|
CITAT (Magdis @ 15-02-2008, 22:31)  För mig är det helt ofattbart att folk ens kan komma på tanken att vabba och jobba på samma gång....VARFÖR??  Varför - ekonomiskt fördelaktigt så länge det funkar, förmodar jag!!
CITAT (gunvor @ 22-02-2008, 14:01)  Varför - ekonomiskt fördelaktigt så länge det funkar, förmodar jag!! Ja säkert, men hur kan man komma på en sån idé menar jag. Vaknar man bara en dag och tänker helt plötsligt att idag ska jag ringa och anmäla mig för vård av sjukt barn och så går jag till jobbet som vanligt sen. Lika främmande för mig som att komma på att jag ska stjäla en bil eller nåt.
Trädgårdsmästarn
22-02-2008, 16:30
Håller fullständigt med Dig, Slå ihop allt, Sen köper Myndigheten t.ex. sjukvård från sjukhuset och man kommer ut i arbete med en gång. I dag kan vissa få gå hemma och vänta på operation i 7 år, vem betalar det, sen dessutom lidandet. Tänk om man körde in sin Volvo på verkstan och de sa att det 7 år innan den blev lagad?????????? CITAT (LadyG @ 16-02-2008, 10:54)  Varför har vi öht så många olika myndigheter när vi lika gärna kunde bunta ihop alltihop till en enda Individomsorg eller något sådant. det jag menar är nu att t ex AF, CSN, FK och Kommunens socialtjänst måste skyffla papper sins emellan i allt för hög utsträckning och individer kan falla emellan - det händer titt som tätt.
Slå ihop allt som har med försäkring (statlig & kommunal), omsorg, bidrag, stöd och ersättningar till en enda myndighet. På det viser blir det dessutom såvrare att kvittera ut bidrag och ersättningar från två olika håll när de kanske egentligen inte skulle ha något alls för att de jobbar också?
Fast nu har ju myndigheterna pinkat revir så det lär ju aldrig hända.
mamamaggan
22-02-2008, 18:16
CITAT (Trädgårdsmästarn @ 22-02-2008, 16:30)  Håller fullständigt med Dig, Slå ihop allt, Sen köper Myndigheten t.ex. sjukvård från sjukhuset och man kommer ut i arbete med en gång. I dag kan vissa få gå hemma och vänta på operation i 7 år, vem betalar det, sen dessutom lidandet. Tänk om man körde in sin Volvo på verkstan och de sa att det 7 år innan den blev lagad?????????? Det är fullkomligt vansinne som det är idag ! Gick själv sjukskriven och väntade på operation minst ett år innan varje , gjorde tre totalt . Kontakade FK och undrade om inte de kunde hjälpa till på något sätt för ju snabbare jag blev opererad ju snabbare kunde jag ha kommit tillbaka till jobbet. MEn det kunde de inte . Eller min man där man låter honom gå sjukskriven månad efter månad utan att ta mer avancerade prover för att de kostar för mycket ! Idiotiskt !
rahmat2
22-02-2008, 22:06
Det pratas så mycket om att folk fuskar. Några ministrar har avgått under det senaste året på grund av avslöjad fusk. Om vi delar de antal fuskande ministrarna på hela antal ministrar i regeringen, får vi ett resultat som är högre än vad det påstås antal vanliga fuskare. har jag fel? Rahmat
Noll fusk ska tolereras! Men det jag retar mig på, är att det slås på så stort just när det gäller fusk med sjukpengar och vab. Siffrorna överdrivs nåt så otroligt, och minister konfronteras ang undersöknings och beräkningsmetod hon får fråga varför de valt att använda den som mer än dubblar procenttalet på antal fuskare.
Minns inte exakt vad hon sa, men det var typ ... vi tror på den.
Det är många som tar ut inarbetad tid el semesterdagar när barnen är sjuka. Är man inte högavlönad så förlorar man alldeles för mycket och väljer då att inte anmäla vab.
mamamaggan
22-02-2008, 22:41
Att det pratas så mycket om fusk när det gäller FK hänger , som jag skrev förut , ihop med den klappjakt som påbörjades för några år sedan på alla som får pengar via FK. Det har blivit någon sorts dimridå för de som fuskar rejält . Om man slår på stora trumman för det här så är det ingen som kollar , eller bryr sig om , annat fusk.
Nu tror jag precis som andra här att det inte fuskas så mycket som regeringen påstår. Man har bara piskat upp stämningen kring det här så till den milda grad att de som inte vill betala sin försäkringspremie = skatt ska få vatten på sin kvarn.
Det är väl ett led i den allmänna nedrustningen av välfärden = skyddsnätet åt de svaga. Det verkar som om vi ska få ett samhälle där endast de som redan har skall varda givet och de som blir sjuka, råkar ut för olyckor , har sjuka barn eller blir arbetslösa ska skylla sig själva och slås ut så totalt att de utplånas . Vad ska vi med dem till , de tillför ju ingenting , alltså har de inget existenbeättingande tycks det mig som om man resonerar!
Helt OT men jag berättar det ändå. Vaknade i morse och fick som en blixtsändning till hjärnan. AGS!!! Herreje ... dotter som varit sjukskriven i mer än ett år borde väl vara berättigad till ersättning. Ringde och frågade ... Javisst. Hon ska bara fylla i blanketten och skicka kopior på arbetsgivar och sjukintyg så får hon ers.
Man undrar ... varför upplyser inte arbetsgivaren om denna försäkring som de ju betalar för sina anställda?
rahmat2
22-02-2008, 23:02
CITAT (mamamaggan @ 22-02-2008, 22:41)  ....Det är väl ett led i den allmänna nedrustningen av välfärden = skyddsnätet åt de svaga. Det verkar som om vi ska få ett samhälle där endast de som redan har skall varda givet och de som blir sjuka, råkar ut för olyckor , har sjuka barn eller blir arbetslösa ska skylla sig själva och slås ut så totalt att de utplånas . Vad ska vi med dem till , de tillför ju ingenting , alltså har de inget existenbeättingande tycks det mig som om man resonerar! Det är exakt så de resonerar! Rahmat
CITAT (rahmat2 @ 22-02-2008, 23:02)  Det är exakt så de resonerar! Rahmat Det kan jag hålla med om.
mamamaggan
22-02-2008, 23:15
CITAT (Netha @ 22-02-2008, 22:59)  Helt OT men jag berättar det ändå. Vaknade i morse och fick som en blixtsändning till hjärnan. AGS!!! Herreje ... dotter som varit sjukskriven i mer än ett år borde väl vara berättigad till ersättning. Ringde och frågade ... Javisst. Hon ska bara fylla i blanketten och skicka kopior på arbetsgivar och sjukintyg så får hon ers.
Man undrar ... varför upplyser inte arbetsgivaren om denna försäkring som de ju betalar för sina anställda? Ska de egentligen göra men det görs inte numera . Varför ? Ja vad ska man tro? De vill inte att det tas ut pengar därifrån . Tas det ut för mycket så kanske försäkringspremierna höjs. Där jag jobbade skulle arbetsgivaren anmäla angående sådan försäkring efter att jag varit sjukskriven tre månader men det fick jag allt göra själv. Har genom åren jag varit sjukskriven , fem och ett halvt år , och även sedan jag fått sjukpension fått lära mig att du måste hålla koll på allting själv. Man kan t o m fråga t ex en arbetsgivare om man som anställd kanske har någon försäkring men få nekande svar . När det sedan visar sig att det finns försäkring så säger de att ojdå , det hade vi inte koll på. Min man har varit med om något liknande och vi fick tjafsa ordentligt för att han skulle få ut det han var berättigad till , arbetsgivaren stod som ett fån och sa " det hade vi ingen aaaaaaaaning om " fast det fanns lag om det. Nu är han " mobbad " av sin chef delvis p g a av det . Han är för " bråkig " och dessutom sjukskriven.
CITAT (mamamaggan @ 22-02-2008, 23:15)  Ska de egentligen göra men det görs inte numera . Varför ? Ja vad ska man tro? De vill inte att det tas ut pengar därifrån . Tas det ut för mycket så kanske försäkringspremierna höjs. Där jag jobbade skulle arbetsgivaren anmäla angående sådan försäkring efter att jag varit sjukskriven tre månader men det fick jag allt göra själv. Har genom åren jag varit sjukskriven , fem och ett halvt år , och även sedan jag fått sjukpension fått lära mig att du måste hålla koll på allting själv. Man kan t o m fråga t ex en arbetsgivare om man som anställd kanske har någon försäkring men få nekande svar . När det sedan visar sig att det finns försäkring så säger de att ojdå , det hade vi inte koll på.
Min man har varit med om något liknande och vi fick tjafsa ordentligt för att han skulle få ut det han var berättigad till , arbetsgivaren stod som ett fån och sa " det hade vi ingen aaaaaaaaning om " fast det fanns lag om det. Nu är han " mobbad " av sin chef delvis p g a av det . Han är för " bråkig " och dessutom sjukskriven. Det är nästan så man tror att arbetsgivaren vill att anställd som drabbas av sjukdom, ska pinas så mycket som möjligt och då väljer att inte upplysa om t.ex AGS Ett till exempel där varken fack el arbetsgivare visste vad som gällde. När jag blev långtidssjuk så frågade jag makens fackförening om jag var berättigad till en viss ersättning eftersom jag var medförsäkrad. Svaret var Nej, men jag valde ändå att forska vidare och ringde några samtal till Folksam Sthlm, fyllde i några blanketter och efter några veckor fick jag en utbetalning på 48.000 kr. Många ggr har jag funderat på, hur många som är ovetande om sina rättigheter till ersättning, eller som litar på att det facket/arbetsgivaren säger är med sanning överensstämmande.
mamamaggan
22-02-2008, 23:39
CITAT (Netha @ 22-02-2008, 23:32)  Det är nästan så man tror att arbetsgivaren vill att anställd som drabbas av sjukdom, ska pinas så mycket som möjligt och då väljer att inte upplysa om t.ex AGS
Ett till exempel där varken fack el arbetsgivare visste vad som gällde. När jag blev långtidssjuk så frågade jag makens fackförening om jag var berättigad till en viss ersättning eftersom jag var medförsäkrad. Svaret var Nej, men jag valde ändå att forska vidare och ringde några samtal till Folksam Sthlm, fyllde i några blanketter och efter några veckor fick jag en utbetalning på 48.000 kr. Många ggr har jag funderat på, hur många som är ovetande om sina rättigheter till ersättning, eller som litar på att det facket/arbetsgivaren säger är med sanning överensstämmande. Sådan försäkring upptäckte vi också att det fanns fast vi också fått nekande svar från början. Undrar hur många som inte får ut sina pengar fast de har rätt till det p g a att man i stort sett ljuger för dem ? Själv fick jag strida för att få ut det jag hade rätt till som arbetsskadad. Arbetsgivare , försäkringsbolag m fl försökte i det längsta neka mig ersättning men jag har sådan tur att mitt fack håller mig med en jurist helt gratis , ingår i fackavgiften , som kunde hjälpa mig. Allt är inte klart än men det mesta iaf.
Gunilla T
23-02-2008, 09:38
Apropå den politiska retoriken...
En helt ovetenskaplig test men vad tänker ni spontant på när ni hör ordet "utanförskap"?
rahmat2
23-02-2008, 10:12
CITAT (Gunilla T @ 23-02-2008, 09:38)  Apropå den politiska retoriken...
En helt ovetenskaplig test men vad tänker ni spontant på när ni hör ordet "utanförskap"? Jag kommer att tänka på resurser. "Utanförskap" är lika förnekande av individen eller gruppens rätt till resurser. Ett exempel är utanförskap i samband med arbete. En person som går ett tag utan arbete, förnekas denne/denna rätten till att känna sig värdig, känna sig delaktig i samhället, gå på bio regelbundet, gå på teater regelbundet, ha självkänsla osv. Rahmat
*Stintan*
23-02-2008, 10:43
Spontant en etikett politiker börjat svänga sig med när det gäller människor som inte håller sig inom den "ideala ramen". Själv tycker jag att utanförskap mer är en känsla än ett fack man kan bli placerad i av någon annan.
mamamaggan
23-02-2008, 10:44
CITAT (rahmat2 @ 23-02-2008, 10:12)  Jag kommer att tänka på resurser. "Utanförskap" är lika förnekande av individen eller gruppens rätt till resurser. Ett exempel är utanförskap i samband med arbete. En person som går ett tag utan arbete, förnekas denne/denna rätten till att känna sig värdig, känna sig delaktig i samhället, gå på bio regelbundet, gå på teater regelbundet, ha självkänsla osv. Rahmat Mycket klokt skrivet ! Utanförskapet kan ses från båda hållen. Den som står utanför , som en outnyttjad resurs , men också den som i dag förnedras p g a att den t ex är arbetslös eller sjukskriven/sjukpensionerad eftersom det ses som något som man i stort sett själv valt .
Gunilla T
23-02-2008, 17:29
Helt klart har ordet "utanförskap" en negativ laddning - jag tycker det är rejält oförskämt av våra politiker att använda det som något sorts mantra som enbart är kopplat till arbete.
För så är det ju inte - människor kan känna utanförskap (helt rätt Stintan) på en arbetsplats eller i vilka sammanhang som helst.
Dethär ordet började dyka upp innan man gav sig på socialförsäkringarna och a-kassan. En politisk strategi för att bereda mark för det som skulle komma? I samma veva började man mumla lite grann om fusket i bidragssystemen..
Nu har regeringen fått mothugg, andra forskare som påstår att fusket ligger på ca 10 % istället för de 20% som man hävdade. Nu säger socialförsäkringsministern att siffrorna var kvalitetssäkrade men uppenbarligen kan man komma till andra resultat.
Det gäller för ministrarna att få svenska folket med sig innan man genomför så omfattande förändringar som nu sker.
Ett ord till som ofta förekommit i debatten är "bidragsberoende" Att vara bidragsberoende skall vara skamligt! Men vad är då bidrag?Såvitt jag vet finns det några få bidrag - bostadsbidrag, socialbidrag och så det generella barnbidraget. Resten är försäkringar som alla betalt in om vi drabbas av sjukdom eller arbetslöshet.
Om vi tror att det finns en massa fuskare och att alla som inte arbetar finns i nå´t negativt utanförskap så kanske vi är beredda att stödja det som nu händer???
En sak som inte lyfts upp i samma omfattning är svartarbete och skattefusk - kanske för att våra politiker vet hur vanligt detta är och att man där skulle stöta på ett hårt motstånd.
Själv har jag aldrig förstått skillnaden - att fuska med VAB eller att jobba svart - det är ju bara olika varianter att lura staten på pengar.
Aqvakul
23-02-2008, 17:32
CITAT (Gunilla T @ 23-02-2008, 18:29)  Helt klart har ordet "utanförskap" en negativ laddning - jag tycker det är rejält oförskämt av våra politiker att använda det som något sorts mantra som enbart är kopplat till arbete.
För så är det ju inte - människor kan känna utanförskap (helt rätt Stintan) på en arbetsplats eller i vilka sammanhang som helst.
Dethär ordet började dyka upp innan man gav sig på socialförsäkringarna och a-kassan. En politisk strategi för att bereda mark för det som skulle komma? I samma veva började man mumla lite grann om fusket i bidragssystemen..
Nu har regeringen fått mothugg, andra forskare som påstår att fusket ligger på ca 10 % istället för de 20% som man hävdade. Nu säger socialförsäkringsministern att siffrorna var kvalitetssäkrade men uppenbarligen kan man komma till andra resultat.
Det gäller för ministrarna att få svenska folket med sig innan man genomför så omfattande förändringar som nu sker.
Ett ord till som ofta förekommit i debatten är "bidragsberoende" Att vara bidragsberoende skall vara skamligt! Men vad är då bidrag?Såvitt jag vet finns det några få bidrag - bostadsbidrag, socialbidrag och så det generella barnbidraget. Resten är försäkringar som alla betalt in om vi drabbas av sjukdom eller arbetslöshet.
Om vi tror att det finns en massa fuskare och att alla som inte arbetar finns i nå´t negativt utanförskap så kanske vi är beredda att stödja det som nu händer???
En sak som inte lyfts upp i samma omfattning är svartarbete och skattefusk - kanske för att våra politiker vet hur vanligt detta är och att man där skulle stöta på ett hårt motstånd.
Själv har jag aldrig förstått skillnaden - att fuska med VAB eller att jobba svart - det är ju bara olika varianter att lura staten på pengar. Klokt och mycket vaelformulerat!
mamamaggan
23-02-2008, 18:03
Exakt som jag också tror att det är Gunilla T!
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är detta något som påbörjats redan tidigare för att förbereda för att "knuffa " en del som råkat illa ut " över kanten". De anses vara " snyltare " och bedragare som lever på andra. Att de sedan många gånger varit med och betalat in sin premie till de allmänna försäkringarna räknas inte. Det ger utrymme för de som redan i dag inte vill betala sin premie = skatt att kräva lägre skatter vilket jag tror man är ute efter från politikernas sida.
Att man ger sig på de här grupperna beror på att en del kan vara så " svaga " att de inte kan göra sina röster hörda speciellt nu när man redan misskrediterat dem.
Jag tror också , som jag också skrev om tidigare , att det kan finnas egna motiv bakom från en del höga politikers m fl sida. Om drevet går mot en specifik grupp så kan det vara som en " dimridå " så att man inte ser och granskar mycket värre fusk t ex skattefusk.
rahmat2
23-02-2008, 18:45
CITAT (Stintan43 @ 23-02-2008, 10:43)  Spontant en etikett politiker börjat svänga sig med när det gäller människor som inte håller sig inom den "ideala ramen". Själv tycker jag att utanförskap mer är en känsla än ett fack man kan bli placerad i av någon annan. Vad politiker säger och vad de använder för att rättfärdiga sina beslut är en sak. Men verkligheten är en annan trots att den kan i ett ögonblick sammanfalla med politikernas ambition. För mig som kom till Sverige och varit ensam i början varenda "Jul", nyårsafton, nyårsdag etc och tagit färjan till fredrikshavn från Göteborg och väl på färjan har mött likadana som jag , utseendemässigt, kan "utanförskap betyda annat än det ni säger. tycker att arbeta och att arbeta är mänskliga egenskaper som vi har och må bra av dem. Att vara sysslolös är det värsta för vår hälsa. Arbetslösheten har kommit till som en fas i produktionen hos företagen. Att det finns sociala försäkringar som fö förnekas individen av den regeringen som vi har, är det sociala svaret på tomheten i falla av arbetslöshet. Och den hur mycket arbete behövs i världen är en annan sak som jag tycket alla läst om i fallet med produktion av mat i världen. Rahmat
*Stintan*
23-02-2008, 19:18
rahmat2 att vara arbetslös eller "sjukpensionär" innebär inte automatiskt att man är sysslolös.
Att du kände ett utanförskap när du kom till Sverige är ju inte konstigt och precis det jag menar att det var något du själv kände, inte något fack någon annan satte dig i. Det finns säkert många som känner av utanförskapet trots att dom arbetar. Jag gillar bara inte det sätt politikerna använder ordet utanförskap på.
CITAT (Kathy @ 15-02-2008, 22:42)  Har aldrig hänt hos mig under de 8 år som jag varit chef att FK kontrollerar något sånt. Däremot är det svårare att fuska med att vara sjukskriven och jobba samtidigt. Det är jag som arbetsgivare som anmäler den sjukskrivnes 15:e sjukdag till FK. Jag var egenföretagare mellan 1984 till 2002, och det hände ganska ofta att försäkringskassan ringde och kollade upp mina anställda både vid sjukskrivning och vid vård av sjukt barn. Gita
rahmat2
23-02-2008, 20:32
CITAT (Stintan43 @ 23-02-2008, 19:18)  rahmat2 att vara arbetslös eller "sjukpensionär" innebär inte automatiskt att man är sysslolös.
Att du kände ett utanförskap när du kom till Sverige är ju inte konstigt och precis det jag menar att det var något du själv kände, inte något fack någon annan satte dig i. Det finns säkert många som känner av utanförskapet trots att dom arbetar. Jag gillar bara inte det sätt politikerna använder ordet utanförskap på. det jag tog upp är generellt och har inte med denna regering att göra. Det ni gör är att ta regeringen som facit för att berätta om människans egenskaper. Oavsett vilken sort regering vi har så är sysslolöshet skadligt för varje människa. Arbetslöshet och "sjukskrivninghet" är inga självvalda lägen, utan en tillstånd mäniskan tvingas till. Rahmat
CITAT (Myosotis @ 16-02-2008, 15:40)  Klart man ska göra nåt åt att folk fuskar. Men jag tycker fortfarande inte om hur regeringen hackar på de svaga. Men är fuskande barnfamiljer särskilt svaga? Gita
rahmat2
23-02-2008, 20:49
CITAT (Gita @ 23-02-2008, 20:35)  Men är fuskande barnfamiljer särskilt svaga? Gita Känner inte till någon undersökning på "fuskande barnfamiljer". Men en sak är klar och det är det att jag kommer att lyssna till andra institutioner är en regering med fuskande ministrar. Rahmat
mamamaggan
23-02-2008, 21:46
CITAT (rahmat2 @ 23-02-2008, 18:45)  Vad politiker säger och vad de använder för att rättfärdiga sina beslut är en sak. Men verkligheten är en annan trots att den kan i ett ögonblick sammanfalla med politikernas ambition.
För mig som kom till Sverige och varit ensam i början varenda "Jul", nyårsafton, nyårsdag etc och tagit färjan till fredrikshavn från Göteborg och väl på färjan har mött likadana som jag , utseendemässigt, kan "utanförskap betyda annat än det ni säger.
tycker att arbeta och att arbeta är mänskliga egenskaper som vi har och må bra av dem. Att vara sysslolös är det värsta för vår hälsa. Arbetslösheten har kommit till som en fas i produktionen hos företagen. Att det finns sociala försäkringar som fö förnekas individen av den regeringen som vi har, är det sociala svaret på tomheten i falla av arbetslöshet.
Och den hur mycket arbete behövs i världen är en annan sak som jag tycket alla läst om i fallet med produktion av mat i världen.
Rahmat Jag förstår inte riktigt vad du menar när det gäller det här med arbetslösheten. Att vara arbetslös är inte bra för någon men om det nu inte finns jobb åt alla , vad ska vi göra då ? Jag tror inte att man genom att dra ner på eller dra in ersättningen till arbetslösa kan få fram fler jobb. Det gör väl bara att de mår ännu sämre och ställs ännu mer utanför i en grupp som det ska ses ner på i dag. Så uppfattar jag det som händer nu , den som är arbetslös ska skylla sig själv. Men om man efter 10 - 20 år hos en arbetsgivare blir arbetslös , är det den anställdes fel? När företagen drar ner och avskedar kanske 100 - eller 1000 -tals personer ska de anställda då skylla sig själva att de blivit arbetslösa ? Visst mår vi bra av att arbeta men som sagt alla får eller kan inte.
rahmat2
23-02-2008, 21:51
CITAT (mamamaggan @ 23-02-2008, 21:46)  Jag förstår inte riktigt vad du menar när det gäller det här med arbetslösheten. Att vara arbetslös är inte bra för någon men om det nu inte finns jobb åt alla , vad ska vi göra då ? Jag tror inte att man genom att dra ner på eller dra in ersättningen till arbetslösa kan få fram fler jobb. Det gör väl bara att de mår ännu sämre och ställs ännu mer utanför i en grupp som det ska ses ner på i dag. Så uppfattar jag det som händer nu , den som är arbetslös ska skylla sig själv.
Men om man efter 10 - 20 år hos en arbetsgivare blir arbetslös , är det den anställdes fel? När företagen drar ner och avskedar kanske 100 - eller 1000 -tals personer ska de anställda då skylla sig själva att de blivit arbetslösa ?
Visst mår vi bra av att arbeta men som sagt alla får eller kan inte. Det har blivit lite missuppfattning. Försöker förklara: Regeringens tryck på de arbetslösa motivers med att de ska till arbete. Och det jag menar är att i vi människors natur är att arbeta. och med det menar jag att regeringens påstående inte stämmer,nämligen att folk VILL vara arbetslösa. I övrigt tycker jag att de flesta av oss på denna tråd tycker likadant. Rahmat
mamamaggan
23-02-2008, 22:05
CITAT (rahmat2 @ 23-02-2008, 21:51)  Det har blivit lite missuppfattning. Försöker förklara: Regeringens tryck på de arbetslösa motivers med att de ska till arbete. Och det jag menar är att i vi människors natur är att arbeta. och med det menar jag att regeringens påstående inte stämmer,nämligen att folk VILL vara arbetslösa.
I övrigt tycker jag att de flesta av oss på denna tråd tycker likadant. Rahmat Då är vi också helt överens Rahmat! Att jobba med något som man tycker är roligt/ meningsfullt ger en otrolig tillfredsställelse. Är numera sjukpensionär p g a en arbetsskada men sörjde mitt jobb , och mina jättetrevliga arbetskamrater , i flera flera år . Så tror jag det är med de flesta som inte kan eller får jobba. Att som politiker inte göra något för att männsikor ska ha det drägligt d v s ha tak över huvudet , mat på bordet och ett jobb tycker jag är skamligt , speciellt som man många gånger ger sig själv stora privilegier t ex gratis sjukvård eller ersättning från riksdagen för att söka jobb men inte gör det " för då vore man ju dum " . Det sista ett citat från en politiker som förekom i ett program med Aschberg ( kanske var det Insider ).
rahmat2
23-02-2008, 22:10
CITAT (mamamaggan @ 23-02-2008, 22:05)  Då är vi också helt överens Rahmat! Att jobba med något som man tycker är roligt/ meningsfullt ger en otrolig tillfredsställelse. Är numera sjukpensionär p g a en arbetsskada men sörjde mitt jobb , och mina jättetrevliga arbetskamrater , i flera flera år . Så tror jag det är med de flesta som inte kan eller får jobba. Att som politiker inte göra något för att männsikor ska ha det drägligt d v s ha tak över huvudet , mat på bordet och ett jobb tycker jag är skamligt , speciellt som man många gånger ger sig själv stora privilegier t ex gratis sjukvård eller ersättning från riksdagen för att söka jobb men inte gör det " för då vore man ju dum " . Det sista ett citat från en politiker som förekom i ett program med Aschberg ( kanske var det Insider ). Det är att bara hålla med!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|