Sidor: 1, 2
MariaS
Har varit och hämtat hem vårt nya husdjur idag. Man får väl räkna honom till reptilsläktet.
Hans uppfödare Linda, mötte mig i Älvängen och snabbt fick han känna på hur det kommer att bli hos mig, hans nya matte. JAg vet inte, men uppfödaren hade nog matat honom full med köttbullar innan avresan, för han somnade direkt utan att ens smaka på mina köttbullar angry.gif Nej han nöjde sig med sitt egna keldjur sotis, som han la ena tassen över och somnade.
[attachment=12253:Arthyrr1.jpg]
Medans Arthyrr låg och sov, passade jag på att fynda lite sticklingar på vårt loppis. Tyvärr gick tiden aldeles för fort, så snart var det dags att sätta Arthyrr i baksätet med säkerhetsbältet på.
Arthyrr är inte åksjuk i alla fall. Det kunde jag snabbt konstatera när vi kommit hem. Han hade ätit upp ALLA köttbullarna och låg och krafsade i burken efter mer!
[attachment=12254:Arthyrr2.jpg]
Sotis kände sig sig nog hotad och försökte smita genom ett hål i lådan.
[attachment=12255:Arthyrr3.jpg]
När Arthyrr hade fått två köttbullar till, hoppade han upp på köksbänken och lade sig till rätta mellan mina orkideér. Han verkade känna sig hema där.
[attachment=12256:Arthyrr4.jpg]
Nu sover han gott igen och jag hoppas att han sover hela natten, så jag hinner plantera alla blommorna jag skaffade också angel_not.gif
Bettis
rotfl.gif rotfl.gif sa det redan tidigare idag, ni är inte riktigt kloka rotfl.gif rotfl.gif men gulligt är det rotfl.gif flirting.gif HAN ÄR AV LERA!!!!! a0a.gif
LindaLunda
CITAT (Bettis @ 26-01-2008, 19:21) *
HAN ÄR AV LERA!!!!! a0a.gif

confused.gif confused.gif confused.gif Va då lera??? Vad menar du??? Förstår inte................. giggle.gif
Jag förstår att Sotis försökte gömma sig ! Du kanske måste skaffa honom något litet krypin som han kan gömma sig i om det skulle hetta till!?
Skönt att han kom hem helskinnad Maria!
smiley_small_hug.gif Linda
dicentra
Vad då av lera?????? g.gif
Här håller jag på och steker älgköttbullar för fullt till min blivande drake Tithan , o så säger ni att draken är av lera????? confused.gif
Vad skall jag nu säga till mina Maine coon katter..........jag har ju lovar dom en ny lekkompis!!! -cry-.gif

Snälla Linda säg att det inte är sant, att det visst är en LEVANDE drake!!! kompiskram.gif
Monaxe
Bekymra er inte, min Eskill har bott hos mej sedan före jul, och nån lera har inte jag sett till whistling.gif . Men köttbullarna har en strykande åtgång... sweatingbullets.gif
Netha
Måste bara säga att det är sååå kul att följa alla drakars öde och läsa era berättelser. smile.gif
MariaS
Ja jag kan bekräfta att Arthyrr är ett litet busfrö. Så fort man vänder ryggen till! Två knoppar har ramlat av den ena "bruden". Men han ser misstänkt oskyldig ut, så han är SÄKERT skyldig blink.gif
Azola
Skönt att resan hem gick bra då!
Det förstår du väl..hur det gick till med knopparna. En köttbulle med studs...inte är det Arthyrr heller. nono.gif whist.gif
LindaLunda
giggle.gif giggle.gif giggle.gif
Linda
Wilmer
giggle.gif Tur att han kom säkert hem Maria! Vad säger kissen om nya husdjuret??

Kicki
MariaS
CITAT (Wilmer @ 27-01-2008, 10:48) *
giggle.gif Tur att han kom säkert hem Maria! Vad säger kissen om nya husdjuret??

Kicki

Arthyrr vaktar noga sin bänk. Inga kissar tillåtna där inte giggle.gif

Edit: Han skrämde husse imorse också. Husse har nog inte riktigt hämtat sig ännu, för nu får jag sätta på kaffet istället....
Kathy
CITAT (MariaS @ 26-01-2008, 21:56) *
..//........Två knoppar har ramlat av den ena "bruden". Men han ser misstänkt oskyldig ut, så han är SÄKERT skyldig blink.gif

Verkar vara en riktig liten buse, den där Arthyrr!! wub.gif
skogstroll
Blir lite avis, hur får man en egen? wub.gif
Kathy
CITAT (skogstroll @ 27-01-2008, 14:18) *
Blir lite avis, hur får man en egen? wub.gif

Du ska vara köttbulletrillare-expert flirting.gif ...... därefter går det att pm:a LindaLunda.
skogstroll
attans, får väl öva då smile.gif
Bettis
CITAT (MariaS @ 27-01-2008, 12:19) *
Arthyrr vaktar noga sin bänk. Inga kissar tillåtna där inte giggle.gif

Edit: Han skrämde husse imorse också. Husse har nog inte riktigt hämtat sig ännu, för nu får jag sätta på kaffet istället....

rotfl.gif rotfl.gif ja, jag säger då det, roliga är ni a0a.gif
MariaS
Jag tog ett alvarligt snack med Arthyrr för en stund sen, då skarattade han bara och talade om för mig att han hade minsann fotat husse i smyg i morse. Den rackarn var t.o.m. nöjd med utgången...
[attachment=12316:vettskrämd.jpg]
vi får väl se om husse vågar sig fram till spisen igen efter detta.
Bettis
rotfl.gif rotfl.gif stackars husse rotfl.gif
Kathy

Ja, husse ser faktiskt lite uppskrämd ut. trostar.gif
LindaLunda
Ja.. jag måste nog säga att det var riktigt skönt sweatingbullets.gif att bli av med honom!!! Han är en bråkstake ranting.gif utan dess like !

Maria... har du läst lappen ännu??
Linda
MariaS
CITAT (LindaLunda @ 27-01-2008, 18:26) *
Ja.. jag måste nog säga att det var riktigt skönt sweatingbullets.gif att bli av med honom!!! Han är en bråkstake ranting.gif utan dess like !

Maria... har du läst lappen ännu??
Linda

Läst och återställt. Arthyrr blev mycket förnärmad när jag försökte ta den och gå. Han liksom trivs med rosetten där...

Han har slukat sex köttbullar idag igen. Nu förstår jag varför han är så rund om magen jämt!
LindaLunda
CITAT (MariaS @ 27-01-2008, 17:41) *
Jag tog ett alvarligt snack med Arthyrr för en stund sen, då skarattade han bara och talade om för mig att han hade minsann fotat husse i smyg i morse. Den rackarn var t.o.m. nöjd med utgången...
[attachment=12316:vettskrämd.jpg]
vi får väl se om husse vågar sig fram till spisen igen efter detta.

Stackare trostar.gif .... så här kan ni ju inte ha det nono.gif !!! Dumma drake ranting.gif !!!!
Det här måste vi ju bara ta och lösa Maria dunno.gif !
Jag får nog ta och komma och hämta honom g.gif ..... för omplasering yes.gif .... är det någon annan som vågar sig på att bli fodervärd åt Arthyrr confused.gif ???
Linda
Ing-Marie i Finnerödja
Ja kanske kan placera honom här . Tor har ju inte kommit hem ännu men han kanske skulle behöva sällskap i framtiden. Köttbullar kan jag göra så där ska nog inte vara några problem , möjligen att katten skulle bli avundssjuk och inte få den uppmärksamhet som hon brukar få.
//Ing-Marie

MariaS
CITAT (LindaLunda @ 28-01-2008, 10:04) *
Stackare trostar.gif .... så här kan ni ju inte ha det nono.gif !!! Dumma drake ranting.gif !!!!
Det här måste vi ju bara ta och lösa Maria dunno.gif !
Jag får nog ta och komma och hämta honom g.gif ..... för omplasering yes.gif .... är det någon annan som vågar sig på att bli fodervärd åt Arthyrr confused.gif ???
Linda

crying.gif Näääe, efter snacket igår har han hållit sig i skinnet. Men det är nog mest för att hans bröder har åkt vidare till Skara nu. Han har inga syskon att visa sig på styva linan för, så nu är det lika bra tt han gör det han ska. Det vill säga, vakta mina blommor! tummenupp.gif
Ing-Marie i Finnerödja
Maria .........är bröderna på väg ? Va bra då kommer min Tor snart.
thanks.gif för besväret med att köra vildbasarna till Karin. För det är väl Tor och Lennart du skickar iväg ?
//Ing-Marie
MariaS
CITAT (Ing-Marie i Finnerödja @ 28-01-2008, 14:36) *
Maria .........är bröderna på väg ? Va bra då kommer min Tor snart.
thanks.gif för besväret med att köra vildbasarna till Karin. För det är väl Tor och Lennart du skickar iväg ?
//Ing-Marie

Jajjamensan Tor är på väg! Lennarth hade fullt upp med att passa sina ungar, så Tor var väl den som var busigast i den lådan giggle.gif

PS. Han är hungrig, så det är lika bra du börjar rulla på en gång. DS
KarinSKARA
Stort TACK MariaS

Nu har jag 2 buspojkar här hos mig.
Lennarth bryr sig bara om sina småttingar i äggen och Tor får stanna kvar i lådan för vidare färd till Ing-Marie.

Kameran är utlånad så bildbevis får vänta men de hälsar så gott.
(Duger faktiskt med panbiff också whist.gif för att få Tor lugn)
Ing-Marie i Finnerödja
thanks.gif för att du matar honom så länge. Men skämm inte bort honom för mycket Karin för hos mig får han det kanske inte så fett , nånn köttbulle då och då ska han väl få men han får inte bli som husse och matte giggle.gif

//Ing-Marie

Lady Hamilton
Och jag sitter å väntar på Trithón........undra när han kommer blush.gif
får väll steka köttbullar så länge då...........
*Ulrica*
Varje gång lilla skruttan ligger och sover så här så tänker jag på Lindas drakar... visst är de lika! wub.gif

[attachment=12451:draken.jpg]
Kathy
CITAT (*Ulrica* @ 29-01-2008, 11:15) *
Varje gång lilla skruttan ligger och sover så här så tänker jag på Lindas drakar... visst är de lika! wub.gif

[attachment=12451:draken.jpg]

Söt!
wub.gif wub.gif wub.gif
LindaLunda
Jättelika!!!!
*Ulrica*
Ser ni! På pricken!

Hon kanske kan fungera som modell? Vad sägs om den här posen:
[attachment=12457:sover.jpg]
Ing-Marie i Finnerödja
yes.gif ´(Jag ler med hela ansiktet) Det ser ut att va en skön ställning......Hon blir faktiskt lik en drake när Linda fått på henne vingar och den taggiga ryggen
Kathy
CITAT (*Ulrica* @ 29-01-2008, 13:30) *
Ser ni! På pricken!

Vilken u n d e r b a r bild!! wub.gif
MariaS
CITAT (*Ulrica* @ 29-01-2008, 13:30) *
Ser ni! På pricken!

-fear-.gif Den draken fick vi inte se i lördags giggle.gif
ingrid fuxwall
CITAT (MariaS @ 29-01-2008, 22:35) *
-fear-.gif Den draken fick vi inte se i lördags giggle.gif

Och det hade vi blivit lovade
*Ulrica*
CITAT (ingrid fuxwall @ 29-01-2008, 22:39) *
Och det hade vi blivit lovade
Va? ohmy.gif Nähä! no.gif
Det skulle jag aldrig lova! Hon skulle ha tuggat på alla blommorna och kissat på nåns handväska och blivit helt överuppspelt och snurrig av allt folk och inte kunnat sova.... som om jag inte hade nog att ha koll på i lördags... sweatingbullets.gif

Det enda jag kan minnas är att jag har lovat Dito Verde att hon ska få träffa henne någon gång. Lilla skruttan är ju bara 13 veckor, ni har gott om tid på er att träffa henne! yes.gif
MariaS
CITAT (*Ulrica* @ 29-01-2008, 23:02) *
Det skulle jag aldrig lova! Hon skulle ha tuggat på alla blommorna och kissat på nåns handväska och blivit helt överuppspelt och snurrig av allt folk och inte kunnat sova.... som om jag inte hade nog att ha koll på i lördags... sweatingbullets.gif

Det enda jag kan minnas är att jag har lovat Dito Verde att hon ska få träffa henne någon gång. Lilla skruttan är ju bara 13 veckor, ni har gott om tid på er att träffa henne! yes.gif

Nästa träff då tummenupp.gif
*Ulrica*
CITAT (MariaS @ 29-01-2008, 23:06) *
Nästa träff då tummenupp.gif
Kan inte lova 100% men jag ska försöka. Gissa om jag VILLE ha henne med i lördags, jag är stolt över min vilda lilla sessa! Idag var vi hos veterinären för vaccination, inte ett knyst sa hon! wub.gif
MariaS
Duktig kicka wub.gif
ingrid fuxwall
CITAT (*Ulrica* @ 29-01-2008, 23:02) *

Jo
men jag minns säkert fel men vill gärna träffa din lilla goding
Gillan
Psst! En fågel viskade i mitt öra igår att nån är på G, så jag ska också så smått börja trilla lite köttbullar nu. Kan vara bra att ha ett förråd i frysen naughty.gif . Men det här är vääääldigt hemligt, så ni får inte säga nåt till nån rolleyes.gif
MariaS
Jag lovar att inte skvallra för Arthyrr. Risken finns att han blir aldeles till sig igen! Nu när jag fått honom att sova skönt på köksbänken. Han måste ju vara utvilad när våren kommer och han ska ut på sorkjakt.
LindaLunda
CITAT (Gillan @ 04-02-2008, 06:18) *
Psst! En fågel viskade i mitt öra igår att nån är på G, så jag ska också så smått börja trilla lite köttbullar nu. Kan vara bra att ha ett förråd i frysen naughty.gif . Men det här är vääääldigt hemligt, så ni får inte säga nåt till nån rolleyes.gif

Pst... titta på bloggen Gillan.... länken finns i mitt info... shyyy.....
MariaS
Idag har han namnsdag! Tyvärr fick Arthyrr själv nys om detta och for ut genom ytterdörren som ett jehu ut i vårsolen. Jakten på sork har börjat!.

För att behålla det nyvunna lugnet inomhus, låter jag nog honom stanna ute nu. Föresten, verkar han aldeles för lycklig ute! Ska nog fixa ett litet väderskydd åt honom istället (om han vill ha...)

Återkommer med foto lite senare...
MariaS
Nu! har jag äntligen fångat honom på bild...
[attachment=16637:P4130034.JPG]
KOLLA FÅNGSTEN!!!!
Nu lär det dröja innan jag behöver rulla köttbullar igen, om han fortsätter såhär!
LindaLunda
CITAT (MariaS @ 13-04-2008, 15:04) *
Nu! har jag äntligen fångat honom på bild...
[attachment=16637:P4130034.JPG]
KOLLA FÅNGSTEN!!!!
Nu lär det dröja innan jag behöver rulla köttbullar igen, om han fortsätter såhär!

Vilken duktig kille! Tänk att han har blivit så stor nu att han kan fånga egen mat!
Akta nu bara så att han inte tar grannens katter!
Näst efter det är det kanske nejdens kossor som ligger risigt till? Så håll honom lite kort!
Det kan nog gå riktigt illa annars!
Linda
Monica M zon 4
Men det är ju perfekt! Jag tänkte dressera Ohskharr till att frusta eld på rådjuren och grilla sniglar men det är ju en extra bonus att de kan fånga möss också. Undrar om de tar sork också??

Men ni matar väl dom inte med för många köttbullar. Linda varnade mig och sa att de inte behöver mer än högst en köttbulle om dagen i början. Risken är att de växer för fort annars. whist.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon