|
Full version: Tankspriddhet
Alphaville
09-02-2008, 16:03
Härom året, sista arbetsdagen före semestern, kom jag hem och tänkte: Va skönt! Stoppade som vanligt armbandsuret i byxfickorna. Av med jeansen och på med shortsen. Jeansen hamnade i tvättkorgen. Dagen därefter tvättade jag två par jeans... Ytterligare tre dagar senare började jag leta efter min klocka. Det var helt försvunnen. Vände upp och ner på lägenheten innan jag tänkte på... mina jeans. I fickan låg klockan. Den fungerade faktiskt men armbandet hade inte klarar tvätten eftersom det funnits lim som släppt i 40-graderstvätten. Anade först att oknytt varit framme
Myosotis
16-02-2008, 20:23
Igår hände det igen... fick gå och känna på tandborsten om den var fuktig för att ta reda på om jag hade borstat tänderna än... [attachment=13522:smile.gif]
[attachment=13521:Zahn.gif]
Myosotis
17-05-2008, 14:20
För ett tag sedan, när jag bytte till sommardäck, försvann min ena trådlösa telefon. Puts väck. Det sista jag minns var att den ringde, och när jag hade pratat klart la jag den på biltaket på min gamla skrotbil som jag höll på ta av sommardäcken från som jag skulle ha till min "nya" bil. Sen är det bara en blackout. Men den enda förklaringen är väl att jag la den på den andra bilen istället/senare och körde iväg med den. Har letat överallt i vägkanten, men gräset börjar bli så högt så det är hopplöst. Så klantigt!!
henriks
18-05-2008, 22:04
Jag har läst igenom hela denna tråden nu ikväll och känner mig faktiskt lättad. Lättad för att det inte bara är jag som kan hitta på dom mest befängda sakerna. Senast, nu i veckan, ringde jag min kompis för att fråga en sak - jag ringde verkligen just för att fråga... Det gick fram några signaler och när han svarade kunde jag inte komma på alls vad det var jag skulle fråga.
Annars är min specialite att lägga bort saker - vet inte hur många gånger jag fått ringa till mobiltelefonen för att hitta den. För ett antal år sedan var jag övertygad om att jag lagt ifrån mig telefonen på jobbet och att någon snott den. (offentliga lokaler) efter någon veckas letande var det bara att ge upp och köpa en ny. Var den låg? instoppad i en hylla i ladan hemma, där jag bara passerat för att leta efter något annat.
Personligt rekord på att hitta saker på konstiga ställen är nog när jag höll på att byta tak. En morgon när jag skulle till jobbet var det bara omöjligt att hitta plånboken. När jag kom hem letade jag som en galning, men nej - ingen plånbok. Några dagar senare skulle jag fortsätta uppe på taket och klättrade upp - där ligger min plånbok!
Plånboken på biltaket har jag också "råkat ut för", TVÅ gånger! Första gången på en bensinmack på semestern, plånboken lämnades in till polisen några dagar senare, tömd på kontanter. Andra gången stannade jag utanför busstationen i Mora, lade kartan på taket och planerade den fortsatta färden. Vid nästa kundbesök (Borlänge) ringde kundens telefon (jag hade stängt av min), och han räckte över luren till mig och sa: "det var till dig" - Då var det en tjej i växeln på mitt hemmakontor som hade sökt mig som en galning - det hade ringt en från bussbolaget i Mora och sagt att de hade tagit hand om min plånbok. Det var bara att åka tillbaka till Mora. (Vilken jäkla tur - om den inte hittats av en så genomärlig person, vilka problem hade jag då inte haft att ta mig hem utan pengar, kontokort och BENSIN??
Bettson
19-05-2008, 08:20
Tror nog att jag skulle kunn aksriva en mindre roman i denna tråd. Men tyvärr har jag glömt de flesta gångerna jag varit så tokigt glömsk.
*Stintan*
19-05-2008, 08:56
Är ganska ofta glömsk och tankspridd. Mitt senaste hände imorse. Satte som vanligt på kaffebryggaren innan jag gick ut på dagens första pinkrunda med vovven. Det är ju så mysigt att kaffet är klart när man kommer tillbaks. Väl hemma igen tar jag fram min mugg och ska fylla på det efterlängtade kaffet, men hallå! någon hade glömt att trycka på knappen.
Har nån suttit på bussen och rynkat på näsan åt den konstiga lukten från tanten bredvid? Alltså hon med soppåsen i knät. Eller har nån sett samma tant eftertänksamt stående vid en kassa eller vid en mack eller vid bankomaten med långa köer efter sig. Kod? Vad var det nu 1123 eller2213 eller... Kanske någon till och med sett samma tant förundrat titta sig omkring medan det ringer infernaliskt från hennes handväska.... Denna tant har setts leta förtvivlat efter sina glasögon som hon har mitt på huvudet, hon har faktiskt, på den tiden hon rökte, rökt två cigarretter på en gång för hon hade glömt att hon höll på att röka den första...
Lemonne
19-05-2008, 10:32
Min sambo har ett flertal gånger kört tillbaka hem när han åkt iväg för att handla utan att komma till affären...
Jag som har mjölk i kaffet har några gånger lyckats med att ställa in koppen med kaffe i kylskåpet, plockat ut mjölken, hällt upp den i ett glas och gått och satt mig i soffan. Annars har det hänt att jag hällt krämen i kaffet istället för mjölk, eller kaffe i flingorna. I kylskåpet kan man även hitta katter, telefoner, nycklar, böcker och diverse olika ting som jag förmodligen höll i handen när jag skulle hälla i mjölken i kaffet.
Naturligtvis kan jag springa runt i hela huset och leta efter väskan, fast den redan hänger på axeln, därefter kan jag gräva runt i väskan efter nycklarna som jag naturligtvis redan håller i handen.
Telefoner och plånböcker på biltaket hör till vardagen för mig... Jag brukar cokså få springa runt och leta efter cykeln eftersom jag aldrig kommer ihåg var jag ställt den.
Det händer att jag plötsligt kan stanna upp i trappan och inte veta om jag var på väg upp eller skulle ner, vad jag skulle göra, eller ens var jag är någonstans. Fast det är lite läskigt när det händer att jag inte känner igen mig i mitt eget hem... Händer ofta när jag är väldigt stressad och jobbar väldigt mycket.
Jag kan påstå att jag inte sett katten på flera dagar, fast jag precis gett den mat. Häromdagen stod jag och försökte trycka in bilnycklarna i en Volvo, fast jag de senaste tre åren var en glad ägare av en Mercedes. Hoppas ingen såg mig...
Jag har gått "dubbelpromenader" med hundarna precis efter varandra eftersom jag lyckats glömma bort att jag precis gick med dem. De brukar inte protestera först förrän jag vänder tillbaka efter 20 meter eftersom jag först då insett att jag håller på att gå med dem en gång till.
henriks
19-05-2008, 20:54
CITAT (Stintan43 @ 19-05-2008, 09:56)  Är ganska ofta glömsk och tankspridd. Mitt senaste hände imorse. Satte som vanligt på kaffebryggaren innan jag gick ut på dagens första pinkrunda med vovven. Det är ju så mysigt att kaffet är klart när man kommer tillbaks. Väl hemma igen tar jag fram min mugg och ska fylla på det efterlängtade kaffet, men hallå! någon hade glömt att trycka på knappen. En liknande lyckades jag med i helgen - fast jag tryckte på knappen, det var sladden jag glömt att stoppa i! CITAT (Lemonne @ 19-05-2008, 11:32)  ... I kylskåpet kan man även hitta katter, telefoner, nycklar, böcker och diverse olika ting som jag förmodligen höll i handen när jag skulle hälla i mjölken i kaffet. ... Katten i hylskåpet!  lite kall bara, annars måste den trott att den kommit till paradiset med alla godsaker att mumsa på!
CITAT (Myosotis @ 01-02-2008, 09:12)  Ibland när jag ringer till folk hinner jag glömma vem det är jag ringer till innan de svarat! Så det blir en överraskning att höra vem som svarar... Den här stämmer verkligen på mig - och jag som jobbar med kundservice och ringer över hela världen! Kan bli väldigt knepiga situationer ibland... Blir överraskad när personen i andra änden svarar på engelska
Myosotis
08-10-2008, 22:20
Idag tog jag på mig den ena strumpan och letade sen efter den andra. Men vad... Den var ju här alldeles nyss?! Efter ett tag upptäckte jag naturligtvis att jag redan hade den på foten.
Suck...Har gått från alsheimer light, till xxl. på ett litet tag Letade igår efter mina "ögon" som jag lagt ifrån mej.... Men var???? Jodå...dom hade jag på huvet...  Annars sätter jag dom i pannan, så det är nog dags för dubbelslipade nu...
Aqvakul
09-10-2008, 09:51
öööh... äh...vadå...kanske....
Jag tycker att JAG har dåligt minne, men jag tror nog att min älskade har sämre. Efter att ha "glömt" att köpa toapapper och saft i några dagar så började osten också att krympa så den lades till inköpsdelen den med, jag frågade honom på morgonen om han skulle ha en lapp med sig men....- Toapapper, saft och ost kommer jag ihåg, sa han. Runt lunch får jag ett sms...-god morgon hjärtat, vad skulle jag handla mer än toapapper och saft? Teflonminne är bara förnamnet där
Handla går inte utan lapp, möjligen om det bara gäller mjölk. Har sagt upp min statoilkort för att de lagt ner stationen i vår stad Grrr... Fick okq8 kortet häromdagen. Ny kod, hur ska det gå??? Kom på en bra remsa som har med min och gubbens födelseår att göra, "x år yngre än mig, x år äldre än dig" Det kommer jag ihåg!  Häromagen rensade jag garderoben. Så skulle ren tvätt in igår. Kunde inte fatta hur det kom sig att det fanns så många lediga galjor! Hade jag inte tvättat allt? Är resten kvar i tvättstugan? mysterium! Tills jag kom på att jag rensat...
Så förvirrad, kom iväg i tid från jobbet idag och som vanligt gå ner och lägga på posten. Precis när jag ska stoppa i dom i lådan upptäcker jag att jag glömt sätta frimärken på  Det blev till att gå tillbaka till jobbet igen, så idag kom jag hem sent igen  Så trött jag blir på mig själv.
Har efter ett antal pinsamma (och dyra!) fadäser med bl a bilverkstad, tandläkare och frissa lärt mig att numera sätta larm på mobilen ca 15 min innan jag ska dit. Jag kan gå och tänka hela dan att "ikväll ska jag klippa mig" men när det väl är dags är det totalt bortblåst ur minnet.  Så till den grad att när mobilen börjar väsnas har jag ingen aning om varför.
Chamomille
22-10-2008, 16:47
Satt och körde i full fart med åkgräsklipparen för ett tag sen [attachment=26361:Kör_bil.gif] när sambon harklade sig och undrade ifall jag kanske skulle fälla ner klippaggregatet...  Det var bara en massa ljulspår på gräsmattan
Myosotis
25-10-2008, 21:56
 Så meningslöst!
Chamomille
25-10-2008, 22:23
Ja, visst är det fånigt.
Platinum
25-10-2008, 22:46
Dagens citat CITAT När man börjar glömma att man är glömsk är det dags att börja oroa sig.
Men om man inte ens kommer ihåg det?
Myosotis
25-10-2008, 23:01
CITAT (Monaxe @ 25-10-2008, 23:54)  Men om man inte ens kommer ihåg det? Vilket då?
CITAT (Myosotis @ 26-10-2008, 00:01)  Vilket då?  Det där andra du vet... till höger, eller var det vänster???
blomkronan
26-10-2008, 10:09
Läste hela tråden nu...Jag har inte skrattat så här mycke på länge... tårarna sprutade. Va sköt att höra att man inte är ensamen... När jag och min man var i affären och handla när dottern var nyfödd, hade jag barnvagnen och han kundvagnen. När vi kom till kassan hade vi bara en vagn??? Jag hade lämnat henne vid kethupen och tagit kundvagnen!!! Inte för så länge sedan var jag och handla på vår butik i närheten. Shaggy (hunden) fick följa med. När jag kom hem fråga min man var shaggy var???? Han satt kvar vid trädet jag bundit honom. Snacka om glad han blev när jag kom springande... han hade sett när jag gick hem ensamen. (3 min till affären)
Myosotis
15-10-2012, 11:02
Med viss tvekan drar jag nu upp den här gamla tråden. Nu kommer jag väl att kallas för troll eller bråkstake  men risken verkar överhängade att alla gamla trådar kommer att låsas i framtiden vilket jag inte tycker om. Jag hade alltid hoppats att få läsa fler tokiga tankspriddheter. Det har ju tillkommit många nya medlemmar som säkert har något att berätta.
CITAT (Myosotis @ 15-10-2012, 12:02)  Med viss tvekan drar jag nu upp den här gamla tråden. Nu kommer jag väl att kallas för troll eller bråkstake  men risken verkar överhängade att alla gamla trådar kommer att låsas i framtiden vilket jag inte tycker om. Jag hade alltid hoppats att få läsa fler tokiga tankspriddheter. Det har ju tillkommit många nya medlemmar som säkert har något att berätta. Lite onödigt ja.. Låsa innebär INTE att man inte kan läsa dom. Visst är det kul om man kan starta NYA trådar och hänvisa till en låst tråd... Ska vi "gamlingar" börja dra fram gamla "roliga" trådar, blir det anarki..
Underbar tråd, den förgyller min dag. Jag har nog en hel del att bidra med, men jag kommer inte ihåg...
*Stintan*
15-10-2012, 11:38
Japp låsta trådar går alldeles utmärkt att läsa och länka till i en ny tråd om man vill. Ett levande forum kan inte leva på gammal skåpmat. Så du behöver inte vara orolig Myo
OM nu gamla trådar kommer att låsas kan man ju när man startar en ny börja med att lägga in en länk till den gamla.
CITAT (Alba @ 15-10-2012, 12:40)  OM nu gamla trådar kommer att låsas kan man ju när man startar en ny börja med att lägga in en länk till den gamla.
Gossen Ruda
15-10-2012, 11:50
OM man nu kommer ihåg att länka.
Myosotis
15-10-2012, 12:02
Ja så kan man ju göra. Personligen föredrar jag att alls finns i samma tråd, t.ex. finns det flera trådar där medlemmarna förklarar sina nicknames, hade varit trevligare med en, helst aktiv, tråd. Men när jag nu ändå - möjligen felaktigt - dragit upp den här tråden kan vi kanske återgå till ämnet. Jag har förstått vad ni säger och den som vill diskutera detta ytterligare får gärna starta en egen tråd i ämnet eller använda den här.
CITAT (Myosotis @ 15-10-2012, 13:02)  Ja så kan man ju göra. Personligen föredrar jag att alls finns i samma tråd, t.ex. finns det flera trådar där medlemmarna förklarar sina nicknames, hade varit trevligare med en, helst aktiv, tråd. Men när jag nu ändå - möjligen felaktigt - dragit upp den här tråden kan vi kanske återgå till ämnet. Jag har förstått vad ni säger och den som vill diskutera detta ytterligare får gärna starta en egen tråd i ämnet eller använda den här. EH...Den avdelningen är tillfälligt LÅST.
Myosotis
15-10-2012, 13:10
Aqvakul
15-10-2012, 20:54
CITAT (pejori @ 15-10-2012, 13:55)  EH...Den avdelningen är tillfälligt LÅST. 
Oj vad jag känner mig Cool !är inte så tanksprid men man vet ju aldrig  Fast visst har jag gjort tanksprida grejer som när jag frös in sockerpåsen  men när man handlat mycket på en gång ska packa upp och laga kvällsmat samtidigt !ja då kan det köra ihop sig  Man är ju bara människa vet jag !
Biggan_
15-10-2012, 23:08
CITAT (pejori @ 15-10-2012, 13:55)  EH...Den avdelningen är tillfälligt LÅST.   Den var bra!
Vad var det som var låst ?
Biggan_
15-10-2012, 23:15
Det var ett skämt Motti.
:giggle okej :)trodde det var jag som var låst !
Vad jag menade var att hela avdelningen "synpunkter och förslag" är låst. Det går inte att svara/skriva inlägg längre. Med tanke på att forumet gjorts om, vill dom nog inte ha förslag eller synpunkter. Dom gör som dom vill ändå...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|