|
160kvm stort hus
17-04-2008, 12:03
men jösses va söta...
Ev ska vi få hem en taxametervalp till hösten. Vågar man beställa en drake eller ska man kanske vänta tills taxen har vuxit lite?
Lady Hamilton
17-04-2008, 12:47
160kvm stort hus
17-04-2008, 12:53
Ladyn: Läs ordentligt. Dom äter bara grannens katter...
Lady Hamilton
17-04-2008, 12:57
160kvm stort hus
17-04-2008, 13:27
LindaLunda
17-04-2008, 13:47
CITAT (Lady Hamilton @ 17-04-2008, 13:47)  Katter?? Äter katter? hur skall det då gå för mig? när Trithón kommer hem till veckan............... finns det någon "avänjnings kurs"? för drakar måntro Annars blir det till att skaffa inhängnad Hmm... ja... du kanske borde hålla ett öga på honom i det hänseendet(katterna).....åtminstånde tills han inte nöjer sig med mindre änn nejdens kossor! Fast innom 'flocken' borde det nog inte vara någon fara då är det värre om grannarna har några katter...... se till att vänja honom vid de egna kissarna bara... så tror han nog att han är en av dem. Måste ha varit det MariaS har gjort föresten !!! Fått honom att tro att han är en katt!!! Varför skulle han annars rata köttbullar för möss!!! Linda
Låt nu denna tråden försvinna snabbt efter detta inlägg, men jag måste ju bara få tala om att Dealer inte kan förstå varför han är tvungen att lära sig "trilla köttbullar".....................
LindaLunda
22-04-2008, 12:34
Hjälp! Det fattas mig 3 drakpojkar! Kan inte hitta dem någonstans  !!! I söndags låg de på hyllan i verkstaden och sov....  .... och NU är de borta!!! Eftersom det har varit så skönt väder sista dagarna har jag lämnat dörren till verkstaden öppen..... hm..... De måste tagit shansen och flugit ut..... så om någon ser drakar flygandes eller liggandes i sin trädgård... pm:a mig omedelbart!!!! [attachment=17155:tredrakar.jpg]
och jag kommer och hämtar Vingmarr i augusti. det ska bli så kul. Tror ni det går att dressera honom att jaga rådjur och hjort? Gäller förstås att hålla vuxna sönernas vapen inlåsta  eller går det lära honom jaga med dem  ??? jag ska göra köttbullar och ta med som är gjorda på rådjur, så han får riktigt smak på dem!!! MVH inger
Tyckte jag såg en flyga norrut...
160kvm stort hus
22-04-2008, 13:46
*spanar efter drakar*
Neej här är det bara korpar och tranor som flyger...
 Komsi komsi, kötbulle på stenen i trädgården, komsi komsi, fiin drake...
DragonLady
22-04-2008, 16:10
CITAT (Wilmer @ 22-04-2008, 14:49)   Komsi komsi, kötbulle på stenen i trädgården, komsi komsi, fiin drake...  Mmjaaa... köttbullar e ju gott... kan ju kanske komma förbi o smaska lite senare.. flambera den lite, det e gott
CITAT (Wilmer @ 22-04-2008, 14:49)   Komsi komsi, kötbulle på stenen i trädgården, komsi komsi, fiin drake...  Aja, baja. Arthyrr vet var du bor! Är du säker på att du vill ha dit honom? Han jagar INGA sniglar!
 In med köttbullarna. *Molly liknar nog en sork*
Men!....Hallååå!........Jag såg två drakar flyga runt över oss förut idag! De höll i varandra och det såg ut som om de försökte övertyga varandra om åt vilket håll de skulle flyga åt. Den ena såg ut som om den ville stanna i området medans den andra såg ut som om den helst ville rakt upp åt nordost............jag är inte hundra på det, men  . Till slut såg jag att de slet sig ifrån varandra och att den ene flög just åt nordvosthållet. Den andre irrade runt en stund till över oss, för att senare ta vägen någonstans som jag inte såg............................. Hade jag vetat att du saknat några drakar Linda!......Då hade jag naturligtvis hört av mig..........sorry  . Den tredje såg jag dock inte till...................... edit:väderstrecksfel
LindaLunda
22-04-2008, 20:30
Men kära nån!!! Har de flugit så långt!!!!! Hur i helsike skall de hitta tillbaka igen? Linda
dicentra
22-04-2008, 20:40
Men vad säger du Linda!! Har drakpojkarna försvunnit!!! Jag tror faktiskt att dom saknar oss som var på keramikkursen i helgen,för vi hade ju så himla trevligt ihop!!  Tyckte faktiskt att dom muttrade något om att vi skulle bli himla bra fosterföräldrar!! Så jag tänkte att jag ber deras släkting Tithan  hålla ögonen öppna nu när han ligger ute på stenen o äter älgköttbullar! Jag tror jag lägger ut några extra för drakpojkarna måste ju vara hungriga nu Hur som helst jag hoppas att de kommer tillrätta snart,o jag hör av mig ifall någon utav dem kommer hit!! MVH Marie-Louise
LindaLunda
23-04-2008, 15:38
Ja... snyft  ... de är fortfarande borta... en har jag lokaliserat och han vägrar komma hem igen  !!! Tydligen fanns det en damm där han landade med fisk i ....... DEN var mycket mer spännande änn att ligga på hyllan här hemma!!!! Tack  för att ni håller utkik! Linda
Lady Hamilton
24-04-2008, 17:09
Kolla här........................  ...............kan säga att jag kom hem i "sista stund"  ............... [attachment=17355:DSCN0318_kopiera.jpg] ...........  men han påstår att han bara räddade den från katterna................  undra om han talar sanning?..........  men nu Linda vet du ju i allafall vart han har flugit. Och jag väljer att tro på honom.......än så länge i allafall..... så han blir kvar här
LindaLunda
25-04-2008, 07:21
CITAT (Lady Hamilton @ 24-04-2008, 18:09)  Kolla här........................  ...............kan säga att jag kom hem i "sista stund"  ............... [attachment=17355:DSCN0318_kopiera.jpg] ...........  men han påstår att han bara räddade den från katterna................  undra om han talar sanning?..........  men nu Linda vet du ju i allafall vart han har flugit. Och jag väljer att tro på honom.......än så länge i allafall..... så han blir kvar här  Åhh så skönt  ... då är det bara en kvar på villodrift!!!! Men du Ladyn.... fågelungen ligger ju i MATSKÅLEN !!!!!!!!!
LindaLunda
26-04-2008, 14:36
Nu kan ni sluta locka med köttbullar... alla de tre rymlingarna är infångade! Linda
Lady Hamilton
27-04-2008, 16:48
CITAT (LindaLunda @ 25-04-2008, 08:21)  Åhh så skönt  ... då är det bara en kvar på villodrift!!!! Men du Ladyn.... fågelungen ligger ju i MATSKÅLEN !!!!!!!!! Ja jag såg ju det  .........försökte locka honom med köttbullar men han bara "fnöste" åt dem  och 'blängde' upp mot halsen sin, som för att tala om "titta på lappen"  .............och när jag läste så stod det att han ville ha Blodig Oxfilé  .......  oj oj då.....inte har man någon 'bonde' som granne heller.........så det var bara att åka till affären och handla Efter att jag serverat filén så  han direkt utan att ens kasta ett öga åt fågelungen
LindaLunda
27-04-2008, 17:02
CITAT (Lady Hamilton @ 27-04-2008, 17:48)  Ja jag såg ju det  .........försökte locka honom med köttbullar men han bara "fnöste" åt dem  och 'blängde' upp mot halsen sin, som för att tala om "titta på lappen"  .............och när jag läste så stod det att han ville ha Blodig Oxfilé  .......  oj oj då.....inte har man någon 'bonde' som granne heller.........så det var bara att åka till affären och handla Efter att jag serverat filén så  han direkt utan att ens kasta ett öga åt fågelungen Sorry... han är av en annan drak-avels-linje... det ser man på hornen som går i en elegant linje ner bakom käken.. de vill ha en blodigare kost.... DÄRFÖR är det INTE bra med en rå underlat-kyckling i hans matskål!!!!
Monica M zon 4
27-04-2008, 17:40
Ujuj. Det var ju korkat av undulaten att landa i matskålen!! Tur att du hann fixa annat käk innan draken tog en smakbit.
Lady Hamilton
27-04-2008, 19:00
CITAT (Monica M zon 4 @ 27-04-2008, 18:40)  Ujuj. Det var ju korkat av undulaten att landa i matskålen!! Tur att du hann fixa annat käk innan draken tog en smakbit.   Och hur skulle den veta det?........en unge som är drygt 3 veckor har inte så stor erfarenhet av livet (och inte kan de flyga heller..........det börjar deinte göra förrens vis 4-5 veckors ålder)
Hej på er alla drakspanare! Förra måndagen fick jag och två av mina likar lust med en flygtur för att undersöka omvärlden. Det var härlig frihetskänsla må ni tro när vi flög över skogar och sjöar och såg hur olika våren ter sig på olika håll i landet. Våran intention var att om möjligt hitta nya adoptivföräldrar. Det började kännas lite trångt hos mamma Linda. Hon avlade ju hela tiden fram nya syskon och det fanns ingen som helst frihet längra. Ibland fick vi till och med agera barnvakt  !!! Inte nog med det, hon har börjat avla en massa troll och annat oknytt också  . Vem orkar vara kvar där Hur som helst. Vi flög i väg och hade sällskap en stor bit på vägen.Skam till säges så kommer jag inte ihåg vad den tredje av oss hette och han försvann också ganska snabb åt sitt eget håll. Trithon och jag hade sällskap en bit på vägen, upp till vänerns land ungefär. Eftersom jag inte lyckades övertala Honom att föja med vidare mot Sunnehållet ( där jag hade hört att det skulle vara fint ) så skiljdes våra vägar och han skulle fortsätta upp mot Höga kusten någon stans efter vad han sa. Läste nyss att han tydligen har det bra och jagar fåglar. Skönt. Själv hittade jag en finfin plats någonstans mellan Karlstad och Sunne, där de har både pool och två dammar där jag kunde tänka mig att ligga och lata mig ett tag. Fast först när jag kom så betedde sig min blivande mamma väldigt konstigt. När hon väl insett att jag var helt ofarlig blev hon först så glad och till sig och visste inte hur väl hon ville. Hon bjöd på kirskål och vatten ( vilken knäppgök )!! Sen erbjöd hon mig att ligga och vila vid den övre dammens kant. Och där fick jag se nåt som fick mig att bestämma mig illa kvickt för att stanna! Fiskar! Många fiskar minsann! Härifrån tänker jag nog inte rymma. Men! Efter ett tag säger hon åt mig att jag måste gömma mig!!! Jag fick bara vara framme under dagtid ända fram till det blev söndag ( det var visst nån som skulle ha kalas då )!!! Tur för henne att hon till slut fattade att jag ville ha annat än kirskål för att göra henne till viljes. Jag försökte byta min tystnad mot några av de där fiskarna som simmade runt i dammen, men där var det stopp. Jag fick nöja mig med köttbullar som visserligen var hemmagjorda och helt okej, men en fisk eller två kunde hon gott ha låtit mig få tycker jag  . Igår fick jag då till slut komma fram på heltid. Då visar det sig att jag faktiskt fått en hel familj på köpet. Det var en hane där som tydligen var den som hade kalas. Han skulle bli min pappa. Sen var det några som de kallade för småänglar, som de sa var mina kusiner. Jag fattar inte så mycket av det här än, men mycket snälla och gulliga verkar de vara allihopa och jag tror jag kommer att trivas. Så om du skulle få för dig att vara orolig mamma Linda, så kan du genast lägga ner………………..jag kommer inte tillbax !
Med vänlig hälsning/Arfvidd
[/size] Här har jag nyss anlänt och vilar mig vid dammkanten i solens sken.
[size="3"][attachment=17394:2008_04_...051_ODLA.JPG]
Och här har min nya familj varit i skogen och hämtat en mjuk och skön bädd åt mig där jag kan ligga och ha full uppsikt på allt som händer runt omkring. De har lovat att jag ska få skicka några bättre bilder lite senare när periferin ser lite vackrare ut.
[attachment=17395:Arfvid.JPG]
LindaLunda
28-04-2008, 10:27
Sitter här och känner mig alldeles lycklig och varm om hjärtat  !!!! Nu kan jag sova lugnt inatt!! Linda
LindaLunda
28-04-2008, 14:00
Pst... vill ni se en ny behornad varelse???? I så fall kika på min blogg.. länk finns inne på mitt info.
Margith
28-04-2008, 14:08
Det är klart att vi vill! Vilket charmtroll
LindaLunda
30-04-2008, 11:42
CITAT (Margith @ 28-04-2008, 15:08)  Det är klart att vi vill! Vilket charmtroll  TACK Margith  !  Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|