netaave
26-01-2008, 16:08
I torsdags morse var alla som vanligt, hon väckte sin sambo och dom åt frukost tillsammans som alla dagar.
När han åkte till jobbet vid 7 väckte hon barnen, 2 flickor 3 och 5, duschade dom och satt dom framför tv:s barnprogram mednas hon kokade deras gröt.
Det slamrar till i köket, 5-åringen vrider på huvudet och ser mamma ligga på golvet. Hon har gudskelov lärt sig på dagis att man ska ringa 112 om något händer, och gör också så.
Den här gången gick det inte bra, 14.30 igår förklaras hon hjärndöd och igår kväll opererades de organ ur hennes kropp som går att donera.
Exakt vad som hände vet jag inte för det här är ingen direkt kompis till mig, men vi kände igen varann och hälsade när vi möttes då hon var mer kompis till en väninna till mig. Den väninnan är nu chockad o mår jättedåligt förstås samtidigt som hon försöker förstå vad som hänt.
Jag satt med henne 3 timmar i telefonen i natt och försökte trösta men kunde nästan bara lyssna. Ord når inte fram och det är svårt att veta vad man ska säga.
Sååå onödigt, så ung nyss fyllda 40 bara.
Vad finns den meningen med detta??? Sägs ju att det finns en mening med allt!!!
CITAT (netaave @ 26-01-2008, 16:08)

Det gör det inte!
Usch vad hemskt, jag lider med hennes familj.
Irene_L
26-01-2008, 16:30
Åhh vad sorgligt!
Livet är skört.........
alltid tråkigt när unga människor dör i förtid
frågar du.
Ingen mening alls vill jag påstå. Syrran miste dotter, sedan dotterns ex, bägge kring 35 år
Två barn blev föräldralösa.
Vad finns det för mening i det?
Hua vad tråkigt...jag har en kompis som råkade ut för nått liknande...
Han och flickvännen skulle åka på trav och i någon pause så gick de till bilen för att fika...de hade gjort iordning en fika korg som de satt och mumsade på...mitt i fikat säger hon att hon känner sig lite trött...och han hann inte mer än titta på henne och fråga om hon ville åka hem förens hon somna...och hon vaknade aldrig mer...det här var för ca 10 år sedan och hon hade nyss fyllt 30 och hade två små flickor...
Jag kom inte ihåg vad hon dog av exakt men det var nått med hjärnan...om det var en hjärnblödning eller nått sånt...
Nu är han tillsammans med min bästa vän och har en liten dotter...men han glömmer aldrig vad som hände...det ända man kunde göra var att bara finnas där och lyssna...som tur var med honom så var han sån att han ville prata och inte gjorde som de flesta killar brukar göra...stänga allt inom sig...
Sailor Pluto
27-01-2008, 15:24
Det är alltid sorgligt när någon dör, och när det är någon yngre person så blir det än mer sorgligt. Det är först då man börjar tänka på att man kanske inte är odödlig bara för att man inte fyllt 60...
anna_rispan
28-01-2008, 11:18
Det blir så starkt när unga människor dör. Man kan bara hoppas att det inte gjorde ont i dem när döden kom. Stackars barn. Ingen mamma som kommer hem från jobbet mer.
Inga från Närke
28-01-2008, 20:58
Många gånger brukar det vara en pulsåder som spricker i hjärnan och då är det bråttom men oftast är det för sent. Har några bekanta och andra som detta har hänt för och ofta är de unga.
Usch, usch, usch!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.