Full version: NY VARNING
Sidor: 1, 2
MariaS
Nu är de här och spammar istället. ÖPPNA INTE!
råse-marie
confused.gif vad då ?
Lady Hamilton
"Antivirus" i avd. Husdjur
Snöflinga
Hur vet man det, fattar blink.gif blink.gif blink.gif
aldo
CITAT (MariaS @ 14-11-2007, 07:19) *
Nu är de här och spammar istället. ÖPPNA INTE!

confused.gif

-fear-.gif
Berith
CITAT (Snöflinga @ 14-11-2007, 17:37) *
Hur vet man det, fattar blink.gif blink.gif blink.gif

Att det är ett spam menar du? Kolla signaturen, brukar vara nåt konstigt "utländskt" namn. Häromdan hette "han" ivan, karibian nånting, och det var ju en orkan i just Karibien. smile.gif Och rubriken på tråden, brukar finnas ledtrådar där också.

Jag läser inte såna inlägg, mer än om nån annan svarat. giggle.gif
Snöflinga
thanks.gif Berit ... blir min dator smittad av virus om jag öppnar det då confused.gif
Berith
CITAT (Snöflinga @ 15-11-2007, 12:17) *
thanks.gif Berit ... blir min dator smittad av virus om jag öppnar det då confused.gif

Det är ingen risk med själva inlägget, eller tråden, risken är större om du kollar länken som oftast medföljer. nono.gif Och även om du inte får in nåt virus så är det nog så irriterande och massor med jobb om det poppar upp nåt skit som inte går att avinstallera eller är stört omöjligt att rensa bort.

Nu är väl den nya spamtråden borta?
Inga från Närke
CITAT (Berith @ 15-11-2007, 12:44) *
Nu är väl den nya spamtråden borta?

Den togs nog bort efter att jag mejlat till Ingemar. Tyvärr så hinner de inte se allt så vi måste hjälpas åt och lättaste vägen verkar vara att mejla dem istället för att PM:a.
Jag har i alla fall fått svar fortare då eller det har åtgärdas det som varit tokigt m.m.
Berith
CITAT (Inga från Närke @ 15-11-2007, 22:29) *
Den togs nog bort efter att jag mejlat till Ingemar. Tyvärr så hinner de inte se allt så vi måste hjälpas åt och lättaste vägen verkar vara att mejla dem istället för att PM:a.
Jag har i alla fall fått svar fortare då eller det har åtgärdas det som varit tokigt m.m.

yes.gif Det kan ju vara så också att om man mejlar så kan dom läsa varandras mejl, och hjälpa varandra med bortplock och annat. Om man PMar så läser kanske var och en sina PM?
MariaS
Nichman Krong har lagt in en tråd. Ge honom inte fördelen med att ens öppna tråden.
pejori
är admin underrättad?
Myosotis
Märkligt att de inte kan skriva korrekt tyska...

confused.gif

(Har bara läst rubriken)
MariaS
CITAT (pejori @ 05-12-2007, 10:13) *
är admin underrättad?

Det är klart att de är.

CITAT (Myosotis @ 05-12-2007, 10:37) *
Märkligt att de inte kan skriva korrekt tyska...

confused.gif

(Har bara läst rubriken)

Måste man kunna stava och grammatik också för att skicka spam?
Sk*t detsamma, nu är det borta i alla fall.
Lilla Birka
[quote name='MariaS' date='05-12-2007, 13:37' post='714066']
Det är klart att de är.
Måste man kunna stava och grammatik också för att skicka spam?
Sk*t detsamma, nu är det borta i alla fall

Dessutom satt de i en annan del av världen, eftersom det stod lokal tid i profilerna den 4 dec kl nånting så de är en massa timmar efter oss.
Gossen Ruda
Nu är det nåt skit igen. Undrar vad en Penis schwanz är för något? Dyr är den också. laugh.gif
pejori
nu är dom här igen.
Göran är PM:ad
pejori
och igem...PM skickat
MariaS
Du hann före...
pejori
CITAT (MariaS @ 06-12-2007, 20:27) *
Du hann före...

det gäller att jaga dom med blåslampa giggle.gif rotfl.gif
MariaS
NU IGEN!!!! Skickar genast PM
pejori
tummenupp.gif tummenupp.gif
Gossen Ruda
VEM skall jagas med blåslampan? Inte admin hoppas jag. Fö är det alltid bäst att skicka mail för det kommer fram snabbare.
aldo
ranting.gif ninja.gif nuke.gif

Jaga på .....[size="6"][/size][color="#FF0000"][/color]
Berith
Snitz August giggle.gif Låter som nån bonnadräng från Skåne.
MariaS
Puttar igen
Krolliljan
puttar
sqrulan
Vad är detta då?

Besten apotheke!
MariaS
Jag PM:ar igen då...
MariaS
Så var det dags igen! SUCK.
AnitaO
CITAT (MariaS @ 09-12-2007, 18:04) *
Så var det dags igen! SUCK.

Har du skickat PM?
sqrulan
GadyDyecype och doktor snitz L ????? confused.gif
niklaswik
Ganska intressant att det bara är husdjursforumet som drabbas. Eller?
Lilla Birka
CITAT (niklaswik @ 09-12-2007, 23:22) *
Ganska intressant att det bara är husdjursforumet som drabbas. Eller?

....och ni bara noterar? Ingen som skickat meddelande till admin.?
Berith
CITAT (Lilla Birka @ 10-12-2007, 00:49) *
....och ni bara noterar? Ingen som skickat meddelande till admin.?

Har du...?

Undrar om Ingemar och Göran måste få PM om besökarna från andra sidan, eller om dom tittar in här och ser det själva? För dom måste ju titta in här för att kolla sina PM. g.gif

Tror att Ingemar förklarade en gång att han spärrade vissa ord för att slippa såna trådar i vissa avdelningar. Det är väl nåt i Husdjur som lockar fortfarande. yes.gif
MariaS
Här PM:as det så Göran får väl snart spader whistling.gif Men nu är de borta för stunden...
Lilla Birka
CITAT (Berith @ 10-12-2007, 06:18) *
Har du...?

Undrar om Ingemar och Göran måste få PM om besökarna från andra sidan, eller om dom tittar in här och ser det själva? För dom måste ju titta in här för att kolla sina PM. g.gif

Tror att Ingemar förklarade en gång att han spärrade vissa ord för att slippa såna trådar i vissa avdelningar. Det är väl nåt i Husdjur som lockar fortfarande. yes.gif

Jag skickar ett meddelande via Kontakta oss på första sidan så snart jag ser att obehöriga lagt in sina annonser etc. Detta för att ett PM till en av dem kan ta längre tid att bli läst. Göran skrev en gång att det var bättre att få det via Kontakta oss- sidan för då kunde båda läsa det oberoende av varandra. PM:ar man bara till en av dem så kan det ju faktiskt hända att någon av dem är ledig ibland. Men jag är inte heller alltid inloggad så det är jätterbra att åtminstone Maria rapporterar. Och kan vi inte komma överens om att om vi har rapporterat så kan vi skriva det i denna tråd? yes.gif
MariaS
CITAT (Lilla Birka @ 10-12-2007, 15:47) *
Jag skickar ett meddelande via Kontakta oss på första sidan så snart jag ser att obehöriga lagt in sina annonser etc. Detta för att ett PM till en av dem kan ta längre tid att bli läst. Göran skrev en gång att det var bättre att få det via Kontakta oss- sidan för då kunde båda läsa det oberoende av varandra. PM:ar man bara till en av dem så kan det ju faktiskt hända att någon av dem är ledig ibland. Men jag är inte heller alltid inloggad så det är jätterbra att åtminstone Maria rapporterar. Och kan vi inte komma överens om att om vi har rapporterat så kan vi skriva det i denna tråd? yes.gif

OK yes.gif
aldo
Är det djuren som skriver sina Julklappslistor till oss w00t.gif
Dilara
Vaah?? fattar inte.. finns det trådar med virus här elr vadå? blink.gif
Lilla Birka
CITAT (Dilara @ 11-12-2007, 20:50) *
Vaah?? fattar inte.. finns det trådar med virus här elr vadå? blink.gif

Det kommer skumma inlägg här då och då, och vi meddelar administartionen så snart vi upptäcker dem. Är du riktigt nyfiken på vilken typ det är så kommer det snart en ny.... jag ser att den senaste reggade medlemmen har ett typiskt nonsensnamn och har reggat sig från nåt ställe som ligger c:a 12 timmar efter oss. Det brukar betyda nya olagliga inlägg.
Berith
CITAT (Lilla Birka @ 11-12-2007, 23:16) *
---
jag ser att den senaste reggade medlemmen har ett typiskt nonsensnamn och har reggat sig från nåt ställe som ligger c:a 12 timmar efter oss. Det brukar betyda nya olagliga inlägg.

"nåt ställe som ligger c:a 12 timmar efter oss" Hur ser man det?? g.gif
Lilla Birka
CITAT (Berith @ 12-12-2007, 06:17) *
"nåt ställe som ligger c:a 12 timmar efter oss" Hur ser man det?? g.gif

Tittar in i profilen, rullar ner längst ner där det står när de registrearde sig och sedan står det lokal tid som då inte stämmer överens med vår tid.
Berith
CITAT (Lilla Birka @ 12-12-2007, 17:36) *
Tittar in i profilen, rullar ner längst ner där det står när de registrearde sig och sedan står det lokal tid som då inte stämmer överens med vår tid.

Ha! Det hade inte jag sett förut. Kollade genast en ny medlem - aabnsysws, Lokal tid: 12-12-2007, 17:16 - var det nu är? biggrin.gif
Lilla Birka
Ny reklam från tyskarna igen! Admin. har meddelats!
Dilara
Nie mehr zu frueh kommen? Rezeptfrei.

Är detta exempel på en virus tråd ?
Gossen Ruda
Nja, snarare spam. Oönskad reklam.
pejori
ny tysk- admin underrättad tummenupp.gif
aldo
Har dom en gång kommit in så finns de kvar för alltid tycks det eller hur ?

VARNING för 2 sk medlemmar angry.gif

Någon vill ha oss att kolla ett beroendeframkallande medel !!
Lilla Birka
CITAT (aldo @ 18-12-2007, 21:34) *
Har dom en gång kommit in så finns de kvar för alltid tycks det eller hur ?

VARNING för 2 sk medlemmar angry.gif
Någon vill ha oss att kolla ett beroendeframkallande medel !!

Har du underrättat administrationen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon