Sidor: 1, 2
Eva-Helene
CITAT (Tezzla @ 05-02-2008, 11:38) *
Fast man ÄR dock alltid ett kön. Oavsett vad man själv känner.

Förutom sniglar..... whist.gif angel_not.gif giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Eva-Helene @ 05-02-2008, 11:46) *

Ja, vi är ju två - praktiskt av bara den..... naughty.gif
Piccante
CITAT (Eva-Helene @ 05-02-2008, 11:46) *

Tror iofs det är rätt få sniglar som röstar på odla? Vet bara om en rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Markus_H @ 05-02-2008, 12:06) *
Tror iofs det är rätt få sniglar som röstar på odla? Vet bara om en rolleyes.gif

och den snigelen röstade som man, för så känner haon sig! kompiskram.gif
mamamaggan
Kommer in här och "stör" lite. Hur ska vi definiera vi de olika " sorterna" ? Är det upp till var och en att känna efter ? confused.gif

Det här inte helt allvarligt som ni förstår men jag är ändå nyfiken! flirting.gif

Var ju några av kvinnligt kön som funderade lite om de skulle klassas som män p g a att de ibland utförde sysslor som kan kallas manliga.
Piccante
CITAT (mamamaggan @ 05-02-2008, 12:17) *
Kommer in här och "stör" lite. Hur ska vi definiera vi de olika " sorterna" ? Är det upp till var och en att känna efter ? confused.gif

Det här inte helt allvarligt som ni förstår men jag är ändå nyfiken! flirting.gif

Var ju några av kvinnligt kön som funderade lite om de skulle klassas som män p g a att de ibland utförde sysslor som kan kallas manliga.

Jag tror iofs att omröstningen handlar om biologiskt kön dvs om vi har könskromosmerna XX (kvinna) eller XY (man). Sen finns det ju "sociala könsroller" som att kvinnor kan inte bli riktiga brandmän för de leker med Barbie som små och pojkar kan inte dansa balett etc..... Där finns ju många som bryter mot normerna.
mamamaggan
CITAT (Markus_H @ 05-02-2008, 12:51) *
Jag tror iofs att omröstningen handlar om biologiskt kön dvs om vi har könskromosmerna XX (kvinna) eller XY (man). Sen finns det ju "sociala könsroller" som att kvinnor kan inte bli riktiga brandmän för de leker med Barbie som små och pojkar kan inte dansa balett etc..... Där finns ju många som bryter mot normerna.

Visst finns det många som bryter mot normerna!!!!!!! Här sitter det en t ex.

Blir bara så fascinerad ibland av folk som pratar om sådant som om det vore något " allvarligt fel" . Vi är ju alla människor , lika men ändå så olika ibland.

aanderss
har ni röstat
Tosan
jo
aanderss
har kommet 5 nya röster i dag
pejori
CITAT (aanderss @ 19-02-2008, 20:01) *
har ni röstat

si... coolgleam.gif
maramara
visst
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon