Full version: I väntan på matchen
Dito Verde
En frys-rensning. Hittade hallon, blåbär och vaniljglass. Har gott om ägg. Något gott till matchen som börjar kl 22.00.
Glace au four !!!! Bären i botten på en form. Glass byggs på i en kulle. Kullen kläs med marängsmet bestående av 4 hårt vispade äggvitor och 6 msk strösocker. 275 grader tills färgen är fin.
Har just satt på ugnen och lagt bären i en form, separerat äggvitorna och tagit fram elvispen.
Dito Verde
Oj det gick snabbt.
Tre personer. Det tog några minuter så var den uppäten. Bra betyg va?
[attachment=9643:Glace_au_four.jpg][attachment=9644:Uppäten.jpg]
Krolliljan
tummenupp.gif
herkules
så gott! en riktig klassiker ju! bravo.gif
Bettis
ÅÅÅÅÅ så gott det såg ut blink.gif
Lilla Birka
Fick inspiration och gjorde en av blandade bär, lade dessa på en överbliven bit mjuk pepparkaka, glass på och marängsmet. Visst blev det gott men varför blir alltid (jag har gjort den två gånger giggle.gif ) min maräng så ofärdig? Brun och fin uppepå men helt rå under. Jag satte in den i 275° några minuter.
Dito Verde
Jo man misstar sig och tror att det ska bli som maräng. Jag hade inte gjort denna efterrätt sedan 70-talet någongång så jag hade glömt att det inte blev riktig maräng. Men den blev ju supergod ändå. 9-åringen jämförde smeten med mashmallows (stavas det så?)
/p
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon