Jag lägger in en livsfarlig streckkod för att riktigt reta gallan på dom.
tok
Nu har jag inte läst igenom alla inlägg i denna tråden, men du säger att detta står i bibeln. Du glömde att nämna vilka sidor i bibeln texten står! Tacksam om du kan meddela mig detta! crazy.gif
Wilmer
Asch, det där med streckoderna predikade Pingstkyrkan här redan på 80 talet. Men då skulle de hamna i pannan. Jag förstår i och för sig inte vad faran skulle vara riktigt, om man inte som de, trode att det var orskakat av djävulen. Mammon kanske. Med tanke på hur moderiktigt och dyrt klädda alla ungdommarna där var klädda skulle en streckod på dem bli betydligt mer använd än på mig rolleyes.gif

Wilma
MariaS
Enligt Jehovas skulle visst jorden gå under 1978. Undrar var vi lever nu då...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon