|
Full version: Ronny Eriksson
Aqvakul
03-01-2008, 20:49
CITAT (Alba @ 03-01-2008, 20:24)  Tillåt en skåning ... [attachment=11191:andersmåns.jpg] länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_och_M%C3%A5ns
CITAT (aq42 @ 03-01-2008, 20:49)  Tillåt en skåning ... [attachment=11191:andersmåns.jpg] länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Anders_och_M%C3%A5nsJasså dom!  Ja dom har jag aldrig hört talas om förut.  Har tydligen kunnat undvika 17 program med dom också.
CITAT (Berith @ 03-01-2008, 20:54)  Jasså dom!  Ja dom har jag aldrig hört talas om förut.  Har tydligen kunnat undvika 17 program med dom också. Å inte bara 17 program i tv, dom gjorde ganska många år i radio innan dom började på svt..
Aqvakul
03-01-2008, 21:13
Fortsättning på kursen i moderna skånska komiker:
Är det någon som känner igen min närmsta granne?
[attachment=11193:tiffany.jpg]
Mistänker transvestitiska tendenser - det står nämligen ett mansnamn på dörren har också sett en karl - över 1,90 lång och minst 100 kg tung
CITAT (cic @ 03-01-2008, 21:02)  Å inte bara 17 program i tv, dom gjorde ganska många år i radio innan dom började på svt..  Där ser man!  Spelar ingen roll hur många nu levande skånska komiker det finns i världen, jag har nog missat dom allihop.
Aqvakul
03-01-2008, 21:55
CITAT (Berith @ 03-01-2008, 21:36)  Där ser man!  Spelar ingen roll hur många nu levande skånska komiker det finns i världen, jag har nog missat dom allihop. "Surt sa räven om rönnbären" [attachment=11203:räv.jpg]
CITAT (Berith @ 03-01-2008, 21:36)  Där ser man!  Spelar ingen roll hur många nu levande skånska komiker det finns i världen, jag har nog missat dom allihop. Det har du väl ändå inte gjort. Du sa ju att du skrattade mest åt just Skånska komiker ...
Aqvakul
03-01-2008, 22:45
CITAT (aq42 @ 03-01-2008, 21:13)  Fortsättning på kursen i moderna skånska komiker:
Är det någon som känner igen min närmsta granne?
[attachment=11193:tiffany.jpg] Mistänker transvestitiska tendenser - det står nämligen ett mansnamn på dörren har också sett en karl - över 1,90 lång och minst 100 kg tung Är denna figur verkligen helt okänd norr om Skåne?
CITAT (aq42 @ 03-01-2008, 22:45)  Är denna figur verkligen helt okänd norr om Skåne? Absolut ... måste vara en lokal kändis. Men ... jag har sett komiker på teve ... ung tjej med glasögon ... hon lät som skånska... var jättekul. Minns inte vad hon heter.
CITAT (Netha @ 03-01-2008, 22:54)  Absolut ... måste vara en lokal kändis. Men ... jag har sett komiker på teve ... ung tjej med glasögon ... hon lät som skånska... var jättekul. Minns inte vad hon heter.  Menar du Filippa Bark?
Aqvakul
03-01-2008, 23:15
Nej, faktiskt inte. Men hennes mamma och jag var faktiskt kursare en gång i tiden, minns Sissela som spädbarn. Se där - ännu en skånsk komiker av dignitet.
"Damen" på min bild påstår att hon bor i Staffanstorp och har en kompis som är stor som ett hus.
CITAT (cic @ 03-01-2008, 23:08)  Menar du Filippa Bark?  Hon är ju jätterolig! Filippa pratar om sex. YoutubeJag saknar Robins... är det nån som vet om han kommer tillbaka med fler program?
CITAT (Netha @ 03-01-2008, 22:41)  Det har du väl ändå inte gjort. Du sa ju att du skrattade mest åt just Skånska komiker ...  Sa jag...??
CITAT (aq42 @ 03-01-2008, 21:55)  "Surt sa räven om rönnbären"
[attachment=11203:räv.jpg] Hur menar du?  Jag kan inte säga nån nu levande skånsk komiker, så är det bara.
Aqvakul
04-01-2008, 10:35
CITAT (Berith @ 04-01-2008, 06:41)  Hur menar du?  Jag kan inte säga nån nu levande skånsk komiker, så är det bara. inte ens Hasse Alfredsson?
CITAT (Berith @ 04-01-2008, 06:41)  Hur menar du?  Jag kan inte säga nån nu levande skånsk komiker, så är det bara. Meh, klart du kan.. Dels Hasse Alfredsson, som nämns ovan, men Hipp Hipp känner väl de flesta till eller? Kom igen nu.. Du vill bara sätta dig på tvären din rackare!  Sydsvenskan går så långt att de hävdar att skånska komiker är roligast i sverige sydsvenskanKvarteret skatan har två roliga skåningar i sin besättning. David Batra och Johan Glans.  Å å å å jag måste bara få nämna den enda roliga människan från Jönköping. Mikael Syrén. Han ligger bakam en faslig massa roliga saker. OCH han gjorde även en dokumentärserie på svt om "Livet efter skilsmässan".
anna_rispan
04-01-2008, 10:52
Åååå, Stephanie Persson!!!! Snacka om rolig figur!!! Jag skrattar bara figuren syns i rutan.
CITAT (aq42 @ 04-01-2008, 10:35)  inte ens Hasse Alfredsson?  Jaaaa! Han såklart, fick nog en förträngning bara.
CITAT (anna_rispan @ 04-01-2008, 10:52)  Åååå, Stephanie Persson!!!! Snacka om rolig figur!!! Jag skrattar bara figuren syns i rutan.  Tiffany Persson. Om man ska vara petig. (och det tror jag att hon är!  )
anna_rispan
04-01-2008, 11:02
CITAT (cic @ 04-01-2008, 10:57)  Tiffany Persson. Om man ska vara petig. (och det tror jag att hon är!  ) Hahahah, okej då. Mindes fel. Men kul är den karaktären. O nu när jag läser Tiffany så ser det ju bättre ut.
CITAT (cic @ 04-01-2008, 10:48)  Meh, klart du kan.. Dels Hasse Alfredsson, som nämns ovan, men Hipp Hipp känner väl de flesta till eller? Kom igen nu.. Du vill bara sätta dig på tvären din rackare!  Sydsvenskan går så långt att de hävdar att skånska komiker är roligast i sverige sydsvenskanKvarteret skatan har två roliga skåningar i sin besättning. David Batra och Johan Glans.  Å å å å jag måste bara få nämna den enda roliga människan från Jönköping. Mikael Syrén. Han ligger bakam en faslig massa roliga saker. OCH han gjorde även en dokumentärserie på svt om "Livet efter skilsmässan".Neej jag sätter mej inte på tvären.  . Hasse A erkände jag ju alldeles nyss men dom andra känner jag inte igen alls. Joo han Johan Glans brukar väl vara med i Parlamentet? Som jag nästan slutat titta på, tycker det har blivit alldeles för mycket kissobajshumor där också. Och David Batra känner jag också igen men tittar inte på något med honom tydligen. Jag har nog uttryckt mej lite konstigt eller helt enkelt erkänt för svagt - men jag undviker program med skåningar. Antar att det är därför som jag inte känner till allt det som övriga Sverige har så roligt åt.
*Stintan*
04-01-2008, 11:05
CITAT (Berith @ 04-01-2008, 06:41)  Hur menar du?  Jag kan inte säga nån nu levande skånsk komiker, så är det bara. Jag håller med dej jag Berith Om det beror på att jag är dålig på namn eller om det är för att namnen inte var värda att lägga på minnet vet jag inte Men en del känner man ju igen på bild.
CITAT (Stintan43 @ 04-01-2008, 11:05)  Jag håller med dej jag Berith Om det beror på att jag är dålig på namn eller om det är för att namnen inte var värda att lägga på minnet vet jag inte Men en del känner man ju igen på bild.  Skönt att veta att jag inte är ensam.
CITAT (cic @ 04-01-2008, 10:48)  Kvarteret skatan har två roliga skåningar i sin besättning. David Batra och Johan Glans.  David Batra e kul Såg honom i kvarteret Skatan där han välkomnade ett nyinflytta par -Att vara nyinflyttad är som att börja med analsex, först så känns det ovant men efter ett tag så blir det skönare och skönare! De e humor de! Jag skrattade så jag fick ont i magen.
CITAT (Berith @ 04-01-2008, 11:32)  Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer nu..  Sätter du aldrig på tvn eller lyssnar på radio (public service ska väl tilläggas) ..? Vad tittar du på/skrattar åt? *blir ruggigt nyfiken*
*Stintan*
04-01-2008, 11:47
CITAT (Ralf @ 04-01-2008, 11:26)  David Batra e kul Såg honom i kvarteret Skatan där han välkomnade ett nyinflytta par -Att vara nyinflyttad är som att börja med analsex, först så känns det ovant men efter ett tag så blir det skönare och skönare!
De e humor de! Jag skrattade så jag fick ont i magen. Men jisses! Helt klart har människor olika syn på vad som är humor. Kan någon förklara för mig vad som är humor i ovanstående för jag fattar det inte?
Aqvakul
04-01-2008, 11:48
Hej Berith! Jag känner till en komiker från ditt landskap. Gör du?
[attachment=11218:Birgitta_A.jpg]
CITAT (Stintan43 @ 04-01-2008, 11:47)  Men jisses! Helt klart har människor olika syn på vad som är humor. Kan någon förklara för mig vad som är humor i ovanstående för jag fattar det inte? Det är väl klart att du kan se vad som är poängen med själva skämtet. Om du sen tycker det är kul eller inte är ju en heeelt annan sak. Men så är det ju med allt.
CITAT (cic @ 04-01-2008, 11:43)  Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer nu..  Sätter du aldrig på tvn eller lyssnar på radio (public service ska väl tilläggas) ..? Vad tittar du på/skrattar åt? *blir ruggigt nyfiken*  Vad tittar du på/skrattar åt? Du, jag har faktiskt också funderat på det en stund nu. Jag måste återkomma i ämnet (ska göra annat roligt en stund) för humor har jag, det vet jag.  CITAT (aq42 @ 04-01-2008, 11:48)  Hej Berith! Jag känner till en komiker från ditt landskap. Gör du?
[attachment=11218:Birgitta_A.jpg] Jaa hon ja, har nog nästan sett henne i verkligheten. Hennes mamma Viola sa förresten en gång nåt kul. CITAT (Stintan43 @ 04-01-2008, 11:47)  Men jisses! Helt klart har människor olika syn på vad som är humor. Kan någon förklara för mig vad som är humor i ovanstående för jag fattar det inte? Det är precis sån "humor" jag undviker! Och jag förstår inte varför folk tror att dom måste visa sej från sin sämsta sida för att vara roliga, dom har ju inte en chans att göra nåt annat sen även om dom vill. Gäller ju också "dumma blondiner" som aldrig blir tagna på allvar. Jag brukar säga att "det är väldigt lätt att spela dum, men det är jäkligt svårt att spela smart".
*Stintan*
04-01-2008, 12:05
CITAT (cic @ 04-01-2008, 11:52)  Det är väl klart att du kan se vad som är poängen med själva skämtet. Om du sen tycker det är kul eller inte är ju en heeelt annan sak. Men så är det ju med allt.  Nej jag ser inte poängen men du kanske kan förklara.
CITAT (Berith @ 04-01-2008, 11:56)  Vad tittar du på/skrattar åt? Du, jag har faktiskt också funderat på det en stund nu. Jag måste återkomma i ämnet (ska göra annat roligt en stund) för humor har jag, det vet jag.  Tvivlar inte en endaste sekund på att du har humor. Jag vet till och med bestämt att du är en kul och finurlig figur som har lätt till skratt. Verkligen inte, men är nyfiken på vilken humor. Vad skrattar jag åt? Jag är otroligt torsk på brittisk humor. Nästan allt faktiskt (som visas i sverige..). Helt hysteriskt, The office (vill verkligen betona att det ska vara det brittiska ORGINALET. Den amerikanska varianten suuuger), Smack the pony mfl..
CITAT (Stintan43 @ 04-01-2008, 12:05)  Nej jag ser inte poängen men du kanske kan förklara. ok.. Kanske ska man ha nån form av "förkunskap" om analsex. Eller nåt.. Nä, jag tror jag struntar i att förklara. Jag kommer bara låta plump. Tror jag. Om du vill så kan jag PMa dig.
anna_rispan
04-01-2008, 12:28
Det roliga i det David Batra sa ligger i att det är så aviga saker att jämföra och lite extrema saker. För mig alltså. Men jag gissar att olika saker tolkas olika av olika männsikor.
Han kanske hade kunnat säga att det är som att mocka skit. Luktar lite i början men sen vänjer man sig och känner inte stanken?? Nej jag vet inte...bara tänker högt.
CITAT (anna_rispan @ 04-01-2008, 12:28)  Det roliga i det David Batra sa ligger i att det är så aviga saker att jämföra och lite extrema saker. För mig alltså. Men jag gissar att olika saker tolkas olika av olika männsikor.
Han kanske hade kunnat säga att det är som att mocka skit. Luktar lite i början men sen vänjer man sig och känner inte stanken?? Nej jag vet inte...bara tänker högt. Å, tack. Jo precis så..
CITAT (anna_rispan @ 04-01-2008, 12:28)  Det roliga i det David Batra sa ligger i att det är så aviga saker att jämföra och lite extrema saker. För mig alltså. Men jag gissar att olika saker tolkas olika av olika männsikor.
Han kanske hade kunnat säga att det är som att mocka skit. Luktar lite i början men sen vänjer man sig och känner inte stanken?? Nej jag vet inte...bara tänker högt. Ja så tänker jag också, skämtet ligger i att det är en så absurd sak att säga liksom. Fast jag tycker iofs inte heller det var roligt, iallafall inte när man bara läser det rakt upp o ner.
anna_rispan
04-01-2008, 12:46
CITAT (Magdis @ 04-01-2008, 12:39)  Ja så tänker jag också, skämtet ligger i att det är en så absurd sak att säga liksom. Fast jag tycker iofs inte heller det var roligt, iallafall inte när man bara läser det rakt upp o ner. Hmm, nej det bör nog ses. Är det inte han som har rollen av att prata innan han tänker?? Eller är de så allihopa kanske?? Jag har inte sett så många av de där programmen.
*Stintan*
04-01-2008, 13:14
Ok så långt var jag med, men jag förknippar humor med något som man kan skratta åt alltså något som är roligt och eftersom jag, när läste texten, inte tyckte att det var ett dugg roligt så undrade jag såklart hur man kan vrida sig av skratt åt det.
Det är nog så att alla gillar inte samma sorts humor.
Aqvakul
04-01-2008, 13:40
CITAT (Stintan43 @ 04-01-2008, 13:14)  -- Det är nog så att alla gillar inte samma sorts humor. Så sant som det är sagt!
anna_rispan
04-01-2008, 14:02
Självklart är det så! Jag förstår inte det roliga i repliken från en Monty Python film. Cut down every tree with a herring. Med reservation för eventuellt minnesfel just nu. De andra skrattade gott men jag såg inget roligt i det. Så är det med humor.
CITAT (anna_rispan @ 04-01-2008, 14:02)  Självklart är det så! Jag förstår inte det roliga i repliken från en Monty Python film. Cut down every tree with a herring. Med reservation för eventuellt minnesfel just nu. De andra skrattade gott men jag såg inget roligt i det. Så är det med humor.  Ser scenen framför mig och skrattar gott! Jag roas vekligen av skruvad, speciell och ibland poänglös humor (när det just är DET som är poängen..). Att hugga ner träd med en strömming..
CITAT (cic @ 04-01-2008, 14:09)   Ser scenen framför mig och skrattar gott! Jag roas vekligen av skruvad, speciell och ibland poänglös humor (när det just är DET som är poängen..). Att hugga ner träd med en strömming..   Jag älskar Monty Python!!
CITAT (cic @ 04-01-2008, 12:08)  --- Vad skrattar jag åt? Jag är otroligt torsk på brittisk humor. Nästan allt faktiskt (som visas i sverige..). Helt hysteriskt, The office (vill verkligen betona att det ska vara det brittiska ORGINALET. Den amerikanska varianten suuuger), Smack the pony mfl.. Jag skrattar också åt brittisk humor men som vanligt har jag inte sett nåt av det du länkar till! Monthy P gillar jag, Little Britain för det mesta, Skenet bedrar som nämndes i en annan tråd, Ett herrans liv (såg ett avsnitt nu i julas)... Finns säkert fler som jag inte kommer på just nu. Försöker också komma på svensk humor som jag gillar men får nog återkomma i den frågan också.
Snöflinga
04-01-2008, 18:53
Jag säger bara "Pang i bygget"  Har lika roligt varje gång ... Mr Bean är inte så dum heller
Eva i Skåne
04-01-2008, 19:34
Nu känner jag att jag måste blanda mig i derbyt Skåne-resten av Sverige och då får det bli med denna välkända  karta [attachment=11223:skånekarta.jpg] För att återknyta till trådens inledning så tycker jag också att Ronny Eriksson är underhållande och även Lasse E, som någon nämnde. OCH, så skåning jag är, så måste jag säga att jag inte gillar Anders och Måns för att inte tala om Filippa, hon får mig nästan att skämmas över att vara skåning. Anders Glans nää, Hip hip nää men visst finns det, och har funnits, fler skånska komiker. Anna-Lena Brundin, tror jag någon nämnde. Eva Rydberg känner de flesta till. Sen har vi (kanske inte såå känd utanför Skåne, men han kåserar varje vecka i Hemmets Veckotidning) Staffan Wictorin. Han har ju det genuina skånska utseendet också Bild.Sen för övrigt måste jag huta till dig lite Berith  Tur att vi åtminstone skriver samma språk. Skånska är ju vackert
Japp den kartan säger allt!
Aqvakul
04-01-2008, 21:28
CITAT (Ralf @ 04-01-2008, 21:05)  Japp den kartan säger allt! Stämmer den inte?
CITAT (Eva i Skåne @ 04-01-2008, 19:34)  --- Sen för övrigt måste jag huta till dig lite Berith  Tur att vi åtminstone skriver samma språk. Skånska är ju vackert   Du vet väl att du är den Eva i Skåne jag gillar allra allra mest?
Aqvakul
04-01-2008, 21:43
CITAT (Berith @ 04-01-2008, 21:40)   Du vet väl att du är den Eva i Skåne jag gillar allra allra mest? Jag gillar nog min fru mest.
CITAT (aq42 @ 04-01-2008, 21:43)  Jag gillar nog min fru mest.  Är din fru Eva i Skåne?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|