Sidor: 1, 2
Ophelia
Vill minnas att det där med EPA-traktorer och hastighet på 30 km/timme inte heller var något som gick hand i hand när jag var i den åldern (typ en massa massa år sedan).

Men de var ursnygga (tyckte jag givetvis då) och killarnas skötebarn smile.gif
ingrid fuxwall
Här vimlar det av EPA traktorer och det är inte ovanligt att jag blir omkörd av en alternativt inte lyckas hänga med dem på våra slingriga vägar ranting.gif
Lilla Birka
CITAT (Stintan43 @ 22-01-2008, 11:21) *
Ska man väl göra om det är åt vänster man ska flirting.gif

rättat stavfel

Nej, man ska aldrig blinka vänster i en rondell, för då kör man ju bara runt, runt. Man ska endast blinka när man ska ut ur rondellen och det är väl alltid åt höger i Sverige?
Aqvakul
blink.gif blink.gif Blink blink!
*Stintan*
CITAT (Lilla Birka @ 22-01-2008, 19:50) *
Nej, man ska aldrig blinka vänster i en rondell, för då kör man ju bara runt, runt. Man ska endast blinka när man ska ut ur rondellen och det är väl alltid åt höger i Sverige?

Jaha men jag kan inte se något fel i att blinka till vänster när jag måste åka runt 3/4 delar av rondellen för att komma till den avfart jag ska. När jag ska ska ut ur rondellen blinkar jag självklart åt höger. Om jag gör så så visar jag både bakomvarande trafik och de som ska in i rondellen från andra vägar vart jag ska. Det är inte förbjudet att blinka som många tycks tro. Jag blinkar där jag tycker att det behövs OCH där man ska.
Lilla Birka
CITAT (Stintan43 @ 22-01-2008, 20:07) *
Jaha men jag kan inte se något fel i att blinka till vänster när jag måste åka runt 3/4 delar av rondellen för att komma till den avfart jag ska. När jag ska ska ut ur rondellen blinkar jag självklart åt höger. Om jag gör så så visar jag både bakomvarande trafik och de som ska in i rondellen från andra vägar vart jag ska. Det är inte förbjudet att blinka som många tycks tro. Jag blinkar där jag tycker att det behövs OCH där man ska.

Det är ju bara det att så många sen glömmer att blinka åt andra hållet och sedan blinkar vänster och svänger åt höger! Därför ska man aldrig blinka när man åker in i en rondell , det behövs liksom inte (i varje fall inte om den är enfilig, vilket de flesta är idag i småstäder och orter) utan endast när man åker ut ur rondellen. Då visar man tydligt vart man ska!
Tosan
CITAT (MariaS @ 22-01-2008, 14:45) *
Hmmm g.gif att de aldrig lär sig. Råkar ständigt ut för samma häromkring, det är precis som om det kliar i lilla polo folie, när de får en 2,5 ton Hemi framför sig. Men ärn har de inte lyckats angel_not.gif

Nej, och oavsett hur fort man kör måste de förbi. För kör man en sån så cruisar man alltid... Eller..? crazy.gif Antagligen tror de att deras hastighetsmätare visar ungefär 100 för mycket... men inte fan har de vett att hålla undan när de väl pressat sig förbi i ett backrön eller en kurva.
Berith
CITAT (Stintan43 @ 22-01-2008, 20:07) *

Jag tror inte att det är förbjudet att blinka vänster i rondellen, men det fyller ju knappast någon funktion heller. Det räknas ju faktiskt som att man kör rakt fram, enligt trafikreglerna (stod det väl nånstans i länkarna ovan?) och det finns väl ingen som blinkar vänster bara för att vägen svänger åt det hållet? Däremot kan det ställa till trubbel när "du" blinkar vänster men egentligen hade tänkt svänga höger i nästa utfart.

En sak till med "konstigt uppförande" i rondeller och det är när rondell-ovana bilister stannar i rondellen för att släppa in dom som kommer från höger. slap.gif

Skulle inte förvåna mej om dom som blir insläppta blinkar vänster. crazy.gif
freddie
CITAT (aanderss @ 22-01-2008, 10:54) *
både ja och nä men inte bröt jag i mot trafikreglrna

Fanns det några trafikregler när du var ung? wink.gif
freddie
CITAT (Lilla Birka @ 22-01-2008, 19:50) *

Jo, det fick jag lära mig när jag tog kökort 1992. Rondellen är att betrakta som vilken annan korsning som helst. Alltså skall man innan man kör in i den visa med körrinktningsvisaren vart man tänker köra - höger, (rakt fram) eller vänster. Sedan skall man också blinka (höger) när man kör ut ur rondellen! Övertydligt är bättre än otydligt i trafiken. Så har jag fått lära mig i alla fall, och jag måste säga att det känns som det mest förnuftiga. rtfm.gif
Solstorm
Jag fick lära mig av min körskolelärare att blinka vänster i rondeller. Länge sedan nu. När ändrades det?
Kathy
CITAT (Berith @ 22-01-2008, 20:19) *
...//......... och det finns väl ingen som blinkar vänster bara för att vägen svänger åt det hållet?...//......

Jodå, tro mig, det finns en del bilister som gör det. biggrin.gif
Jag låg bakom en bil på kurvig väg....gissa om det blinkades! Både åt höger och sen åt vänster, beroende på hur vägen svängde... crazy.gif blink.gif
mamamaggan
Det allra mest förnuftiga verkar vara att undvika rondeller eftersom det blinkas åt så många olika håll fast man ska åt samma håll. whistling.gif

Det var så länge sedan jag tog körkort så det fanns nästan inga rondeller och därmed heller inga regler om hur man skulle blinka. Numera gör jag som jag skrev överst! flirting.gif .

Brukar nog se mig väldigt noga för i rondeller eftersom jag vet att det förekommer så många olika sätt att visa vart man ska eller inte ska.
Kathy

Apropå rondellkörning. coolgleam.gif
*Stintan*
CITAT (freddie @ 22-01-2008, 21:42) *
Jo, det fick jag lära mig när jag tog kökort 1992. Rondellen är att betrakta som vilken annan korsning som helst. Alltså skall man innan man kör in i den visa med körrinktningsvisaren vart man tänker köra - höger, (rakt fram) eller vänster. Sedan skall man också blinka (höger) när man kör ut ur rondellen! Övertydligt är bättre än otydligt i trafiken. Så har jag fått lära mig i alla fall, och jag måste säga att det känns som det mest förnuftiga. rtfm.gif

Japp det fick jag också lära mig fast mitt körkort tog jag 1963.
Orcus
eftersom så många struntar i att blinka så tycker jag bara det är bra när folk blinkar vänster i rondellerna för då vet jag att med största sannolikhet så ska den personen fortsätta inne i rondellen så då kan man köra in bredvid den personen utan att upptäcka att den skulle ju egentligen ut där men struntade i att blinka.
Trafiken flyter på mycket bättre vad jag märkt när folk blinkar vänster i rondellerna för då vågar sig fler folk in i rondellerna utan att stå och vänta för att se vart de inne i rondellen ska ta vägen.

ska jag till vänster i en rondell så blinkar jag vänster tills jag kört precis förbi avfarten före där jag ska av då ändrar jag till att blinka höger så att de som står vid den infarten till rondellen ser att jag blinkar höger och ska ut ur rondellen.

edit: blinkar vänster om det är mycket bilar kanske jag ska tillägga, är det lite bilar så brukar jag bara blinka höger när jag ska ut ur rondellen.
*Stintan*
CITAT (mamamaggan @ 22-01-2008, 21:48) *
Det allra mest förnuftiga verkar vara att undvika rondeller eftersom det blinkas åt så många olika håll fast man ska åt samma håll. whistling.gif

Det var så länge sedan jag tog körkort så det fanns nästan inga rondeller och därmed heller inga regler om hur man skulle blinka. Numera gör jag som jag skrev överst! flirting.gif .

Brukar nog se mig väldigt noga för i rondeller eftersom jag vet att det förekommer så många olika sätt att visa vart man ska eller inte ska.

rotfl.gif Ja det var ju så att när jag tog körkort så fanns det rondeller överallt men sen fick dom för sig att rondeller skulle det inte finnas så alla togs bort.
I Stockholm tror jag att det var bara Brommaplansrondellen som fick vara kvar och är fortfarande. För några år sen började man ju bygga nya igen och nu är det fler än det nånsin varit.
Netha
Jag blinkar alltid innan jag kör in, om jag ska till vänster.

sydsvenskan

I Trafikförordningen (TF), som ersatte den gamla Vägtrafikkungörelsen (VTK) 1999, fick cirkulationsplatsen dessutom en egen definition:

”Plats som enligt lokal föreskrift skall vara cirkulationsplats och som är utmärkt med vägmärke för cirkulationsplats”(TF 3§).

Den fanns alltså. Dessutom beskrev man hur man ska bete sig i den:

”I en cirkulationsplats skall ett fordon föras motsols i cirkulationen runt rondellen...”(TF §13)
Cirkulationsplatsen är alltså en enkelriktad väg runt en rondell – och därmed kunde man också definiera hur man ska köra i den. Man behöver inte blinka när man kör in i den,utan bara när man ska köra ur den.
– Men man bör göra det för att visa andra trafikanter sina avsikter, säger Åke Svedberg, Vägverkets pensionerade regelguru.

Man får använda båda körfälten, om cirkulationsplatsen innehåller fler än ett, hela vägen tills man kör ur den.
Men det rekommenderar inte trafikskolorna:
– Ska man till vänster i en rondell tycker jag att man ska placera sig i vänstra körfältet och blinka innan man kör in i den, för att göra klart för andra trafikanter vart man är på väg och sedan ska man givetvis blinka när man byter körfält inne i rondellen, säger Cathrine Wendel, trafiklärare på Wendels trafikskola i Malmö. Och glöm sedan inte heller att se upp för korsande cyklister när du är på väg ur rondellen.
Kathy

Det finns de som försöker sig på att köra rakt igenom en rodenll; länk.
Tosan
Är det nån fler än jag som fått möte i en rondell då?
Det hände mig ett par timmar efter att jag fått körkortet...
Myosotis
Ni vet väl förresten varför det är så många rondeller överallt? - Det beror på att stadsarkitekten är så lat så han orkar inte flytta sin kaffekopp som han brukar ställa på kartan på sitt skrivbord. Istället ritar han runt den. Sen blir de ju tvungna att bygga rondeller överallt där han ritat dem!
Kathy
CITAT (Tosan @ 22-01-2008, 22:18) *

Jösses. wacko.gif
Blinkade h*n till höger eller vänster då du fick möte? tongue.gif
Lilla Birka
CITAT (Tosan @ 22-01-2008, 22:18) *

Ja, jag. T.o.m. TVÅ samma dag! Det hände när de just öppnat den nya rondellen vid infarten till Katrineholm, när jag körde in till byn mötet jag en som inte fattade hur man skulle köra och när jag körde ut ur byn lite senare kom en till som körde fel. Och detta trots att stora tydliga pilar visade vägen!
Tosan
CITAT (Kathy @ 22-01-2008, 22:40) *
Jösses. wacko.gif
Blinkade h*n till höger eller vänster då du fick möte? tongue.gif

Inte alls tror jag...
mamamaggan
CITAT (Lilla Birka @ 22-01-2008, 22:44) *
Ja, jag. T.o.m. TVÅ samma dag! Det hände när de just öppnat den nya rondellen vid infarten till Katrineholm, när jag körde in till byn mötet jag en som inte fattade hur man skulle köra och när jag körde ut ur byn lite senare kom en till som körde fel. Och detta trots att stora tydliga pilar visade vägen!

Menar du den rondellen som gjordes för några år sedan? Vid infarten från Flen-hållet? I så fall kan jag förstå den som du mötte. Första gången vi åkte där så såg vi den inte förrän det nästan var för sent! När man kommar från Flen-hållet så är det ju en liten uppförsbacke och då ser man inte rondellen förrän man är på väg in i den.
pejori
CITAT (Kathy @ 22-01-2008, 22:16) *
Det finns de som försöker sig på att köra rakt igenom en rodenll; länk.

i min komun, byggs det nya rondeller varje dag...med massor av bilspår där bilar kört rakt fram... slap.gif
"det funkade ju igår" ungefär fear.gif

har inte fått möte i rondell, menm däremot på motorväg sos.gif
Lilla Birka
CITAT (mamamaggan @ 22-01-2008, 23:16) *
Menar du den rondellen som gjordes för några år sedan? Vid infarten från Flen-hållet? I så fall kan jag förstå den som du mötte. Första gången vi åkte där så såg vi den inte förrän det nästan var för sent! När man kommar från Flen-hållet så är det ju en liten uppförsbacke och då ser man inte rondellen förrän man är på väg in i den.

Nej, de har gjort en till , förra året. Den ligger lite tidigare vid anslutningen av väg 56 som går mot Kungsör.
mamamaggan
CITAT (Lilla Birka @ 22-01-2008, 23:20) *
Nej, de har gjort en till , förra året. Den ligger lite tidigare vid anslutningen av väg 56 som går mot Kungsör.

OK den har vi också åkt i . Vi tyckte det var lite svårt att fatta hur man skulle åka ( vi åkte inte mot trafiken iaf) . Konstig skyltning där tyckte vi.

Ni märker att jag skriver vi . Min man kör men det är jag som talar om hur, vart och när. Har jag lärt mig på TV av Hyacinth!
Myosotis
CITAT (Lilla Birka @ 22-01-2008, 22:44) *

TVÅ samma dag?!
Det kanske var du som körde åt fel håll? smile.gif
Lilla Birka
CITAT (mamamaggan @ 22-01-2008, 23:25) *
OK den har vi också åkt i . Vi tyckte det var lite svårt att fatta hur man skulle åka ( vi åkte inte mot trafiken iaf) . Konstig skyltning där tyckte vi.

Ni märker att jag skriver vi . Min man kör men det är jag som talar om hur, vart och när. Har jag lärt mig på TV av Hyacinth!

Det bara vimlar av rondeller runt i området där nu, 56:an kommer ju in norr ifrån och då är det först en rondell som gör att man kan åka runt sta´n mot Örebro-hållet, sedan en till där 56:an ansluter till 55:an

CITAT (Myosotis @ 22-01-2008, 23:25) *
TVÅ samma dag?!
Det kanske var du som körde åt fel håll? smile.gif

Man skulle ju kunna tro det, men det var det inte, vi var flera som förfärades över de "vilsekomna" laugh.gif
*Stintan*
CITAT (Lilla Birka @ 22-01-2008, 23:20) *

Bor ni här allihop? giggle.gif

Jag undrar hur många som hamnat i diket på andra sidan rondellen när man kört ut från stan.

Nej jag är oskyldig det var inte jag som körde åt fel håll whist.gif
Lilla Birka
CITAT (Stintan43 @ 22-01-2008, 23:57) *
Bor ni här allihop? giggle.gif

Jag undrar hur många som hamnat i diket på andra sidan rondellen när man kört ut från stan.

Nej jag är oskyldig det var inte jag som körde åt fel håll whist.gif

Nej, jag har inte sett någon ännu som hamnat nere i slänten där, men visst ligger det väldigt nära till hands. Förresten är det nästan lika illa när man kommer från Flens-hållet och ska in i den rondellen.
Berith
Jag är väldigt glad att ni vänsterblinkande inte förekommer i "mina" rondeller, det räcker med dom som redan finns här och ställer till det. slap.gif
Orcus
CITAT (Berith @ 23-01-2008, 06:27) *
Jag är väldigt glad att ni vänsterblinkande inte förekommer i "mina" rondeller, det räcker med dom som redan finns här och ställer till det. slap.gif

förstår inte riktigt detta. vad är problemet med att se en bil blinka åt vänster i en rondell?
Jag tycker det bara är bra för då visar den personen att den ska fortsätta snurra runt inne i rondellen.
anna_rispan
Är det en EPA-traktor man ser? Hmm, enligt vägverkets sida så får inte nya epatraktorer registeras. Så är det en ombyggd ny bil man ser så heter den a-traktor. Men i folkmun komer de nog att kallas epa-trakotr för evigt oavsett vad vägverket skriver. smile.gif
Berith
CITAT (Orcus @ 23-01-2008, 08:07) *
förstår inte riktigt detta. vad är problemet med att se en bil blinka åt vänster i en rondell?
Jag tycker det bara är bra för då visar den personen att den ska fortsätta snurra runt inne i rondellen.

Ok, vi säger väl det då. biggrin.gif
anna_rispan
Men om det är en väldigt stor rondell med fler utfarter än fyra så är det rätt svårt att veta om vänsterblinkaren verkligen tänker fortsätta eller om den helt plötsligt räknar med att bakomvarande ska förstå att vänsterblinkandet även gäller för (plötsligt) utfart till höger. Det är inte tydligt om man kör med vänsterblinkersen på i en rondell, tycker jag alltså.

Men det värsta är de som inte blinkar ut ur en rondell! Hur fasen ska jag som ska in veta om jag kan köra in eller om jag ska vänta tills bilen passerat mig. Grrr. Men det har jag redan skrivit om för länge sedan. Aj aj aj. Skulle inte dragit upp det igen kanske...
*Stintan*
CITAT (anna_rispan @ 23-01-2008, 08:32) *
Men om det är en väldigt stor rondell med fler utfarter än fyra så är det rätt svårt att veta om vänsterblinkaren verkligen tänker fortsätta eller om den helt plötsligt räknar med att bakomvarande ska förstå att vänsterblinkandet även gäller för (plötsligt) utfart till höger. Det är inte tydligt om man kör med vänsterblinkersen på i en rondell, tycker jag alltså.

Men det värsta är de som inte blinkar ut ur en rondell! Hur fasen ska jag som ska in veta om jag kan köra in eller om jag ska vänta tills bilen passerat mig. Grrr. Men det har jag redan skrivit om för länge sedan. Aj aj aj. Skulle inte dragit upp det igen kanske...

Inte fasiken blinkar jag åt vänster när jag ska ut ur rondellen då blinkar jag såklart åt höger precis som man ska oavsett hur stor rondellen är. Man får väl självklart alltid vara uppmärksam när man kör bil och man kan ju inte åka omkring och misstänka att folk ska åt höger när dom blinkar åt vänster.
Man blinkar för att visa övriga bilister vart man är på väg och om alla bemödade sig om att göra det så skulle trafiken flyta mycket bättre.
anna_rispan
CITAT (Stintan43 @ 23-01-2008, 08:57) *
Inte fasiken blinkar jag åt vänster när jag ska ut ur rondellen då blinkar jag såklart åt höger precis som man ska oavsett hur stor rondellen är. Man får väl självklart alltid vara uppmärksam när man kör bil och man kan ju inte åka omkring och misstänka att folk ska åt höger när dom blinkar åt vänster.
Man blinkar för att visa övriga bilister vart man är på väg och om alla bemödade sig om att göra det så skulle trafiken flyta mycket bättre.

ja jag tror säkert att du blinkar som du ska. men jag ser ju andra som inte blinkar ut alls elelr glömmer att slå om från sin vänsterblink till höger, som de ska.. då blir det som du skriver dåligt flyt i trafiken. men det tänker ju inte de på...
*Stintan*
CITAT (anna_rispan @ 23-01-2008, 08:59) *
ja jag tror säkert att du blinkar som du ska. men jag ser ju andra som inte blinkar ut alls elelr glömmer att slå om från sin vänsterblink till höger, som de ska.. då blir det som du skriver dåligt flyt i trafiken. men det tänker ju inte de på...

Ja tyvärr är det ju så att det finns en massa folk (i alla åldrar) ute o kör som inte borde ha körkort, därför är det viktigt att vara uppmärksam.
krellus
Nu närmar man sig ju 40 och har tagit ett sent körkort så man reagerar ju på folk som inte vet hur man ska uppföra sig i en "cirkulationsplats" flirting.gif

-Ska man köra direkt till höger så "behöver" man inte blinka höger för det finns bara ett håll att åka. Jag brukar dock göra det ändå.
-Blinka höger när du ska lämna "cikulationsplatsen". Detta gör jag alltid. Många slarvar med detta. Mycket irriterande om det är en hårt trafikerad "Cirkulationsplats". Förstår jag att du ska lämna rondellen så kan jag kasta mig in i den fortare.
-Blinka vänster om du inte ska till höger eller rakt fram. Ligg i den vänstra filen om det finns 2.
-Således så blinkar jag vänster om jag jag ska till "klockan 9" eller hela varvet runt. Sedvanligt filbyte om du ska ut "klockan 9" och blinkar då naturligtvis "höger".
-Ska du hela varvet runt så blinkar du vänster och sedan höger när du ska lämna "cirkulationsplatsen."

Min uppfattning är att många slarvar i cirkulationsplatser. Hur svårt är det att visa vad du avser göra?
Jag älskar cirkulationsplatser. Myyyycket smidigt om alla sköter sig.
Trädgårdsflanören
Höger eller vänsterblink.
Man skall vara glad att bilen framför HAR blinkersspak.
Troligen ett extra tillbehör på många nya bilar. unsure.gif

Hur många gånger har man inte legat bakom en bil som svänger en massa gånger UTAN att använda blinkersen!!!

Blev en gång så irriterad, då jag legat bakom en som svängt flera gånger och vi hamnade till sist på samma bensinstation.
Då upplyste jag honom, att båda hans blinkers var trasiga!!! Vilken min man fick......
krellus
CITAT (Trädgårdsflanören @ 23-01-2008, 09:28) *
Hur många gånger har man inte legat bakom en bil som svänger en massa gånger UTAN att använda blinkersen!!!

Och hur många gånger beror det inte på att personen i fråga pratar i mobilen. Det sker mycket ofta.. rent livsfarligt.
Ser man någon som "svajjar" i filen och byter hastighet mellan 65-90 mycket så är det nästan alltid en mobil med i bilden.
Bee
Jag tycker det här med att blinka/inte blinka är ett jobbigt kapitel även utanför - eller framförallt utanför rondeller. Det är ju kommunikation det handlar om, en bilist skall tala om för andra bilister vart h*n tänker ta vägen. Att det då skall vara så jämrans svårt att göra just det!
Man kan stå vid den lilla vägen och vänta på att få svänga höger ut på den stora vägen tex. Det kommer bilar från vänster hela tiden. Vänta, vänta, vänta. Frustrationen/irritationen/blodtrycket ökar. Och så kommer en dåre och blinkar samtidigt som han svänger in på den lilla vägen! Eftersom han har en bil alldeles bakom sig hinner jag inte ut den gången heller. H*n kunde väl ha talat om (blinkat) i god tid så hade jag hunnit köra ut! Fy för såna bilister. Detta händer nästan varje dag jag skall till jobbet på morgonen thumbdown.gif Det är ofta samma elände när jag kommer hem efter jobbet och måste göra vänstersväng över stora vägen in på den lilla.
*Stintan*
CITAT (krellus @ 23-01-2008, 09:31) *
Och hur många gånger beror det inte på att personen i fråga pratar i mobilen. Det sker mycket ofta.. rent livsfarligt.
Ser man någon som "svajjar" i filen och byter hastighet mellan 65-90 mycket så är det nästan alltid en mobil med i bilden.

Ja det borde vara förbjudet att prata i mobil när man kör eller åtminstone lag på högtalarsystem så folk inte behöver hålla i mobilen eller ha lurar i öronen.
Kathy
Blev en gång så irriterad, då jag legat bakom en som svängt flera gånger och vi hamnade till sist på samma bensinstation.
Då upplyste jag honom, att båda hans blinkers var trasiga!!! Vilken min man fick......

laugh.gif tummenupp.gif
Orcus

hehe, klockrent tummenupp.gif

verkligen roligt att läsa i den här tråden vad alla retar upp sig på smile.gif

det som också är roligt är att det knappt är någon som skrivit något om fortkörare i tråden även fast det var väl det som tråden började handla om smile.gif eller är det jag som blivit blind för ordet fortkörning? innocent.gif
titti49zon6
Jaa se gubbar, bråttom, bråttom har dom nono.gif åkte in till samhället för att handla, min gröna BMW och jag höll
lagstadgade 90 km/tim på E4...vad tror ni då hände?????? Plötsligt blev vi omkörda av två Volvobilar med herrar/gubbar bakom ratten och fort gick det, minst 110 knyck så inte är det bara ungdommar som är respektlösa och har svårt att hålla hastighetsgränserna.
Där dom körde om är det dessutom skymd sikt
krellus
CITAT (titti49zon6 @ 23-01-2008, 14:02) *
Jaa se gubbar, bråttom, bråttom har dom nono.gif åkte in till samhället för att handla, min gröna BMW och jag höll
lagstadgade 90 km/tim på E4...vad tror ni då hände?????? Plötsligt blev vi omkörda av två Volvobilar med herrar/gubbar bakom ratten och fort gick det, minst 110 knyck så inte är det bara ungdommar som är respektlösa och har svårt att hålla hastighetsgränserna.
Där dom körde om är det dessutom skymd sikt

Ärligt talat så är det inte bara "gubbar" som håller på så där.

Och till trädgårdsflanören... Vilken grej du var med om på macken. Bra jobbat! tummenupp.gif
Sirpa
CITAT (anna_rispan @ 22-01-2008, 13:55) *
Aanderss: jag hoppas att du ringde polisen när epa.n körde om dig?
O jag vet känslan.
Hjärtat hamrar på som fan när man blir omkörd av galningar som inte respekterar det som är bestämt.

Och varför skulle det ringas till polisen ?

Och varför blir du rädd när du blir omkörd ?

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon