|
*Ulrica*
05-01-2008, 10:11
Tycker du det skulle vara bra med en moderator eller forumvärd på Odla? En sådan person/personer skulle kunna mana till lugn i diskussioner där känslorna svallar, påminna om nätetiketten, välkomna nya medlemmar, radera spam, hjälpa folk tillrätta etc. etc. Om du tycker detta verkar bra rösta - Ja. Om du tycker att det är bättre som det är nu - utan moderator, rösta - Nej. Är du osäker så rösta - Vet inte. Rösta bara i denna tråden, diskutera ämnet kan du göra i tråden Vett och etikett, till en trevligare stämning! Det är nämligen lite svårt att ha två trådar i samma ämne på en gång...
Aqvakul
05-01-2008, 10:44
flyttar upp
pia i sundsvall
05-01-2008, 10:46
Jag kan tänka mej flera, kanske ett par i varje avd.
gammelnalle
05-01-2008, 10:54
Jag vet inte skillnad på vad en "moderator" (som i jämlikhetens tecken lika ofta borde heta faderator.....  ) skulle göra som inte våra värdar inte gör??? Och tänk bara vilken TID det skulle ta..... (oavlönat) Jag har vid ett par tillfällen kontaktat Göran när det gått på tok över styr... och då har han (?) reagerat snabbt och effektivt. Och att någon annan skall bestämma vad som är lämpligt.... nja.... det fria ordet vill jag nog värna.. Vissa vill ju provocera... och det är så ute IRL med... Lite "groff" och motsättningar är väl bara OK så länge det inte går till personangrepp (vilket har hänt)... "Rent vatten, empati och vanligt sunt föruft, finns det för lite av" b
Aqvakul
05-01-2008, 10:54
CITAT (pia i sundsvall @ 05-01-2008, 10:46)  Jag kan tänka mej flera, kanske ett par i varje avd. Om vi håller oss inom trådens ram "Rösta bara i denna tråden, diskutera ämnet kan du göra i tråden Vett och etikett, till en trevligare stämning! Det är nämligen lite svårt att ha två trådar i samma ämne på en gång..." så behövs inga moderatorer.
*Ulrica*
05-01-2008, 10:58
CITAT (aq42 @ 05-01-2008, 10:54)  Om vi håller oss inom trådens ram så behövs inga moderatorer. Men uppenbart så behövs det moderatorer...
anna_rispan
05-01-2008, 11:00
Man ska kunna spärrra så att det inte går att skriva i en omröstning. Om man gör det från början alltså.
Aqvakul
05-01-2008, 11:03
Ulrica!
Det var ju du som inte ville ha diskussion på den här tråden! Jag flyttade bara upp den, annars försvinner den ju ner långt på listan.
herkules
05-01-2008, 11:19
jag tycker att forumet är rena rama gruppkramen nu jämfört med för något/några år sedan, de flesta diskussioner reder ut sig själva (eller dör) spam plockas bort och eventuella troll försvinner efter ett tag, kan det bli bättre? småprat är världens bästa avdelning - det finns nog ingenting som folk inte kan här inne!
*Ulrica*
05-01-2008, 11:31
CITAT (aq42 @ 05-01-2008, 11:03)  Ulrica!
Det var ju du som inte ville ha diskussion på den här tråden! Jag flyttade bara upp den, annars försvinner den ju ner långt på listan. Ja, det var toppen snigeln! Det var de andra jag menade... som även du påpekade...
Och jag då som inte förstår så mycket  undrar såklart om Ulrica menar andra än dom som redan finns? Hann rösta (attans!) "nej - jag vill inte ha några andra än dom som redan finns". Men nu kanske jag röstade "nej - jag vill inte ha några alls"?
CITAT (Berith @ 05-01-2008, 11:38)  Och jag då som inte förstår så mycket  undrar såklart om Ulrica menar andra än dom som redan finns? Hann rösta (attans!) "nej - jag vill inte ha några andra än dom som redan finns". Men nu kanske jag röstade "nej - jag vill inte ha några alls"? Ulrica! Hur menade du??
pia i sundsvall
05-01-2008, 12:19
Jag tror att hon inte ville att jag skulle skriva något, men om inte det fanns det allternativet som jag ville rösta på, får jag inte skriva det i så fall?
CITAT (*Ulrica* @ 05-01-2008, 10:11)  Om du tycker att det är bättre som det är nu - utan moderator, rösta - Nej. Jag röstade NEJ. Men jag anser att du har fel när du säger att det inte finns några moderatorer nu. Vår webmaster Ingemar och Göran modererar forumet - och jag tycker att de gör det bra.
CITAT (Betty @ 05-01-2008, 12:26)  Jag röstade NEJ. Men jag anser att du har fel när du säger att det inte finns några moderatorer nu. Vår webmaster Ingemar och Göran modererar forumet - och jag tycker att de gör det bra. Sorry Ulrica, skulle läst bättre än att "kräva" ett svar som redan fanns. Håller med Betty.
*Ulrica*
05-01-2008, 12:31
CITAT (Berith @ 05-01-2008, 12:09)  Ulrica! Hur menade du?? Jag menade att som det är nu har vi inga moderatorer alls, i den formen som moderatorer brukar fungera i forum. Däremot har vi forumadministratörer som då och då tar bort trådar om någon medlem ber om det. En moderator är en person som läser i forumet och själv eller med hjälp uppmärksammar om en diskussion börjar spåra ur, påminner om got nätetikett och forumets regler, flyttar inlägg som hamnat fel, tar bort spam på eget initiativ etc. etc. UTAN att medlemmarna måste be om det.
CITAT (*Ulrica* @ 05-01-2008, 12:31)  Jag menade att som det är nu har vi inga moderatorer alls, i den formen som moderatorer brukar fungera i forum. Däremot har vi forumadministratörer som då och då tar bort trådar om någon medlem ber om det. En moderator är en person som läser i forumet och själv eller med hjälp uppmärksammar om en diskussion börjar spåra ur, påminner om got nätetikett och forumets regler, flyttar inlägg som hamnat fel, tar bort spam på eget initiativ etc. etc. UTAN att medlemmarna måste be om det. Har du sån stenkoll så att du vet att Göran och Ingemar inte gör nåt av de där sakerna du räknade upp?
*Ulrica*
05-01-2008, 12:46
CITAT (Betty @ 05-01-2008, 12:38)  Har du sån stenkoll så att du vet att Göran och Ingemar inte gör nåt av de där sakerna du räknade upp? Sedan jag började här på Odla har jag bara sett administratörerna skriva i en tråd en enda gång. Det var när Odla hade blivit sålt och en del trodde att forumet skulle förändras.
CITAT (*Ulrica* @ 05-01-2008, 12:31)  Jag menade att som det är nu har vi inga moderatorer alls, i den formen som moderatorer brukar fungera i forum. Däremot har vi forumadministratörer som då och då tar bort trådar om någon medlem ber om det. En moderator är en person som läser i forumet och själv eller med hjälp uppmärksammar om en diskussion börjar spåra ur, påminner om got nätetikett och forumets regler, flyttar inlägg som hamnat fel, tar bort spam på eget initiativ etc. etc. UTAN att medlemmarna måste be om det. Ok. Antar att när du säger "vi" så menar du oss alla medlemmar här på forumet. Och då säger jag att det har "vi" visst det!  För mej räcker Ingemar och Göran långt, för mej funkar det alldeles utmärkt här och har gjort så i flera år redan. Och om du inte känner dina värdar redan - för det är ju det dom är, våra värdar här där vi hälsar på och dom låter oss leka (nästan!) fritt - kan du ju leta i trådar bakåt. Du behöver inte gå så långt bakåt, det räcker gott till i våras när dom gav oss det här nya fina forumet. Då ser du säkert all tid och slit dom la ner på att vi skulle få det fantastiska forumet som det här är. --------- Ser nu att du svarat Betty att du bara sett dom skriva i en enda tråd. Men dom är här betydligt oftare än så! Lovar
Aqvakul
05-01-2008, 12:51
CITAT (*Ulrica* @ 05-01-2008, 10:11)  Rösta bara i denna tråden, diskutera ämnet kan du göra i tråden Vett och etikett, till en trevligare stämning! Det är nämligen lite svårt att ha två trådar i samma ämne på en gång... ?
*Stintan*
05-01-2008, 12:53
Det är vad du har sett ja. Jag har sett att dom skrivit i flera trådar och tycker att dom sköter forumet mycket bra.
Definitivt JA till moderatorer.
Som det är nu verkar det finnas en del "självtillsatta forumpoliser" som indirekt eller direkt dikterar forumet. Bytt ut dessa mot riktiga moderatorer istället så att alla medlemmar får samma chans.
CITAT (Betty @ 05-01-2008, 12:26)  Jag röstade NEJ. Men jag anser att du har fel när du säger att det inte finns några moderatorer nu. Vår webmaster Ingemar och Göran modererar forumet - och jag tycker att de gör det bra. Jag håller med.
Elisabeth-Västkustkolonisten
05-01-2008, 13:21
CITAT (Magdis @ 05-01-2008, 13:20)  Jag håller med.  Jag med Och så har dom lite annat att göra också, glömm inte det
CITAT (Tezzla @ 05-01-2008, 13:18)  Definitivt JA till moderatorer.
Som det är nu verkar det finnas en del "självtillsatta forumpoliser" som indirekt eller direkt dikterar forumet. Bytt ut dessa mot riktiga moderatorer istället så att alla medlemmar får samma chans. Ett tillägg: men sen spelar det ganska liten roll vad vi tycker eftersom det ändå i slutändan är forumägarna som bestämmer. Hade de velat ha moderatorer så tror jag att de hade skaffat såna.
CITAT (*Ulrica* @ 05-01-2008, 12:31)  Jag menade att som det är nu har vi inga moderatorer alls, i den formen som moderatorer brukar fungera i forum. Däremot har vi forumadministratörer som då och då tar bort trådar om någon medlem ber om det. En moderator är en person som läser i forumet och själv eller med hjälp uppmärksammar om en diskussion börjar spåra ur, påminner om got nätetikett och forumets regler, flyttar inlägg som hamnat fel, tar bort spam på eget initiativ etc. etc. UTAN att medlemmarna måste be om det. Och hur har Du tänkt Dig att dessa moderatorer skulle utses? Och vilka skulle det bli som kan tänka sig att ställa upp som moderatorer? Själv kan jag inte tänka mig att censurera andra, och jag skulle t.ex. ha väldigt svårt att acceptera att Du hade rätt att censurera eller plocka bort mina inlägg, däremot är det helt OK attr Du anmäler mina inlägg till forumägarna som i sin tur tar avgörandet. Gita
CITAT (Gita @ 05-01-2008, 13:28)  Och hur har Du tänkt Dig att dessa moderatorer skulle utses? Och vilka skulle det bli som kan tänka sig att ställa upp som moderatorer? Själv kan jag inte tänka mig att censurera andra, och jag skulle t.ex. ha väldigt svårt att acceptera att Du hade rätt att censurera eller plocka bort mina inlägg, däremot är det helt OK attr Du anmäler mina inlägg till forumägarna som i sin tur tar avgörandet. Gita Att moderera innebär inte att censurera utan att utifrån klart uppsatta forumregler bedöma när någon passerat en gräns.
*Stintan*
05-01-2008, 13:32
CITAT (Gita @ 05-01-2008, 13:28)  Och hur har Du tänkt Dig att dessa moderatorer skulle utses? Och vilka skulle det bli som kan tänka sig att ställa upp som moderatorer? Själv kan jag inte tänka mig att censurera andra, och jag skulle t.ex. ha väldigt svårt att acceptera att Du hade rätt att censurera eller plocka bort mina inlägg, däremot är det helt OK attr Du anmäler mina inlägg till forumägarna som i sin tur tar avgörandet. Gita
*Ulrica*
05-01-2008, 13:32
Oj, oj, oj. Nu blev detta helt plötsligt en väldigt konstig diskussion om definitionen på ordet "moderera" och "moderator" och ifall man uppsakattar Göran eller Ingemar.... 1. Att vilja ha en moderator på ett forum betyder inte att man tycker att forumadministratörerna är dåliga på något sätt. 2. En moderator är en moderator och en forumadministratör är en forumadministratör. 3. Ingemar och Göram är forumadministratörer, dvs. de har alldeles för mycket annat att pyssla med för att hinna vara moderatorer. Däremot har det hänt att forumet har varit i akut behov av moderering och de har då gått in och gjort detta. Men de är inte moderatorer. De är bra på det de gör men det betyder inte att det skulle kunna vara bra att även ha en eller flera moderatorer. 4. Vill du veta vad en moderator är och gör så kan du läsa mer här.
CITAT (Tezzla @ 05-01-2008, 13:18)  Definitivt JA till moderatorer.
Som det är nu verkar det finnas en del "självtillsatta forumpoliser" som indirekt eller direkt dikterar forumet. Bytt ut dessa mot riktiga moderatorer istället så att alla medlemmar får samma chans. Risken är väl att samma personer som vill bli moderatorer ofta är just de "självtillsatta forumpoliser" som tidigare haft synpunkter åt alla håll. (Talar inte om Odla nu, utan generellt). Moderatorer kan vara en bra idé, men tycker behovet verkar litet på Odla. Förutom att radera spam så hade de inte haft mycket att göra. Visst, det går att radera trådar, flytta trådar, komma med pekpinnar, men det här är ju ett rätt snällt forum trots allt. Om Odla, en kommersiell site, inför betalda (antar jag, vem vill arbeta ideellt åt ett vinstinriktat företag?) moderatorer så kan Odla antagligen dessutom hamna i situationer där de inte längre kan skylla på "oj, det där missade vi..." om någon tråd som kan tolkas rasistiskt får stå kvar, etc, exempelvis.
CITAT (Tezzla @ 05-01-2008, 13:31)  Att moderera innebär inte att censurera utan att utifrån klart uppsatta forumregler bedöma när någon passerat en gräns. Exakt, och sådana personer behövs här också. Om inte annat för att svara på frågor som t ex "Är det ok att posta om webshop X" eller vad det nu kan vara som är tveksamt. En sådan person kan flytta poster som hamnar fel, hjälpa nybörjare tillrätta om de vill det, hjälpa till att göra information mer tillgänglig och i största allmänhet vara en tillgång och en resurs för medlemmarna.
herkules
05-01-2008, 13:36
nåväl, det är ju bara att kika på omröstningsresultatet så var det väl slutdiskuterat sedan ang fler moderatorer på odla. demokratiskt och bra.
*Ulrica*
05-01-2008, 13:37
CITAT (Gita @ 05-01-2008, 13:28)  Och hur har Du tänkt Dig att dessa moderatorer skulle utses? Och vilka skulle det bli som kan tänka sig att ställa upp som moderatorer? Själv kan jag inte tänka mig att censurera andra, och jag skulle t.ex. ha väldigt svårt att acceptera att Du hade rätt att censurera eller plocka bort mina inlägg, däremot är det helt OK attr Du anmäler mina inlägg till forumägarna som i sin tur tar avgörandet. Gita På samma sätt som de utses på alla andra forum där ute på webben. Jag är inte forumadministratör så jag vet inte exakt hur det går till. Är du med på något annat större forum så har du säkert sett att det finns moderatorer där. De brukar vara frivilliga och det brukar vara så att för att en person inte ska ta på sig för mycket så tar man ett ämne var och det finns väldigt tydligt specificerat vilka befogenheter de har. Missköter sig en moderator så blir den avsatt. Och det är inte meningen att någon vill cencurera dej, utan att påminna om etiketten i de fall det behövs. Skulle det vara så himla jobbigt för dej tror du?
Det här har diskuterats innan och även då kom vi väl fram till att det är bra att det är högt i taket och att Göran och Ingemar sköter forumet på ett sätt som vi gillar!
Jag säger definitivt NEJ till moderatorer som väljs bland medlemmarna, det kommer alltid att väcka misstro.
Mvh Fenja
CITAT (Pirum @ 05-01-2008, 13:36)  Risken är väl att samma personer som vill bli moderatorer ofta är just de "självtillsatta forumpoliser" som tidigare haft synpunkter åt alla håll. (Talar inte om Odla nu, utan generellt). Moderatorer kan vara en bra idé, men tycker behovet verkar litet på Odla. Förutom att radera spam så hade de inte haft mycket att göra. Visst, det går att radera trådar, flytta trådar, komma med pekpinnar, men det här är ju ett rätt snällt forum trots allt.
Om Odla, en kommersiell site, inför betalda (antar jag, vem vill arbeta ideellt åt ett vinstinriktat företag?) moderatorer så kan Odla antagligen dessutom hamna i situationer där de inte längre kan skylla på "oj, det där missade vi..." om någon tråd som kan tolkas rasistiskt får stå kvar, etc, exempelvis. Jag kan inte riktigt se de problem du räknar upp. Jag har erfarenhet från massor av forum där detta med moderatorer funkar utmärkt. Och så finns det naturligtvis vissa forum där det funkat mindre bra, men då beror det nästan alltid på att det skett lite knepiga tillsättningar av mods. Jag tror nästan Odla är det enda forum jag har erfarenhet från som inte har moderatorer.
CITAT (Tezzla @ 05-01-2008, 13:31)  Att moderera innebär inte att censurera utan att utifrån klart uppsatta forumregler bedöma när någon passerat en gräns. Det måste ju hur som helst bygga på "tyckande". Ulrica tyckte ju t.ex. att inleda ett inlägg med "Snälla Du" var att överträda det acceptablas gräns. Jag är dock fortfarande nyfiken på hur ni som företräder ytterligare moderatorer förutom forumägarna anser hur och av vem dessa skall utses. Gita CITAT (Tezzla @ 05-01-2008, 13:40)  Jag tror nästan Odla är det enda forum jag har erfarenhet från som inte har moderatorer. Odla har ju de aktiva forumägarna som moderatorer och det är mycket bättre. Gita
CITAT (Fenja @ 05-01-2008, 13:37)  Det här har diskuterats innan och även då kom vi väl fram till att det är bra att det är högt i taket och att Göran och Ingemar sköter forumet på ett sätt som vi gillar!
Jag säger definitivt NEJ till moderatorer som väljs bland medlemmarna, det kommer alltid att väcka misstro.
Mvh Fenja Håller med! Högt i tak tycker jag är jättebra. Sen när det verkligen gått till allvarliga personangrepp och lögnspridning har Ingemar och Göran satt P för det.
Aqvakul
05-01-2008, 13:46
CITAT (Gita @ 05-01-2008, 13:43)  Det måste ju hur som helst bygga på "tyckande". Ulrica tyckte ju t.ex. att inleda ett inlägg med "Snälla Du" var att överträda det acceptablas gräns. Jag är dock fortfarande nyfiken på hur ni som företräder ytterligare moderatorer förutom forumägarna anser hur och av vem dessa skall utses.Gita Odla har ju de aktiva forumägarna som moderatorer och det är mycket bättre. Gita (min färgmarkering)Bra fråga!Edit: skrivfel
CITAT (Gita @ 05-01-2008, 13:43)  Odla har ju de aktiva forumägarna som moderatorer och det är mycket bättre. Gita Tycker du, men inte jag
CITAT (*Ulrica* @ 05-01-2008, 13:37)  På samma sätt som de utses på alla andra forum där ute på webben. Jag är inte forumadministratör så jag vet inte exakt hur det går till. På andra forum jag frekventerar brukar ordningen vara att administratören sköter modererandet så länge det går. När forumet blir för stort för att den personen själv kan hålla koll utser han bland dem han litar på ytterligare en som kan läsa trådar (alla trådar!) och hålla efter så att reglerna efterlevs. Den personen får titeln moderator eftersom han inte har samma rättigheter som en administratör (som i princip kan kallas forumets gud eftersom han är allsmäktig och beslutar även över moderatorerna). Oftast utses någon han känner personligen eller någon som varit på forumet väldigt länge och som visat sig vara pålitlig. Ytterligare moderatorer utses efter merit och egenskaper, dvs uppförande, förmåga att diskutera utan att gräla, förmåga att ta kritik utan att bli defensiv, förmåga att framföra kritik utan att gå till personangrepp samt en drös andra personliga egenskaper som varierar beroende på vad forumet vill och strävar efter. Det säger sig självt att för att få en uppfattning om allt det där krävs det att medlemmen som ska tillfrågas har varit aktiv väldigt länge och regelbundet. I en del forum har de moderatorgrupper som tar fram två tre kandidater som de sen röstar på inom gruppen, andra har rundabordsdiskussioner etc men grundförfarandet har varit ungefär det samma.
*Stintan*
05-01-2008, 13:48
CITAT (Tezzla @ 05-01-2008, 13:40)  Jag kan inte riktigt se de problem du räknar upp. Jag har erfarenhet från massor av forum där detta med moderatorer funkar utmärkt. Och så finns det naturligtvis vissa forum där det funkat mindre bra, men då beror det nästan alltid på att det skett lite knepiga tillsättningar av mods. Jag tror nästan Odla är det enda forum jag har erfarenhet från som inte har moderatorer. Det kanske är därför som Odla fungerar så bra som det gör.
*Ulrica*
05-01-2008, 13:53
CITAT (aq42 @ 05-01-2008, 13:46)  Bra fråga! Ja, visst är det en bra fråga! MEN, jag ska inte bara upprepa den, jag ska försöka svara på den också! Eftersom jag aldrig har haft något forum eller varit moderator så har jag självklart ingen aning om svaret, men jag kollade vad Wikipedia har att säga om saken, och vips: "Choosing a moderator Different boards choose moderators in different ways. As noted, on some boards moderators are just friends of the owner. On more serious boards, administrators and senior staff generally choose moderators from among long-time, respected, level-headed members. There are generally sufficient volunteers for moderator positions that it's unnecessary for even large, professional boards to pay them. Boards with paid subscriptions may waive them for staff. In Slash-based sites like Slashdot, moderators are semi-randomly selected by the software among registered users within a certain posting frequency range (not obsessed posters nor non-contributors). Their task is limited to five evaluations ("points") that they can distribute among any recent comment." Läs mer om vad en moderator är och gör här.CITAT (Stintan43 @ 05-01-2008, 13:48)  Det kanske är därför som Odla fungerar så bra som det gör. Om nästan 40% av 45 personer tycker att vi behöver en moderator så borde det väl vara en indikation på att inte alla tycker att Odla fungerar så jättebra!
CITAT (*Ulrica* @ 05-01-2008, 13:37)  Och det är inte meningen att någon vill cencurera dej, utan att påminna om etiketten i de fall det behövs. Skulle det vara så himla jobbigt för dej tror du? Ja, det beror väl på, t.ex Din och min syn på vad som är "vett och etikett" verkar skilja sig rejält. Nej, jag tycker fortfarnde inte att det skall utses moderatorer bland medlemmarna. Känns jobbigt att någom med extra ömma tår skall begränsa min frihet att säga min mening. Tycker det bästa med detta fora är att det mestadels är hög takhöjd. En och annan forumpolis kan man orka med om det är så att denna inte har några befogenheter. Gita
CITAT (Stintan43 @ 05-01-2008, 13:48)  Det kanske är därför som Odla fungerar så bra som det gör. Och det är ju en definitionsfråga. Vissa tycker det funkar bra, andra att det funkar mindre bra.
Aqvakul
05-01-2008, 13:55
CITAT (*Ulrica* @ 05-01-2008, 13:51)  Ja, visst är det en bra fråga! MEN, jag ska inte bara upprepa den, jag ska försöka svara på den också! Eftersom jag aldrig har haft något forum eller varit moderator så har jag självklart ingen aning om svaret, men jag kollade vad Wikipedia har att säga om saken, och vips: "Choosing a moderator Different boards choose moderators in different ways. As noted, on some boards moderators are just friends of the owner. On more serious boards, administrators and senior staff generally choose moderators from among long-time, respected, level-headed members. There are generally sufficient volunteers for moderator positions that it's unnecessary for even large, professional boards to pay them. Boards with paid subscriptions may waive them for staff. In Slash-based sites like Slashdot, moderators are semi-randomly selected by the software among registered users within a certain posting frequency range (not obsessed posters nor non-contributors). Their task is limited to five evaluations ("points") that they can distribute among any recent comment." Läs mer om vad en moderator är och gör här.Var det någon som blev klokare av detta? Ni som förespråkar moderatorer måste väl ha några mer konkreta idéer om hur de ska utses, innan ni lanserar förslaget?
CITAT (aq42 @ 05-01-2008, 13:55)  Var det någon som blev klokare av detta?
Ni som förespråkar moderatorer måste väl ha några mer konkreta idéer om hur de ska utses, innan ni lanserar förslaget? Läs LadyG's inlägg på förra sidan. Tror du har missat det.
*Ulrica*
05-01-2008, 13:58
CITAT (Gita @ 05-01-2008, 13:53)  Känns jobbigt att någom med extra ömma tår skall begränsa min frihet att säga min mening. varför skulle en forumadministratör utse en moderator som har extra ömma tår? Det skulle ju bara leda till bråk! Och återigen, det handlar INTE om att begränsa människors åsikter!!!!! Jag tycker du ska ta och läsa på lite om vad en moderator gör för något! Tex. finns det en utmärkt artikel här
CITAT (aq42 @ 05-01-2008, 13:55)  Var det någon som blev klokare av detta?
Ni som förespråkar moderatorer måste väl ha några mer konkreta idéer om hur de ska utses, innan ni lanserar förslaget? Jag tyckte att jag lämnade ett tydligt förslag? Men det ignorerades tydligen, inget ovanligt på det är forumet. Ska man märkas ska man trampa till på några av de där ömma tårna så det blir ett jävla liv verkar det som, annars är det ingen som vare sig ser eller läser.CITAT (Tezzla @ 05-01-2008, 13:57)  Läs LadyG's inlägg på förra sidan. Tror du har missat det. Tack Tezzla, nu blev jag riktigt glad.  Backar hastigt tillbaka från mitt förra påstående i och med ditt inlägg!
*Ulrica*
05-01-2008, 14:01
Ytterligare en sajt för er som ännu inte verkar ha fattat vad en moderator gör, denna gången på svenska: Vad är en moderator
Vad är det som gör att du tror att vi inte fattar vad en moderator är/gör? Jag vill inte att någon annan än Göran och Ingemar ska rota runt i vårat forum! Mvh Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|