|
Nu är de här och spammar istället. ÖPPNA INTE!
råse-marie
14-11-2007, 07:32
 vad då ?
Lady Hamilton
14-11-2007, 07:34
"Antivirus" i avd. Husdjur
Snöflinga
14-11-2007, 17:37
CITAT (MariaS @ 14-11-2007, 07:19)  Nu är de här och spammar istället. ÖPPNA INTE!
CITAT (Snöflinga @ 14-11-2007, 17:37)  Att det är ett spam menar du? Kolla signaturen, brukar vara nåt konstigt "utländskt" namn. Häromdan hette "han" ivan, karibian nånting, och det var ju en orkan i just Karibien.  Och rubriken på tråden, brukar finnas ledtrådar där också. Jag läser inte såna inlägg, mer än om nån annan svarat.
Snöflinga
15-11-2007, 12:17
 Berit ... blir min dator smittad av virus om jag öppnar det då
CITAT (Snöflinga @ 15-11-2007, 12:17)   Berit ... blir min dator smittad av virus om jag öppnar det då  Det är ingen risk med själva inlägget, eller tråden, risken är större om du kollar länken som oftast medföljer.  Och även om du inte får in nåt virus så är det nog så irriterande och massor med jobb om det poppar upp nåt skit som inte går att avinstallera eller är stört omöjligt att rensa bort. Nu är väl den nya spamtråden borta?
Inga från Närke
15-11-2007, 22:29
CITAT (Berith @ 15-11-2007, 12:44)  Nu är väl den nya spamtråden borta? Den togs nog bort efter att jag mejlat till Ingemar. Tyvärr så hinner de inte se allt så vi måste hjälpas åt och lättaste vägen verkar vara att mejla dem istället för att PM:a. Jag har i alla fall fått svar fortare då eller det har åtgärdas det som varit tokigt m.m.
CITAT (Inga från Närke @ 15-11-2007, 22:29)  Den togs nog bort efter att jag mejlat till Ingemar. Tyvärr så hinner de inte se allt så vi måste hjälpas åt och lättaste vägen verkar vara att mejla dem istället för att PM:a. Jag har i alla fall fått svar fortare då eller det har åtgärdas det som varit tokigt m.m.  Det kan ju vara så också att om man mejlar så kan dom läsa varandras mejl, och hjälpa varandra med bortplock och annat. Om man PMar så läser kanske var och en sina PM?
Nichman Krong har lagt in en tråd. Ge honom inte fördelen med att ens öppna tråden.
Myosotis
05-12-2007, 10:37
Märkligt att de inte kan skriva korrekt tyska... (Har bara läst rubriken)
CITAT (pejori @ 05-12-2007, 10:13)  är admin underrättad? Det är klart att de är. CITAT (Myosotis @ 05-12-2007, 10:37)  Märkligt att de inte kan skriva korrekt tyska... (Har bara läst rubriken) Måste man kunna stava och grammatik också för att skicka spam? Sk*t detsamma, nu är det borta i alla fall.
Lilla Birka
05-12-2007, 15:40
[quote name='MariaS' date='05-12-2007, 13:37' post='714066'] Det är klart att de är. Måste man kunna stava och grammatik också för att skicka spam? Sk*t detsamma, nu är det borta i alla fall
Dessutom satt de i en annan del av världen, eftersom det stod lokal tid i profilerna den 4 dec kl nånting så de är en massa timmar efter oss.
Gossen Ruda
06-12-2007, 09:03
Nu är det nåt skit igen. Undrar vad en Penis schwanz är för något? Dyr är den också.
nu är dom här igen. Göran är PM:ad
CITAT (MariaS @ 06-12-2007, 20:27)  Du hann före... det gäller att jaga dom med blåslampa
NU IGEN!!!! Skickar genast PM
Gossen Ruda
06-12-2007, 21:36
VEM skall jagas med blåslampan? Inte admin hoppas jag. Fö är det alltid bäst att skicka mail för det kommer fram snabbare.
Snitz August  Låter som nån bonnadräng från Skåne.
Krolliljan
07-12-2007, 17:55
puttar
sqrulan
07-12-2007, 18:06
Vad är detta då?
Besten apotheke!
Så var det dags igen! SUCK.
CITAT (MariaS @ 09-12-2007, 18:04)  Så var det dags igen! SUCK. Har du skickat PM?
sqrulan
09-12-2007, 22:26
GadyDyecype och doktor snitz L ?????
niklaswik
09-12-2007, 23:22
Ganska intressant att det bara är husdjursforumet som drabbas. Eller?
Lilla Birka
10-12-2007, 00:49
CITAT (niklaswik @ 09-12-2007, 23:22)  Ganska intressant att det bara är husdjursforumet som drabbas. Eller? ....och ni bara noterar? Ingen som skickat meddelande till admin.?
CITAT (Lilla Birka @ 10-12-2007, 00:49)  ....och ni bara noterar? Ingen som skickat meddelande till admin.? Har du...? Undrar om Ingemar och Göran måste få PM om besökarna från andra sidan, eller om dom tittar in här och ser det själva? För dom måste ju titta in här för att kolla sina PM.  Tror att Ingemar förklarade en gång att han spärrade vissa ord för att slippa såna trådar i vissa avdelningar. Det är väl nåt i Husdjur som lockar fortfarande.
Här PM:as det så Göran får väl snart spader  Men nu är de borta för stunden...
Lilla Birka
10-12-2007, 15:47
CITAT (Berith @ 10-12-2007, 06:18)  Har du...? Undrar om Ingemar och Göran måste få PM om besökarna från andra sidan, eller om dom tittar in här och ser det själva? För dom måste ju titta in här för att kolla sina PM.  Tror att Ingemar förklarade en gång att han spärrade vissa ord för att slippa såna trådar i vissa avdelningar. Det är väl nåt i Husdjur som lockar fortfarande.  Jag skickar ett meddelande via Kontakta oss på första sidan så snart jag ser att obehöriga lagt in sina annonser etc. Detta för att ett PM till en av dem kan ta längre tid att bli läst. Göran skrev en gång att det var bättre att få det via Kontakta oss- sidan för då kunde båda läsa det oberoende av varandra. PM:ar man bara till en av dem så kan det ju faktiskt hända att någon av dem är ledig ibland. Men jag är inte heller alltid inloggad så det är jätterbra att åtminstone Maria rapporterar. Och kan vi inte komma överens om att om vi har rapporterat så kan vi skriva det i denna tråd?
CITAT (Lilla Birka @ 10-12-2007, 15:47)  Jag skickar ett meddelande via Kontakta oss på första sidan så snart jag ser att obehöriga lagt in sina annonser etc. Detta för att ett PM till en av dem kan ta längre tid att bli läst. Göran skrev en gång att det var bättre att få det via Kontakta oss- sidan för då kunde båda läsa det oberoende av varandra. PM:ar man bara till en av dem så kan det ju faktiskt hända att någon av dem är ledig ibland. Men jag är inte heller alltid inloggad så det är jätterbra att åtminstone Maria rapporterar. Och kan vi inte komma överens om att om vi har rapporterat så kan vi skriva det i denna tråd?  OK
Är det djuren som skriver sina Julklappslistor till oss
Vaah?? fattar inte.. finns det trådar med virus här elr vadå?
Lilla Birka
11-12-2007, 23:16
CITAT (Dilara @ 11-12-2007, 20:50)  Vaah?? fattar inte.. finns det trådar med virus här elr vadå?  Det kommer skumma inlägg här då och då, och vi meddelar administartionen så snart vi upptäcker dem. Är du riktigt nyfiken på vilken typ det är så kommer det snart en ny.... jag ser att den senaste reggade medlemmen har ett typiskt nonsensnamn och har reggat sig från nåt ställe som ligger c:a 12 timmar efter oss. Det brukar betyda nya olagliga inlägg.
CITAT (Lilla Birka @ 11-12-2007, 23:16)  --- jag ser att den senaste reggade medlemmen har ett typiskt nonsensnamn och har reggat sig från nåt ställe som ligger c:a 12 timmar efter oss. Det brukar betyda nya olagliga inlägg. "nåt ställe som ligger c:a 12 timmar efter oss" Hur ser man det??
Lilla Birka
12-12-2007, 17:36
CITAT (Berith @ 12-12-2007, 06:17)  "nåt ställe som ligger c:a 12 timmar efter oss" Hur ser man det??  Tittar in i profilen, rullar ner längst ner där det står när de registrearde sig och sedan står det lokal tid som då inte stämmer överens med vår tid.
CITAT (Lilla Birka @ 12-12-2007, 17:36)  Tittar in i profilen, rullar ner längst ner där det står när de registrearde sig och sedan står det lokal tid som då inte stämmer överens med vår tid. Ha! Det hade inte jag sett förut. Kollade genast en ny medlem - aabnsysws, Lokal tid: 12-12-2007, 17:16 - var det nu är?
Lilla Birka
17-12-2007, 19:05
Ny reklam från tyskarna igen! Admin. har meddelats!
Nie mehr zu frueh kommen? Rezeptfrei.
Är detta exempel på en virus tråd ?
Gossen Ruda
17-12-2007, 22:01
Nja, snarare spam. Oönskad reklam.
ny tysk- admin underrättad
Har dom en gång kommit in så finns de kvar för alltid tycks det eller hur ?VARNING för 2 sk medlemmar Någon vill ha oss att kolla ett beroendeframkallande medel !!
Lilla Birka
18-12-2007, 22:16
CITAT (aldo @ 18-12-2007, 21:34)  Har dom en gång kommit in så finns de kvar för alltid tycks det eller hur ?VARNING för 2 sk medlemmar Någon vill ha oss att kolla ett beroendeframkallande medel !! Har du underrättat administrationen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|