Sidor: 1, 2
Lady Hamilton
Red Nymph

[attachment=11113:PICT8873.JPG]
MariaS
Har ju glömt att lägga in min Tango, så nu kommer den.
[attachment=11116:Amarylli...Tango__3.jpg]
ewa zon 3
Härligt med så många skönheter som fortsätter att blomma
Mina har blommat över men hoppas på fler från er att njuta av

/Ewa
VeraCB
Lägger till en bild på dottern och årets enda amaryllis som blommar.
Jag köpte två lökar på Ikea förra hösten, men sparade den här vita till efter jul för att ha nåt som blommar då.
Den glömdes bort sin kartong i ett skåp under skafferiet och jag hittade den i höstas och planterade den.
Det är bara två klockor, men efter att ha legat i ett skåp över ett år så är jag mer än nöjd med den!
Valbo
Hej jag har också några lökar som börjar "röra på sig". de flesta i gruppen är från förra året och fått sig en sommar i gödselhögen...
Mvh Marianne
Krolliljan
En bild på min ( "översomrade") amaryllis som blommade till advent

[attachment=11177:IMG_0001_3.jpg]

Och en från en köpt julgrupp ( enorm)

[attachment=11178:Amarylli...rupp0001.jpg]
aldo
[attachment=11322:__Sydney___kopiera.jpg]Min julamaryllis slog ut lagom till trettonhelgen .

Nu i febr. är 3:e omgången blommor på G.
ewa zon 3
Roligt att se alla era Amaryllis som fortsätter att blomma så fint. yes.gif

/Ewa
aldo
CITAT (aldo @ 06-01-2008, 17:06) *
[attachment=11322:__Sydney___kopiera.jpg]Min julamaryllis slog ut lagom till trettonhelgen .

Idag har jag 8 st klockor bravo.gif
Österläge
Mina fjärilsamaryllisar Lima och Chico som jag köpte på rean börjar slå ut nu.. Spännande!! Lägger in bild när de är utslagna... yes.gif Har även en Sonatini Green Dragon som var halvt utslagen när jag köpte den, men det verkar ha "fastnat", har inte hänt nåt sen jag köpte dem... Får se om det lossnar så kommer bild på den också! smile.gif
Ulf Eliasson
En av årets nya sorter hos mig är 'Estella'. Jag har sett bilder på nätet som är rödare, men min planta bär så här orange blommor. Den räknas som småblommig, blommorna är något trattlika och hela blomställningen känns lite stel.. men fin.

Ulf
fruberglund
Min favorit i år, Papilio

[attachment=11632:Image_am...spapilio.jpg]

Har köpt flera fina i år, bl.a. Tango med smala blommor och Limona med lätt limegröna blommor.

Har tänkt plantera ut dem allihopa i rabatten i sommar och sen ska jag försöka driva dem till julen igen yes.gif

Men vad de har dragit iväg i längd i år, Limona som är den enda som fortfarande blommar är 75 cm från basen av löken till där blommorna skjuter ut. Inte långt till att den når upp till taket när den står på bordet tongue.gif

Ville ha Lima men den hittade jag tyvärr ingenstans så jag får försöka få tag på den den här julen istället.
Myosotis
Nu börjar denna skönhet blomma hos mig. Doftar gör den också. Den är helt underbar! Jag vet inte vad den heter, fick knölen av min kompis.

pollock
Åh vad fina alla era amaryllisar är. Jag hade flera väldigt fina förra året. (har ju fina i år med förståss) De stod ute i rabbatterna och växte och fick gödning. Så tog jag in dem i jordkällaren mot hösten och de vissnade ner. Nu efter jul tog jag fram en som var stor och fin. Rötterna var helfräscha så jag planterade som man ska och vattnade lite. Nu växer det i fönstret men bara blad! Har försökt för många år sedan men fick bara blad. Vad gör jag för fel kan tänkas?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon